190E kylmäkäynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Noniin taas on se aika vuodesta jolloin ke-jetti sekoilee. Oon nyt omistanut auton 4 vuotta ja aina kylmällä kelillä samat vaivat. Ihmettelen että ko. auto itselläni vielä on. :D

Vika on seuraavanlainen:Kylmänä startti on melko lyhyt. Moottorin käynnistyessä välillä huomaa selkeästi, että kk suutin lopettaa toimintansa (sehän on toiminnassa maks. 8 sekuntia)) ja käynti notkahtaa hieman. Tämä on uusi ominaisuus 4 vuoteen. :D

Määrätietoisesesti auto käy joka kerta 25 sekuntia korotettua 1100 rpm käyntiä kunnes sekunnit täyttyvät ja välittömästi käynti tipahtaa ensin 750 ja siitä tukehtuu ja alkaa humppaamaan kierroksia. Välillä voi humpata kauankin kunnes lämpeää tai kaasulla "asettaa" kierrokset kohdalleen. Toisaalta välillä oireita ei ole lainkaan. (1/10 startista näin) Ajattelin avata vielä yhden viestiketjun tähän aiheeseen liittyen. Epäilen että vika liittyy korotetun käynnin ohjaukseen, sen verran raakasti käynti "tippuu" ja tästä syystä ecu ei kerkeä reagoida riittävän nopeasti ja humputus alkaa. Kysymyksenä siis voisin esittää: Miten teidät kunnossa olevat KEjetit hoitavat kylmäkäynnin? Laskeeko kierrokset hitaasti ohjearvoonsa vai samalla tavalla kuin itsellä? Mistä löytyy kylmäkäynnin aikaohjaus? Omassa autossani sellainen ainakin on ja voisin tietämättä väittää että se on ajastettu juurikin 25 sekuntiin. :D Ihan kun siellä olisi joku aikarele. Ainoa minkä tiedän ko. vehkeessä "aiheuttavan" korotettua käyntiä on nopeusmittarin anturi..

Sitten voidaan todeta, että kertaalleen on vaihdettu kaikki muut ruiskun/sytyn/letkustojen osat paitsi puolaa, kk suutinta (nykyinen testattu), sytytysmodulia (vai mikä lie nimi) ja bensiinipumpun relettä. Auto on säädetty pulssisuhde mittarilla ja ampeeri mittarilla ohjearvoihin. Luonnollisesti näin vanha auto ei ymmärrä vikakoodia ilmoittaa.
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

"Moottorin käynnistyttyä ECU ohjaa kierrokset korkeiksi luistin kautta kunnes lpt +30C" Lainasin käyttäjää Ponton. Löysin tiedon usean haku tunnin jälkeen.
Olettaen että uusi lpt anturini ja vara ecuni olisi kunnossa, ryhdyn mittaamaan johdin resistansseja.

Uskon että 25 sekunnin korotettu käynti kylmäkäynnistyksessä ei riitä nostamaan veden lämpöjä +30C varsinkin kun ilmat vaihtelee (kesä,talvi).

Jos ja kun johdotukset eculle ovat kunnossa ryhdyn säätämään alakammiopainetta 10% suuremmaksi. Minkälaiset adapterit tähän hommaan tarvitsee?

E: Johdot kunnossa eculle saakka.
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Mittasin ylä- ja alakammio paineet. Erotus oli n. 0,35-0,45 bar. Paikallisessa hydeliikkeessä ei ollut tarkkaa painemittaria ja tässä mittarissa asteikko on 0,5 baarin tarkkuudella.
Kuinka tarkka KE-jet on paineistaan? Moottori oli mittausten aikana n.60 asteinen ja mittaukset tein tyhjäkäynnillä.

E; Järjestelmäpaine on n. 5,2-5,25 bar. Ohjauspaineen ollessa 4,9 BAR kylmällä koneella oli edelleen kylmäkäynnissä ongelmaa. Kun humputus alkoi painemittarissa alkoi tapahtua. Tein johtopäätöksen että säätö ei riitä kun on liian laihalla, ja humputus alkaa.

