300CE:stä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

300CE:stä

Viesti Kirjoittaja PM »

Minkäsmoinen peli tuollainen on ajaa kun ei ole kokemusta? Eroaako paljonkin käytökseltään farkusta tai sedanista? Siis niinku ajomelultaan ja vakaudeltaan esim. talvella. Eikös tuossa akseliväli kuitenkin ole aikas lailla samaa luokkaa kuin sedanissa, ainakin hatarien muistikuvien mukaan?

Velipoika on meinaan tuollaista ehkä hankkimassa. Yksi kohtalaisen hyväkuntoinen alle 100th ajettu :wink: :lol: 8) olis nyt kiikarissa. Päällisin ja sisäisin puolin vaikutti loistopeliltä, pukille ei sentään vielä noustu. Mutta perjantaina mennään uudestaan katsomaan velipoijaan ja sen vaimokkeen kanssa, josko kaupat alkaisivat sitten syntymään...
Eikös tuossa kupeessa ole aikaslailla samat varaosat kuin neliovisessa ja farkussa? Ainakin jonkun valmistajan pakoputki sopi sekä coupeen että sedaniin ja luultavasti nuo jarruosat / iskarit etc. kuluva sälä on kait aikaslailla samaa kuin sedanissa -> guis on näreet?

Onneks tuli hankittua useampi tarra, niin riittää sitten tuohonkin omansa. Ja hopeatarra shampanjametallin värisessä coupessa, niin sävysävyyn aah... :D

Edit: Onkos noissa coupeitten muovikyljissä ollut alusta asti ne kromilistat? Tuossa ei meinaan ollut, jota kauhiasti ihmettelin. Vai tuliko ne sitten vasta jonkun kasvojenkohotuksen jälkeen? :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Coupe tuli 1987 pahvikylkisenä (samoin kuin esim. 2.3-16:ssa oli pahvikyljet jo 1983), mutta tuotapa en ole laittanutkaan merkille, löytyikö kromilistat... ehkä ei? Mitä vuosimallia auto on?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Timo L. kirjoitti:Coupe tuli 1987 pahvikylkisenä (samoin kuin esim. 2.3-16:ssa oli pahvikyljet jo 1983), mutta tuotapa en ole laittanutkaan merkille, löytyikö kromilistat... ehkä ei? Mitä vuosimallia auto on?
-88 mallia on, muttei listoja löydy. Sitä tosiaan ihmettelin, aina kun olen luullut siinä sellaisten olevan. Eikä niissä kyljissä ole edes paikkaa (lovea) listoille, vaan ne ovat täysin sileät.

Edit: Siis ilmeisesti ne kyljet ovat kiinni vaan niillä muovikiinnikkeillä ja jollain ruuvilla päästään. Onkos niillä kromilistoilla sitten mitään muuta virkaa, kuin ulkonäköseikat? :?:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
kaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 10.06.2003 13:53
Paikkakunta: Helsinki

300ce

Viesti Kirjoittaja kaba »

moro...tota 300:sta kupeeta on koeajanut, mutta enemmän kokemuksia mulla on tästä nykyisestä 230ce:stä (10/90), jolla nyt oon rullanut bout 50tkm...ainakin tässä on suuri osa kulutus tavaraa samat kuin ihan neliovisessa....oon siihen vaihtanut takapöntön,alapallot eteen, jotain poikkitaistukia ym. ja ne tais ainakin olla ihan samat sedanissa....
(ainakin myyjä on todennut: "se on hyvä, että cupeessa ja sedanissa on samoja palikoita reilusti, ni pysyy osien hinnat kohtuudessa"..)

erään paljon mekkereitä korjanneen mersumiehen puhetta: "300 peruskone on huomattavasti kestävämpi kuin 24venttiilinen malli, jonka kone vaatii remonttia paljon aikaisemmin...muutenkin sen kanssa on enemmän ongelmia"...ajomeluun vaikuttavana asiana voi tietenkin pitään sitä, että fönäreiden välissä ei oo palkkia, eli kaikki sen alueen stefat on hyvä pitää kondiksessa...mun mielestä ajomelu ei hirveen kova oo, tosin siihen voi vaikuttaa se, että mä tykkään musiikista :) ....tosiaan jarruista vielä; muistaakseni nekin on samat sedanissa..iskareista epäilisin samaa, mutta en tiedä.



