W124 tyhjäkäynti rytkyttää koria - RATKAISTU
Onko mitään tietoa, mikä on uuden pakkauksesta revityn NGK:n (tai minkä tahansa muun merkkisen tulpan) vakiosäätö, vai ovatko kärkivälit tehtaalta tullessa mitä sattuu?mjo33400 kirjoitti:0,8mm
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Kyllä se normaalitulpissa yleensä on tuo 0.8mmRamstad kirjoitti:Onko mitään tietoa, mikä on uuden pakkauksesta revityn NGK:n (tai minkä tahansa muun merkkisen tulpan) vakiosäätö, vai ovatko kärkivälit tehtaalta tullessa mitä sattuu?mjo33400 kirjoitti:0,8mm

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
0,7
0,7 mm oli mun uusissa NGK:ssa piti säätää tuohon mersun vakioonJani kirjoitti:Kyllä se normaalitulpissa yleensä on tuo 0.8mmRamstad kirjoitti:Onko mitään tietoa, mikä on uuden pakkauksesta revityn NGK:n (tai minkä tahansa muun merkkisen tulpan) vakiosäätö, vai ovatko kärkivälit tehtaalta tullessa mitä sattuu?mjo33400 kirjoitti:0,8mm
eli 0,8 mm ennenkuin vaihdoin ne vanhojen tilalle !!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
tulppien kärkiväli 230E
Olen vissiin aika puusilmä kun en löytänyt saksankielisestä käyttöohjekirjasta saatikka konehuoneen taarrasta (jossa kyllä muut arvot oli) noita sytytystulppien kärkivälin arvoaAutomatic260E kirjoitti:0,7 mm oli mun uusissa NGK:ssa piti säätää tuohon mersun vakioonJani kirjoitti:Kyllä se normaalitulpissa yleensä on tuo 0.8mmRamstad kirjoitti:Onko mitään tietoa, mikä on uuden pakkauksesta revityn NGK:n (tai minkä tahansa muun merkkisen tulpan) vakiosäätö, vai ovatko kärkivälit tehtaalta tullessa mitä sattuu?mjo33400 kirjoitti:0,8mm
eli 0,8 mm ennenkuin vaihdoin ne vanhojen tilalle !!

W126:ssa kärkiväli kyllä mainitaan venttiilikopan päällä olevassa tarrassa. Tässä neloskoneessa on ne pienempikantaiset tulpat nääs joten sopiikohan siihen tuo 0.8 mm

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
No niin taas meni kuittailuksimjo33400 kirjoitti:karra kirjoitti.
"Tässä neloskoneessa on ne pienempikantaiset tulpat nääs joten sopiikohan siihen tuo 0.8 mm ."
Niin on kutoskoneessakin.

En todellakaan mollaa enää neloskoneen ominaisuuksi, eilen illalla kun uusin jakajan kannen sekä pyörijän tuntui että olisi tullut parikymmentä hummaa lisää. Auto muuten meni maahantuontikatsastuksesta aamulla läpi - ei huomautuksia

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Voi ***vetti ja per**** taas meni puola. 
Eli keskimmäinen puola paukahtaa noin puolen vuoden välein. Oireet ovat aina samat: auto käy armottoman epätasaista tyhjäkäyntiä ja kori rytkyttää kuin vanha diesel Ferguson. Kiihdyttäessä auto on kuin käsijarru olisi päällä ja vasta kun kierroksia on enemmän kuin lääkäri määrää ajo alkaa sujua. Ajon päätteeksi tulee karmea käry katalysaattoriin valuneesta raa'asta bensasta.
Joku täällä foorumissa on aikaisemmin lähettänyt kuviakin tuon M104 moottorin puolille menevistä johdoista, jotka ajan kuluessa syöpyvät karrelle. Nyt kysyisinkin, että mistä tuo koko puolille tuleva johtosarja lähtee liikkeelle, eli kuinka pitkältä matkalta se pitää vaihtaa, että puolien poksahtaminen loppuisi?
Kyseinen mersumies teki muistaakseni johdotukset itse, mutta mitähän tuollainen satsi maksaa sarjana, ja onko sarjojen valmistajia monia, vai pitääkö ostaa Mersun alkuperäiset johtosarjat? Minkähän hintaluokan remontista on kyse?

