Kierrokset ei nouse yli 3000?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
VKosonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 09.02.2011 10:05

Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja VKosonen »

Nyt kovilla pakkasilla C200 CDI:n W203, kone ei enää kierrä yli kolmen tonnin.. onko tämä joku kierrosrajoitin/varotoimenpide vai oisko kyse jostain vakavammasta viasta?

Muilla samanlaisia kokemuksia?
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Vikasietotila.
Eli jossakin on sellaista vikaa, että ECU laittaa itsensä vikasietotilaan (rajoittaa kierroksia ja tehoa) jottei enempää rikottaisi.
Vikakoodien lukuun silloin kun on vika päällä.

Veikkaan että PA-suodatin on tullut vaihto-ikään. Mutta testeri kertoo missä vika on, niin ei tarvitse arpomalla vaihtaa osia. (voi olla oikeastaan ihan mitä vaan)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

VKosonen kirjoitti:Nyt kovilla pakkasilla C200 CDI:n W203, kone ei enää kierrä yli kolmen tonnin.. onko tämä joku kierrosrajoitin/varotoimenpide vai oisko kyse jostain vakavammasta viasta?

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Se on vikatilassa tai polttoainesuodatin tukossa! Kovalla pakkasella saattaa ruveta naftan paraffiini kiteytymään ja tukkia varsinkin vanhan polttoainesuodattimen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
VKosonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 09.02.2011 10:05

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja VKosonen »

Ok, kiitos vastauksista.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4767
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vie nyt kuitenkin ensin johonkin, missä voidaan vikamuisti lukea.
Siihen vikatilaan voi olla sata syytä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
riesa230
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 09.02.2011 13:29

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja riesa230 »

Antaako muuten minkä vikakoodin tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, vai antaako ollenkaan?
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

riesa230 kirjoitti:Antaako muuten minkä vikakoodin tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, vai antaako ollenkaan?


Samakai se polttoaine suodatin on vaihtaa,jos et tiedä milloin vaihdettu,ei maksa montaa kymppiä.Jos ei sen jälkeen kulje,kannattaa tutkituttaa muualla,yleensä jos vikatilassa palaa keltainen moottorin kuva mittaristossa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

jussilampi kirjoitti:yleensä jos vikatilassa palaa keltainen moottorin kuva mittaristossa.
hyvä sana tuo yleensä. Ei nimittäin aina pala. En tiedä mistä johtuu, mutta joissain tapauksissa palaa ja joissain ei, vaikka olisi kyseessä sama auto.

Minulla tuli sprintteristä mahtava lista suuttimien herjoja silloin kun oli PA-suodatin tukossa. Suodattimen vaihdon jälkeen ei ole herjannut suuttimista, tosin voisihan niistäkin joskus ohivuodot testata. :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
VKosonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 09.02.2011 10:05

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja VKosonen »

Jees, huoltoon siis :I
VKosonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 09.02.2011 10:05

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja VKosonen »

riesa230 kirjoitti:Antaako muuten minkä vikakoodin tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, vai antaako ollenkaan?
Ei anna mitään vikailmoitusta.. kone ei vaan nosta kierroksia.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

VKosonen kirjoitti:
riesa230 kirjoitti:Antaako muuten minkä vikakoodin tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, vai antaako ollenkaan?
Ei anna mitään vikailmoitusta.. kone ei vaan nosta kierroksia.
Jos on vikasietotila päällä ja ei tule ilmoitusta niin voipi olla ilmamassa-anturi. :roll:

