Mistäs tuota laatikkoa lähtee säätämään että saa pysymään kolmosella
124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Juu elikkä mersu menos penkitykseen jälkiahdettuna om603, sanotiin että laatikko pitäisi saada pysymään 3 vaihteella penkityksen ajan.
Mistäs tuota laatikkoa lähtee säätämään että saa pysymään kolmosella
Mistäs tuota laatikkoa lähtee säätämään että saa pysymään kolmosella
150HV ei ole kilpa auto
2.0l on limsapullo
2.0l on limsapullo
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Kikkarin vaijeri irti ja alipaine ja sit pakkovaihteella. Lootan säätöihin ei tarte koskea. Näin kait se menee?
Muuten mix kolmosella
Nelonen on suora niin ei sit tarte kikkailla kierrosluvun suhdetta käppyröihin mitä näytölle tulee.
Muuten mix kolmosella
Nelonen on suora niin ei sit tarte kikkailla kierrosluvun suhdetta käppyröihin mitä näytölle tulee.
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
niin siis alipaine letku irti? vaijerin lisäksi.
150HV ei ole kilpa auto
2.0l on limsapullo
2.0l on limsapullo
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Niin se lootalle menevä putki joka lähtee siitä modulaattorista. Sit kun pedaalilla ei polje kikkarikytkintä ni pysyy vaihteella. Kai siitäkin johdon sais irti jos oikein alkaa.
Mutta tosiaan mix kolmosella meinasit? Pelko että aski luistaa?
Mutta tosiaan mix kolmosella meinasit? Pelko että aski luistaa?
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Tarviiko sen alipaineputken ottaa irti? No helppohan se on ottaa ja täys paine silloin 
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Ei tarvi ottaa alipaineletkua irti. Sillä ei oo mitään muuta virkaa kuin säätää vaan vaihtojen kovuutta. Ite olen molempina kertoina oman autoni penkittäny sillai että just se vaijeri irti kaasuvivustolta ja kickdown-napin sähköliitin irti. Näin pysyy nelonen tai vaikka kolmonenki pesäs vaikka lusikka olis pohjassa.
Ite oon kans samaa mieltä että mahollisimman isolla vaihteella ja paljon jarrua ni ahdin ehtii heräämään varmasti ennen todellistä vääntöhuippua!
Ite oon kans samaa mieltä että mahollisimman isolla vaihteella ja paljon jarrua ni ahdin ehtii heräämään varmasti ennen todellistä vääntöhuippua!
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Elkku_ kirjoitti:Ei tarvi ottaa alipaineletkua irti. Sillä ei oo mitään muuta virkaa kuin säätää vaan vaihtojen kovuutta. Ite olen molempina kertoina oman autoni penkittäny sillai että just se vaijeri irti kaasuvivustolta ja kickdown-napin sähköliitin irti. Näin pysyy nelonen tai vaikka kolmonenki pesäs vaikka lusikka olis pohjassa.
Ite oon kans samaa mieltä että mahollisimman isolla vaihteella ja paljon jarrua ni ahdin ehtii heräämään varmasti ennen todellistä vääntöhuippua!
Mikä sen vaijerin tarkotus on kun menee sinne laatikon oikealle puolelle?
Tarviiko sitä ollenkaan?
Meinaan vaan että jos vaihdan manuaalin tilalle automaatin niin pitääkö mun metsästää kaasuvivuston linkutkin sitä vaijeria varten?.
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Sanoisn että kyllä jos haluat että loota toimii niinkuin sen kuuluu toimia.
Vahvistettua 722.3:a kait aiot laittaa?
Ja kait nuo vakiokamppeet vivustoihin löytyy kohtuuhelpola sekä kustannustehokkaasti?
Vahvistettua 722.3:a kait aiot laittaa?
Ja kait nuo vakiokamppeet vivustoihin löytyy kohtuuhelpola sekä kustannustehokkaasti?
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Niin siis sillä säädetään, että millä kierrosluvulla vaihde vaihtuu. Tosiaan kyllä, pitäähän se vaijeri olla siellä, paitsi jos meinaa ajaa niin, että aina vaihtaa kepistä, niin sitten ei tarvi, mutta se kanssa tarkoittaa sitä, että sitten pitää aina vaihtaa kepistä, kun automaattinen vaihteen vaihto ei toimi millään tapaa järkevästi (vaan lyö aina isompaa pesään jo niin pienillä kierroksilla, että vaihde on kiihdyttäessä käytännössä aina liian iso moottorin vetoalueeseen nähden).mjiivee kirjoitti:
Mikä sen vaijerin tarkotus on kun menee sinne laatikon oikealle puolelle?
Tarviiko sitä ollenkaan?
Meinaan vaan että jos vaihdan manuaalin tilalle automaatin niin pitääkö mun metsästää kaasuvivuston linkutkin sitä vaijeria varten?.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Nozki kirjoitti:Niin siis sillä säädetään, että millä kierrosluvulla vaihde vaihtuu. Tosiaan kyllä, pitäähän se vaijeri olla siellä, paitsi jos meinaa ajaa niin, että aina vaihtaa kepistä, niin sitten ei tarvi, mutta se kanssa tarkoittaa sitä, että sitten pitää aina vaihtaa kepistä, kun automaattinen vaihteen vaihto ei toimi millään tapaa järkevästi (vaan lyö aina isompaa pesään jo niin pienillä kierroksilla, että vaihde on kiihdyttäessä käytännössä aina liian iso moottorin vetoalueeseen nähden).mjiivee kirjoitti:
Mikä sen vaijerin tarkotus on kun menee sinne laatikon oikealle puolelle?
Tarviiko sitä ollenkaan?
Meinaan vaan että jos vaihdan manuaalin tilalle automaatin niin pitääkö mun metsästää kaasuvivuston linkutkin sitä vaijeria varten?.
Hyvää tietää ni tarttee metästää toi kaasuvivustolinkku härpäke vielä jostain:D
Kiitos!
Re: 124 Penkitys automaattivaihde laatikolla?
Miten porukka on muuten toteuttanu 722.3 ton vaijerin kaasuvivustoon OM605 koneen kans?
En oo nähny et menis konen pääl mitään vaijereita
En oo nähny et menis konen pääl mitään vaijereita





