W124 tyhjäkäynti rytkyttää koria - RATKAISTU

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

0,8mm
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

mjo33400 kirjoitti:0,8mm
Onko mitään tietoa, mikä on uuden pakkauksesta revityn NGK:n (tai minkä tahansa muun merkkisen tulpan) vakiosäätö, vai ovatko kärkivälit tehtaalta tullessa mitä sattuu?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ramstad kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:0,8mm
Onko mitään tietoa, mikä on uuden pakkauksesta revityn NGK:n (tai minkä tahansa muun merkkisen tulpan) vakiosäätö, vai ovatko kärkivälit tehtaalta tullessa mitä sattuu?
Kyllä se normaalitulpissa yleensä on tuo 0.8mm :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

0,7

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Jani kirjoitti:
Ramstad kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:0,8mm
Onko mitään tietoa, mikä on uuden pakkauksesta revityn NGK:n (tai minkä tahansa muun merkkisen tulpan) vakiosäätö, vai ovatko kärkivälit tehtaalta tullessa mitä sattuu?
Kyllä se normaalitulpissa yleensä on tuo 0.8mm :roll:
0,7 mm oli mun uusissa NGK:ssa piti säätää tuohon mersun vakioon
eli 0,8 mm ennenkuin vaihdoin ne vanhojen tilalle !!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

tulppien kärkiväli 230E

Viesti Kirjoittaja karra »

Automatic260E kirjoitti:
Jani kirjoitti:
Ramstad kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:0,8mm
Onko mitään tietoa, mikä on uuden pakkauksesta revityn NGK:n (tai minkä tahansa muun merkkisen tulpan) vakiosäätö, vai ovatko kärkivälit tehtaalta tullessa mitä sattuu?
Kyllä se normaalitulpissa yleensä on tuo 0.8mm :roll:
0,7 mm oli mun uusissa NGK:ssa piti säätää tuohon mersun vakioon
eli 0,8 mm ennenkuin vaihdoin ne vanhojen tilalle !!
Olen vissiin aika puusilmä kun en löytänyt saksankielisestä käyttöohjekirjasta saatikka konehuoneen taarrasta (jossa kyllä muut arvot oli) noita sytytystulppien kärkivälin arvoa :shock: . Autohan on siis W124 230E 1990.

W126:ssa kärkiväli kyllä mainitaan venttiilikopan päällä olevassa tarrassa. Tässä neloskoneessa on ne pienempikantaiset tulpat nääs joten sopiikohan siihen tuo 0.8 mm :?: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

karra kirjoitti.
"Tässä neloskoneessa on ne pienempikantaiset tulpat nääs joten sopiikohan siihen tuo 0.8 mm ."

Niin on kutoskoneessakin. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

mjo33400 kirjoitti:karra kirjoitti.
"Tässä neloskoneessa on ne pienempikantaiset tulpat nääs joten sopiikohan siihen tuo 0.8 mm ."

Niin on kutoskoneessakin. :lol:
No niin taas meni kuittailuksi :lol: Jotenkin muistin että kutvosessa oli ne isommat tulpat. Säädän illalla sitten raon tulkilla 0.8:aan.

En todellakaan mollaa enää neloskoneen ominaisuuksi, eilen illalla kun uusin jakajan kannen sekä pyörijän tuntui että olisi tullut parikymmentä hummaa lisää. Auto muuten meni maahantuontikatsastuksesta aamulla läpi - ei huomautuksia :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Voi ***vetti ja per**** taas meni puola. :-(

Eli keskimmäinen puola paukahtaa noin puolen vuoden välein. Oireet ovat aina samat: auto käy armottoman epätasaista tyhjäkäyntiä ja kori rytkyttää kuin vanha diesel Ferguson. Kiihdyttäessä auto on kuin käsijarru olisi päällä ja vasta kun kierroksia on enemmän kuin lääkäri määrää ajo alkaa sujua. Ajon päätteeksi tulee karmea käry katalysaattoriin valuneesta raa'asta bensasta.