Seuraavaksi EHA irti ja ruuvasin 90 astetta eli 1/4 osan vastapäivään eli laihemmalle. Käyntiä ei enää ollut joten johtopäätökseni oli oikea laihan seoksen suhteen. Nyt ohjauspaine säädetty n. 4,8 bar ja käynti oli loistava. Tosin moottorikin oli ehtinyt hieman lämmetä edellisellä käynnistysyrityksellä. Käynnissä oli tosin vain sen. puolen minuuttia. 0,1 barin muutos näkyi selvästi auton käyttäytymisessä. Harmi kun ei ole tarkempaa painemittaria.

Enpä tiedä mahtaako ketään enää näin vanhoilla autoilla ajella, mutta kirjoitanpa silti vaikka itselle päiväkirjaa :lol:
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Uskoakseni 4 vuoden aikainen vian haku alkaa olla päättymässä. Helpotus löytyi EHA:sta. Nyt on aikaa kulunut ja aina pakkaskeleillä olen tehnyt itselleni raporttia käynnistyksistä ja kyllä se vain niin oli että seos oli liian laihalla kylmällä. Olen aina ennen tehnyt seoksen säätö mittaukset lämpimällä koneella ja ajatellut että kaikki on kunnossa kun pulssisuhde seilailee ohjearvoissaan ja päästötkin kunnossa. Vaikkakin pulssisuhteet olivat kunnossa niin silti sai rikastaa seosta Ehasta vielä varttikierroksen että kylmänä alkoi toimimaan. Starttivieteri lyheni entuudestaan ja nyt lähtee kelillä kuin kelillä kuin palmun alta eikä humputa kierroksia tms.

Itselleni eräässä pajassa vain tokaistiin että nämä ovat näitä vanhan auton ominaisuuksia ja lambda korjaa seoksen aina optimaaliseksi joten säädöstä ei ole apua ja samalla näytti päästölappua . :x

E: Mistä saisi halvalla digitaalisen painemittarin? Saisin sitten otettua vähän speksejä oman auton EHAn kalibroinnista ja mahdollisesti autettua kanssa-autoilijoita kylmäkäynnistysongelmien kanssa.
Avatar
Kaketsu-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 17.07.2016 20:59
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Kaketsu- »

Voisitko selittää vähän tarkemmin että mistä kaikkialta mittaukset teit? Itelle vähän jääny epäselväksi toi ylä ja alakammiopaine etenkin...
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Kaketsu- kirjoitti:Voisitko selittää vähän tarkemmin että mistä kaikkialta mittaukset teit? Itelle vähän jääny epäselväksi toi ylä ja alakammiopaine etenkin...
Kylmäkäynnistyssuuttimelle lähtevästä yhteestä mitataan järjestelmäpaine eli yläkammiopaine. Alakammio paine eli ohjauspaine mitataan sen alapuolella olevasta tulpatusta yhteestä. Tulppana oli kuusiokulma pultti muistaakseni 12mm. :)

Lunttasin speksejä mittauksesta ja kalibroinneista vielä. Eli kone lämpöisenä pa-mittaukset. Tehtaalta tulleessaan EHA:sta liitin irti kalibrointi on asetettu niin että paine-ero on 0,4 bar. Paine-ero on siis järjestelmäpaine-ohjauspaine.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja atlas »

Paljon on pitänyt kiertää ehaa...luin vaan unskin ohjeen että eha onkuluva osa ja uudella pitäisi käydä optimaallisesti
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Kaketsu-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 17.07.2016 20:59
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Kaketsu- »

Täytyypä piruuttaan joku päivä ihmetellä, eli toi paine ero pitäs olla käynnissä mitattuna ilman ehan pistoketta 0,4?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Kaketsu- kirjoitti:Täytyypä piruuttaan joku päivä ihmetellä, eli toi paine ero pitäs olla käynnissä mitattuna ilman ehan pistoketta 0,4?
Jep ja moottorin ollessa lämmin.
DMZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 25.06.2016 15:19
Paikkakunta: Vieremä

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja DMZ »

Mitenkä tuon ehan säätö tapahtuu? Pitäisi ehtiä tarpeeksi tarkka mittari ja kokeilla paineet, minkälainen kierre siinä mittaus liitännässä on?
Itsellä vastaavia vikoja, paitsi että pahenee mitä lähempänä nollaa keli on, eli -5 pakkasella ja +5 kelillä toimii hyvin, mutta aina huononee nollaa kohti, melkein jopa sammuu kun rikastus loppuu kylmänä.

