Jaahans, tuli taas oltua päälle puoli vuotta pimennossa mutta jotain sentään tapahtunut.
Vanha farmari lähti maailmalle, ei ollut motia, voimia yms. tiennyt edes mitä seuraavaksi sille tehdä.
Taisi se viikon olla nettiautossa, kun tuli soitto. Vaihdokkina vähintäänkin mielenkiintoinen prokkis.
Mercedes Benz 300 Coupe, sportline, automaatti, 12 -venttiiliä, varusteita löytyy ja ennen kaikkea en ole vielä kyseistä w124 omistanut.
Jätkä laitteli s-postiin niitä näitä ja kummankin mielestä kannattaa käydä näyttämässä. Ja vaihdot syntyi.
Sain vielä pitää farkun vanteet tähän prokkikseen.
Vanhan omistajan ottamia kuvia:
Olihan siinä kaiken näkoistä. Listan päältä ja lokareista hiukan ruvennut kukka painamaan läpi, muuten tosi kivassa kunnossa.
- Ilmastointi
- Nahkajakkaraa
- Kattoluukkua
- Sähkölaseja
- Sähköpenkkiä
- Yms. kaikki mitä itse tulen tarviimaan
Hommahan lähti käymään kunnon pesulla. Sisältä penkit irti ja nahanhoidot päälle,
koko lattiamatto imurointi ja tahrat menemään. Saikin siinä samalla vedettyä subbarille kaapelit kun ei ollut penkit tiellä.
Vanha soitin vaihto Kenwoodiin, takaluukkuun edellisestä farkusta tuttu subbari, sähköantennille katkasia turhan napin tilalle, ovipahvit irti ja vaimennus kun
narisi ikävästi, myös ovien puulistat tykkää löystyä niin kierrelukitteet niihin.
Näiden jälkeen saikin laittaa ulkokuoren kuntoon. Kaikki ruosteet pellille ja kunnon pohjat. Mersu maalarille ja samalla myllytti koko koslan siellä.
Eihän tätäkään autoa pidetty hyvänä ajettavana, joten alas oli päästävä.
Tilailin sitten Silverprojectin camber takatangot ja eteen camber säädettävät yläpäät 4- maticista.
Pikku laikkailut ja yläpään kumin vaihdot niin rupes istumaan jo hyvin. Takaa vielä peränsäätöö laskin tangolla.
Nyt hyvä setuppi, vaikka auto täynnä niin ei renkaat hakkaa kaariin kiinni.
Vanteet tuli purettua samalla kun auto oli maalauksessa.
Takakannut oli pakko puhaltaa ja maalata, edellinen omistaja oli nopeet paukut pistänyt sinne päälle vanhaan hapettuneeseen kannuun.
Kehäpulttien mutterit kastoin sitruunahappoon ja löin sinkkimaalit päälle, kai ne tän kauden siellä kestää. Ens kaudelle sitten uudet.
Tästä autosta en ruvennut takakaaria leipomaan niin hommasin 2,5" kehät kolmosten tilalle, ja hyvinhän ne sinne sai tankoo kääntämällä
Oikeestaan nyt ei ole muutakuin ajettu, tuuloksessa pyörähdin eilen ja oli ns. ensinmäinen pitkä reissu autolle. Hyvin toimi.
Huolto ainakin seuraava mitä tullaan tekemään. Öljypaine mittari ei nouse tappiin, veikkaa että suodatin tukossa?
Täytyisi poistaa ajonesto systeemi tosta, ei viittis aina näyttää avaimenperää et pääsee strattaan
Vähän sekavaa tekstiä, mut tulipahan kerrottua kuulumiset taas.
- Juha-Pekka
nyk. Mercedes-Benz 260 w124 4-matic vm. 87
ex. Mercedes-Benz 300 c124 Sportline vm. 93
ex. Mercedes-Benz 200 vm. 89
ex. Mercedes-Benz 300 24v w124 Sportline vm. 91
ex. Mercedes-Benz 230 w124 vm. 91
ex. Mercedes-Benz 220 W115 vm. 74