suuri polttoaineen kulutus
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
suuri polttoaineen kulutus
autoni mb c 203 vm 2001 270 cdi automaatti ajettu 277000 km. mielestäni suuri polttoaineen kulutus kun ei millään pääse alle 9,3 l 100 km. auto lähtee käyntiin hyvin,käy tasaisesti, ja voima on tallella vetää erittäin hyvin. vaihteisto toimii hienosti, ei savuta , mutta ainoastaan tuo suuri polttoaineen kulutus. onko tuolla egr venttiilillä mitään tekemistä tuon asian kanssa jos se ei toimi. kuulin jostain että jos se ei toimi elikkä ei kierrätä pakokaasuja näin talvella, niin moottorin lämmöt ei tahdo nousta tarpeeksi ylös jolloin ruiskutus järjestelmä yrittää korjata tuota lämpövajetta ruiskuttamalla ylimääräistä polttoainetta jolloin tuo kulutus nousisi. tässä kun seurasin noita moottorin lämpöjä niin olivat välillä 70-75 astetta. liekö tuossa perää. mikä muu voisi aiheuttaa suuren kulutuksen kun auto toimii täysin moitteetta. jarrut eivät ole päällä, ilmansuodatinkin on vaihdettu.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: suuri polttoaineen kulutus
holgersonit kirjoitti:autoni mb c 203 vm 2001 270 cdi automaatti ajettu 277000 km. mielestäni suuri polttoaineen kulutus kun ei millään pääse alle 9,3 l 100 km. auto lähtee käyntiin hyvin,käy tasaisesti, ja voima on tallella vetää erittäin hyvin. vaihteisto toimii hienosti, ei savuta , mutta ainoastaan tuo suuri polttoaineen kulutus. onko tuolla egr venttiilillä mitään tekemistä tuon asian kanssa jos se ei toimi. kuulin jostain että jos se ei toimi elikkä ei kierrätä pakokaasuja näin talvella, niin moottorin lämmöt ei tahdo nousta tarpeeksi ylös jolloin ruiskutus järjestelmä yrittää korjata tuota lämpövajetta ruiskuttamalla ylimääräistä polttoainetta jolloin tuo kulutus nousisi. tässä kun seurasin noita moottorin lämpöjä niin olivat välillä 70-75 astetta. liekö tuossa perää. mikä muu voisi aiheuttaa suuren kulutuksen kun auto toimii täysin moitteetta. jarrut eivät ole päällä, ilmansuodatinkin on vaihdettu.
...
Ei yritä korjata lämpöjä
muuten lämpö vaikutta kulutuksen,
mitä lämpö mittari näytää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
Re: suuri polttoaineen kulutus
välillä 70-75
Re: suuri polttoaineen kulutus
Mulla on kanssa noussut kulutus talven myötä aika paljon. Autona -05 s203 220cdi. Lämmöt nousee ihan normaalisti sinne mihin kesälläkin, eli termari kunnossa.
Keaällä pääsi noin 850km täydestä tankista pa-valon syttymiseen, nyt hädin tuskin 700km. Vaikuttaisko 20mm leveempi rengas+ 2 kylmäkäynnistystä päivässä niin paljon? Työpaikalla ei lämmitysmahdollisuutta, eikä nyt kotonakaan, kun ei autossa mitän lämmitintä ole
Keaällä pääsi noin 850km täydestä tankista pa-valon syttymiseen, nyt hädin tuskin 700km. Vaikuttaisko 20mm leveempi rengas+ 2 kylmäkäynnistystä päivässä niin paljon? Työpaikalla ei lämmitysmahdollisuutta, eikä nyt kotonakaan, kun ei autossa mitän lämmitintä ole

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: To 08.09.2016 13:07
Re: suuri polttoaineen kulutus
Vaikuttaa varmasti osansa. Itsekin tätä samaa ihmetellyt ja todennut ettei tuo kaupunkiajo missä ei edes ehdi kunnolla moottori lämmetä, ainakaan kulutusta laske.Anzzu kirjoitti:Mulla on kanssa noussut kulutus talven myötä aika paljon. Autona -05 s203 220cdi. Lämmöt nousee ihan normaalisti sinne mihin kesälläkin, eli termari kunnossa.