Toki te kaikki mersumiehinä tiedätte autoista vaikka mitä, mutta yks juttu mikä on säästänyt multa ja aikoinaan faijalta (300sl) pitkän pennin on autotohtori...ne löytää sieltä ihme vikoja ja jos vesitilaan esim. on pakokaasuja karannut pikkasen (kansipahvi menossa) ni mittarit kertoo... :wink: -> hintaa alas

niin ja kromilistat mulla ainakin on, sitä milloin ne tuli en tiedä...eiks pidemmät takapuskurit tullut joskus 93?....
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 300ce

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kaba kirjoitti: ...eiks pidemmät takapuskurit tullut joskus 93?....
Joo, faceliftin ja nimenmuutoksen yhteydessä. Näin tapahtui myös sedanissa, vaan ei farmarissa ja AMG-malleissa (E 36/60 AMG)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Siinä muuten oli semmonen "jänskä" :oops: sähköinen pumppu, joka ilmeisesti kierrätti jäähdytysnestettä lämmityslaitteen kennostossa, jos moottori oli sammuksissa. Ainakin se lähti hyrisemään heti, kun säätöpyöriä renklas.
Aikas kätevä idea sinänsä; voipi istua parkkipaikalla tuntikaupalla ja odotella akkoja vaateostoksilta ilman että tarvii mottia hyräytellä välillä käyntiin. :lol:
Ei meinaan kyllä ollut 300D:ssä vastaavaa, eikä kyllä taida olla tuossa SE:ssäkään. Olisko tuo sitten jonkin sortin lisävaruste vai?

Harvemmin muuten näkee sellaista autoa, jossa kaikki sähkövermeet toimisivat. Tuossa toimi joka ainoa kojelaudan polttimokin, mukaanlukien kaikki säätöpyörät jne. Eipä tarvis niitäkään alkaa sitten vaihteleen...

Kuinkas muuten se sähköantenni toimii tuon ikäisissä? Ilmeisesti se oli kuitenkin sähköantenni, kun se oli siellä peräpäässä ja mallia teleskooppi. Radiookin renklasin aikani, muttei se innostunut nousemaan. Tarviiko kone höräyttää käyntiin, ennenkuin se nousee sieltä kolostaan vai olisko se vaan jumissa? :roll:
Viimeksi muokannut PM, To 10.07.2003 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Nuo w201 2,3l 16v mallin sileät kyljet on kyllä ihan erilaiset kuin w124:ssa :wink: :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nii-iiin? Tarkoitus olikin vain esimerkki, että tietyt mallit ovat tulleet jo aiemmin pahvikylkisinä, kun normimallit olivat vielä peltikylkiä. :x
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

ce

Viesti Kirjoittaja Make »

auto on hyvä ajaa ja omassa ei ainakaan vielä vikoja ole esiintynyt,tavaratila on suuri ja auto kääntyy kaupungissa tosi pienessä tilassa.koneesta sen verran,että 12 v koneessa,ainakin ennen vuotta -90 oli paljon nokkavikoja,ennenkuin materiaali vaihdettiin.24 v kone on kyllä tuntuvasti tehokkaampi 220 hv.mesen koneet yleensä tuon ikäiset voivat vuotaa öljyä jostain tiivisteestä,mutta jos öljyä tihkuu ulospäin,ei siitä passaa huolestua.osat ovat aika halpoja,koska käyvät pääsääntöisesti w 124 koppaisiin kaikki samat.paitsi jarruosat ja iskarit.eli ei muuta kuin hankkimaan oma coupemese.onnea etsinnälle.t.make
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Ainaki mulla on jarrut samat kuin 300D:ssä, saatto siihen sopia muutki, en muista....

Viimeinen vaimennin oli ihan kohtuu hintanen, 300CE 270 € tarvikkeena. Mie ostin 250TurboD:nen pöntön ja pikkusen muutin alkukäyrän asentoa ja sopi paikalleen, ja tämä pönttö makso vain 130€


Mun 89:ssä ei ole kromilistoja helmoissa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

3.2AMGCE kirjoitti: Mun 89:ssä ei ole kromlistoja helmoissa.
Onko auto valmistunut ennen syksyä? Tästä voitaneen siis päätellä, että kromilistat helmojen ja puskurien päälle tulivat coupessakin vasta syksyllä 1989 faceliftin yhteydessä. Muihinhan tuli vasta tuolloin pahvikyljet, kromilistoineen suoraan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Jee!!!
Nyt on sitten auto varattu 200€ varausmaksulla, viikon sisään pitäis iskee rahat tiskiin. 8)
Käytiin vähän pyörittelemässä ympyrää ja hyvin pelitti. Kuvia tulee jahka kaupat ovat lopullisesti lyöty lukkoon. :D

Harmi kun sen saa rekisteriin vasta parin / kolmen viikon päästä tullin ruuhkasta johtuen. Ei luulis olevan niin vaikeaa laskea veroja kaavalla auton veroprosentti x markkina-arvo x 1,22. :x
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Polttaa, polttaa...