Moni sanonut että normaaleja vanhan ja paljon ajetun bensa auton ominaisuuksia, mutta ei tuon väitteen pitäisi koskea näin tuoretta vuoden 90 vasta 460tkm ajettua pirssiä, eli kuntoon sen voisi laittaa joutessaan.
W124 200E
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

DMZ kirjoitti:Mitenkä tuon ehan säätö tapahtuu? Pitäisi ehtiä tarpeeksi tarkka mittari ja kokeilla paineet, minkälainen kierre siinä mittaus liitännässä on?
Itsellä vastaavia vikoja, paitsi että pahenee mitä lähempänä nollaa keli on, eli -5 pakkasella ja +5 kelillä toimii hyvin, mutta aina huononee nollaa kohti, melkein jopa sammuu kun rikastus loppuu kylmänä.

Moni sanonut että normaaleja vanhan ja paljon ajetun bensa auton ominaisuuksia, mutta ei tuon väitteen pitäisi koskea näin tuoretta vuoden 90 vasta 460tkm ajettua pirssiä, eli kuntoon sen voisi laittaa joutessaan.
Itse irroitin jakajasta yhteet ja varaosa puljun myyjä etsi sopivat adapterit mallien perusteella. Itellä kans 0 keli oli haastavin. Käykö sullakin auto sen n. puolen minuuttia kovempaa ja sitten kuin seinään tiputtaa kierrokset normaaliin?
DMZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 25.06.2016 15:19
Paikkakunta: Vieremä

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja DMZ »

Joo sen puolen minuutin jälkeen tippuu kierrokset niin nopeasti, että meinaa sammua jos on nolla keli, joskus jopa sammuu. Yleensä kuitenkin korjaa kierrokset ja humppaavat kylmänä. Lämpimänä käy sitten nätisti noin 800rpm.
W124 200E
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja wolf »

Tässä yhteydessä passannee kertoa omista viimeaikaisista kuvioista. Autohan on siis vm-91 2.3 l tenava, ajettu n. 270t. Alkoi pensa haista nokkaan, muuten kaikki hyvin: lämmöt vakaasti +80, tyhjäkäynti oman rpm-mittarin mukaan n. 900rpm. Öljynpaine lämpimänä tyhjäkäynnillä n. 1.5kp, hiukan vaihdellen. Kun vähän lisää varveja niin 3kp.
Sitten piti alkaa selvitellä mistä se pensankäry. Ilmanputsari irti ja sieltähän se löytyi, EHA kosteana. Onneksi korjautui O-renkaat vaihtamalla (vihreät, marmoritiskiltä). Ei siis ainakaan toistaiseksi tarvinnut vaihtaa sitä suht`kallista mötikäistä. Tässä yhteydessä huomasin että tyhjäkäyntisäätimen piuha oli irti. Ei ollut minun omistusaikanani irroitettu eikä itsestäänkään varmasti irtoa, on senverran tiukka ja lisäksi lukitus. Tietysti johto paikoilleen ja kansi kiinni. Nyt kylmäkäynnistyksen jälkeen kierrokset nousivat vähäksi aikaa n. 1100rpm:ään ja tippuivat sitten alemmaksi kuin ennen, n.750rpm:ään. Käynti hyvin tasaista mutta voi kauhistus, niin tippui öljynpainekin lämpimällä koneella sinne nollan tienoille värähtelemään. Tiedän kyllä että valmistaja hyväksyy siinä tilanteessa vielä 0,3kp:n paineen mutta on se jotenkin karseeta katseltavaa. Jotenka johto taas irti ja kaikki hyvin. Kai se on sitä optista onaniaa mutta olkoon. :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja atlas »

ookko milloin vaihtanut öljyt kun kielii vähän putsarin tukkeentumisesta toi paine..mikä lie sitten toi sähköliittimen takaisin kytkennän yhteys paineeseen...sähköisiähän nämä mittarit on kuitenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja wolf »

