Mikäs tähän vois auttaa? Vaijeri ilmeisesti hiukan jumittaa jostain vai?
Edit: Vai onko uuden vaijerin hankinta edessä... onhan tolla nykysellä jo ruuvattu 305tkm.
Kyllä kai öp-viisarin pitäis 0:ssa pysyä kun virrat laittaa päällePasi H. kirjoitti:Ja toinen asia, minkä huomasin äsken. Öljynpainemittari ei herää heti mukaan, vaan hetken ajan päästä??? Muistaakseni sen kuului singahtaa tappiin asti heti kun laittaa virrat päälle? Nyt se ei ainakaan niin tee. Kertokaapas tostakin vielä jotain....
Taitaa olla vähän tuurista kiinni alkaako se nopeusviisari pilkkiä. Mullakin nimittäin pilkki jossain alle 60km nopeuksissa, erään mittarinpohjien vaihdon jälkeen. Viimeisen kerran kun tuossa viikko sitten vaihdoin pohjat, niin nytpä ei enää pilki vaan nousee rauhallisesti niinkuin pitääkin.Andrew kirjoitti:Mulla pilkkii kanssa tuo nopeusviisari etenkin hitaissa vauhdeissa. Veikkaisin vikaa tonne vaijerin suuntaan?! En ole kehdannut asiaan sen paremmin tutustua, kun muuten toimii ok. Heittoa 4-5 km/h yli eli kun ajaa 100 km/h mittariin todellinen nopeus 95-96 km/h.
Tilanteen siis pitäisi rauhoittua omia aikojaan? Ja joo huomasin että pieni napaus mittaristoon auttaa, heti nousee viisari.Sinne viisariin varmaankin jää jotain magneettisuutta, joka sitten häiritsee alemmilla nopeuksilla. Mittarinpohjahan on kuitenkin metallia.
edelleen neuvon vaan ajan kulua, voi tokentua itsestään. Tai mikäs siinä jos intoa riittää availla !Pasi H. kirjoitti:Noniin, kävin käynnistämässä. öljynpaineviisari nousee myös vasta pienen kopauksen avulla. Eli taitaa olla vaan jotain magneettisuutta...
Nyt tuli muuten toinenkin vaihtoehto mieleen...![]()
Maalasin samalla ne viisarit punaiseksi, jos se maali tahmaa hiukan niihin tappeihin? Täytyiskö mittaristo vielä kerran aukoa ja krapsuttaa vaikka puukolla viisarin reunasta maali pois(siitä kohtaa mikä osuu tappiin)???
No, huhhuh.. Paikallinen varaosaliike tilasi niitä mulle 1,25 euron kappale hintaan. Näitä 0,4watin lamppuja kun ei ole monessakaan paikassa tarjolla.Pasi H. kirjoitti:Ohi aiheen:
Vaihdoin tänä aamusti keskikonsolin neljä polttimoa, niistä enää yksi oli ehjä. Voi jestas mutta on polttimoilla hintaa! neljä kappaletta maksoi 16€ Mersuporissa. Tulipa nekin sit vaihdettua vihdoin ja viimein.
Itsekin olin tuossa olettamuksessa ja päätin ostaa ne KL:stä sen kummemmin kyselemättä. Kotopuolessa (muutaman tuhannen asukaan kylä Pohjois-Suomessa) käydessäni huomasin, että niitähän myytiin paikallisella huoltamolla ja vielä KL:ää edullisemmin. Paikkakunnalla kyllä pyörii esim. vanhoja 123:ia suhteellisesti enemmän kuin Oulussa.Esa H. kirjoitti:Näitä 0,4watin lamppuja kun ei ole monessakaan paikassa tarjolla.
Kääk,Vandaaliepk kirjoitti: Mulla ainakin auttoi kun vähän kädellä kojetaulun päälle losautti..