Viesti Kirjoittaja PM »

Käytiin sitten katsomassa vielä neljännen kerran autoa - edelleenkään mitään ostamisen estävää vikaa ei havaittu edes kolmen koeajajan voimin. 8)
Nyt on varausmaksu maksettu ja velipoika maksaa taxfree-hinnan luultavasti viimeistään keskiviikkona ennen Tallinnan matkaansa. Käy tosin sitä ennen vielä katsomassa alkup. suomipeliä (230CE, aj. yli 300th ja hintaakin on pykälää enemmän :shock: ), ihan tietenkin vain vertailun vuoksi.
Jos hyvin käy, on auto rekisterissä jo ensi viikon loppupuolella tai toivottavasti viimeistään seuraavalla viikolla. Alkoi jumalattomasti syyhyttään sormia, kun pääsi heittään pientä sivuluisua sorakentällä. 8) Vaikka eihän sillä sitten yhtään kohelleta, vaan ajetaan aristokraattisen arvokkaasti. :x

Ps. Mahtoiko olla enne, mutta pois tullessa nähtiin yksi W124 coupe liekeissä. Tai ei se oikeastaan liekeissä ollut, eikä edes savunnut, mutta jotain palokunta siellä tonki pellin alla. Mitenköhän tuollainenkin syttyy palamaan? Tietenkin jos on kauhean öljyinen kone tai joku bensaletku alkaa vuotamaan... Tarvii varmaan hankkia sammutinkin siihen saman tien. :?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
kaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 10.06.2003 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kaba »

paljos oli pyynti tässä suomipelissä?
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

kaba kirjoitti:paljos oli pyynti tässä suomipelissä?
10900€, ei siis paha kun siinä on sentään nahkapallit, alustasarja ja 17":set alupyörät. Mutta se 230-kone ja yli 300tkm...
89/90 230CE:stä jotkut pyytävät vielä lähes 15th, joka on kyllä aikas suolainen hinta...

Ja mitä ilmeisemmin tuon kyseisen 300CE-yksilön alle 100th:n ajomäärä saattaa pitää jopa paikkansa, silla sen hinta oli Saksassakin hieman yli 5th€ rahteineen. Ja yleisesti ottaen tuolla Saksassa tuo hinta korreloi aika hyvin kunnon kanssa. Ja varsinkin ottaen huomioon auton varsin spartalaisen varustelun, oli hinta aikas muhkea. Kun halvimpia saa sentään 2000-3000€...

Ainoastaan kolme omistajaa (ensimmäinen 1988-2002) ja aikas hyvin on merkintöjä huoltokirjassa. Kaikki tuntuisi toimivan, jokainen nippeli ja nappeli. Lisäksi pohja + lokasuojat olivat kuin uudet ja takavaimentaja on just uusittu. Ja alla on sentään Pilotin HX:t (kuluneet tosin), jotka eivät ole mitkään kaikista halvimmat renkaat. Uudestaan oli maalattu kyljet ja konepelti, jonka totesimme maalinpaksuus-mittarilla. Ensimmäinen omistaja oli lähes 9-kymppinen, joten eipä ole ihme, jos on naarmua pukannut. Eipä tuo maalipinta ollut pahan näköinen edes tuossa kauheassa auringonporotuksessa. Hieman sokeampi ei edes olisi huomannut auton olevan uudestaan maalattu. Ja siihen kun pääsee vetämään Autoglymin tuotteita pintaan ja hieman "täpitteleen" mahdollisia kiveniskemiä etc. niin kyllä näyttää uudenveroiselta kauempaa katsottuna. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Pasi M. kirjoitti:Siinä muuten oli semmonen "jänskä" :oops: sähköinen pumppu, joka ilmeisesti kierrätti jäähdytysnestettä lämmityslaitteen kennostossa, jos moottori oli sammuksissa. Ainakin se lähti hyrisemään heti, kun säätöpyöriä renklas.
Aikas kätevä idea sinänsä; voipi istua parkkipaikalla tuntikaupalla ja odotella akkoja vaateostoksilta ilman että tarvii mottia hyräytellä välillä käyntiin. :lol:
Ei meinaan kyllä ollut 300D:ssä vastaavaa, eikä kyllä taida olla tuossa SE:ssäkään. Olisko tuo sitten jonkin sortin lisävaruste vai?
Olen kuullut, että kaikissa w124:ssa olisi tuollainen kiertovesipumppu.(?)


Tuo on kyllä tosiaan pirun kätevä talvella, ei tarvitse käyttää autoa turhaan. Asensin w123:een tuollaisen pumpun ja viime talvena se lakkasi toimimasta. No hyllyssä oli Mersu korjaamolta saamani Bosch-merkkinen vastaava pumppu (w124:stä) joka ei myöskään toiminut. Avasin sen ja vaihdoin siihen hiilet ja johan rupesi toimimaan. Tarvike hiilet maksoivat muutaman euron, niitä piti vain vähän lyhentää viilalla niin sopivat paikoilleen. Uusi vastaava pumppu olisi ollut 125€! Tuo hiilien vaihto onnistuu helpolla juuri noihin Boschin mooottoreilla oleviin pumppuihin, vain sähkömoottorin pääty auki ja uudet hiilet tilalle, pumppuosaan ei tarvitse kajota.

Kun tuollaiseen luxus (latinaa) varusteeseen tottuu ja sitten jos se ei toimi/ sitä ei ole ollenkaan niin tulee sellainen TV-shop tunne; kuinka olen voinut pärjätä ennen ilman tätä! :mrgreen:

Eikä siinä vielä kaikki. Lisäksi ainakin meikän w123 lämpenee talvella nopeammin, kun on tuo sähköinen pumppu apuna kierrättämässä jäähdytysnestettä lämppärin kennossa.

Niin, nyt joku miettii että kestääkö akku pitää tuollaista pumppua ja lämppärin puhallinta päällä. Jos akku on kunnossa, niin kestää, ainakin dieselissä. Ainakin Saul tietää miten käy, jos akku ei ole kunnossa. :wink: Ennemmin loppuu moottorissa oleva lämpö tai mielenkiinto parkissa "päivystämiseen".
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmn, ettei vaan Pasin tapauksessa kyse ole ihan erillisestä taukolämmittimestä tms.?

W124:n kiertovesipumppuhan vaatii virrat päälle, mutta "Standheizung" toiminee erillisestä säätölaitteesta?

Eli Pasi, oliko virrat päällä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Timo L. kirjoitti:Hmn, ettei vaan Pasin tapauksessa kyse ole ihan erillisestä taukolämmittimestä tms.?

W124:n kiertovesipumppuhan vaatii virrat päälle, mutta "Standheizung" toiminee erillisestä säätölaitteesta?

Eli Pasi, oliko virrat päällä?
Kyllä oli virrat päällä, eli siis taitaa olla normaali kiertovesipumppu. :oops:
En kyllä kuollaksenikaan muista että vm. -86 300D:ssä olisi ollut tuollaista pumppua.
Se vaan alkoi ihmetyttämään, kun konepellin alta alkoi kuulumaan ihmeellistä pörinää vääntäessä virrat päälle. Olihan sitä sitten pakko mennä ihmettelemään mistä se kuului..