Joku täällä foorumissa on aikaisemmin lähettänyt kuviakin tuon M104 moottorin puolille menevistä johdoista, jotka ajan kuluessa syöpyvät karrelle. Nyt kysyisinkin, että mistä tuo koko puolille tuleva johtosarja lähtee liikkeelle, eli kuinka pitkältä matkalta se pitää vaihtaa, että puolien poksahtaminen loppuisi?

Kyseinen mersumies teki muistaakseni johdotukset itse, mutta mitähän tuollainen satsi maksaa sarjana, ja onko sarjojen valmistajia monia, vai pitääkö ostaa Mersun alkuperäiset johtosarjat? Minkähän hintaluokan remontista on kyse?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ainakin vanhoissa autoissa tota pualaa ja noita sähköhommeleita voi rasittaa, jos on virrat päällä autossa, mutta auto ei oo käynnissä.

jotenki sillain se meni, että kun auton sammuttaa ja kone sattuu jäämään oikeeseen kohtaan, kärjet tai puala tai joku sähköhommeli on oikeessa kohtaa ja laittaa virrat pitkäksaikaa päälle, niin virta kulkee suaraan läpi (oisko ollu pualasta) ja aiheuttaa turhaa kuumenemista, jonka seurauksena puala kuluu nopeemmin loppuun. oon kuullu, et jossain ois koko puala tai joku räjähtäny sen seurauksena, että ollu virrat liian kauan päällä. tosin nää koskee vaan tarpeeks vanhoja autoja.

joku järkevämpi voi tarkentaa mitä tarkotan, ku vähän vaikee selittää, ku en oo kauheen hyvä näissä sähköhommissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Puolille menevien johtojen vaihtamisesta on erinomainen artikkeli englanniksi osoitteessa

http://www.mercedesshop.com/Wikka/M104WireHarness

Mikähän tuo kuvasarjan viimeinen purkki on, jonka artikkelin kirjoittaja myös neuvoo vaihtamaan?

Ja toinen lukemisen arvoinen linkki on vikatietokannassa:
http://www.internetautoguide.com/auto-r ... index.html (ja tuolta pitää klikata kohtaa NHTSA Campaign ID Number: 95V031000 - Get Details)

Ja vielä pari linkkiä:

http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... ng+harness\

http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=5703

Nyt kun vielä joku osaisi sanoa, mikä on tuon johtosarjan tarkka tyyppi ja tilausnumero (ja hinta!), sitä en äkkiseltään löytänyt?

EDIT: Nyt löytyi tällainen numero: 124.440.5332

Mistähän tuollaista voisi ryhtyä kyselemään?

Pakkohan nuo johdot nyt on vaihtaa kun puolat jatkuvasti paukkuvat. :-(
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Ramstad kirjoitti:Puolille menevien johtojen vaihtamisesta on erinomainen artikkeli englanniksi osoitteessa

http://www.mercedesshop.com/Wikka/M104WireHarness

Mikähän tuo kuvasarjan viimeinen purkki on, jonka artikkelin kirjoittaja myös neuvoo vaihtamaan?

Ja toinen lukemisen arvoinen linkki on vikatietokannassa:
http://www.internetautoguide.com/auto-r ... index.html (ja tuolta pitää klikata kohtaa NHTSA Campaign ID Number: 95V031000 - Get Details)

Ja vielä pari linkkiä:

http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... ng+harness\

http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=5703

Nyt kun vielä joku osaisi sanoa, mikä on tuon johtosarjan tarkka tyyppi ja tilausnumero (ja hinta!), sitä en äkkiseltään löytänyt?

EDIT: Nyt löytyi tällainen numero: 124.440.5332

Mistähän tuollaista voisi ryhtyä kyselemään?

Pakkohan nuo johdot nyt on vaihtaa kun puolat jatkuvasti paukkuvat. :-(
Tuo purkkihan on kaasuläppä ja sen säätökoneisto. Itsellä tuo alkoi nyt vinkumaan niin kuin nälkänen porsas. Kun ottaa sinne menevän liittimen irti niin ääni loppuu.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Itse ostin silikoonikaapelia josta teen uudet johdot puolille.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moi !