Keaällä pääsi noin 850km täydestä tankista pa-valon syttymiseen, nyt hädin tuskin 700km. Vaikuttaisko 20mm leveempi rengas+ 2 kylmäkäynnistystä päivässä niin paljon? Työpaikalla ei lämmitysmahdollisuutta, eikä nyt kotonakaan, kun ei autossa mitän lämmitintä ole
Vähän pidempään kun ajaa, kulutus rupeaa tippumaan. Kylmä on pahasta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: suuri polttoaineen kulutus
Mielestäni kannattaa termari vaihtaa,kyllä ne lämmöt pitäisi olla siellä 90asteessa, on normaalia että talvikulutus on pari litraa suurempi, talvirenkaat huonommat tiet ja pakkanen nostaa kulutusta. Aikoinaan TM- talviautotestissä oli pakkasesta, ensimmäisen kilommetrin kulutus suurin Matza 626:sessä jotain 160litraa sataselle. Kyllä tuo kunnossa oleva 5 pyttynen on ihan taloudellinen moottori, kesällä varmaan rajotusten puitteissa pitäisi 5 pintaan mennä,mutta talvella jos ajetaan lyhyttä pätkää alilämpöisellä koneella voi 10helposti mennä.holgersonit kirjoitti:autoni mb c 203 vm 2001 270 cdi automaatti ajettu 277000 km. mielestäni suuri polttoaineen kulutus kun ei millään pääse alle 9,3 l 100 km. auto lähtee käyntiin hyvin,käy tasaisesti, ja voima on tallella vetää erittäin hyvin. vaihteisto toimii hienosti, ei savuta , mutta ainoastaan tuo suuri polttoaineen kulutus. onko tuolla egr venttiilillä mitään tekemistä tuon asian kanssa jos se ei toimi. kuulin jostain että jos se ei toimi elikkä ei kierrätä pakokaasuja näin talvella, niin moottorin lämmöt ei tahdo nousta tarpeeksi ylös jolloin ruiskutus järjestelmä yrittää korjata tuota lämpövajetta ruiskuttamalla ylimääräistä polttoainetta jolloin tuo kulutus nousisi. tässä kun seurasin noita moottorin lämpöjä niin olivat välillä 70-75 astetta. liekö tuossa perää. mikä muu voisi aiheuttaa suuren kulutuksen kun auto toimii täysin moitteetta. jarrut eivät ole päällä, ilmansuodatinkin on vaihdettu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: suuri polttoaineen kulutus
termari rikki, nostaa litra kaupalla helposti kulutusta.
Re: suuri polttoaineen kulutus
Tuosta viestistä ei käy ilmi minkälaista ajoa ajat, jos matkaa kululutus todella kova. Kaupunki pyörityksessä pääsen itse kulutuksiin 8-8,5l/100 km keskikulutuksena!
Siis talvikeleillä !
Siis talvikeleillä !
