Kierrokset ei nouse yli 3000?
Kierrokset ei nouse yli 3000?
Nyt kovilla pakkasilla C200 CDI:n W203, kone ei enää kierrä yli kolmen tonnin.. onko tämä joku kierrosrajoitin/varotoimenpide vai oisko kyse jostain vakavammasta viasta?
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Vikasietotila.
Eli jossakin on sellaista vikaa, että ECU laittaa itsensä vikasietotilaan (rajoittaa kierroksia ja tehoa) jottei enempää rikottaisi.
Vikakoodien lukuun silloin kun on vika päällä.
Veikkaan että PA-suodatin on tullut vaihto-ikään. Mutta testeri kertoo missä vika on, niin ei tarvitse arpomalla vaihtaa osia. (voi olla oikeastaan ihan mitä vaan)
Eli jossakin on sellaista vikaa, että ECU laittaa itsensä vikasietotilaan (rajoittaa kierroksia ja tehoa) jottei enempää rikottaisi.
Vikakoodien lukuun silloin kun on vika päällä.
Veikkaan että PA-suodatin on tullut vaihto-ikään. Mutta testeri kertoo missä vika on, niin ei tarvitse arpomalla vaihtaa osia. (voi olla oikeastaan ihan mitä vaan)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
VKosonen kirjoitti:Nyt kovilla pakkasilla C200 CDI:n W203, kone ei enää kierrä yli kolmen tonnin.. onko tämä joku kierrosrajoitin/varotoimenpide vai oisko kyse jostain vakavammasta viasta?
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Se on vikatilassa tai polttoainesuodatin tukossa! Kovalla pakkasella saattaa ruveta naftan paraffiini kiteytymään ja tukkia varsinkin vanhan polttoainesuodattimen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Ok, kiitos vastauksista.
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
.
Vie nyt kuitenkin ensin johonkin, missä voidaan vikamuisti lukea.
Siihen vikatilaan voi olla sata syytä.
Vie nyt kuitenkin ensin johonkin, missä voidaan vikamuisti lukea.
Siihen vikatilaan voi olla sata syytä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Antaako muuten minkä vikakoodin tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, vai antaako ollenkaan?
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
riesa230 kirjoitti:Antaako muuten minkä vikakoodin tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, vai antaako ollenkaan?
Samakai se polttoaine suodatin on vaihtaa,jos et tiedä milloin vaihdettu,ei maksa montaa kymppiä.Jos ei sen jälkeen kulje,kannattaa tutkituttaa muualla,yleensä jos vikatilassa palaa keltainen moottorin kuva mittaristossa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
hyvä sana tuo yleensä. Ei nimittäin aina pala. En tiedä mistä johtuu, mutta joissain tapauksissa palaa ja joissain ei, vaikka olisi kyseessä sama auto.jussilampi kirjoitti:yleensä jos vikatilassa palaa keltainen moottorin kuva mittaristossa.
Minulla tuli sprintteristä mahtava lista suuttimien herjoja silloin kun oli PA-suodatin tukossa. Suodattimen vaihdon jälkeen ei ole herjannut suuttimista, tosin voisihan niistäkin joskus ohivuodot testata.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Jees, huoltoon siis :I
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Ei anna mitään vikailmoitusta.. kone ei vaan nosta kierroksia.riesa230 kirjoitti:Antaako muuten minkä vikakoodin tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, vai antaako ollenkaan?
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Jos on vikasietotila päällä ja ei tule ilmoitusta niin voipi olla ilmamassa-anturi.VKosonen kirjoitti:Ei anna mitään vikailmoitusta.. kone ei vaan nosta kierroksia.riesa230 kirjoitti:Antaako muuten minkä vikakoodin tukkeutuneesta polttoainesuodattimesta, vai antaako ollenkaan?

Älä nyt kuitenkaan suinpäin mitään mene ostelemaan...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Mullakin auto oikuttelee, eli ei kierrä kuin 3000 rpm. Ekalla kerralla, kun tämän teki, ilman lämpötila sahasi nollan molemmin puolin. Tuolloin aattelin, että johonkin tiivistyy kosteutta, vika poistui muutaman minuutin kuluttua. Eilen vika uusiutui kun pakkasta oli 12 astetta ja lämpötila oli kylmenemään päin, ajelin kotia ja parin tunnin päästä uudestaan liikenteeseen lähtiessä vika oli poistunut. Tänä aamuna taas pelasi normaalisti aamulla, nyt lounaalla käydessä kierrokset ei taaskaan noussut yli 3000 rpm.
