Ulkolämpömittari EI TOIMI
Ulkolämpömittari EI TOIMI
missähän vika ensin alko näyttään 50+ astetta pari päivää,ja sitte
pimeni kokonaan.
oisko kellään samallaisia kokemuksia.
auto on 202 -95-
onko anturissa vika vai mittarin päässä.
pimeni kokonaan.
oisko kellään samallaisia kokemuksia.
auto on 202 -95-
onko anturissa vika vai mittarin päässä.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
onko tietoa paljonko maksaa se anturi
entä onko helppo vaihtaa
entä onko helppo vaihtaa
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Otinpa sitten samalla tuollaisen anturin kun kävin hakemassa ohjausiskarin.petri.n kirjoitti:Etupuskurissa kuljettajan puolella. Irroita puskurin alalevy, lähtee pois vetämällä. Ne on ne ritilä levyt.
Nyt näyttää vaan siltä että tuota anturia ei sittenkään ole tuossa mallissa ? (C220D Classic -97)
Otin ritilän pois jossa tyhjä reikä eikä takanakaan näkynyt mitään johtoa joka siihen olisi joskus mennyt. Voisiko tuo johto olla jemmassa tuolla jossain "parempia" malleja varten vai lieneekö kokonaan erilaiset johtosarjat

Ainakaan johtonipusta joka menee pillille/valoille ei näkynyt ylimääräistä tumpelon silmin..

Pakkohan tuo oli käydä itsekin tarkistamassa ja niinhän se sitten oli ettei tuossa ´96 Elegancesakaan näytä anturia, sen paremmin kuin johtosarjaakaan sille olevan. Ritilässä oli kyllä reikä, johon voisi esim. anturin tökätä. Eipä tuota varustetta tosin kaivannut edellisessäkään autossa sen jälkeen kun se siinä toistamiseen pimeni.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
Liitin taitaapi olla sulakerasian sisällä ainakin w124:ssäe500 kirjoitti:Laiskuuttani kyselen, missäs tämä anturin johdon liitin sijaitsee? Anturihan lähtee johtona rekisterikilven alta joten liitin on jossain konehuoneen puolella. Onko mitään käsitystä mikä mahtaisi olla anturin resistanssa 25 asteen lämpötilassa?

