W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
abudhabi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:03

W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja abudhabi »

Hellou näin uutena foorumilaisena

Ostin tuossa vähän reipas 6kk sitten autoliikkeestä työautokseni -04 w639 111cdi viton, 160tkm oli mittarissa.

Autohan on osoittautunut rehellisesti sanottuna aika paskaksi yksilöksi, vai lienevätkö nämä kaikki? Auto on toki -04 eli ensimmäisiä ns. uusi korisia (Hassua on myös että autoliikkeestä myivät mulle -05:a jonka huomasin vasta kun vein leimalle että tämähän on -04 ja alkuvuodesta, heh).

Puran tunteitani ja kerron vähän historiikkia mitä on hajonnut 6kk aikana

- Takaiskarit
- Kytkin (Hajosi lastuttaessa tosin, mutta jo 140hp tehoilla)
- Kuskin sähkölasin vaijerit + moottori
- Kattovalon säädin, ei iso juttu mutta enivei
- Pakin anturi, se mikä sytyttää pakkivalon
- Pakkasella ei aukea sivuovi, koitettu rasvata ei vielä auttanut ainakaan
- Webasto tai mikä nyt näissä onkaan vakiona, lähtee päälle ja sammuu heti. Vissiin kiertovesipumppu tjsp. paskana
- Akku (Vein akun liikkeeseen vaihdettavaksi, nyt palaa airbagin valot sen jäljiltä :D)
- Leimalle raidetangonpää, pikkujuttu mutta mainittakoon
- Kardaanin tukilaakeri

Mielestäni lista on varsin suuri näinkin uudeksi autoksi ja noi osat kun ei näihin ole ihan ilmaisia, onko näissä aina näin paljon ongelmia?

No itse ongelmaan, eli en ole vitoa altapäin hirveästi katsellut, mutta millainen operaatio näissä on vaihtaa toi kardaanin tukilakeeri? Eilen kaupungilla ajaessa vaan rupes järkyttävästi ravistamaan auto, ja kateltiin lampulla auton alle ja se tukilaakerissa oleva kumi lähti pyörimään mukaan. Nyt se seisoo tossa kadunvarressa ja pitää vissiin huomenna hinurilla viedä johonkin missä pääsen vaihtamaan tuon laakerin.

Mutta onko hommana tehtävissä kotikonstein? Tai sanotaanko näin että onko tossa mitään kikkoja verrattaessa vanhempiin autoihin? Vissiin kl-varaosilta halvin toi laakeri, 155e näytti olevan..

Lienee auton vaihto edessä pikkuhiljaa :)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Omaan vaihdettiin just. Ei oo iso homma. Kardaanin takapää pois ja ruuvipenkkiin.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

eikös aki ollu sillain että kl:stä ei kans saa erikseen laakeria ja kumia vaan tulee pakettina. mutta laakerin saa erikseen vaihdettua ja on ihan normaali laakerikaupasta ostettava laakeri? muistelisin ainakin näin...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mulla ainaki oli rätti aika löysä ja tuli veholta suoraan ku oli halvempi :wink:
Joku mersupurkaamo??
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Re: W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

- Kardaanin tukilaakeri
Heissan! Minulla on myös W639 -05 ja olen paininut vaihteisto-ongelmien kanssa(automaatti), eli auto "jättää" pykälän silmään tullessa vaikkapa risteykseen! Autossa on täysi huoltokirja Veholta, tosin AIKA puutteellisesti täytetty. Öljyn vaihto laatikkoon on tehty 73k km:ssä AINOASTAAN!!! Pyynnöstäni vaihdettiin viime kesänä(Autossa oli noin 248k km mittarissa) Jonka jälkeen alkoivat kivut! Nyt vaihdettu uudestaan ja pyysin samalla näytteen öljyistä(aika harmahtavat), samalla nollattiin aski. Kilometrejä oli 272k km. Ei saanut takuuseen mielestäni aika selvää huollon laiminlyöntiä... Paikallisella Raskoneella arveltiin syyksi jurinaan yms. kardaanin ristiniveltä joka takerrellessaan aiheuttaa ohjelman muutoksen...se kuulostaa järkevältä vai??? En ole itse vielä tutkinut kardaania...Eli, jos muillakin on vastaavia vaivoja, niin miten ilmennyt/korjattu???
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Benjamin kirjoitti:- Kardaanin tukilaakeri
Heissan! Minulla on myös W639 -05 ja olen paininut vaihteisto-ongelmien kanssa(automaatti), eli auto "jättää" pykälän silmään tullessa vaikkapa risteykseen! Autossa on täysi huoltokirja Veholta, tosin AIKA puutteellisesti täytetty. Öljyn vaihto laatikkoon on tehty 73k km:ssä AINOASTAAN!!! Pyynnöstäni vaihdettiin viime kesänä(Autossa oli noin 248k km mittarissa) Jonka jälkeen alkoivat kivut! Nyt vaihdettu uudestaan ja pyysin samalla näytteen öljyistä(aika harmahtavat), samalla nollattiin aski. Kilometrejä oli 272k km. Ei saanut takuuseen mielestäni aika selvää huollon laiminlyöntiä... Paikallisella Raskoneella arveltiin syyksi jurinaan yms. kardaanin ristiniveltä joka takerrellessaan aiheuttaa ohjelman muutoksen...se kuulostaa järkevältä vai??? En ole itse vielä tutkinut kardaania...Eli, jos muillakin on vastaavia vaivoja, niin miten ilmennyt/korjattu???
Ilmeneekö jyrinä semmosella n. 50km/h nopeudella ja laatikko tuntuu "kovalta" eli ei ole kuten automaatin kuuluisi olla pehmeän tuntoinen. Kylmänä arpoo enemmän että mikä vaihde päällä ja nykkii? Saattais joitain visioita olla..
Joku mersupurkaamo??
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Re: W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Ilmeneekö jyrinä semmosella n. 50km/h nopeudella ja laatikko tuntuu "kovalta" eli ei ole kuten automaatin kuuluisi olla pehmeän tuntoinen. Kylmänä arpoo enemmän että mikä vaihde päällä ja nykkii? Saattais joitain visioita olla..[/quote]
Moro! Oikeastaan vaihteisto heitti pitkiä puita pesään jo 1500 kierroksessa
ja aivan kuin olisi lyönyt turbiinilukon päälle vaihteesta riippumatta! Värisi ja kalisi jo niin paljon että hävetti ajella ihmisten ilmoilla!!! Pakkovaihteella(siis itse vaihtaen)tilanne oli hiukan parempi. Värinät loppuivat vasta kun nopeutta oli yli 100 km/h...Työreissulla Ruotsissa ajettiinkin reipasta vauhtia
Tukholmaan! Olihan "pätevä" syy;) Nyt tilanne on vielä parempi, mutta lienee vain ajan kysymys, että vaihteiston sekoaminen palautuu...Kylmänä toimi oikeastaan paremmin, muutaman kilometrin ajon jälkeen alkoi vaihtamaan liian aikaisin!!!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Re: W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Nostellaan vanhaa aihetta hiukan...

Elikkäs rupesin kardaanin taaempaa kannatinlaakeria vaihtamaan ja kun koitin ruveta uutta asentamaan paikallensa niin ilmeni sellainen ongelma, että vanhan laakerin sisähalkaisia on 32mm ja uuden 30mm...

Eikä sitte mistään tunnu löytyvän sellaista kannatin laakeria. Onko kenelläkään antaa mitään vinkkejä ?
KKS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 17.03.2013 20:48

Re: W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja KKS »

Laakerin saat Veholta,muuten sen hakkiminen saattaa olla haastavaa.
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Re: W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

KKS kirjoitti:Laakerin saat Veholta,muuten sen hakkiminen saattaa olla haastavaa.



Soitin veholle ja vastaus oli että löytyy vain 29mm sisähalkaisialla. Ja sen jälkeen ne sano että täytyy ostaa koko kardaani....
KKS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 17.03.2013 20:48

Re: W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja KKS »

W211 E420 on tukilaakeri jossa sisähalkaisia 32mm .sen numero on A 0089815125 .Samaa laakeria on käytetty myös W221.Laittaisitko mittoja laakerista ,voisin tarkastella onko sama.Missä päin asut,uusi laakeri löytyisi Turusta.
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Re: W639 Viton kanssa ongelmia, mm. kardaanin tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Kerkesin tilaamaan jo saksasta ebayn kautta kyseisen laakerin. Voisin mitat ottaa kyllä ihan mielenkiinnosta joku päivä.
Vastaa Viestiin