Vaikuttaa siltä, että joku paikka ei nyt tykkää lämpötilan muutoksista. Viikon päähän olisi saanut ajan vikakoodien lukuun...
Vaikuttaa siltä, että joku paikka ei nyt tykkää lämpötilan muutoksista. Viikon päähän olisi saanut ajan vikakoodien lukuun...
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Toisesta paikasta kyselemään vikakoodeja.Iso-Jaska kirjoitti: Viikon päähän olisi saanut ajan vikakoodien lukuun...

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Kaverin vitossa on saman tyyppinen vika eli koneen tehot ovat kateissa. kiertää maks 2500-3000 rpm
Vikakoodien tarkastuksessa ilmeni polttoaineensulkusolenoidi vika.
solenoidi on vaihdettu mutta edc valo ei sammu.
Täytyykö nollata vikakoodi testerillä että sammuu ja vedot tulee takas?
Vikakoodien tarkastuksessa ilmeni polttoaineensulkusolenoidi vika.
solenoidi on vaihdettu mutta edc valo ei sammu.
Täytyykö nollata vikakoodi testerillä että sammuu ja vedot tulee takas?
Honda civic coupe '94 (ex)
Vito 108D '98
Vito 108D '98
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
No niin se väykkykin E270cdi vm. 2000 rupes oikutteleen tiistaina, meno loppu tuohon 3000 rpm
Ja tänään auto piuhan perään, ilmamassamittaria herjas. Nollattiin ja sama homma.
Huomenna saa uuden palikan, toivotaan että kulku palautuu
Välillä toimii ihan normaalisti.

Ja tänään auto piuhan perään, ilmamassamittaria herjas. Nollattiin ja sama homma.
Huomenna saa uuden palikan, toivotaan että kulku palautuu

Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Meillä oli ongelmia myös w202:ssa kierrosten kanssa ja ajaessa esiintyi "huokailua", l. kiihdyttäessä tuntui että teho loppuu.
Tähän auttoi o-renkaiden vaihto uusiin, silloin kerran kun tuo vanha rouva oikutteli
.
PA-suodatinkin vaihettiin, mutta sitten vasta myöhemmin.
Tähän auttoi o-renkaiden vaihto uusiin, silloin kerran kun tuo vanha rouva oikutteli

PA-suodatinkin vaihettiin, mutta sitten vasta myöhemmin.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.
________________________
Aarteet:
w201, w203
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.
________________________
Aarteet:
w201, w203
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Vika poistui kun vaihdoin pa-suodattimen sekä samalla kokeilin, että kaikki moottoritilassa näkyvät liittimet on pohjassa. Satakunta kilometriä ja parit kylmä- ja lämminkäynnistykset takana.
Yllättävän likaiseksi oli pa-suodatin mennyt vajaassa 4 kk:n ja n. 750 litran jälkeen. Kuiten tulee tankattua vähintään kerran viikossa tankki täyteen.
Yllättävän likaiseksi oli pa-suodatin mennyt vajaassa 4 kk:n ja n. 750 litran jälkeen. Kuiten tulee tankattua vähintään kerran viikossa tankki täyteen.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Ilmamassamittari vaihdettu ja vedot palas 

Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
No joo, ei se vika ollutkaan pa-suodattimessa. Ilmamassamittarinkin vielä vaihdoin ja nyt on pelannut kettuilematta.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Vähän vanha alotus mutta samapa tuo mihin tämän kirjoitan, eli auto tullut muutama päivä sitten itselleni ja nyt jo oikuttelemassa, elikkä auto ei kierrä yli 4tuhatta tyhjäkäynnillä mutta ajossa menee ainakin 6tonniin kun kokeilin sekä ei vastaa kaasuun melkeinpä ollenkaan, isommissa nopeuksissa tuntuu että toimii vähän paremmin mutta silloinkaan ei niin hyvin mitä varmaankin pitäis, auto c200 w203, autossa myös liiallista kulutusta havaittavissa, esimerkki : ajan 80km niin tämän aikana bensaa on kulunut mittarista katsoen yhden pykälän sekä ajotietokone väittää kulutukseksi 17l/100km.., missä vika? Lisättäköön että heitin ilman ilmamassamittaria kiinni pienen lenkin, sinä hetkenä kulutus näytti 60 alueella 13litraa ..