Vaihda sytytysyksiköltä asti johdot eli johtoa tarvitsee 6x noin 1m eli 6m eri värejä tietty... sivuillani on kuvia piuhoista...
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

capriceman kirjoitti:Moi !

Vaihda sytytysyksiköltä asti johdot eli johtoa tarvitsee 6x noin 1m eli 6m eri värejä tietty... sivuillani on kuvia piuhoista...
Ohhoh. Onpas hienot sivut kaiken kaikkiaan.

Kiitos paljon avusta.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Edelleen selvittelin asiaa, eli alkuperäisen osan numero näyttäisi olevan

124.440.5332

ja siitä on "parannettu" versio 124.440.5332 05

EDIT: Hinta on 1095 euroa KL-varaosissa!!!

Alkuperäistä nopeasti kulahtavaa johtoa myydään edelleen, eli tuo päivitetty versio pitää kysyä erikseen, jos aikoo käyttää ns. alkuperäistä osaa.

Eli ilman muuta kannattaa tehdä koko satsi itse tai palkata joku käsistään kätevä tuunaaja tekemään homma.

Katselin noita johtosarjan uusimiskuvia tee-se-itse -malliin usealtakin eri sivulta. Sellainen asia jäi epäselväksi, että pitääkö vanhat liittimet saada uusiin johtoihin, vai saako jostain tuollaisia pelkkiä uusia liittimiä? Jos vanhoja joutuu käyttämään, miten ne kannattaa liittää uusiin johtoihin? Kolvilla ja tinalla vai miten?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Ramstad kirjoitti:Katselin noita johtosarjan uusimiskuvia tee-se-itse -malliin usealtakin eri sivulta. Sellainen asia jäi epäselväksi, että pitääkö vanhat liittimet saada uusiin johtoihin, vai saako jostain tuollaisia pelkkiä uusia liittimiä? Jos vanhoja joutuu käyttämään, miten ne kannattaa liittää uusiin johtoihin? Kolvilla ja tinalla vai miten?
Uusia liittimiä en mistään löytänyt, joten vanhoja jouduin käyttämään. Kuitenkin Dremelillä, tinakolvilla ja kutistussukalla saa ihan hyvää jälkeä aikaiseksi, kun liittimet purkaa ylhäältä päin auki leikaten. Tai pikku rautasahalla, kuten oheinen kuva osoittaa... :) Kolmehan noita vain on, eikä piuhoja onneksi tarvitse irroitella myöhemmin (toivottavasti) :wink:

Kuva
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

rei7pir8 kirjoitti:Itse ostin silikoonikaapelia josta teen uudet johdot puolille.
Sama juttu. Vihdoin lisäksi kaikki kaapelit samaisesta kaapelinipusta. 8,5h työtä ja parilla kolmella kympillä silikonijohtoa. Paska homma mutta tulipahan tehtyä. Liittimet purkamalla saa johdot alusta loppuun uusiks. Suuttimien johdotkaan ei ollut kovinkaan hyvässä kunnossa.

Auto ei lähtenyt aina lämpimänä käyntiin ja nyt lähtee ;)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ramstad kirjoitti:Edelleen selvittelin asiaa, eli alkuperäisen osan numero näyttäisi olevan

124.440.5332

ja siitä on "parannettu" versio 124.440.5332 05

EDIT: Hinta on 1095 euroa KL-varaosissa!!!
Saksan "Veholla"

A1244405332
CABLE HARNESS
EUR 636.98.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Timo L. kirjoitti:Saksan "Veholla"

A1244405332
CABLE HARNESS
EUR 636.98.
Itsekin olen aina silloin tällöin katsellut vertailuhintoja tuolta mutta eipä se aiheuta muuta kuin v*tutusta, koska hintaeroa on yleensä ihan reilusti, enkä ole vielä keksinyt konstia, jolla tuolta pääsisi tilaamaan. :x Pitäisi varmaan olla joku saksalainen tuttu, joka ostaisi ja lähettäisi Suomeen. Vai onko tuolta joku onnistunut jotain tilaamaan?

