Oot vain ajanu niillä pikkumoottoreillafinnstar kirjoitti:Kyllä kaikki ajamani bensameset ei oo istunu käteen. Jotain puuttuu. Ei vaan tule sellaista laadun tunnetta kun moottori on käynnissä.RH kirjoitti:Vähän ot, mutta miten niin?finnstar kirjoitti:Mersu ei oo bensana mersu-> Cdi. Ja jos haluaa hiljaisen auton niin kompuramalli
W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
E63s AMG
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Tuokin vähän riippuu mitä haluaa, monet rummuttaa Facelift mallin puolesta, mutta on tuo alkupään 204 ihan loistava auto.
Tuo Xenon on kanssa vähän niin tai näin. Ei mullakaan ole xenoneita ja ihan hyvin pärjää. H7 löytyy ja toisaalta se ihan hyvä että xenoneita ei ole niin ompahan yksi vikakohde vähemmän autossa.
Sitten mennäämpä tähän ihanaan Diesel aiheeseen. Monet rummuttaa cdi koneiden puolesta, mites ne surullisen kuuluisat suuttimet ja suuttimien pohjatiivisteet
Tai ne ihanat jakopää remontit niissä 250 cdi malleissa
C 180 cdi mallin jättäisin heti pois laskuista, se on rellun tekemä moottori ja se ei kestä kunnolla. Yksi tuttu harrastaja kaveri ajaa taksia työkseen ja sanoi että nuo 180 cdi:t on syytä unohtaa.
Itse jopa voisin ostaa tuon perusmallin mustan sedan malllin mikä tuossa linkistä löytyy. Nuo on niin harvinaista herkkua nykyään näm "karvalakkimallit"
Tuo Xenon on kanssa vähän niin tai näin. Ei mullakaan ole xenoneita ja ihan hyvin pärjää. H7 löytyy ja toisaalta se ihan hyvä että xenoneita ei ole niin ompahan yksi vikakohde vähemmän autossa.
Sitten mennäämpä tähän ihanaan Diesel aiheeseen. Monet rummuttaa cdi koneiden puolesta, mites ne surullisen kuuluisat suuttimet ja suuttimien pohjatiivisteet
C 180 cdi mallin jättäisin heti pois laskuista, se on rellun tekemä moottori ja se ei kestä kunnolla. Yksi tuttu harrastaja kaveri ajaa taksia työkseen ja sanoi että nuo 180 cdi:t on syytä unohtaa.
Itse jopa voisin ostaa tuon perusmallin mustan sedan malllin mikä tuossa linkistä löytyy. Nuo on niin harvinaista herkkua nykyään näm "karvalakkimallit"
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
-
nikopetterii
- Vakiokalustoa

- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Melkein tekee mieli olla vähän joka asiassa vähän eri mieltä, toki alkupään w204 on loistava auto mut facelift lienee kyllä vähän vielä parempi kokonaisuus.Pontus kirjoitti:Tuokin vähän riippuu mitä haluaa, monet rummuttaa Facelift mallin puolesta, mutta on tuo alkupään 204 ihan loistava auto.
Tuo Xenon on kanssa vähän niin tai näin. Ei mullakaan ole xenoneita ja ihan hyvin pärjää. H7 löytyy ja toisaalta se ihan hyvä että xenoneita ei ole niin ompahan yksi vikakohde vähemmän autossa.
Sitten mennäämpä tähän ihanaan Diesel aiheeseen. Monet rummuttaa cdi koneiden puolesta, mites ne surullisen kuuluisat suuttimet ja suuttimien pohjatiivisteetTai ne ihanat jakopää remontit niissä 250 cdi malleissa
![]()
C 180 cdi mallin jättäisin heti pois laskuista, se on rellun tekemä moottori ja se ei kestä kunnolla. Yksi tuttu harrastaja kaveri ajaa taksia työkseen ja sanoi että nuo 180 cdi:t on syytä unohtaa.