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
ei kuulukkaan kiertää paikallaan yli 4tonnia, rajoitettu paikallaan tuohon. kulutus kyllä on kova jos 17l/100km ja olihan auto nyt vapari 200 ? kyllä lähtis kattelee starilla jos sais vähän massamittarin arvoja katteltua jne ja jos ei sieltä suoraan apuja niin sit happitunnistimien signaaleja ihmettelemäänW203meisseli kirjoitti:Vähän vanha alotus mutta samapa tuo mihin tämän kirjoitan, eli auto tullut muutama päivä sitten itselleni ja nyt jo oikuttelemassa, elikkä auto ei kierrä yli 4tuhatta tyhjäkäynnillä mutta ajossa menee ainakin 6tonniin kun kokeilin sekä ei vastaa kaasuun melkeinpä ollenkaan, isommissa nopeuksissa tuntuu että toimii vähän paremmin mutta silloinkaan ei niin hyvin mitä varmaankin pitäis, auto c200 w203, autossa myös liiallista kulutusta havaittavissa, esimerkki : ajan 80km niin tämän aikana bensaa on kulunut mittarista katsoen yhden pykälän sekä ajotietokone väittää kulutukseksi 17l/100km.., missä vika? Lisättäköön että heitin ilman ilmamassamittaria kiinni pienen lenkin, sinä hetkenä kulutus näytti 60 alueella 13litraa ..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Auto on mallia compressor .. jos se mihinkään vaikuttaa, toivottavasti ei kompurassa itsessään vikaa olis :/ ja vielä kiinnostas tuo kaasun reagointi, voiko olla mahdollista että liittyis myös tuohon maffiin?shade_z kirjoitti:ei kuulukkaan kiertää paikallaan yli 4tonnia, rajoitettu paikallaan tuohon. kulutus kyllä on kova jos 17l/100km ja olihan auto nyt vapari 200 ? kyllä lähtis kattelee starilla jos sais vähän massamittarin arvoja katteltua jne ja jos ei sieltä suoraan apuja niin sit happitunnistimien signaaleja ihmettelemäänW203meisseli kirjoitti:Vähän vanha alotus mutta samapa tuo mihin tämän kirjoitan, eli auto tullut muutama päivä sitten itselleni ja nyt jo oikuttelemassa, elikkä auto ei kierrä yli 4tuhatta tyhjäkäynnillä mutta ajossa menee ainakin 6tonniin kun kokeilin sekä ei vastaa kaasuun melkeinpä ollenkaan, isommissa nopeuksissa tuntuu että toimii vähän paremmin mutta silloinkaan ei niin hyvin mitä varmaankin pitäis, auto c200 w203, autossa myös liiallista kulutusta havaittavissa, esimerkki : ajan 80km niin tämän aikana bensaa on kulunut mittarista katsoen yhden pykälän sekä ajotietokone väittää kulutukseksi 17l/100km.., missä vika? Lisättäköön että heitin ilman ilmamassamittaria kiinni pienen lenkin, sinä hetkenä kulutus näytti 60 alueella 13litraa ..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Onko mahdollista tuota maffia putsata millään vai näkeekö silmämääräisesti että onko siellä sisällä likaa? Esimerkiksi antaa liota jossain aineessa yön yli tms? Jos parantuisi meno kun alkaa ketuttamaan vika, minkäänlaisia vikavaloja ei pala eikä testeri (vehon) löydä minkäänlaista, en usko että tuo ihan normaalissa kunnossa on kun jo 2-vaihteella eteneminen todella hidasta turbo koneella. Eli vika se että 1-vaihteen jälkeen loput vaihteet ovat "mykkiä" ei vaikutusta kun painaa kaasua pohjaan tai puoleen väliin, isoissa nopeuksissa huomaa että siellä jotain tapahtuu (+80kmh)..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Tuohon etenemiseen voisin verrata ex autoa 2l vapari farkku passatti millä ehkä peräti oli ripeämpi ajaa :/W203meisseli kirjoitti:Onko mahdollista tuota maffia putsata millään vai näkeekö silmämääräisesti että onko siellä sisällä likaa? Esimerkiksi antaa liota jossain aineessa yön yli tms? Jos parantuisi meno kun alkaa ketuttamaan vika, minkäänlaisia vikavaloja ei pala eikä testeri (vehon) löydä minkäänlaista, en usko että tuo ihan normaalissa kunnossa on kun jo 2-vaihteella eteneminen todella hidasta turbo koneella. Eli vika se että 1-vaihteen jälkeen loput vaihteet ovat "mykkiä" ei vaikutusta kun painaa kaasua pohjaan tai puoleen väliin, isoissa nopeuksissa huomaa että siellä jotain tapahtuu (+80kmh)..
