400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
Moi,
missä kannattaisi vaihdattaa S400CDI jakoketju Etelä-Suomen alueella?
Eli mistä löytyisi korjaamo, vaikka pienempikin, kunhan vain on homman ennenkin tehnyt ja osaa. Työhän siinä kaiketi suurin kustannus, kun joutuu etustaa purkamaan.
Hyvästä vinkistä kiittäen
Jari
missä kannattaisi vaihdattaa S400CDI jakoketju Etelä-Suomen alueella?
Eli mistä löytyisi korjaamo, vaikka pienempikin, kunhan vain on homman ennenkin tehnyt ja osaa. Työhän siinä kaiketi suurin kustannus, kun joutuu etustaa purkamaan.
Hyvästä vinkistä kiittäen
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
Moi,JariTre kirjoitti:Moi,
missä kannattaisi vaihdattaa S400CDI jakoketju Etelä-Suomen alueella?
Eli mistä löytyisi korjaamo, vaikka pienempikin, kunhan vain on homman ennenkin tehnyt ja osaa. Työhän siinä kaiketi suurin kustannus, kun joutuu etustaa purkamaan.
Hyvästä vinkistä kiittäen
Jari
Laitoin sulle YV:n asiasta, jossa tarkempaa tietoa.
Muillekin tiedoksi, tämän homman puitteissa ja muissakin kannattaa ottaa yhteyttä Rollen Tähtihuolto / Heino Motors. Kokemusta löytyy ketjun vaihdosta.
http://www.heinomotors.com
Harri
E 400 CDI
Moro!
Saattaa olla itselläkin jossain vaiheessa kyseinen remontti edessä, eli osaavatko/onko välineet ketjun uittamiseen vai purkavatko lähes koko autonkeulan?
Toimenpiteiden hintaero kun on ilmeisesti jotain 1500€ luokkaa.
Saattaa olla itselläkin jossain vaiheessa kyseinen remontti edessä, eli osaavatko/onko välineet ketjun uittamiseen vai purkavatko lähes koko autonkeulan?
Toimenpiteiden hintaero kun on ilmeisesti jotain 1500€ luokkaa.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Moi,
Purkamallahan se omassakin tehtiin. Merkkihuollossakin näin on ilmeisesti tehty. Työn osuus on iso.
Jos tosiaankin jollakulla on erikoistyökalu OM628 / 400 CDI -ketjun vaihtoon niin kannattaa kertoa vaikka tähän perään. Olisi varmasti hyödyllistä tietoa niille, jotka asian kanssa joutuvat pähkäilemään.
Jokuhan taisi kirjoitella aiheeseen liittyen täällä foorumeillä, että Hartikainen / Joensuu olisi 400 eurolla työn tehnyt. Sinne kannattaa varmaan ensiksi soittaa ja kysyä miten onnistuu.
Tässä keskustelussa (e400 cdi jakoketju) oli mainittu erikoistyökalusta ja edullisesta hinnasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=588747
Harri
Purkamallahan se omassakin tehtiin. Merkkihuollossakin näin on ilmeisesti tehty. Työn osuus on iso.
Jos tosiaankin jollakulla on erikoistyökalu OM628 / 400 CDI -ketjun vaihtoon niin kannattaa kertoa vaikka tähän perään. Olisi varmasti hyödyllistä tietoa niille, jotka asian kanssa joutuvat pähkäilemään.
Jokuhan taisi kirjoitella aiheeseen liittyen täällä foorumeillä, että Hartikainen / Joensuu olisi 400 eurolla työn tehnyt. Sinne kannattaa varmaan ensiksi soittaa ja kysyä miten onnistuu.
Tässä keskustelussa (e400 cdi jakoketju) oli mainittu erikoistyökalusta ja edullisesta hinnasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=588747
Harri
E 400 CDI
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
onko tosiaan niin että omistan mersun joka on tehnyt sellasen riisseli koneen että siihen saa vaihtaa kettinkiä lähes yhtä usein ku äiti muorin toyotaan kumilenkkiä!?
jotenki kuulostaa järjettömältä! mulla -01 s 400cdi mittarissa 290tkm.ei ole kyllä tullut edes mieleen alkaa kettinkiä siihen vaihtamaan vaikka näistä olen kyllä täällä lukenut...en kyllä ole mitään oireitakaan huomannut mitä täällä on löysän ketjun kerrottu tekevän.

- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Mullekin tämä asia on uusi ja aika erikoinen noin niin kuin yleensä totutun Mersu-filosofian kannalta...terokoo kirjoitti:onko tosiaan niin että omistan mersun joka on tehnyt sellasen riisseli koneen että siihen saa vaihtaa kettinkiä lähes yhtä usein ku äiti muorin toyotaan kumilenkkiä!?jotenki kuulostaa järjettömältä! mulla -01 s 400cdi mittarissa 290tkm.ei ole kyllä tullut edes mieleen alkaa kettinkiä siihen vaihtamaan vaikka näistä olen kyllä täällä lukenut...en kyllä ole mitään oireitakaan huomannut mitä täällä on löysän ketjun kerrottu tekevän.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Ja noista hinnoista vielä: kaveri käytti Veholla E-sarjan 320 CDI:ää. Tarkoitus oli vaihtaa etutukivarret. Hinta olisi ollut osineen työnjohtajan arvion mukaan noin 800 euroa.
Kaveri alkoi hieman katsella lompakkoaan ja päätti soittaa Rollen Tähtihuoltoon. Siellä sama homma hoitui aika tasan 400 eurolla töineen, osineen.
Kaveri alkoi hieman katsella lompakkoaan ja päätti soittaa Rollen Tähtihuoltoon. Siellä sama homma hoitui aika tasan 400 eurolla töineen, osineen.
Ihmeelliseltä se tuntuu, mutta kun nyt olen soitellut korjaamoihin, jotka näitä tekevät, niin vastaus oli että
125000 km jälkeen ketju on AINA jo yhden lenkin verran venynyt.
Lenkkejä on kuulemma 186 kpl ellen ihan väärin muista eli melkein 2 metriä pitkä ketju. Ketju on melkein 2 kertaa niin pitkä kuin 200CDI:ssä.
2003-mallista eteenpäin on tasapainoakselin osalta rakennettu hyppäämissuoja. Ja 2003 mallisessa ei tarvitse ihan niin paljon purkaa nokkaa kun ketju vaihdetaan: etulamput voi jättää paikalleen.
Lisäksi kuulemma vaihdon yhteydessä tulee eteen muutakin vaihdettavaa. Mikä tietenkin on järkevää kun paikat on kerran auki ja siten helppo uusia osia.
Lisäksi kuulin korjaamoilta että tämä koskee vain V8-dieseliä, pienempiin koneisiin ei normaalisti juuri koskaan tarvitse ketjuja vaihdella ellei tosi paljon ole ajettu.
Työtuntiarviot menivät lähes joka paikassa yli 20 tuntia. Eli käytännössä muutamasta päivästä viikkoon riippuen miten osia saa.
Eikös muuten Mercedes ole luopunut tästä 4 litran V8-dieselistä? Ja suurin dieseli on kaiketi 350? Se on kai 3 litran V6-kone? Mutta kai siinäkin pitkä ketju?
125000 km jälkeen ketju on AINA jo yhden lenkin verran venynyt.
Lenkkejä on kuulemma 186 kpl ellen ihan väärin muista eli melkein 2 metriä pitkä ketju. Ketju on melkein 2 kertaa niin pitkä kuin 200CDI:ssä.
2003-mallista eteenpäin on tasapainoakselin osalta rakennettu hyppäämissuoja. Ja 2003 mallisessa ei tarvitse ihan niin paljon purkaa nokkaa kun ketju vaihdetaan: etulamput voi jättää paikalleen.
Lisäksi kuulemma vaihdon yhteydessä tulee eteen muutakin vaihdettavaa. Mikä tietenkin on järkevää kun paikat on kerran auki ja siten helppo uusia osia.
Lisäksi kuulin korjaamoilta että tämä koskee vain V8-dieseliä, pienempiin koneisiin ei normaalisti juuri koskaan tarvitse ketjuja vaihdella ellei tosi paljon ole ajettu.
Työtuntiarviot menivät lähes joka paikassa yli 20 tuntia. Eli käytännössä muutamasta päivästä viikkoon riippuen miten osia saa.
Eikös muuten Mercedes ole luopunut tästä 4 litran V8-dieselistä? Ja suurin dieseli on kaiketi 350? Se on kai 3 litran V6-kone? Mutta kai siinäkin pitkä ketju?
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Moi,
Tämä vuonna 2000 esitelty 4 litrainen moottori päivitettiin 2005. E -sarjaan moottori tuli 2003 ja silloin siihen tuli tosiaankin pieniä päivityksiä.
