Omani vielä facelift- malli, mutta johdotukset lienee väreineen samoja jotta ohjeesta saa yleispätevän.
- Vesiventtiilin sijainti sisälokarin takana, webaston vieressä. Vesiventtiilin johto pitäisi saada poikki, ja siihen vastus jotta diagnostikka ei ala hälyttelemään
- Ei sitten millään huvittaisi repiä koko pohjaa pois
- En myöskään löydä internjetistä kaapelointeja. Kaapelinippu tulee konehuoneen puolelle (?) joten katkaisun ja huijausvastuksen voi laittaa myös konehuoneen puolelle.
- Vaan mistä piuhat (2kpl) menevät, ja mitä ovat värit?
- Ainakin 15ohm vastus tuntuu toimivan, mutta tällöin virtaa menee jo senverta läpi että oltava tehovastus. Alempana kuvassa normivastus, luultavimmin erittäin lyhytikäinen.
- Laittaneet Bemareihin (itsekin joskus) 15ohm ja 25W kestävän tehovastuksen. 15ohm vastuksella lämpöä syntyy n. 10W edestä, eli vastus kyllä kuumenee
- Bemarissa kuitenkin toimii myös 33ohm ja 47ohm kokeillusti, ilmeisesti Mersussakin koska weban ventiili identtinen. Tällöin hukkalämpöäkin syntyisi huijausvastuksella vähemmän.
47ohm vastuksella 3.6W jne.
Oletan että ohjelmallisesti tätä ei voi vieläkään blokata. eli Webasto kierrättää aina veden ensisijaisesti kabiinissa (venttiili vetää, sähkö päällä), ja sitten vasta
venttiili lepoasentoon ja moottorin lämmitys. Eli autoa ei paukkupakkasilla tarvitse sitten käynnistääkään ollenkaan.
Allaoleva kuva on toiselta foorumilta, 212 mersu ja CDI kone. Johdot ilmeisesti oranssi ja musta.
