w201 lämpö/lämpenemis ongelma
w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Sellainen ongelma ilmaantui jo kesällä että että kone meinaa lämmetä liikaakin lämpöisellä kelillä ja nyt kun on tullu viileät kelit niin ei meinaa lämmetä millään. Olisiko jollain jotain hyvää ideaa tälläisen ongelman ratkaisuun?
Ja autohan on w201 2.0 v89
Ja autohan on w201 2.0 v89
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Ensiksikin tervetuloa joukkoon! Toiseksi jospa kertoisit vähän tarkemmin, lämpömittarin lukemat noissa olosuhteissa jne.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
varmaanki termostaatti jämähtäny auki jos ei meinaa lämmetä
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Termari vaihtoon ja syyläri on tukossa...mutta sen kerkiät vaihtaa keväällä kun ilmat lämpenee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Lämpöselläkelillä lämmöt nousee lahes 100 asteeseen ja näin viileämmällä ei 50-60 astetta ylemmäksi.wolf kirjoitti:Ensiksikin tervetuloa joukkoon! Toiseksi jospa kertoisit vähän tarkemmin, lämpömittarin lukemat noissa olosuhteissa jne.
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
100 astetta ei huolestuta. Joson flekti magneettikytkimellä niin silloinhan se vasta kytkeytyy päälle. Nuo alhaiset lämmöt pitäisi saada ylemmäksi . Termari niinkuin tuolla jo sanottiin. Niin, olihan se pensakone eikä 2litrainen diesel?
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Jos se ajossa nostaa 100 astetta niin jäähdytin vaihtoon..tullut useampi vastaan samanlaista..ei auta pesut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Juu bensakone ja tuota termaria mä itekin veikkailin.wolf kirjoitti:100 astetta ei huolestuta. Joson flekti magneettikytkimellä niin silloinhan se vasta kytkeytyy päälle. Nuo alhaiset lämmöt pitäisi saada ylemmäksi . Termari niinkuin tuolla jo sanottiin. Niin, olihan se pensakone eikä 2litrainen diesel?
Kiitos vastauksista. Täytyy ruveta hommiin.
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Tähän vielä semmonen kysymys että miten jos kesällä ei meinaa lämmöt pysyä kurissa ja visko tuntuu puhaltavan laiskasti. Ajossa kyllä jähtyy moottorin lämmöt. Onko viskossa jotain vikaa jos sen saa kädellä pysäytettyä vai onko se ominaisuus?
W202 C200 bensa -94
W202 C200 bensa -94
W202 c200 bensa -95
W201 190E -83
ex
W123 240D -83
W201 190E -83
ex
W123 240D -83
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Kuuma ilma vetäisee flektin/viscon lukkoon ja ei enää pyöri käsin eli tällöin ei voi ottaa käsin kiinni...tosin sille on se kytkeytymis lämpötila.
Js kone jo melkein kiehuu ja käsin pidät flektin siipiä kiinni ja saat pysäytettyä on visco loppu.
Oletko varma ettei se ole mangneettikytkimellä vaan visco kytkimellä?
Js kone jo melkein kiehuu ja käsin pidät flektin siipiä kiinni ja saat pysäytettyä on visco loppu.
Oletko varma ettei se ole mangneettikytkimellä vaan visco kytkimellä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
atlas kirjoitti:Kuuma ilma vetäisee flektin/viscon lukkoon ja ei enää pyöri käsin eli tällöin ei voi ottaa käsin kiinni...tosin sille on se kytkeytymis lämpötila.
Js kone jo melkein kiehuu ja käsin pidät flektin siipiä kiinni ja saat pysäytettyä on visco loppu.
Oletko varma ettei se ole mangneettikytkimellä vaan visco kytkimellä?
En ole kyllä varma kummalla kytkimellä mutta termostaattikin vasta vaihdettu.
W202 c200 bensa -95
W201 190E -83
ex
W123 240D -83
W201 190E -83
ex
W123 240D -83
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
Eli yleisesti noissa on sähköinen mangneetti eli ei rivoitusta alumiinista tossa siivikon keskiössä vaan pultti..tällöin kannen etuosassa on kakinapainen punainen anturi joka on rikki...jos löydät sellaisen ja on mengneetti sydeemi niin yhdistäpä liittimen navat jollakin rautalangalla tai johdolla niin alkaa tuuletin täysillä pyörimään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 lämpö/lämpenemis ongelma
atlas kirjoitti:Eli yleisesti noissa on sähköinen mangneetti eli ei rivoitusta alumiinista tossa siivikon keskiössä vaan pultti..tällöin kannen etuosassa on kakinapainen punainen anturi joka on rikki...jos löydät sellaisen ja on mengneetti sydeemi niin yhdistäpä liittimen navat jollakin rautalangalla tai johdolla niin alkaa tuuletin täysillä pyörimään.
joo, pitää kokeilla

W202 c200 bensa -95
W201 190E -83
ex
W123 240D -83
W201 190E -83
ex
W123 240D -83