Mistäs tuota laatikkoa lähtee säätämään että saa pysymään kolmosella

Elkku_ kirjoitti:Ei tarvi ottaa alipaineletkua irti. Sillä ei oo mitään muuta virkaa kuin säätää vaan vaihtojen kovuutta. Ite olen molempina kertoina oman autoni penkittäny sillai että just se vaijeri irti kaasuvivustolta ja kickdown-napin sähköliitin irti. Näin pysyy nelonen tai vaikka kolmonenki pesäs vaikka lusikka olis pohjassa.
Ite oon kans samaa mieltä että mahollisimman isolla vaihteella ja paljon jarrua ni ahdin ehtii heräämään varmasti ennen todellistä vääntöhuippua!
Niin siis sillä säädetään, että millä kierrosluvulla vaihde vaihtuu. Tosiaan kyllä, pitäähän se vaijeri olla siellä, paitsi jos meinaa ajaa niin, että aina vaihtaa kepistä, niin sitten ei tarvi, mutta se kanssa tarkoittaa sitä, että sitten pitää aina vaihtaa kepistä, kun automaattinen vaihteen vaihto ei toimi millään tapaa järkevästi (vaan lyö aina isompaa pesään jo niin pienillä kierroksilla, että vaihde on kiihdyttäessä käytännössä aina liian iso moottorin vetoalueeseen nähden).mjiivee kirjoitti:
Mikä sen vaijerin tarkotus on kun menee sinne laatikon oikealle puolelle?
Tarviiko sitä ollenkaan?
Meinaan vaan että jos vaihdan manuaalin tilalle automaatin niin pitääkö mun metsästää kaasuvivuston linkutkin sitä vaijeria varten?.
Nozki kirjoitti:Niin siis sillä säädetään, että millä kierrosluvulla vaihde vaihtuu. Tosiaan kyllä, pitäähän se vaijeri olla siellä, paitsi jos meinaa ajaa niin, että aina vaihtaa kepistä, niin sitten ei tarvi, mutta se kanssa tarkoittaa sitä, että sitten pitää aina vaihtaa kepistä, kun automaattinen vaihteen vaihto ei toimi millään tapaa järkevästi (vaan lyö aina isompaa pesään jo niin pienillä kierroksilla, että vaihde on kiihdyttäessä käytännössä aina liian iso moottorin vetoalueeseen nähden).mjiivee kirjoitti:
Mikä sen vaijerin tarkotus on kun menee sinne laatikon oikealle puolelle?
Tarviiko sitä ollenkaan?
Meinaan vaan että jos vaihdan manuaalin tilalle automaatin niin pitääkö mun metsästää kaasuvivuston linkutkin sitä vaijeria varten?.