Itse jopa voisin ostaa tuon perusmallin mustan sedan malllin mikä tuossa linkistä löytyy. Nuo on niin harvinaista herkkua nykyään näm "karvalakkimallit"
Tottakai xenonit ovat paljon paremmat jos ajaa vähänkin valaisemattomilla teillä ja kun sanoit että yksi vikakohde vähemmän, niin melkein sanoisin että enemmän kait halogeeneja voisi sanoa vikakohteeksi kuin xenoneita jos ja kun palanut polttimo lasketaan myös viaksi joka on "korjattava".
Vähän haiskahtaa siltä että kun itselläsi on bensa niin sillon morkataan dieseliä, eikös juuri tuo itsesi bensa mersun kone ole surullisen kuuluisa jakopäästään?
Ja eikös mainitsemasi 180cdi ja 250cdi ja myös 200cdi ja 220cdi ovat kaikki ihan mersun omia koneita OM651 näissä w204 facelifteissä.. Että liekö nuo jakopää remontit sen yleisempiä siinä 250cdi:ssä kuin noissa pienimissäkään? Renun koneet taitaa olla sitten uudemmassa w205 c-sarjalaisessa 180cdi ja 200cdi?
Ei ole tarkoitus kettuilla, vaan tuli tunne että nyt vähätellään sellaisia mitä ei itsellä ole. Varmasti molemmissa on hyviä ja huonoja puolia että en lähtisi "vikojen" perusteella mainostamaan että kumpi ostaa bensa vai diesel. Melkein sen mukaan valintaa lähtisin suosittelemaan että paljonko tulee ajokilometrejä vuodessa, ja melkein jo dieselin puoleen kääntyisin jos alkaa mennä kilsoja yli kymppitonni vuodessa.(jos ja kun diesel kuluttaa sen pari litraa vähemmän satkulle, näissä w204:sissa)
Myönnän että itsekkin joskus tänne foorumille kirjoitin mielipidettäni varusteista puheen ollen että navi on yliarvostettu varuste, heh ehkä vähän siksi kun sitä ei itsellä ole ja sitä ei silloin ehkä osaa niin kaivatakkaan, koska pääsen perille kyllä silloin harvoin jos en muuten osaa nii kännyn navilla. Niinkuin sinäkin pääset perille halogeeneillä...
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Oma mielipide on että varusteluna kannattaisi olla diesel, automaatti, xenonit ja nahkapenkit ns. välttämättömiä. Viimeinen tosin lähinnä puhtaanapidon takia. Sitten lisäherkkuina voisi olla webasto, säätyvä vakionopeus, ILS ja navi.
Jos yhtään arvelee että kaipaisi jotain lisävarustetta, niin odottaisin paremmin varusteltua kohdetta kun mitä nuo kaksi ehdotettua ovat. Jälkikäteen varustelu vai olla kallista / käytännössä mahdotonta.
Jos yhtään arvelee että kaipaisi jotain lisävarustetta, niin odottaisin paremmin varusteltua kohdetta kun mitä nuo kaksi ehdotettua ovat. Jälkikäteen varustelu vai olla kallista / käytännössä mahdotonta.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Kun kerran mersua ostetaan, niin ostetaan sitten varusteltu - ei sitä karvalakkia. Näin menee siis itsellä eli ei herneitä, jokainen ostaa mieleisensä.
E63s AMG
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Jälkikäteen varustelun voi useimmiten unohtaa. On vain paljon helpompaa ja halvempaa ostaa valmiiksi oikeanlainen. Esim. xenonien lisäys jälkikäteen (laillisesti) on järjetöntä taloudellisesti, koska ne vaativat aina kaverikseen mm. valojen automaattisen korkeussäädön mikä autosta puuttuu ellei ole xenoneita rastitettu alunperin lisävarustelistaan.Mihkaili kirjoitti:
Jos yhtään arvelee että kaipaisi jotain lisävarustetta, niin odottaisin paremmin varusteltua kohdetta kun mitä nuo kaksi ehdotettua ovat. Jälkikäteen varustelu vai olla kallista / käytännössä mahdotonta.