Älä nyt kuitenkaan suinpäin mitään mene ostelemaan...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Mullakin auto oikuttelee, eli ei kierrä kuin 3000 rpm. Ekalla kerralla, kun tämän teki, ilman lämpötila sahasi nollan molemmin puolin. Tuolloin aattelin, että johonkin tiivistyy kosteutta, vika poistui muutaman minuutin kuluttua. Eilen vika uusiutui kun pakkasta oli 12 astetta ja lämpötila oli kylmenemään päin, ajelin kotia ja parin tunnin päästä uudestaan liikenteeseen lähtiessä vika oli poistunut. Tänä aamuna taas pelasi normaalisti aamulla, nyt lounaalla käydessä kierrokset ei taaskaan noussut yli 3000 rpm.
Vaikuttaa siltä, että joku paikka ei nyt tykkää lämpötilan muutoksista. Viikon päähän olisi saanut ajan vikakoodien lukuun...
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Iso-Jaska kirjoitti: Viikon päähän olisi saanut ajan vikakoodien lukuun...
Toisesta paikasta kyselemään vikakoodeja. :arrow:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
vito1998
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 06.09.2010 23:13
Paikkakunta: Heinola

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja vito1998 »

Kaverin vitossa on saman tyyppinen vika eli koneen tehot ovat kateissa. kiertää maks 2500-3000 rpm

Vikakoodien tarkastuksessa ilmeni polttoaineensulkusolenoidi vika.
solenoidi on vaihdettu mutta edc valo ei sammu.

Täytyykö nollata vikakoodi testerillä että sammuu ja vedot tulee takas?
Honda civic coupe '94 (ex)
Vito 108D '98
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

No niin se väykkykin E270cdi vm. 2000 rupes oikutteleen tiistaina, meno loppu tuohon 3000 rpm :cry:
Ja tänään auto piuhan perään, ilmamassamittaria herjas. Nollattiin ja sama homma.
Huomenna saa uuden palikan, toivotaan että kulku palautuu :P Välillä toimii ihan normaalisti.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja Bee »

Meillä oli ongelmia myös w202:ssa kierrosten kanssa ja ajaessa esiintyi "huokailua", l. kiihdyttäessä tuntui että teho loppuu.

Tähän auttoi o-renkaiden vaihto uusiin, silloin kerran kun tuo vanha rouva oikutteli :roll: .
PA-suodatinkin vaihettiin, mutta sitten vasta myöhemmin.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Vika poistui kun vaihdoin pa-suodattimen sekä samalla kokeilin, että kaikki moottoritilassa näkyvät liittimet on pohjassa. Satakunta kilometriä ja parit kylmä- ja lämminkäynnistykset takana.

Yllättävän likaiseksi oli pa-suodatin mennyt vajaassa 4 kk:n ja n. 750 litran jälkeen. Kuiten tulee tankattua vähintään kerran viikossa tankki täyteen.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Ilmamassamittari vaihdettu ja vedot palas :D
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

No joo, ei se vika ollutkaan pa-suodattimessa. Ilmamassamittarinkin vielä vaihdoin ja nyt on pelannut kettuilematta.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
W203meisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja W203meisseli »

Vähän vanha alotus mutta samapa tuo mihin tämän kirjoitan, eli auto tullut muutama päivä sitten itselleni ja nyt jo oikuttelemassa, elikkä auto ei kierrä yli 4tuhatta tyhjäkäynnillä mutta ajossa menee ainakin 6tonniin kun kokeilin sekä ei vastaa kaasuun melkeinpä ollenkaan, isommissa nopeuksissa tuntuu että toimii vähän paremmin mutta silloinkaan ei niin hyvin mitä varmaankin pitäis, auto c200 w203, autossa myös liiallista kulutusta havaittavissa, esimerkki : ajan 80km niin tämän aikana bensaa on kulunut mittarista katsoen yhden pykälän sekä ajotietokone väittää kulutukseksi 17l/100km.., missä vika? Lisättäköön että heitin ilman ilmamassamittaria kiinni pienen lenkin, sinä hetkenä kulutus näytti 60 alueella 13litraa ..
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

