Pontus kirjoitti:Tuokin vähän riippuu mitä haluaa, monet rummuttaa Facelift mallin puolesta, mutta on tuo alkupään 204 ihan loistava auto.
Tuo Xenon on kanssa vähän niin tai näin. Ei mullakaan ole xenoneita ja ihan hyvin pärjää. H7 löytyy ja toisaalta se ihan hyvä että xenoneita ei ole niin ompahan yksi vikakohde vähemmän autossa.
Sitten mennäämpä tähän ihanaan Diesel aiheeseen. Monet rummuttaa cdi koneiden puolesta, mites ne surullisen kuuluisat suuttimet ja suuttimien pohjatiivisteet

Tai ne ihanat jakopää remontit niissä 250 cdi malleissa
C 180 cdi mallin jättäisin heti pois laskuista, se on rellun tekemä moottori ja se ei kestä kunnolla. Yksi tuttu harrastaja kaveri ajaa taksia työkseen ja sanoi että nuo 180 cdi:t on syytä unohtaa.
Itse jopa voisin ostaa tuon perusmallin mustan sedan malllin mikä tuossa linkistä löytyy. Nuo on niin harvinaista herkkua nykyään näm "karvalakkimallit"
Melkein tekee mieli olla vähän joka asiassa vähän eri mieltä, toki alkupään w204 on loistava auto mut facelift lienee kyllä vähän vielä parempi kokonaisuus.
Tottakai xenonit ovat paljon paremmat jos ajaa vähänkin valaisemattomilla teillä ja kun sanoit että yksi vikakohde vähemmän, niin melkein sanoisin että enemmän kait halogeeneja voisi sanoa vikakohteeksi kuin xenoneita jos ja kun palanut polttimo lasketaan myös viaksi joka on "korjattava".
Vähän haiskahtaa siltä että kun itselläsi on bensa niin sillon morkataan dieseliä, eikös juuri tuo itsesi bensa mersun kone ole surullisen kuuluisa jakopäästään?
Ja eikös mainitsemasi 180cdi ja 250cdi ja myös 200cdi ja 220cdi ovat kaikki ihan mersun omia koneita OM651 näissä w204 facelifteissä.. Että liekö nuo jakopää remontit sen yleisempiä siinä 250cdi:ssä kuin noissa pienimissäkään? Renun koneet taitaa olla sitten uudemmassa w205 c-sarjalaisessa 180cdi ja 200cdi?
Ei ole tarkoitus kettuilla, vaan tuli tunne että nyt vähätellään sellaisia mitä ei itsellä ole. Varmasti molemmissa on hyviä ja huonoja puolia että en lähtisi "vikojen" perusteella mainostamaan että kumpi ostaa bensa vai diesel. Melkein sen mukaan valintaa lähtisin suosittelemaan että paljonko tulee ajokilometrejä vuodessa, ja melkein jo dieselin puoleen kääntyisin jos alkaa mennä kilsoja yli kymppitonni vuodessa.(jos ja kun diesel kuluttaa sen pari litraa vähemmän satkulle, näissä w204:sissa)
Myönnän että itsekkin joskus tänne foorumille kirjoitin mielipidettäni varusteista puheen ollen että navi on yliarvostettu varuste, heh ehkä vähän siksi kun sitä ei itsellä ole ja sitä ei silloin ehkä osaa niin kaivatakkaan, koska pääsen perille kyllä silloin harvoin jos en muuten osaa nii kännyn navilla. Niinkuin sinäkin pääset perille halogeeneillä...