Vaihdoin öljyt ja suodattimen heti kun huomasin nuo alhaiset paineet. Ei apua. Se pieni kierroslukuero ilman säädintä näkyy riittävän korkeampiin paineisiin, ei niillä muuta yhteyttä ole. Minähän olin ajanut jo monta vuotta tyytyväisenä piuha irti tietämättäni. Nyt siis jatkan vanhaan malliin, pitää vaan kylmäkäynnistyksen jälkeen painaa pikkuisen kaasua (1000rpm). Vaikka eipähän tuo tunnu edes sammahtelevankaan.
DMZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 25.06.2016 15:19
Paikkakunta: Vieremä

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja DMZ »

Mitenkäs muillla jos pitää liian kauan roikassa?
Tänään oli kolmetuntia lämmityksessä ja -20 pakkasta, lämmittimenä joku kiertovesi pumpulla oleva letku lämmitin. Käypi sen puol minuuttia ja sitten sammuu, kun pitää kaasulla vähän aikaa niin pelaa. Ilman lämmitystä, tai max tunti roikassa niin pelaa hyvin.
W124 200E
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

Omassa tolpassa ei ole kelloa, on kuulemma termostaatin perässä tolpan toiminta. Tietenkin lämmitti sitten jossain -5 - +5 alueella miten sattui niin ei tullu kelloa viriteltyä. -> nyt 15 pakkasissa ollut sitten jatkuvasti lämmössä (ihan kulkemisten mukaan, vaikka kymmenenkin tuntia, joo ei oo taloudellista ja menee yksi reaktorillinen sähköä :lol: harakoille) vähän sahuuttaa pidempään, joku 1-2sek ja vähän ontuen nostaa kierrokset tyhjäkäynnille, kun pitkään lämmössä mutta käy sitten tasaisesti (nollakelissä tai pakkasessa lämmittämättä lähtee aina avainta hipaisemalla tuohon tyyliin https://www.youtube.com/watch?v=mKOvcxuu2uI" onclick="window.open(this.href);return false; , tosin kovassa pakkasessa saattas olla jopa parempi että starttais vähän pidempään-> nostas vähän Ö-paineita, ennenkuin tärähtää käyntiin.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

Ojiz kirjoitti:Mittasin ylä- ja alakammio paineet. Erotus oli n. 0,35-0,45 bar. Paikallisessa hydeliikkeessä ei ollut tarkkaa painemittaria ja tässä mittarissa asteikko on 0,5 baarin tarkkuudella.
Kuinka tarkka KE-jet on paineistaan? Moottori oli mittausten aikana n.60 asteinen ja mittaukset tein tyhjäkäynnillä.

E; Järjestelmäpaine on n. 5,2-5,25 bar. Ohjauspaineen ollessa 4,9 BAR kylmällä koneella oli edelleen kylmäkäynnissä ongelmaa. Kun humputus alkoi painemittarissa alkoi tapahtua. Tein johtopäätöksen että säätö ei riitä kun on liian laihalla, ja humputus alkaa.

Seuraavaksi EHA irti ja ruuvasin 90 astetta eli 1/4 osan vastapäivään eli laihemmalle. Käyntiä ei enää ollut joten johtopäätökseni oli oikea laihan seoksen suhteen. Nyt ohjauspaine säädetty n. 4,8 bar ja käynti oli loistava. Tosin moottorikin oli ehtinyt hieman lämmetä edellisellä käynnistysyrityksellä. Käynnissä oli tosin vain sen. puolen minuuttia. 0,1 barin muutos näkyi selvästi auton käyttäytymisessä. Harmi kun ei ole tarkempaa painemittaria.