W203meisseli kirjoitti:Vähän vanha alotus mutta samapa tuo mihin tämän kirjoitan, eli auto tullut muutama päivä sitten itselleni ja nyt jo oikuttelemassa, elikkä auto ei kierrä yli 4tuhatta tyhjäkäynnillä mutta ajossa menee ainakin 6tonniin kun kokeilin sekä ei vastaa kaasuun melkeinpä ollenkaan, isommissa nopeuksissa tuntuu että toimii vähän paremmin mutta silloinkaan ei niin hyvin mitä varmaankin pitäis, auto c200 w203, autossa myös liiallista kulutusta havaittavissa, esimerkki : ajan 80km niin tämän aikana bensaa on kulunut mittarista katsoen yhden pykälän sekä ajotietokone väittää kulutukseksi 17l/100km.., missä vika? Lisättäköön että heitin ilman ilmamassamittaria kiinni pienen lenkin, sinä hetkenä kulutus näytti 60 alueella 13litraa ..
ei kuulukkaan kiertää paikallaan yli 4tonnia, rajoitettu paikallaan tuohon. kulutus kyllä on kova jos 17l/100km ja olihan auto nyt vapari 200 ? kyllä lähtis kattelee starilla jos sais vähän massamittarin arvoja katteltua jne ja jos ei sieltä suoraan apuja niin sit happitunnistimien signaaleja ihmettelemään
W203meisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja W203meisseli »

shade_z kirjoitti:
W203meisseli kirjoitti:Vähän vanha alotus mutta samapa tuo mihin tämän kirjoitan, eli auto tullut muutama päivä sitten itselleni ja nyt jo oikuttelemassa, elikkä auto ei kierrä yli 4tuhatta tyhjäkäynnillä mutta ajossa menee ainakin 6tonniin kun kokeilin sekä ei vastaa kaasuun melkeinpä ollenkaan, isommissa nopeuksissa tuntuu että toimii vähän paremmin mutta silloinkaan ei niin hyvin mitä varmaankin pitäis, auto c200 w203, autossa myös liiallista kulutusta havaittavissa, esimerkki : ajan 80km niin tämän aikana bensaa on kulunut mittarista katsoen yhden pykälän sekä ajotietokone väittää kulutukseksi 17l/100km.., missä vika? Lisättäköön että heitin ilman ilmamassamittaria kiinni pienen lenkin, sinä hetkenä kulutus näytti 60 alueella 13litraa ..
ei kuulukkaan kiertää paikallaan yli 4tonnia, rajoitettu paikallaan tuohon. kulutus kyllä on kova jos 17l/100km ja olihan auto nyt vapari 200 ? kyllä lähtis kattelee starilla jos sais vähän massamittarin arvoja katteltua jne ja jos ei sieltä suoraan apuja niin sit happitunnistimien signaaleja ihmettelemään
Auto on mallia compressor .. jos se mihinkään vaikuttaa, toivottavasti ei kompurassa itsessään vikaa olis :/ ja vielä kiinnostas tuo kaasun reagointi, voiko olla mahdollista että liittyis myös tuohon maffiin?
W203meisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja W203meisseli »

Onko mahdollista tuota maffia putsata millään vai näkeekö silmämääräisesti että onko siellä sisällä likaa? Esimerkiksi antaa liota jossain aineessa yön yli tms? Jos parantuisi meno kun alkaa ketuttamaan vika, minkäänlaisia vikavaloja ei pala eikä testeri (vehon) löydä minkäänlaista, en usko että tuo ihan normaalissa kunnossa on kun jo 2-vaihteella eteneminen todella hidasta turbo koneella. Eli vika se että 1-vaihteen jälkeen loput vaihteet ovat "mykkiä" ei vaikutusta kun painaa kaasua pohjaan tai puoleen väliin, isoissa nopeuksissa huomaa että siellä jotain tapahtuu (+80kmh)..
W203meisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja W203meisseli »