Mutta W126:ssa ei kyllä ole satavarmasti moista, paitsi jos se on piilotettu johonkin tulipellin tms. taakse. Enpä ole kiinnittänyt mitään huomiota moiseen edes talvella (kuten en tajunnut niistä penkin säädöistäkään mitään :wink: ). Ei sieltä kyllä muistaakseni mitään lämmintä ilmaa puske, jos kone ei ole käynnissä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pasi M. kirjoitti:Ei sieltä kyllä muistaakseni mitään lämmintä ilmaa puske, jos kone ei ole käynnissä.
Tietysti se vaatii, että systeemissä myös on lämmintä vettä, esim. juuri ajettu. Mielestäni tuo kiertovesipumppu näyttää tarpeellisuutensa etenkin kovilla pakkaskeleillä päästellessä vapaalla mäkiä alas (manuaalilla toki) tai seistessä liikennevaloissa: moottorissa kun ei ole paljoa kierroksia kierrättämään vettä "oikean" pumpun kautta, niin silti lämmintä riittää kennolle tuon kv-pumpun ansiosta. Mainio varuste sinänsä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Ei sieltä kyllä muistaakseni mitään lämmintä ilmaa puske, jos kone ei ole käynnissä.
Tietysti se vaatii, että systeemissä myös on lämmintä vettä, esim. juuri ajettu. Mielestäni tuo kiertovesipumppu näyttää tarpeellisuutensa etenkin kovilla pakkaskeleillä päästellessä vapaalla mäkiä alas (manuaalilla toki) tai seistessä liikennevaloissa: moottorissa kun ei ole paljoa kierroksia kierrättämään vettä "oikean" pumpun kautta, niin silti lämmintä riittää kennolle tuon kv-pumpun ansiosta. Mainio varuste sinänsä.
´

Jep, viime talvella kun kyseinen vekotin oli rikko, ei kuskille tullut kuin haaleaa ilmaa tyhjäkäynnillä, apparille kyllä kuumaa. Uusi pumppu kehiin ja johan alkoi puhkumaan :D
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Polttaa, polttaa...

Viesti Kirjoittaja PM »

Pasi M. kirjoitti:Käy tosin sitä ennen vielä katsomassa alkup. suomipeliä (230CE, aj. yli 300th ja hintaakin on pykälää enemmän :shock: ), ihan tietenkin vain vertailun vuoksi.
Ja se suomipeli oli niin maan ruosteessa ja kuppanen että oksat poies. Kuplivaa ja näkyvää ruostetta oli siellä sun täällä. Ja sisustus oli kuulemma todella nuhruinen ja vanteet olivat ihan naarmuilla. Joten se siitä.
Ja sen hinta tais olla alunperin 11900€, nyt sais jo tonnin halvemmalla... :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

taitaa olla kiertovesipumppu vakkena w124 , täältä löytyy myös
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tulipa vielä ihmeteltyä noita eri vannevaihtoehtoja ja muutama todella maukas CE sai alahuulen väpättämään kummasti. On se vaan elegantti ja ajaton malli tuo W124 coupe tuon W126:sen lisäksi, vai mitä sanotte näistä hieman tuunatuista yksilöistä:

1 2 3 4

Ps. Velipojan coupen hankinta edistyy loistavasti; taxfreehintakin on nyt maksettu, enää odotellaan veropäätöstä. Toivottavasti tulee viimeistään viikon sisällä, alkaa muuten hermot pettämään. :wink:
Laitan tähän topicciin muutaman kuvan uudesta perheenjäsenestä, jahka se saadaan ensin rekisteriin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

No niin, iskipähän kunnolla toi mersu kuume...
Nyt on hakusessa 300CE 24V sportline vm. 90 ja kaipaisin vähän infoa autosta.

Netistä löytyi tällainen ja hinta näyttää varsin suotuisalta;

Daten:
200.000 km, 162 kW (220 PS), EZ: 02/90, TÜV: 03/04, AU: 03/04, schwarz-metallic, 2/3 Türen, Benzin

Besonderheiten:
ABS, Klimaanlage, Zentralverriegelung, el. Wegfahrsperre, Leichtmetallfelgen, Schiebedach, el. Fensterheber
Beschreibung:
300Ce 24V Sportline!!!Klimaanlage,4xEl. Fensterheber, El. Schiebedach, El. Heckrolle, El. Aussenspiegel, Radio/ Kassette, Edelholzausstattung,4x Kopfstützen, MAL,5-Gang Sportgetriebe, Sportauspuff,16 Zoll Daimler Alufelgen, Weisse Blinker, SL Motorhaube, Bosch Alarmanlage. ..

Mitä mieltä??


Onko 200 000km jo liikaa? Miten tuossa mallissa manuaali pelaa? Mistä voi tietää onko ko. mallissa jo käytetty uudempaa materiaalia nokka-akselissa?

Niin ja samaan voisin kysyä että voiko kukaan suositella jotain firmaa joka tuo autoja Saksasta suomeen!?