Anturin resistanssi pitäisi olla
3680-3820 ohm@ +20ast.
9700-9900 ohm@ 0ast.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Ilmeisesti nyt kyse kakkosnelosesta?e500 kirjoitti:Kiitos vinkistä. Mittari seilaa nyt +58 ja +40välillä, välillä pimenee kokonaan. Meneekö näyttö kokonaan pimeäksi jos esim anturi irroitetaan? Haarukoin tässä että onko pelkkä anturivika vai voisiko olla vikaa muuallakin.
Anturi rikki, samalla tavalla alkoi näyttämään minullakin. Haulla löytyy juttua:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10443
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Selvisi anturin toimimattomuuden syy: Ilmeisesti epoksi johon NTC anturi on valettu, on aiheuttanut korroosiota NTC vastuksessa. Anturi sinänsä vakuuttavasti tehty, piti oikein nähdä vaivaa jotta sai NTC:n esiin. Vertasin noita 25 ja 0 asteen lämpötilojen resistansseja datalehtiin, ja Epcos:n valikoimasta löytyy NTC joka vastaa mersun anturin ominaiskäyrää. Eikun NTC vastusta tilaamaan....korjaus maksaa pari euroa.
Olen aiemmin jo täällä ihmetellyt oman C-sarjalaisen lämpömittarin puuttumista. Onkohan kukaan tutkinut asiaa pidemmälle, että olisko mittaristossa kuitenkin vakiona se lämpömittarimoduli aina tehtaalta lähtiessä ja se anturi sitten laitetaan vain mallikohtaisesti ? Voisiko olla näin onnellisesti, että pelkän anturin + johdon asennuksella saisi tuon toimimaan ?
Nyt kun ilmat ovat jälleen menossa nollakeleihin, niin tuon tienpinnan lämpötieto olisi itseasiassa tärkeä.
Noilta Vehon äijiltä ei tahdo oikein saada vastauksia tähän kysymykseen, olen kysellyt jo pari kertaa saamatta mitään kunnon vastausta ts. eivät tunnu tietävän.
Nyt kun ilmat ovat jälleen menossa nollakeleihin, niin tuon tienpinnan lämpötieto olisi itseasiassa tärkeä.
Noilta Vehon äijiltä ei tahdo oikein saada vastauksia tähän kysymykseen, olen kysellyt jo pari kertaa saamatta mitään kunnon vastausta ts. eivät tunnu tietävän.
Ei ole mittaria valmiina, paikka kyllä on.Classic kirjoitti:Olen aiemmin jo täällä ihmetellyt oman C-sarjalaisen lämpömittarin puuttumista. Onkohan kukaan tutkinut asiaa pidemmälle, että olisko mittaristossa kuitenkin vakiona se lämpömittarimoduli aina tehtaalta lähtiessä ja se anturi sitten laitetaan vain mallikohtaisesti ? Voisiko olla näin onnellisesti, että pelkän anturin + johdon asennuksella saisi tuon toimimaan ?
Eli ei riitä pelkkä johto+anturi, täytyy mittari laittaa myös.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Vähän eri kantilta, mutta melkein samasta asiasta.
Lämpötilan mittari näyttää kyllä oikein, silloin se sen suostuu näyttämään, mutta näyttö pimentynyt silloin tällöin, nyt talvella useammin kuin kesällä, ja nyt hoksasin miten lämpötilan saa näkyviin jos sitä välttämättä tarvii:
Mittaristosta pikkasen painasee juuri siitä lämpötilan diginäytön kohdalta, niin sekunnin kuluttua lukemat ilmestyvät näkyviin. Saattaapa olla näkyvissä useita minuuttejakin, mutta mitäpä tuota jatkuvasti vahtaamaan
Eli todennäköisesti jokin liitin on hiukan irrallaan mittariston takana (tai joku juotos, en tarkemmin tiedä). Varmaankin lämpötilan saisi näkymään jatkuvastikin, mutta se vaatisi mittariston purkua ja pientä fiksaamista.
Pitää varmaan tuossa "kevväämmällä" vaihtaa samalla kun vaihtaa sen mittariston valonsäätöpotikan.
Lämpötilan mittari näyttää kyllä oikein, silloin se sen suostuu näyttämään, mutta näyttö pimentynyt silloin tällöin, nyt talvella useammin kuin kesällä, ja nyt hoksasin miten lämpötilan saa näkyviin jos sitä välttämättä tarvii:
Mittaristosta pikkasen painasee juuri siitä lämpötilan diginäytön kohdalta, niin sekunnin kuluttua lukemat ilmestyvät näkyviin. Saattaapa olla näkyvissä useita minuuttejakin, mutta mitäpä tuota jatkuvasti vahtaamaan

Eli todennäköisesti jokin liitin on hiukan irrallaan mittariston takana (tai joku juotos, en tarkemmin tiedä). Varmaankin lämpötilan saisi näkymään jatkuvastikin, mutta se vaatisi mittariston purkua ja pientä fiksaamista.
Pitää varmaan tuossa "kevväämmällä" vaihtaa samalla kun vaihtaa sen mittariston valonsäätöpotikan.
W124 230E -91
124 ulkolämpömittari
Lueskelin ulkolämpötilamittarin ongelmista, mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa kuin minun mersussa. Eli mittari näyttää noin 8 -10 astetta enemmän pakkasta kuin viralliset lukemat ovat. vaihdoin anturin siten, että katkaisin vanhan johdon vasemman etulampun alta ja kytkin uuden anturin johtoineen siitä eteenpäin. Vaan ei tapahtunut mitään muutosta, eli lukemat edelleen virallisiin verrattuna heittävät tuon 8 - 10 astetta. Mittari lienee kalliimpi ostos, onkohan tuolle mitään "keskikämmenpeukalolla" tehtävissä.
Käyttömersut: S124 300 TDT, W201 190, W460 300 D
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb