epk kirjoitti:eli pientä kertausta, lisätkää ihmeessa jos jotain puuttuu:
TAKAPÄÄHÄN:
takakelkan kumityynysarja etu, näitä kuinka monta?
takakelkan kumityynysarja taka 2kpl
taka-alatukivarren hela ulompi 2kpl
taka-alatukivarren hela sisempi 2kpl
perän kannatinhela 2kpl
tukitangot per puoli:
ylempi etu
ylempi taka
alempi etu
säätötanko
+pultit näihin
ETEEN:
alatukivarren kumisarja
alatukivarren säätöpultti, 4kpl /auto?
motonetistä aattelin hakea, lemförder merkkisiä.
Takakelkan etukumeja 2 kpl. Lähtivät suht helpolla pois. Uudet menivät sikahelpolla paikalleen; hiukan hioin krämmäleitä pois pesästä ja reippasti fairyä väliin, sitten tunkilla kelkka kiinni runkoon ja pultti paikalleen.
HUOM kandee laittaa uudet aluslevytkin, mulla oli kulunut kamaliksi. Mulla on 2 ylimääräistä muuten, sat multa jos tarviit.
Takakelkan takakumit ei kuulemma kulu koskaan ja mäkin jätin tällä erää vaihtamatta ku nolivat ihan ehjät.
ETEEN menee tosiaan 4 säätöpulttia ja KAKSI alatukivarren korjaussarjaa. Niissä on 4 kumia PER PUOLI eli yksi pusla koostuu kahdesta kumista.
Jos et ole vielä vaihtanut raidetangon päitä niin koko raidetangon pätkä (ulompi ja sisempi nivel) ei ollut paskaakaan kalliimpi kuin pelkkä raidetangon pää eli kandee vaihtaa koko tanko moplemmin puolin, vanhat kun voi olla TOSI jumeksissa.
LEmförderien ovat mulle väittäneet olevan alkuperäisiä niveliä ja niitä pistin Lumikkiinkin (perjantaina valmistui pusla- ja nivelremppa) ja Bilsteinin (Febi/Bilstein) puslia. Jälkimmäisiä saa Motonetistä ihan hemmetin halvalla kun pyytää febiä erikseen (niillä on muitakin valmistajia).
Menen huomenna TB Aaltosille turun keskustaan pyöränkulman säätöön, kerron sitten miten kävi.
Itse työstä mulla on melkein 200 kuvaa mutta ne pitäis saada vielä nettiinkin ja selostukset mukaan jne.,
Henkka