E63s AMG
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Alkupään w204 on OM646- moottorilla joka on kestävyydeltään parempi kuin uudempi OM651, vähävikaisempi.nikopetterii kirjoitti: toki alkupään w204 on loistava auto mut facelift lienee kyllä vähän vielä parempi kokonaisuus
Polttoaineenkulutuksessa ei ole käytännössä eroa.
Facelift on toki nätimpi sisältä ym.
Ei mitenkään, helppoja korjauksia eikä ole vähän väliä laitettavaa kun teettää osaajalla eikä silläjollaonollutmersujamonta.pontus kirjoitti: Monet rummuttaa cdi koneiden puolesta, mites ne surullisen kuuluisat suuttimet ja suuttimien pohjatiivisteet
wiimax.fi
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Ja vaihdettiinkos näitä suuttimia ihan takuuseen?dealer kirjoitti:Alkupään w204 on OM646- moottorilla joka on kestävyydeltään parempi kuin uudempi OM651, vähävikaisempi.nikopetterii kirjoitti: toki alkupään w204 on loistava auto mut facelift lienee kyllä vähän vielä parempi kokonaisuus
Polttoaineenkulutuksessa ei ole käytännössä eroa.
Facelift on toki nätimpi sisältä ym.
Ei mitenkään, helppoja korjauksia eikä ole vähän väliä laitettavaa kun teettää osaajalla eikä silläjollaonollutmersujamonta.pontus kirjoitti: Monet rummuttaa cdi koneiden puolesta, mites ne surullisen kuuluisat suuttimet ja suuttimien pohjatiivisteet
E63s AMG
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Mulla oli 7/2007 S203 220 CDI ja sen moottori ja laatikko lienevät lähes samat kuin alkupään 204:ssä. Pomminvarma paketti. Mutta silti OM651 ja Sieben Gang tuntuvat paremmilta. Esim. facelift ja 200 CDI ei voi kovin väärin olla. Nykyisistä autoistani toinen on juuri tällainen eikä ihan Suomi-versio vaan auton kotimarkkinoille tehty. Esimerkkien hinnalla tosin voisi ostaa normaalin 2011-> C200 CDI:n jossa on välttämättömät varusteet.
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
En tässä ole kyllä morkannut yhtään tuota Dieseliä, tuntuu vaan siltä että aina kun mainitseen sanan Bensa niin silloin 90 % mersu harrastajista alkaa nimenomaan haukkua bensa versioita huonoiksi.nikopetterii kirjoitti:Melkein tekee mieli olla vähän joka asiassa vähän eri mieltä, toki alkupään w204 on loistava auto mut facelift lienee kyllä vähän vielä parempi kokonaisuus.Pontus kirjoitti:Tuokin vähän riippuu mitä haluaa, monet rummuttaa Facelift mallin puolesta, mutta on tuo alkupään 204 ihan loistava auto.
Tuo Xenon on kanssa vähän niin tai näin. Ei mullakaan ole xenoneita ja ihan hyvin pärjää. H7 löytyy ja toisaalta se ihan hyvä että xenoneita ei ole niin ompahan yksi vikakohde vähemmän autossa.
Sitten mennäämpä tähän ihanaan Diesel aiheeseen. Monet rummuttaa cdi koneiden puolesta, mites ne surullisen kuuluisat suuttimet ja suuttimien pohjatiivisteetTai ne ihanat jakopää remontit niissä 250 cdi malleissa
![]()
C 180 cdi mallin jättäisin heti pois laskuista, se on rellun tekemä moottori ja se ei kestä kunnolla. Yksi tuttu harrastaja kaveri ajaa taksia työkseen ja sanoi että nuo 180 cdi:t on syytä unohtaa.