W203meisseli kirjoitti:Onko mahdollista tuota maffia putsata millään vai näkeekö silmämääräisesti että onko siellä sisällä likaa? Esimerkiksi antaa liota jossain aineessa yön yli tms? Jos parantuisi meno kun alkaa ketuttamaan vika, minkäänlaisia vikavaloja ei pala eikä testeri (vehon) löydä minkäänlaista, en usko että tuo ihan normaalissa kunnossa on kun jo 2-vaihteella eteneminen todella hidasta turbo koneella. Eli vika se että 1-vaihteen jälkeen loput vaihteet ovat "mykkiä" ei vaikutusta kun painaa kaasua pohjaan tai puoleen väliin, isoissa nopeuksissa huomaa että siellä jotain tapahtuu (+80kmh)..
Tuohon etenemiseen voisin verrata ex autoa 2l vapari farkku passatti millä ehkä peräti oli ripeämpi ajaa :/
rexa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 18.11.2003 21:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja rexa »

W203meisseli kirjoitti:Onko mahdollista tuota maffia putsata millään vai näkeekö silmämääräisesti että onko siellä sisällä likaa? Esimerkiksi antaa liota jossain aineessa yön yli tms? Jos parantuisi meno kun alkaa ketuttamaan vika, minkäänlaisia vikavaloja ei pala eikä testeri (vehon) löydä minkäänlaista, en usko että tuo ihan normaalissa kunnossa on kun jo 2-vaihteella eteneminen todella hidasta turbo koneella. Eli vika se että 1-vaihteen jälkeen loput vaihteet ovat "mykkiä" ei vaikutusta kun painaa kaasua pohjaan tai puoleen väliin, isoissa nopeuksissa huomaa että siellä jotain tapahtuu (+80kmh)..
MAF,in"anturin" voit puhdistaa sitä varten tehdyllä spraylla, ja pumpulipuikolla varovaisesti, ensin se pitää irrottaa kotelostaan, on kiinni pyöreän kotelon kyljessä kahdella ruuvilla, ja puhdista se anturin päätä lähinnä oleva osa, varoen ettet riko sisällä olevaa lankaa, sprayta saat autotarvikeliikkeistä, ja uskoisin että CRC Bräckleen on yhtä hyvää ko tarkoitukseen.

Omassa autossa ( siis Diesel, W 211 E 220 CDI ) oli sama tauti, syyksi paljastui viallinen EGR-venttiili, otin vain EGR,n pistokkeen irti ja auto toimii jälleen normaalisti (tarkistin kuitenkin ensin että EGR on "kiinni" asennossa) Mitään vikavaloja ei pala vaikka pistoke on irroitettuna, ja suorituskyky ei ainakaan huonontunut :D

Tilasin uuden EGR venttiilin saksan ebaysta, jos haet sitä sieltä, niin laita hakusanaksi autosi malli ja "AGR" löytyy paljon enemmän vaihtoehtoja kuin EGR haulla ... Se kun on AGR -Ventil saksan kielellä.
W 211 E 220 CDI A -03
W203meisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja W203meisseli »

rexa kirjoitti:
W203meisseli kirjoitti:Onko mahdollista tuota maffia putsata millään vai näkeekö silmämääräisesti että onko siellä sisällä likaa? Esimerkiksi antaa liota jossain aineessa yön yli tms? Jos parantuisi meno kun alkaa ketuttamaan vika, minkäänlaisia vikavaloja ei pala eikä testeri (vehon) löydä minkäänlaista, en usko että tuo ihan normaalissa kunnossa on kun jo 2-vaihteella eteneminen todella hidasta turbo koneella. Eli vika se että 1-vaihteen jälkeen loput vaihteet ovat "mykkiä" ei vaikutusta kun painaa kaasua pohjaan tai puoleen väliin, isoissa nopeuksissa huomaa että siellä jotain tapahtuu (+80kmh)..
MAF,in"anturin" voit puhdistaa sitä varten tehdyllä spraylla, ja pumpulipuikolla varovaisesti, ensin se pitää irrottaa kotelostaan, on kiinni pyöreän kotelon kyljessä kahdella ruuvilla, ja puhdista se anturin päätä lähinnä oleva osa, varoen ettet riko sisällä olevaa lankaa, sprayta saat autotarvikeliikkeistä, ja uskoisin että CRC Bräckleen on yhtä hyvää ko tarkoitukseen.