t.
Risto
E500 – 211.070
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

m4rcuz kirjoitti: Uusia liittimiä en mistään löytänyt, joten vanhoja jouduin käyttämään. Kuitenkin Dremelillä, tinakolvilla ja kutistussukalla saa ihan hyvää jälkeä aikaiseksi, kun liittimet purkaa ylhäältä päin auki leikaten. Tai pikku rautasahalla, kuten oheinen kuva osoittaa... :) Kolmehan noita vain on, eikä piuhoja onneksi tarvitse irroitella myöhemmin (toivottavasti) :wink:
Liittimiä saa kuin saakin erikseen. Tilausnumero on

2025406081

osa on alkuperäinen Mersun puolan liitin ja maksaa n. 12 euroa / kpl. Veholta pitäisi saada tilaamalla.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 10.03.2004 16:17
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Nonniin, eli taas on Mersu iskussa.

Forssan Korjaamo-Keidas teki taas hyvää työtä ja edullisesti ja vaihtoi rikkinäisen puolan ja tulpat, kun en itse kerennyt puolaa vaihtamaan. Viimeksi vaihdoin puolan itse, mutta nyt jouduin työkiireiden takia turvautumaan ammattilaisten apuun.

Puolan johtosarjaan tehtiin nyt välttävä korjaus siksi aikaa kun saadaan uusia puolan johtoja varten uudet liittimet tilattua. Laitoinkin jo äskeiseen viestiin osanumeron, jos se jotakuta sattuisi kiinnostamaan, eli M104 moottorin puolien liittimet (3 kpl) maksavat n. 12 euroa kappale ja niiden tilausnumero on 2025406081.

Samalla kun rikkinäinen puola vaihdettiin, vaihdettiin myös tulpat uusiin. Edellisillä tuli ajettua n. 20 000 km. En tiedä kuvittelenko vain, mutta entisten NGK BP6ES tulppien tilalle vaihdettiin vastaavat Bosch tulpat tyyppiä F8D6+ , ja auto käy nyt todella iloisesti ja kaikki tehotkin tuntuisivat irtoavan jotenkin "rivakammin" kuin aikaisemmin. :)

Periaatteessa myös tuo tulppien vanhuus voisi olla puolan rikkoutumisen syy, mutta tässä M104 tapauksessa se on varmasti tuo puolan johtosarja.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

V....u mitä romuja nää pelit on.
Onhan E320 T hieno peli ajaa mut.....

Onnex mun autossa näyttää olevan jo saksassa näpelöity johtosarja.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Toissa päivänä otin urakaksi vaihtaa puolan johdot, mutta suuttimille menevät johdot olivat myös niin huonoja että tein lopulta koko johtosarjan uusiksi.
8 tuntia meni hommassa vaikka olen aika paljon tehnyt vastaavia hommia. :?

Mun autossa oli kaikki muut liittimet aukaistavia paitsi suuttimien liittimet!
Ei muuta kuin napsautti auki, tinas vanhat johdot irti ja uudet takasin.
Niihin puolille meneviin johtoihin kannattaa tehdä semmoiset lätyt puolien kohdalle ettei ne vaan jää väliin!

Olin jo vähän aika sitten panostamassa tuota mersua dynamiitillä kaikkien vikojen takia, mutta on tuo 3,2L 104 motti kyllä mahtava silloin kun se toimii! :D

Ois vielä yhtä hienosti toimiva vaihteisto kuin bemussa niin 8) 8)
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

Moicca! Ostin juuri 300ce:n ja tyhjäkäyntiongelmia tuntuisi olevan ,kierrokset jyrää1500 ja kun kaasupoljinta nopeasti polkasee ne rauhoittuu heti sen jälkeen.Ilmanputsarista lähtevä huohotinputki venttiilikoppaan aiheuttaa harmia kun joku on tulpannut siitä haaroittuva alipaineletkupaikan ,voisko joku sanoa minne sen pitäisi mennä???Luulisin vian olevan siinä,joku on karsinut siitä jotain mutta mitä?Muuten kone vetää eikä nyvi,ainut haittapuoli korkeat kierrokset tyhjäkäynnillä n 1000rpm
Vastaa Viestiin