Eli keskimmäinen puola paukahtaa noin puolen vuoden välein. Oireet ovat aina samat: auto käy armottoman epätasaista tyhjäkäyntiä ja kori rytkyttää kuin vanha diesel Ferguson. Kiihdyttäessä auto on kuin käsijarru olisi päällä ja vasta kun kierroksia on enemmän kuin lääkäri määrää ajo alkaa sujua. Ajon päätteeksi tulee karmea käry katalysaattoriin valuneesta raa'asta bensasta.
Joku täällä foorumissa on aikaisemmin lähettänyt kuviakin tuon M104 moottorin puolille menevistä johdoista, jotka ajan kuluessa syöpyvät karrelle. Nyt kysyisinkin, että mistä tuo koko puolille tuleva johtosarja lähtee liikkeelle, eli kuinka pitkältä matkalta se pitää vaihtaa, että puolien poksahtaminen loppuisi?
Kyseinen mersumies teki muistaakseni johdotukset itse, mutta mitähän tuollainen satsi maksaa sarjana, ja onko sarjojen valmistajia monia, vai pitääkö ostaa Mersun alkuperäiset johtosarjat? Minkähän hintaluokan remontista on kyse?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ainakin vanhoissa autoissa tota pualaa ja noita sähköhommeleita voi rasittaa, jos on virrat päällä autossa, mutta auto ei oo käynnissä.
jotenki sillain se meni, että kun auton sammuttaa ja kone sattuu jäämään oikeeseen kohtaan, kärjet tai puala tai joku sähköhommeli on oikeessa kohtaa ja laittaa virrat pitkäksaikaa päälle, niin virta kulkee suaraan läpi (oisko ollu pualasta) ja aiheuttaa turhaa kuumenemista, jonka seurauksena puala kuluu nopeemmin loppuun. oon kuullu, et jossain ois koko puala tai joku räjähtäny sen seurauksena, että ollu virrat liian kauan päällä. tosin nää koskee vaan tarpeeks vanhoja autoja.
joku järkevämpi voi tarkentaa mitä tarkotan, ku vähän vaikee selittää, ku en oo kauheen hyvä näissä sähköhommissa.
jotenki sillain se meni, että kun auton sammuttaa ja kone sattuu jäämään oikeeseen kohtaan, kärjet tai puala tai joku sähköhommeli on oikeessa kohtaa ja laittaa virrat pitkäksaikaa päälle, niin virta kulkee suaraan läpi (oisko ollu pualasta) ja aiheuttaa turhaa kuumenemista, jonka seurauksena puala kuluu nopeemmin loppuun. oon kuullu, et jossain ois koko puala tai joku räjähtäny sen seurauksena, että ollu virrat liian kauan päällä. tosin nää koskee vaan tarpeeks vanhoja autoja.
joku järkevämpi voi tarkentaa mitä tarkotan, ku vähän vaikee selittää, ku en oo kauheen hyvä näissä sähköhommissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Puolille menevien johtojen vaihtamisesta on erinomainen artikkeli englanniksi osoitteessa
http://www.mercedesshop.com/Wikka/M104WireHarness
Mikähän tuo kuvasarjan viimeinen purkki on, jonka artikkelin kirjoittaja myös neuvoo vaihtamaan?
Ja toinen lukemisen arvoinen linkki on vikatietokannassa:
http://www.internetautoguide.com/auto-r ... index.html (ja tuolta pitää klikata kohtaa NHTSA Campaign ID Number: 95V031000 - Get Details)
Ja vielä pari linkkiä:
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... ng+harness\
http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=5703
Nyt kun vielä joku osaisi sanoa, mikä on tuon johtosarjan tarkka tyyppi ja tilausnumero (ja hinta!), sitä en äkkiseltään löytänyt?
EDIT: Nyt löytyi tällainen numero: 124.440.5332
Mistähän tuollaista voisi ryhtyä kyselemään?
Pakkohan nuo johdot nyt on vaihtaa kun puolat jatkuvasti paukkuvat.
http://www.mercedesshop.com/Wikka/M104WireHarness
Mikähän tuo kuvasarjan viimeinen purkki on, jonka artikkelin kirjoittaja myös neuvoo vaihtamaan?
Ja toinen lukemisen arvoinen linkki on vikatietokannassa:
http://www.internetautoguide.com/auto-r ... index.html (ja tuolta pitää klikata kohtaa NHTSA Campaign ID Number: 95V031000 - Get Details)
Ja vielä pari linkkiä:
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... ng+harness\
http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=5703
Nyt kun vielä joku osaisi sanoa, mikä on tuon johtosarjan tarkka tyyppi ja tilausnumero (ja hinta!), sitä en äkkiseltään löytänyt?
EDIT: Nyt löytyi tällainen numero: 124.440.5332
Mistähän tuollaista voisi ryhtyä kyselemään?
Pakkohan nuo johdot nyt on vaihtaa kun puolat jatkuvasti paukkuvat.

MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Tuo purkkihan on kaasuläppä ja sen säätökoneisto. Itsellä tuo alkoi nyt vinkumaan niin kuin nälkänen porsas. Kun ottaa sinne menevän liittimen irti niin ääni loppuu.Ramstad kirjoitti:Puolille menevien johtojen vaihtamisesta on erinomainen artikkeli englanniksi osoitteessa
http://www.mercedesshop.com/Wikka/M104WireHarness
Mikähän tuo kuvasarjan viimeinen purkki on, jonka artikkelin kirjoittaja myös neuvoo vaihtamaan?
Ja toinen lukemisen arvoinen linkki on vikatietokannassa:
http://www.internetautoguide.com/auto-r ... index.html (ja tuolta pitää klikata kohtaa NHTSA Campaign ID Number: 95V031000 - Get Details)
Ja vielä pari linkkiä:
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... ng+harness\
http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=5703
Nyt kun vielä joku osaisi sanoa, mikä on tuon johtosarjan tarkka tyyppi ja tilausnumero (ja hinta!), sitä en äkkiseltään löytänyt?
EDIT: Nyt löytyi tällainen numero: 124.440.5332
Mistähän tuollaista voisi ryhtyä kyselemään?
Pakkohan nuo johdot nyt on vaihtaa kun puolat jatkuvasti paukkuvat.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ohhoh. Onpas hienot sivut kaiken kaikkiaan.capriceman kirjoitti:Moi !
Vaihda sytytysyksiköltä asti johdot eli johtoa tarvitsee 6x noin 1m eli 6m eri värejä tietty... sivuillani on kuvia piuhoista...
Kiitos paljon avusta.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Edelleen selvittelin asiaa, eli alkuperäisen osan numero näyttäisi olevan
124.440.5332
ja siitä on "parannettu" versio 124.440.5332 05
EDIT: Hinta on 1095 euroa KL-varaosissa!!!
Alkuperäistä nopeasti kulahtavaa johtoa myydään edelleen, eli tuo päivitetty versio pitää kysyä erikseen, jos aikoo käyttää ns. alkuperäistä osaa.
Eli ilman muuta kannattaa tehdä koko satsi itse tai palkata joku käsistään kätevä tuunaaja tekemään homma.
Katselin noita johtosarjan uusimiskuvia tee-se-itse -malliin usealtakin eri sivulta. Sellainen asia jäi epäselväksi, että pitääkö vanhat liittimet saada uusiin johtoihin, vai saako jostain tuollaisia pelkkiä uusia liittimiä? Jos vanhoja joutuu käyttämään, miten ne kannattaa liittää uusiin johtoihin? Kolvilla ja tinalla vai miten?
124.440.5332
ja siitä on "parannettu" versio 124.440.5332 05
EDIT: Hinta on 1095 euroa KL-varaosissa!!!
Alkuperäistä nopeasti kulahtavaa johtoa myydään edelleen, eli tuo päivitetty versio pitää kysyä erikseen, jos aikoo käyttää ns. alkuperäistä osaa.
Eli ilman muuta kannattaa tehdä koko satsi itse tai palkata joku käsistään kätevä tuunaaja tekemään homma.
Katselin noita johtosarjan uusimiskuvia tee-se-itse -malliin usealtakin eri sivulta. Sellainen asia jäi epäselväksi, että pitääkö vanhat liittimet saada uusiin johtoihin, vai saako jostain tuollaisia pelkkiä uusia liittimiä? Jos vanhoja joutuu käyttämään, miten ne kannattaa liittää uusiin johtoihin? Kolvilla ja tinalla vai miten?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Uusia liittimiä en mistään löytänyt, joten vanhoja jouduin käyttämään. Kuitenkin Dremelillä, tinakolvilla ja kutistussukalla saa ihan hyvää jälkeä aikaiseksi, kun liittimet purkaa ylhäältä päin auki leikaten. Tai pikku rautasahalla, kuten oheinen kuva osoittaa...Ramstad kirjoitti:Katselin noita johtosarjan uusimiskuvia tee-se-itse -malliin usealtakin eri sivulta. Sellainen asia jäi epäselväksi, että pitääkö vanhat liittimet saada uusiin johtoihin, vai saako jostain tuollaisia pelkkiä uusia liittimiä? Jos vanhoja joutuu käyttämään, miten ne kannattaa liittää uusiin johtoihin? Kolvilla ja tinalla vai miten?