Omassa autossa ( siis Diesel, W 211 E 220 CDI ) oli sama tauti, syyksi paljastui viallinen EGR-venttiili, otin vain EGR,n pistokkeen irti ja auto toimii jälleen normaalisti (tarkistin kuitenkin ensin että EGR on "kiinni" asennossa) Mitään vikavaloja ei pala vaikka pistoke on irroitettuna, ja suorituskyky ei ainakaan huonontunut :D

Tilasin uuden EGR venttiilin saksan ebaysta, jos haet sitä sieltä, niin laita hakusanaksi autosi malli ja "AGR" löytyy paljon enemmän vaihtoehtoja kuin EGR haulla ... Se kun on AGR -Ventil saksan kielellä.
Missä tuo egr venttiilin liitin siaitsee? En oo pahemmi availlu moottorin suojamuoveja ja oon aika keltanokka näitte mersujen kanssa ku ensimmäine mersu mikä talouteen tuli, mutta mutta tänään päivemmällä lähin parkkipaikalta ja perseeseen meinasi ajaa auto ja omani melkein sammuin ja mittaristoon syttyi akun kuva sekä se workshop teksti, tämän jälkeen auto liikkui kuin unelma kotimatkan :o, eli onko akulla yhteyttä tuon kompressorin kanssa?
rexa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 18.11.2003 21:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja rexa »

Se liitin on egr venttiilin päällä, nelinapainen musta muovitöpseli venttiilin kyljessä, lähtee vetämällä pois, siinä pistokkeessa on jonkinlainen lukituskieleke jota pitää painaa sormella jotta liitin irtoaa, ja itse egr on yleensä imusarjassa kiinni, mutta en tuon bensakoneen ventttiilistä tiedä millainen se on, niitä on myös paineohjattuja, silloin venttiilin päällä olevaan "kelloon" tuleva ohut letku pitää vetää irti ja tulpata hyvin.

Jos akku (tai lataus) on huonolla tolalla niin se kyllä voi aiheuttaa vaikka mitä sähkövikoja, akun kunto ja lataus kannattais varmaan tarkistaa tai tuttaa... Ei ole iso eikä kallis homma

Volttimittarilla voit mitata akun jännitteen , siitä pitäisi löytyä navoilta mitattuna aamulla ennen käynnistystä semmoset 12,5 volttia, ja auton käydessä tyhjäkäyntiä yli 13,5 v tavallisesti 13,8, kovemmilla kierroksilla jännite nousee 14,1-14,5 v lukemiin, jos nuo lukemat löytyy nin akku-ja latauspuoli on tod, näk kunnossa.
W 211 E 220 CDI A -03
W203meisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja W203meisseli »

No joo, akku näytti käynnissä oloaikana 11.40V eli akkukaupoille ainakin sen egrliittimen lisäksi, pitääkö uusi akku käydä veholla tai jossain ohjelmoimassa auton kanssa vai riittääkö että vanhasta akusta johdot irti ja uusi tilalle? Auto oli -01vm
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

W203meisseli kirjoitti:No joo, akku näytti käynnissä oloaikana 11.40V eli akkukaupoille ainakin sen egrliittimen lisäksi, pitääkö uusi akku käydä veholla tai jossain ohjelmoimassa auton kanssa vai riittääkö että vanhasta akusta johdot irti ja uusi tilalle? Auto oli -01vm
jos käynnissä 11.4V niin laturi ei lataa. vaikka akku olisi huono niin käynnissä jännite nousee

ei tarvii ohjelmoida akunvaihtoa, kello laittaa aikaan ja ikkunat opettaa vaan. muista avaimet ensin pois virtalukosta ja odotat esim.5min ja sitten vasta akunvaihtoon jos sitä nyt edes tarvitsee uusia.
W203meisseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?

Viesti Kirjoittaja W203meisseli »

Ja tarkennan että auton tietokoneen mukaan mitään akkuvikaa ei olisi koska akun kuva sekä teksti olivat hävinneet eivätkä edes löytyneet selaamalla ajotietokonetta
Vastaa Viestiin