Itse jopa voisin ostaa tuon perusmallin mustan sedan malllin mikä tuossa linkistä löytyy. Nuo on niin harvinaista herkkua nykyään näm "karvalakkimallit"
Tottakai xenonit ovat paljon paremmat jos ajaa vähänkin valaisemattomilla teillä ja kun sanoit että yksi vikakohde vähemmän, niin melkein sanoisin että enemmän kait halogeeneja voisi sanoa vikakohteeksi kuin xenoneita jos ja kun palanut polttimo lasketaan myös viaksi joka on "korjattava".
Vähän haiskahtaa siltä että kun itselläsi on bensa niin sillon morkataan dieseliä, eikös juuri tuo itsesi bensa mersun kone ole surullisen kuuluisa jakopäästään?
Ja eikös mainitsemasi 180cdi ja 250cdi ja myös 200cdi ja 220cdi ovat kaikki ihan mersun omia koneita OM651 näissä w204 facelifteissä.. Että liekö nuo jakopää remontit sen yleisempiä siinä 250cdi:ssä kuin noissa pienimissäkään? Renun koneet taitaa olla sitten uudemmassa w205 c-sarjalaisessa 180cdi ja 200cdi?
Ei ole tarkoitus kettuilla, vaan tuli tunne että nyt vähätellään sellaisia mitä ei itsellä ole. Varmasti molemmissa on hyviä ja huonoja puolia että en lähtisi "vikojen" perusteella mainostamaan että kumpi ostaa bensa vai diesel. Melkein sen mukaan valintaa lähtisin suosittelemaan että paljonko tulee ajokilometrejä vuodessa, ja melkein jo dieselin puoleen kääntyisin jos alkaa mennä kilsoja yli kymppitonni vuodessa.(jos ja kun diesel kuluttaa sen pari litraa vähemmän satkulle, näissä w204:sissa)
Myönnän että itsekkin joskus tänne foorumille kirjoitin mielipidettäni varusteista puheen ollen että navi on yliarvostettu varuste, heh ehkä vähän siksi kun sitä ei itsellä ole ja sitä ei silloin ehkä osaa niin kaivatakkaan, koska pääsen perille kyllä silloin harvoin jos en muuten osaa nii kännyn navilla. Niinkuin sinäkin pääset perille halogeeneillä...
Muistan hyvin kun olin hankkimassa tuota kyseistä W204 /s204 korimallia sai tälläistä viestiä: Sulla täytyy olla se tuplaturbo cdi kone ja se superhyper AMG alusta sitä ja tätä yms...
Ei voi ottaa bensa konetta sen automaattisesti P*ska.
Ja on ollut myöskin Diesel autoja omistuksessa joten tiedän kyllä että jos ajaa paljon niin Diesel tulee halvemmaksi. Mutta kun täälä ei mietä sitä että jos kilometrejä tulee vuodessa alle 10 tkm niin mikä olis silloin se järkevin vaihtoehto.
Ehkä on vaan parempi että jätän tämän keskustelun tähän niin en enää suututa lisää näitä Diesel ja tuontiauto kuskeja ja kirjoitan vain viestejä tuonne Oldtimers puolelle, ja jätän nykyautot teille. UGH olen puhunut!
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Kyllä Pontus täällä näitä bensamersu miähiä löytyy
. Omassa perheessä molempia. On w124 200d:tä, w210 e230:stä, s204 220cdi facefiltiä ja tua oma 300E. Vähä vikaasia autoja ovat olleet, oli sitten dieseli tai bensa.
Kuinkas Pontus sulla tua kompura mersu pelittäny?
Kuinkas Pontus sulla tua kompura mersu pelittäny?
W124 300 E -87 Aut.
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
finnstar kirjoitti:Mersu ei oo bensana mersu-> Cdi.

C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
On mullakin diisseleitä ollut, ei niistä pahaa sanaa, mutta edellinen viesti oli kyllä ihan törkeän hauska
.
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Ei farmareissa mitään vikaa ole, jos ei uskalla tunnustaa sellainen olevan niin se on turhaa hienostelua...