Sama juttu. Vihdoin lisäksi kaikki kaapelit samaisesta kaapelinipusta. 8,5h työtä ja parilla kolmella kympillä silikonijohtoa. Paska homma mutta tulipahan tehtyä. Liittimet purkamalla saa johdot alusta loppuun uusiks. Suuttimien johdotkaan ei ollut kovinkaan hyvässä kunnossa.rei7pir8 kirjoitti:Itse ostin silikoonikaapelia josta teen uudet johdot puolille.
Auto ei lähtenyt aina lämpimänä käyntiin ja nyt lähtee

Saksan "Veholla"Ramstad kirjoitti:Edelleen selvittelin asiaa, eli alkuperäisen osan numero näyttäisi olevan
124.440.5332
ja siitä on "parannettu" versio 124.440.5332 05
EDIT: Hinta on 1095 euroa KL-varaosissa!!!
A1244405332
CABLE HARNESS
EUR 636.98.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itsekin olen aina silloin tällöin katsellut vertailuhintoja tuolta mutta eipä se aiheuta muuta kuin v*tutusta, koska hintaeroa on yleensä ihan reilusti, enkä ole vielä keksinyt konstia, jolla tuolta pääsisi tilaamaan.Timo L. kirjoitti:Saksan "Veholla"
A1244405332
CABLE HARNESS
EUR 636.98.

t.
Risto
E500 – 211.070
Liittimiä saa kuin saakin erikseen. Tilausnumero onm4rcuz kirjoitti: Uusia liittimiä en mistään löytänyt, joten vanhoja jouduin käyttämään. Kuitenkin Dremelillä, tinakolvilla ja kutistussukalla saa ihan hyvää jälkeä aikaiseksi, kun liittimet purkaa ylhäältä päin auki leikaten. Tai pikku rautasahalla, kuten oheinen kuva osoittaa...Kolmehan noita vain on, eikä piuhoja onneksi tarvitse irroitella myöhemmin (toivottavasti)
![]()
2025406081
osa on alkuperäinen Mersun puolan liitin ja maksaa n. 12 euroa / kpl. Veholta pitäisi saada tilaamalla.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Nonniin, eli taas on Mersu iskussa.
Forssan Korjaamo-Keidas teki taas hyvää työtä ja edullisesti ja vaihtoi rikkinäisen puolan ja tulpat, kun en itse kerennyt puolaa vaihtamaan. Viimeksi vaihdoin puolan itse, mutta nyt jouduin työkiireiden takia turvautumaan ammattilaisten apuun.
Puolan johtosarjaan tehtiin nyt välttävä korjaus siksi aikaa kun saadaan uusia puolan johtoja varten uudet liittimet tilattua. Laitoinkin jo äskeiseen viestiin osanumeron, jos se jotakuta sattuisi kiinnostamaan, eli M104 moottorin puolien liittimet (3 kpl) maksavat n. 12 euroa kappale ja niiden tilausnumero on 2025406081.
Samalla kun rikkinäinen puola vaihdettiin, vaihdettiin myös tulpat uusiin. Edellisillä tuli ajettua n. 20 000 km. En tiedä kuvittelenko vain, mutta entisten NGK BP6ES tulppien tilalle vaihdettiin vastaavat Bosch tulpat tyyppiä F8D6+ , ja auto käy nyt todella iloisesti ja kaikki tehotkin tuntuisivat irtoavan jotenkin "rivakammin" kuin aikaisemmin.
Periaatteessa myös tuo tulppien vanhuus voisi olla puolan rikkoutumisen syy, mutta tässä M104 tapauksessa se on varmasti tuo puolan johtosarja.
Forssan Korjaamo-Keidas teki taas hyvää työtä ja edullisesti ja vaihtoi rikkinäisen puolan ja tulpat, kun en itse kerennyt puolaa vaihtamaan. Viimeksi vaihdoin puolan itse, mutta nyt jouduin työkiireiden takia turvautumaan ammattilaisten apuun.
Puolan johtosarjaan tehtiin nyt välttävä korjaus siksi aikaa kun saadaan uusia puolan johtoja varten uudet liittimet tilattua. Laitoinkin jo äskeiseen viestiin osanumeron, jos se jotakuta sattuisi kiinnostamaan, eli M104 moottorin puolien liittimet (3 kpl) maksavat n. 12 euroa kappale ja niiden tilausnumero on 2025406081.
Samalla kun rikkinäinen puola vaihdettiin, vaihdettiin myös tulpat uusiin. Edellisillä tuli ajettua n. 20 000 km. En tiedä kuvittelenko vain, mutta entisten NGK BP6ES tulppien tilalle vaihdettiin vastaavat Bosch tulpat tyyppiä F8D6+ , ja auto käy nyt todella iloisesti ja kaikki tehotkin tuntuisivat irtoavan jotenkin "rivakammin" kuin aikaisemmin.