Vanha OM628 (eli tämä mihin näitä jakoketjuja vaihdetaan)
http://www.e211.de/Dieselmotoren/OM_628/om_628.html
Päivitetty versio OM629 (jakoketjuja ei tarvitse vaihdella)
http://www.e211.de/Dieselmotoren/OM_629/om_629.html
E -sarjassa ei enää tuota OM629 -moottoria ole enää mutta sitä löytyy vielä muista malleista (GL 450 cdi, S 450 cdi, M 450 cdi).
Harri
Tämä vuonna 2000 esitelty 4 litrainen moottori päivitettiin 2005. E -sarjaan moottori tuli 2003 ja silloin siihen tuli tosiaankin pieniä päivityksiä.
Vanha OM628 (eli tämä mihin näitä jakoketjuja vaihdetaan)
http://www.e211.de/Dieselmotoren/OM_628/om_628.html
Päivitetty versio OM629 (jakoketjuja ei tarvitse vaihdella)
http://www.e211.de/Dieselmotoren/OM_629/om_629.html
E -sarjassa ei enää tuota OM629 -moottoria ole enää mutta sitä löytyy vielä muista malleista (GL 450 cdi, S 450 cdi, M 450 cdi).
Harri
E 400 CDI
2 päivää menee jos on kaikki osat valmiina. Ja se on totta, että kannattaa vaihtaa muutakin kuin ketju, koska kone on jo auki.JariTre kirjoitti:Lisäksi kuulemma vaihdon yhteydessä tulee eteen muutakin vaihdettavaa. Mikä tietenkin on järkevää kun paikat on kerran auki ja siten helppo uusia osia.
Työtuntiarviot menivät lähes joka paikassa yli 20 tuntia. Eli käytännössä muutamasta päivästä viikkoon riippuen miten osia saa.
Itselläni kiinnostaa myös tämä. Äkkiseltään ajatellen V8 4.0 ja V6 3.0 olisivat "samat" moottorit, ainoastaan toisest puuttuisi taaimmaiset sylinterit..JariTre kirjoitti: Eikös muuten Mercedes ole luopunut tästä 4 litran V8-dieselistä? Ja suurin dieseli on kaiketi 350? Se on kai 3 litran V6-kone? Mutta kai siinäkin pitkä ketju?
Joten mites ketjut venyy V6:ssa?
Hort Auto Tallinnassa
rehellistä hyvää palvelua. Itse korjautin ilmastointi-laitteen vuodon, mutta varmaan kavereilta onnistuu muutkin korjaukset.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
jospa näistä jolekkin jotain iloa


Pomppi josku hampaan jossain vanhemmisa malleissa puutu alemassa kuvassa näkyvä osa
NO:3 hyppimisen estin(skip protection)


Pomppi josku hampaan jossain vanhemmisa malleissa puutu alemassa kuvassa näkyvä osa
NO:3 hyppimisen estin(skip protection)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
Tietääkö joku Etelä-Suomesta muita hyviä paikkoja vaihdattaa om628 jakoketju kuin jo ketjussa mainitut?
Autona siis w211 400CDI ja vaihtotarve pikanen
Autona siis w211 400CDI ja vaihtotarve pikanen

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
Jos Järvenpää on tarpeeksi etelä-suomea, niin täällä ainakin on vaihdettu ketjuja, ja se myös osataan;hojo kirjoitti:Tietääkö joku Etelä-Suomesta muita hyviä paikkoja vaihdattaa om628 jakoketju kuin jo ketjussa mainitut?
Autona siis w211 400CDI ja vaihtotarve pikanen
http://www.app-autokorjaamo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä ole kalliimmasta päästä.
En tiedä onko erikoistyökalut v8:iin, mutta v6 kettinkejä ovat ainakin vaihdelleet useita...
Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
Ihode, Teijon korjaamo
Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
..........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
n. 2000€ sisältäen paljon osia. en muista tarkkaan. vesipumppu ym (mitä nyt kannatti samalla vaihtaa)
Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
...........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?
Tuota suosittelen, siellä on mun mersut huollettu toistakymmentä vuotta:hojo kirjoitti:Tietääkö joku Etelä-Suomesta muita hyviä paikkoja vaihdattaa om628 jakoketju kuin jo ketjussa mainitut?
Autona siis w211 400CDI ja vaihtotarve pikanen
https://www.ad-finland.com/autokorjaamo ... rjaamo-mba" onclick="window.open(this.href);return false;
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)