Re: suuri polttoaineen kulutus
Jäipä viesti vähän kesken, eli lämmöt on alhaalla niinkuin cdi203 kirjoittaa, jos vuotoja ei ole!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
Re: suuri polttoaineen kulutus
tuossa minun 270 cdi nuo lämmöt alkusyksystä kun ulkolämpötila oli vielä plussan puolella niin moottorinlämmöt olivat noin 90-93, ja tuo kulutus aivan sama elikkä 9,3 litraa satasella elikkäs noilla moottorin lämmöillä oli se sitten 70 tai 90 ei ole yhtikäs mitään merkitystä samoin kuin nastarenkailla ja talvikelillä kun kulutus on kokoajan aivan sama. jotain kummaa tuossa kuitenkin on kun kaverini autossa on tuo sama kone mutta isommassa korissa elikkä e malli, ja kulutus noin 6,5 l sataselle. meidän toinen dieseli käyttäytyy aivan samoin oli kesä tai talvi oli mitkä renkaat hyvänsä oli ajotyyli mikä tahansa niin tuo kulutus ei siitä paljoa miksikään muutu tosin eri merkki raskaampi neliveto sitymaasturi, ja kulutus aina noin 8l sataselle , joten ei nuo nykydieselin kulutukset kovin paljoa muutu ajelet miten hyvänsä ja minkälaisilla renkailla tahansa. bensa autoissa tuo tilanne voi varmaan olla toinen. liekö viisainta käyttää kuitenkin piuhan päässä jos jotain kuitenkin selviäisi.kaiketi tuo kulutus on noin pari litraa liian suuri.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: suuri polttoaineen kulutus
holgersonit kirjoitti:tuossa minun 270 cdi nuo lämmöt alkusyksystä kun ulkolämpötila oli vielä plussan puolella niin moottorinlämmöt olivat noin 90-93, ja tuo kulutus aivan sama elikkä 9,3 litraa satasella elikkäs noilla moottorin lämmöillä oli se sitten 70 tai 90 ei ole yhtikäs mitään merkitystä samoin kuin nastarenkailla ja talvikelillä kun kulutus on kokoajan aivan sama. jotain kummaa tuossa kuitenkin on kun kaverini autossa on tuo sama kone mutta isommassa korissa elikkä e malli, ja kulutus noin 6,5 l sataselle. meidän toinen dieseli käyttäytyy aivan samoin oli kesä tai talvi oli mitkä renkaat hyvänsä oli ajotyyli mikä tahansa niin tuo kulutus ei siitä paljoa miksikään muutu tosin eri merkki raskaampi neliveto sitymaasturi, ja kulutus aina noin 8l sataselle , joten ei nuo nykydieselin kulutukset kovin paljoa muutu ajelet miten hyvänsä ja minkälaisilla renkailla tahansa. bensa autoissa tuo tilanne voi varmaan olla toinen. liekö viisainta käyttää kuitenkin piuhan päässä jos jotain kuitenkin selviäisi.kaiketi tuo kulutus on noin pari litraa liian suuri.
Tuommoinen autohan se hyvä,kun vakio kulutus ajoi kaupunkia tai maantietä kesällä tai talvella,tai millaisella rengastuksella tahansa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: suuri polttoaineen kulutus
ilmmassamitari nostaa helposti kulutukse taivaisiin eikä vältämättä korjannu kun alkuperäisellä osalla
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
Re: suuri polttoaineen kulutus
no nyt olikin kiinnostava tieto tuo ilmamassamittari vaihdettiin uusi syksyllä kun etsittiin vikaa sammumiselle. no vika ei ollut tuossa mittarissa, mutta kun se oli uusi niin jätettiin paikoilleen. tuossa sarjanumerossa oli pieni ero myyjä kyllä vakuutti sen käyvän. se oli kyllä saman valmistajan en nyt jaksa muistaa mikä se oli tuossa alkuperäisessä oli mersun merkki tässä tarvikkeena tulleessa ei sitä ollut. jonku tiedon mukaan ei kuulemma vaikuta kulutukseen millään lailla,mutta tuntuu kuitenkin ihmeelliseltä jos kerran ilmamäärää mittaa niin miksi ei vaikuttaisi johonkin. täytyypi etsiä vieläkö se vanha anturi jostain löytyisi, jos niin vaihtamallahan se selviää.
Re: suuri polttoaineen kulutus
Vetääkö laatikko varmasti turbiinilukon kiinni?
Re: suuri polttoaineen kulutus
Ei varmasti, kun ei sitä 270 mallissa lukita 100% koskaan.toozi kirjoitti:Vetääkö laatikko varmasti turbiinilukon kiinni?
Polttoaineensuihkutus on paineohjattu, massamittari ei suoraan vaikuta. Sen pääasiallinen tarkoitus on valvoa EGR:n, ja tietysti muutenkin toimintaa.
Ruiskutusmäärä tulee siis imusarjan paineesta, eli MAP-anturista.