Periaatteessa myös tuo tulppien vanhuus voisi olla puolan rikkoutumisen syy, mutta tässä M104 tapauksessa se on varmasti tuo puolan johtosarja.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Toissa päivänä otin urakaksi vaihtaa puolan johdot, mutta suuttimille menevät johdot olivat myös niin huonoja että tein lopulta koko johtosarjan uusiksi.
8 tuntia meni hommassa vaikka olen aika paljon tehnyt vastaavia hommia.
Mun autossa oli kaikki muut liittimet aukaistavia paitsi suuttimien liittimet!
Ei muuta kuin napsautti auki, tinas vanhat johdot irti ja uudet takasin.
Niihin puolille meneviin johtoihin kannattaa tehdä semmoiset lätyt puolien kohdalle ettei ne vaan jää väliin!
Olin jo vähän aika sitten panostamassa tuota mersua dynamiitillä kaikkien vikojen takia, mutta on tuo 3,2L 104 motti kyllä mahtava silloin kun se toimii!
Ois vielä yhtä hienosti toimiva vaihteisto kuin bemussa niin

8 tuntia meni hommassa vaikka olen aika paljon tehnyt vastaavia hommia.

Mun autossa oli kaikki muut liittimet aukaistavia paitsi suuttimien liittimet!
Ei muuta kuin napsautti auki, tinas vanhat johdot irti ja uudet takasin.
Niihin puolille meneviin johtoihin kannattaa tehdä semmoiset lätyt puolien kohdalle ettei ne vaan jää väliin!
Olin jo vähän aika sitten panostamassa tuota mersua dynamiitillä kaikkien vikojen takia, mutta on tuo 3,2L 104 motti kyllä mahtava silloin kun se toimii!

Ois vielä yhtä hienosti toimiva vaihteisto kuin bemussa niin


Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Moicca! Ostin juuri 300ce:n ja tyhjäkäyntiongelmia tuntuisi olevan ,kierrokset jyrää1500 ja kun kaasupoljinta nopeasti polkasee ne rauhoittuu heti sen jälkeen.Ilmanputsarista lähtevä huohotinputki venttiilikoppaan aiheuttaa harmia kun joku on tulpannut siitä haaroittuva alipaineletkupaikan ,voisko joku sanoa minne sen pitäisi mennä???Luulisin vian olevan siinä,joku on karsinut siitä jotain mutta mitä?Muuten kone vetää eikä nyvi,ainut haittapuoli korkeat kierrokset tyhjäkäynnillä n 1000rpm