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
MAF,in"anturin" voit puhdistaa sitä varten tehdyllä spraylla, ja pumpulipuikolla varovaisesti, ensin se pitää irrottaa kotelostaan, on kiinni pyöreän kotelon kyljessä kahdella ruuvilla, ja puhdista se anturin päätä lähinnä oleva osa, varoen ettet riko sisällä olevaa lankaa, sprayta saat autotarvikeliikkeistä, ja uskoisin että CRC Bräckleen on yhtä hyvää ko tarkoitukseen.W203meisseli kirjoitti:Onko mahdollista tuota maffia putsata millään vai näkeekö silmämääräisesti että onko siellä sisällä likaa? Esimerkiksi antaa liota jossain aineessa yön yli tms? Jos parantuisi meno kun alkaa ketuttamaan vika, minkäänlaisia vikavaloja ei pala eikä testeri (vehon) löydä minkäänlaista, en usko että tuo ihan normaalissa kunnossa on kun jo 2-vaihteella eteneminen todella hidasta turbo koneella. Eli vika se että 1-vaihteen jälkeen loput vaihteet ovat "mykkiä" ei vaikutusta kun painaa kaasua pohjaan tai puoleen väliin, isoissa nopeuksissa huomaa että siellä jotain tapahtuu (+80kmh)..
Omassa autossa ( siis Diesel, W 211 E 220 CDI ) oli sama tauti, syyksi paljastui viallinen EGR-venttiili, otin vain EGR,n pistokkeen irti ja auto toimii jälleen normaalisti (tarkistin kuitenkin ensin että EGR on "kiinni" asennossa) Mitään vikavaloja ei pala vaikka pistoke on irroitettuna, ja suorituskyky ei ainakaan huonontunut

Tilasin uuden EGR venttiilin saksan ebaysta, jos haet sitä sieltä, niin laita hakusanaksi autosi malli ja "AGR" löytyy paljon enemmän vaihtoehtoja kuin EGR haulla ... Se kun on AGR -Ventil saksan kielellä.
W 211 E 220 CDI A -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Missä tuo egr venttiilin liitin siaitsee? En oo pahemmi availlu moottorin suojamuoveja ja oon aika keltanokka näitte mersujen kanssa ku ensimmäine mersu mikä talouteen tuli, mutta mutta tänään päivemmällä lähin parkkipaikalta ja perseeseen meinasi ajaa auto ja omani melkein sammuin ja mittaristoon syttyi akun kuva sekä se workshop teksti, tämän jälkeen auto liikkui kuin unelma kotimatkanrexa kirjoitti:MAF,in"anturin" voit puhdistaa sitä varten tehdyllä spraylla, ja pumpulipuikolla varovaisesti, ensin se pitää irrottaa kotelostaan, on kiinni pyöreän kotelon kyljessä kahdella ruuvilla, ja puhdista se anturin päätä lähinnä oleva osa, varoen ettet riko sisällä olevaa lankaa, sprayta saat autotarvikeliikkeistä, ja uskoisin että CRC Bräckleen on yhtä hyvää ko tarkoitukseen.W203meisseli kirjoitti:Onko mahdollista tuota maffia putsata millään vai näkeekö silmämääräisesti että onko siellä sisällä likaa? Esimerkiksi antaa liota jossain aineessa yön yli tms? Jos parantuisi meno kun alkaa ketuttamaan vika, minkäänlaisia vikavaloja ei pala eikä testeri (vehon) löydä minkäänlaista, en usko että tuo ihan normaalissa kunnossa on kun jo 2-vaihteella eteneminen todella hidasta turbo koneella. Eli vika se että 1-vaihteen jälkeen loput vaihteet ovat "mykkiä" ei vaikutusta kun painaa kaasua pohjaan tai puoleen väliin, isoissa nopeuksissa huomaa että siellä jotain tapahtuu (+80kmh)..