Enpä tiedä mahtaako ketään enää näin vanhoilla autoilla ajella, mutta kirjoitanpa silti vaikka itselle päiväkirjaa :lol:
no nyt löytyi rautalangasta väännetty kertomus ylä ja alakammio paineista :thumbup: :thumbup: täytyypä kanssa perehtyä asiaan, topikki on kuin meikäläisen tenavasta kirjoitettu :D eli ehasta liitin irti. bensan paine mittari kk.suutimen bensalinjan väliin? siitä saadaan yläkammiopaine ja alakammiopaine tuosta johon nuoli osoittaa??
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

vastaan itse itselleni että asia oli juurikin näin.
Avatar
Kaketsu-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 17.07.2016 20:59
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Kaketsu- »

Onks tuol ylä ja alakammiossa painetta siis yli 5bar? Mietin vaan että ostan sinne asti näyttävän mittarin sitte. Samoin jäi vähän auki toi järjestelmäpaine ja ohjauspaine käsitykset? Ja että mistä niitä säädetään?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Avatar
Kaketsu-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 17.07.2016 20:59
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Kaketsu- »

Kaketsu- kirjoitti:Onks tuol ylä ja alakammiossa painetta siis yli 5bar? Mietin vaan että ostan sinne asti näyttävän mittarin sitte. Samoin jäi vähän auki toi järjestelmäpaine ja ohjauspaine käsitykset? Ja että mistä niitä säädetään?
Vastaus löyty jo!
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Avatar
Kaketsu-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 17.07.2016 20:59
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Kaketsu- »

Paine ero oli n. 0,35 ja nyt säädön jälkeen n. 0,45. Kylmäkäynnistys selvii huomenna. Heräs kysymys tossa vaan että kuinka paljon noiden paineiden pitäs muuttua ehan pistokkeen ollessa kiinni tai irrallaan? Mulla nimittäin paineet oli täysin samat kokoajan...
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Kaketsu- kirjoitti:Paine ero oli n. 0,35 ja nyt säädön jälkeen n. 0,45. Kylmäkäynnistys selvii huomenna. Heräs kysymys tossa vaan että kuinka paljon noiden paineiden pitäs muuttua ehan pistokkeen ollessa kiinni tai irrallaan? Mulla nimittäin paineet oli täysin samat kokoajan...
Nostellaanpas vanhaa ja ajankohtaista topiiccia. Miten vaikutti? Oma pirssi toimii suht hyvin nytten ainakin pienillä pakkasilla ja ei tipu kierrokset liiaksi vaikka muutaman sekunnin saattaakin hakea. Epäilen kulunutta ehaa, ja vuotavia takertelevia venttiilejä? Onko tuo Eha siis kuluva osa? Onko joku oikeasti saanut eroa kylmäkäynnistyvyydessä, lämpimänä käyntiin, kulkuun yms uudella osalla? Mistä saisi uutta osaa halvalla tai vastaavasti tarkkoja ja digitaalisia painemittareita, jotta voisi koittaa nostaa paineroa esim. 10%?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.ebay.de/itm/OEM-Bosch-Fuel-I ... 7#shpCntId" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta ainakin katselin että itselle pitäis ostaa jos nyt ei o-renkailla vuoto lopu.
Digi mittareita saa ihan hydrauliliikkeiden kautta tai ihan google hakua....paineilmaruiskuissahan on nykyään digi paine mittareita kanssa...toki pitää muistaa toi bensan kestävyys.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: 190E kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

atlas kirjoitti:http://www.ebay.de/itm/OEM-Bosch-Fuel-I ... 7#shpCntId

Tuolta ainakin katselin että itselle pitäis ostaa jos nyt ei o-renkailla vuoto lopu.
Digi mittareita saa ihan hydrauliliikkeiden kautta tai ihan google hakua....paineilmaruiskuissahan on nykyään digi paine mittareita kanssa...toki pitää muistaa toi bensan kestävyys.
No kyllä on mötillä hintaa varsinkaan kun ei tiedä onko mitään hyötyä :lol:
Kävin paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä, mutta ei niillä ollut kuin epätarkkoja analogisia mittareita.
Ilmottelethan tänne jos joudut ostamaan uuden EHAn, mielenkiinnolla jään odottamaan vaikutuksia.
Vastaa Viestiin