
Vika on seuraavanlainen:Kylmänä startti on melko lyhyt. Moottorin käynnistyessä välillä huomaa selkeästi, että kk suutin lopettaa toimintansa (sehän on toiminnassa maks. 8 sekuntia)) ja käynti notkahtaa hieman. Tämä on uusi ominaisuus 4 vuoteen.

Määrätietoisesesti auto käy joka kerta 25 sekuntia korotettua 1100 rpm käyntiä kunnes sekunnit täyttyvät ja välittömästi käynti tipahtaa ensin 750 ja siitä tukehtuu ja alkaa humppaamaan kierroksia. Välillä voi humpata kauankin kunnes lämpeää tai kaasulla "asettaa" kierrokset kohdalleen. Toisaalta välillä oireita ei ole lainkaan. (1/10 startista näin) Ajattelin avata vielä yhden viestiketjun tähän aiheeseen liittyen. Epäilen että vika liittyy korotetun käynnin ohjaukseen, sen verran raakasti käynti "tippuu" ja tästä syystä ecu ei kerkeä reagoida riittävän nopeasti ja humputus alkaa. Kysymyksenä siis voisin esittää: Miten teidät kunnossa olevat KEjetit hoitavat kylmäkäynnin? Laskeeko kierrokset hitaasti ohjearvoonsa vai samalla tavalla kuin itsellä? Mistä löytyy kylmäkäynnin aikaohjaus? Omassa autossani sellainen ainakin on ja voisin tietämättä väittää että se on ajastettu juurikin 25 sekuntiin.

Sitten voidaan todeta, että kertaalleen on vaihdettu kaikki muut ruiskun/sytyn/letkustojen osat paitsi puolaa, kk suutinta (nykyinen testattu), sytytysmodulia (vai mikä lie nimi) ja bensiinipumpun relettä. Auto on säädetty pulssisuhde mittarilla ja ampeeri mittarilla ohjearvoihin. Luonnollisesti näin vanha auto ei ymmärrä vikakoodia ilmoittaa.