Omassa autossa ( siis Diesel, W 211 E 220 CDI ) oli sama tauti, syyksi paljastui viallinen EGR-venttiili, otin vain EGR,n pistokkeen irti ja auto toimii jälleen normaalisti (tarkistin kuitenkin ensin että EGR on "kiinni" asennossa) Mitään vikavaloja ei pala vaikka pistoke on irroitettuna, ja suorituskyky ei ainakaan huonontunut![]()
Tilasin uuden EGR venttiilin saksan ebaysta, jos haet sitä sieltä, niin laita hakusanaksi autosi malli ja "AGR" löytyy paljon enemmän vaihtoehtoja kuin EGR haulla ... Se kun on AGR -Ventil saksan kielellä.

Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Se liitin on egr venttiilin päällä, nelinapainen musta muovitöpseli venttiilin kyljessä, lähtee vetämällä pois, siinä pistokkeessa on jonkinlainen lukituskieleke jota pitää painaa sormella jotta liitin irtoaa, ja itse egr on yleensä imusarjassa kiinni, mutta en tuon bensakoneen ventttiilistä tiedä millainen se on, niitä on myös paineohjattuja, silloin venttiilin päällä olevaan "kelloon" tuleva ohut letku pitää vetää irti ja tulpata hyvin.
Jos akku (tai lataus) on huonolla tolalla niin se kyllä voi aiheuttaa vaikka mitä sähkövikoja, akun kunto ja lataus kannattais varmaan tarkistaa tai tuttaa... Ei ole iso eikä kallis homma
Volttimittarilla voit mitata akun jännitteen , siitä pitäisi löytyä navoilta mitattuna aamulla ennen käynnistystä semmoset 12,5 volttia, ja auton käydessä tyhjäkäyntiä yli 13,5 v tavallisesti 13,8, kovemmilla kierroksilla jännite nousee 14,1-14,5 v lukemiin, jos nuo lukemat löytyy nin akku-ja latauspuoli on tod, näk kunnossa.
Jos akku (tai lataus) on huonolla tolalla niin se kyllä voi aiheuttaa vaikka mitä sähkövikoja, akun kunto ja lataus kannattais varmaan tarkistaa tai tuttaa... Ei ole iso eikä kallis homma
Volttimittarilla voit mitata akun jännitteen , siitä pitäisi löytyä navoilta mitattuna aamulla ennen käynnistystä semmoset 12,5 volttia, ja auton käydessä tyhjäkäyntiä yli 13,5 v tavallisesti 13,8, kovemmilla kierroksilla jännite nousee 14,1-14,5 v lukemiin, jos nuo lukemat löytyy nin akku-ja latauspuoli on tod, näk kunnossa.
W 211 E 220 CDI A -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
No joo, akku näytti käynnissä oloaikana 11.40V eli akkukaupoille ainakin sen egrliittimen lisäksi, pitääkö uusi akku käydä veholla tai jossain ohjelmoimassa auton kanssa vai riittääkö että vanhasta akusta johdot irti ja uusi tilalle? Auto oli -01vm
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
jos käynnissä 11.4V niin laturi ei lataa. vaikka akku olisi huono niin käynnissä jännite nouseeW203meisseli kirjoitti:No joo, akku näytti käynnissä oloaikana 11.40V eli akkukaupoille ainakin sen egrliittimen lisäksi, pitääkö uusi akku käydä veholla tai jossain ohjelmoimassa auton kanssa vai riittääkö että vanhasta akusta johdot irti ja uusi tilalle? Auto oli -01vm
ei tarvii ohjelmoida akunvaihtoa, kello laittaa aikaan ja ikkunat opettaa vaan. muista avaimet ensin pois virtalukosta ja odotat esim.5min ja sitten vasta akunvaihtoon jos sitä nyt edes tarvitsee uusia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: Kierrokset ei nouse yli 3000?
Ja tarkennan että auton tietokoneen mukaan mitään akkuvikaa ei olisi koska akun kuva sekä teksti olivat hävinneet eivätkä edes löytyneet selaamalla ajotietokonetta