Amg mallit menee jo hieman vinoon tästä aloittajan kysymyksestä ja tavoitteesta/ otsikosta
Tämä menee varmaankin makuasioiden puolelle mutta kumman itse valitsisit jos haussa olisi luotettava
sotaratsu jolla olisi elinvuosia runsaasti edessä?
Amg mallit menee jo hieman vinoon tästä aloittajan kysymyksestä ja tavoitteesta/ otsikosta
Tämä menee varmaankin makuasioiden puolelle mutta kumman itse valitsisit jos haussa olisi luotettava
sotaratsu jolla olisi elinvuosia runsaasti edessä?
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
-
myanonemail
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 27.01.2017 07:46
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Tämän keskustelun voi minun osalta paketoida. Dieseli pihassa ja ainakin tällä hetkellä oikein tyytyväinen valintaan. Onneksi kuuntelin tässäkin keskustelussa tulleita mielipiteitä mm. xenon valojen hyvyydestä. On hyvät
Hieman toisenlaiselta näyttää pimeä metsämaisema näillä kuin edellisen 20v vanhan ceemelin valoilla. Kiitos kaikille mielipiteensä antaneelle 
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Onnittelut uudesta autosta! Pistä nyt vähän lisätietoja, kuvakin ois kiva 
-
myanonemail
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 27.01.2017 07:46
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Hiukka infoa hankinnasta.
Malli C220 CDI Elegance
-08
OM646
Automaatti
Xenonit
Kääntyvät takapenkit (tärkeä itselleni)
Originaali irroitettava koukku
Himmenevät peilit
Tutkat molempiin suuntiin
Mitähän vielä.....jukeboxina valitettavasti karvalakki. Onneksi sentään handsfree toimii bluetoothin kautta. Ehdoton varuste. Ilman striimausta vielä nippa nappa voi elää...barely.
Malli C220 CDI Elegance
-08
OM646
Automaatti
Xenonit
Kääntyvät takapenkit (tärkeä itselleni)
Originaali irroitettava koukku
Himmenevät peilit
Tutkat molempiin suuntiin
Mitähän vielä.....jukeboxina valitettavasti karvalakki. Onneksi sentään handsfree toimii bluetoothin kautta. Ehdoton varuste. Ilman striimausta vielä nippa nappa voi elää...barely.
-
myanonemail
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 27.01.2017 07:46
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Unohtui kertoa, että hankinta joutunut viikonlopun aikana jo ensimmäisen vandalisointiyrityksen kohteeksi. Näin ainakin oletan.
Aamulla liikkeelle lähtiessä ihmettelin miten johtotähti oli jotenkin vinossa. Eiköhän sitä joku ollut yön pimeinä tunteina kapakista kotiin mennessä käynyt kutittelemassa. Onneksi voimat oli ehtyneet tai järki lopulta voittanut ettei vahinkoa ollut käynyt. Joku heitti että mersuissa on paras hinta/kateus suhde. Pitänee paikkansa. Saman hintainen tai kalliimpi Kia tuskin ohikulkijaa ihan noin paljoa jaksaisi kiinnostaa
Aamulla liikkeelle lähtiessä ihmettelin miten johtotähti oli jotenkin vinossa. Eiköhän sitä joku ollut yön pimeinä tunteina kapakista kotiin mennessä käynyt kutittelemassa. Onneksi voimat oli ehtyneet tai järki lopulta voittanut ettei vahinkoa ollut käynyt. Joku heitti että mersuissa on paras hinta/kateus suhde. Pitänee paikkansa. Saman hintainen tai kalliimpi Kia tuskin ohikulkijaa ihan noin paljoa jaksaisi kiinnostaa
Re: W204 C200 Kompressor vs C220 Cdi - kumpi jatkoon?
Eikös siellä hansikaslokerossa ole kyljessä 3,5mm plugille reikä josta saa AUX kuulumaan, joten voihan sitä vanhanaikaisesti "striimata"myanonemail kirjoitti:Ilman striimausta vielä nippa nappa voi elää...barely.



