Väykyn etualatukivarren vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Väykyn etualatukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Oikea etualatukivarsi mätäni käsiin. Uusi miltei paikallaan, mutta mitä pitää huomioida sisempien pulttien asemoinnissa. Takimmaisessa normi aluslevyt, mutta etummaisesessa on prikoissa runkopalkin reikiin osuvat ohjuriprässäykset. Mikä niiden idea on? Suunnittelin laittaa samaan asentoon, kuin aiemmin oli, mutta en keksi logiikkaa miksi etummaisissa prikoissa on ohjainprässäys ja runkopalkissa vastin. Eli onko kellään antaa ohjeita asiaan?
kartsa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 26.11.2012 14:28

Re: Väykyn etualatukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja kartsa11 »

Liittyisköhän pyörän kulmien säätöön.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Re: Väykyn etualatukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Joo, camberia ja casteria kait säätöpulttisarjan avulla saa hieman säädettyä, mutta noilla pulteilla ja prikoilla säätö vaikuttaisi olemattomalta. Nelipyöräsuuntauksessa sen näkee, pitänee varuiksi ostaa säätöpulttisarja.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Väykyn etualatukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sellainen se säätö noissa on, mitätön.
wiimax.fi
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Re: Väykyn etualatukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Sen verran asiaa googlaillut, jotta casterissa oikea ratas eteen, vasen taakse ja camber samanmoiseksi kummallakin puolen. Mikä on rautalangasta vääntäen säätöpulttien prikkojen asento. Ajattelin laittaa edelliset kulmat optimiksi ennen nelipyöräsuuntausta, jossa käytännössä säädetään auraus...

20 minuttiahan säätöpulteilla saa camberiin plussaa ja miinusta lähtötilanteeseen verrattuna? Väykyssä edessä pyöränkeskiöstä lokasuojan reunaan 34cm, takana 35 cm. Auraus pitänee säätää edessä hieman suuremmaksi, kuin vakio elegancella?
Vastaa Viestiin