Sellaista....
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Nonniin, auton verot on tänään maksettu ja auto on rekisterissä. Tullin mielestä auton markkina-arvo oli niinkin alhainen, kuin alle 10th€. 8)
Verot oli siis olemattomat ja vielä kun tulli arvioi "oikeiksi" kilometreiksi jotain 250th. Oikea lukema on kylläkin lähellä tuota mittarissakin seisovaa 84 tuhatta (joka tuli todettua 250km:n koeajolla) kuin tuota tullin lukemaa. Mutta mitäs siitä.

Auto toimii täydellisesti, ei mitään ongelmia. Ainoastaan kuskin penkin lukituksessa on jotain häikkää ja oikeanpuoleisen ilmahärpäkkeen hetuloissa (palkinto sille, joka tietää mistä on kysymys :wink: ) on jotain ongelmaa. Ja alussa paloi ABS:n valo, joka varmaan johtui akun tyhjyydestä. Alle 10km ajoa ja valo sammui. Ei muuta.
Lämmöt hellesäällä maantiellä hieman yli 80 ja kaupungissa ~85 astetta.

Edit: Joskus oli puhetta 260CE:stä, että onko sellaista edes olemassa. Ei ainakaan meikäläisen mielestä, mutta niin ne kivenkovaan väittää tuolla MB-Coupes sivustolla. :roll: 200CE:tähän on joskus laivattu ainakin Italiaan, yhtään en ole tosin Suomessa koskaan nähnyt.

Edit2: Mitä ovat varustelukoodit 442, 506, 254, 260? Niitä kun ei ollut tuolla Ameriikan kupee-sivustolla. Joku niistä varmaan on 300CE-merkin poisto :lol: , vaan mitä ovat kolme muuta?

Edit3: Ja mistä meikä löytää tuota värikoodia vastaavat sävyt (siis kuva + värisävyn nimi)? Jossain sivustolla muistelisin sellaiset nähneeni... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Pasi M. kirjoitti:Mitä ovat varustelukoodit 442, 506, 254, 260?
442 = kuljettajan airbag
506 = ?
254 = ?
260= 300CE-merkin poisto

Enää kaksi tuntematonta.

Ja auton värisävy on 702, eli Rauchsilber / Smoke silver, eli savun harmaa.
Aluksi väitin sen olevan Shampanjametalli, mutta se on huomattavasti ruskeasävyisempi.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pasi M. kirjoitti:Ja mistä meikä löytää tuota värikoodia vastaavat sävyt (siis kuva + värisävyn nimi)?
http://www.230e.de/Farbtabelle/pages/70 ... tallic.htm

...vaikka onkin eri korimalli, mutta coupe silti..
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Pasi M. kirjoitti:Nonniin, auton verot on tänään maksettu ja auto on rekisterissä. Tullin mielestä auton markkina-arvo oli niinkin alhainen, kuin alle 10th€. 8)
Verot oli siis olemattomat ja vielä kun tulli arvioi "oikeiksi" kilometreiksi jotain 250th. Oikea lukema on kylläkin lähellä tuota mittarissakin seisovaa 84 tuhatta (joka tuli todettua 250km:n koeajolla) kuin tuota tullin lukemaa. Mutta mitäs siitä.

Auto toimii täydellisesti, ei mitään ongelmia. Ainoastaan kuskin penkin lukituksessa on jotain häikkää ja oikeanpuoleisen ilmahärpäkkeen hetuloissa (palkinto sille, joka tietää mistä on kysymys :wink: ) on jotain ongelmaa. Ja alussa paloi ABS:n valo, joka varmaan johtui akun tyhjyydestä. Alle 10km ajoa ja valo sammui. Ei muuta.
Lämmöt hellesäällä maantiellä hieman yli 80 ja kaupungissa ~85 astetta.
Juu toistaiseksi voi vaan ihmetellä että noinkin pienellä summalla saa noin hyvän auton...ehdottomasti mukavuudeltaan ja tietenkin ajettavuudeltaan paras auto mitä olen ajanut. Ja ne automaatin pehmeät vaihdot :wink: unohtamatta eleetöntä suorituskykyä kun nilkan suoristaa...Eikä ulkonäössäkään ole sanomista - ajattoman tyylikäs malli. :)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Eikös

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eikös tuo nimimerkki sitten jo ala muuttumaan uuden auton myötä ? :lol:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

AmazonGT kirjoitti:unohtamatta eleetöntä suorituskykyä kun nilkan suoristaa...
Ooksää kattellut liikaa Volvon mainoksia? :lol:
Toi eleetön kalskahtaa jotenkin mitäänsanomattomalta... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin