Ostin tuossa vähän reipas 6kk sitten autoliikkeestä työautokseni -04 w639 111cdi viton, 160tkm oli mittarissa.
Autohan on osoittautunut rehellisesti sanottuna aika paskaksi yksilöksi, vai lienevätkö nämä kaikki? Auto on toki -04 eli ensimmäisiä ns. uusi korisia (Hassua on myös että autoliikkeestä myivät mulle -05:a jonka huomasin vasta kun vein leimalle että tämähän on -04 ja alkuvuodesta, heh).
Puran tunteitani ja kerron vähän historiikkia mitä on hajonnut 6kk aikana
- Takaiskarit
- Kytkin (Hajosi lastuttaessa tosin, mutta jo 140hp tehoilla)
- Kuskin sähkölasin vaijerit + moottori
- Kattovalon säädin, ei iso juttu mutta enivei
- Pakin anturi, se mikä sytyttää pakkivalon
- Pakkasella ei aukea sivuovi, koitettu rasvata ei vielä auttanut ainakaan
- Webasto tai mikä nyt näissä onkaan vakiona, lähtee päälle ja sammuu heti. Vissiin kiertovesipumppu tjsp. paskana
- Akku (Vein akun liikkeeseen vaihdettavaksi, nyt palaa airbagin valot sen jäljiltä

- Leimalle raidetangonpää, pikkujuttu mutta mainittakoon
- Kardaanin tukilaakeri
Mielestäni lista on varsin suuri näinkin uudeksi autoksi ja noi osat kun ei näihin ole ihan ilmaisia, onko näissä aina näin paljon ongelmia?
No itse ongelmaan, eli en ole vitoa altapäin hirveästi katsellut, mutta millainen operaatio näissä on vaihtaa toi kardaanin tukilakeeri? Eilen kaupungilla ajaessa vaan rupes järkyttävästi ravistamaan auto, ja kateltiin lampulla auton alle ja se tukilaakerissa oleva kumi lähti pyörimään mukaan. Nyt se seisoo tossa kadunvarressa ja pitää vissiin huomenna hinurilla viedä johonkin missä pääsen vaihtamaan tuon laakerin.
Mutta onko hommana tehtävissä kotikonstein? Tai sanotaanko näin että onko tossa mitään kikkoja verrattaessa vanhempiin autoihin? Vissiin kl-varaosilta halvin toi laakeri, 155e näytti olevan..
Lienee auton vaihto edessä pikkuhiljaa
