Imu ja lukko ovat samassa. En tiedä kyllä jos imu lakkaa pelaamasta että lukko ei pelaisi. Mutta kuitenkin imuhomma on tyyppivika kyseisessä mallissa ja maksaa uutena noin. 250e(saksa) ja 350e(veho). Eli siis tulee koko lukkomekanismi uus, kohtuu helppo vaihtaa takakontin verhoiluja hieman auki ja siältä.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Kesällä sama homma, lukkokoneisto uusiksi jos haluaa imun toimimaan.
Itse lukon saa pelaamaan - myös kaukolla - kun avaa lukon, siis koko koneiston ja kääntää imun käyttökoneiston muovisen epäkeskon lukko asentoon ja jättää lukkoon kiinni tulevan sähköpiuhan irti. Epäkesko edellyttää muovisen lukkokannen raottamisen metallirungosta, muoviprässit poralla auki ja lopuksi pikku ruuveilla uudelleen kiinnitys.
Em jälkeen todellakin keskuslukkokin toimii - ainostaan mittaristossa herjaa käynnistyksessä että luukku on auki - vaikka ei olekkaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Omasta S211 lakkasi viime talvena toimimasta niin lukko, imu kuin sähköinen avaus- ja sulkumekanismikin. Oli johto poikki katon rajasta kattoverhoilun sisään kulkevasta haitarikumin sisällä olevasta johtonipusta.
Siinä oli muuten paikannettavaa. Aikansa haettiin oikeaa johtoa, kun olivat kaikki päällisin puolin kunnossa. Oli siis katkos siellä kuoren sisäpuolella.