300CE-24v Lisää puhtia?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

300CE-24v Lisää puhtia?

Viesti Kirjoittaja emppu »

Mitäs tuolle kannattais tehdä et kulkis edes johonkin? Vaihtaa Diisseli pannuhuoneeseen? :lol:
Katti varmaan veks ensimmäisenä,mutta onko siitä mitään hyötyä? (Otteessa ei mitään mainintaa joten laillinen toimenpide.)
Entäs vapaavirtaussuodatin? Apua?
Vai ruvetaanko suunnittelemaan ruiskun vaihtoa yms. touhuja?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kattien poistot ja tehoviltterit on melko turhia toimenpiteitä muutoin vakioon koneeseen. Niitähän voi simuloida dynossa ajamalla vaikka ilman pakoputkea ja viltteriä. Hyötynä lähinnä parempi kaasuunvastaavuus ala- ja keskikierroksilla sekä kovempi ääni.

Bensavaparin virittäminen ei ole koskaan helppoa eikä halpaa. Ilmaa pitää saada lisää koneeseen -> nokat, kanavien kairaus, läppärungot tai muuten virtaavampi imusarja, peltisatsi ja iso putki. Tällöin on jo vapaavirtausilmansuodattimesta oikeata hyötyäkin.

Puristuksia voisi myös kasvattaa.

Kaiken tämän lisäksi pitää vielä saada toimiva moottorinohjaus. Nuuka käyttää Megasquirttia (osat ~130e). Toinen ääripää on sitten MoTec tuhansia euroja. Hyvä kompromissi voisi olla kotimainen TaTech.

Näillä eväillä pitäisi päästä 300hp ja jopa ylikin, jos alakerta kestää.

Turbottaminen tulee halvemmaksi kun selviää vähemmillä yläpään muutoksilla. Puristuksia vähemmäksi, peltisarja, painekotelo sekä tietysti turbo ja kuuleri. Toisaalta joku paikka kuitenkin hajoaa ja sitten täytyy tehdä evoluutioversio 2. Tämä tulee yleensä aina eteen vaikka kuinka miettisi asiat loppuun asti. :roll:

Eli kaikenlainen merkittävä tehonlisäys on jotain muuta kuin helppo nakki.[/b]
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jos ei dieselin vaihto pannuhuoneeseen kiinnosta niin olisikohan se järkevin tapa vääntää solmu pakoputkeen :?:
Paras paikka siinä koneen vieressä, ikäänkuin pakosarjan ja putken välissä :lol:
Tosin vaatii tuonikäisessä vehkeessä kalliita mittauksia :(
Mutta jos haet vain "pientä" lisätehoa niin varmaan peltisarja +tehoputkisto, vapaavirtaus suodatin, nokat? Näillä eväillä tehonlisäys on varmastikkin jo huomattava...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No onhan tuossa koneessa ilman katteja 11 hv enemmän, ja taatusti auttaa putkiston ja suodattimen vaihto.

Omakohtaiset kokemukset 300 TE:stä kertovat että ei menneet rahat hukkaan vapariputkessa (mittatilattu ruotsista, rosteria) ja vaparisuodattimessa. Voimaa tuli kivasti lisää.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

OT:
Siis missä tilanteissa sitä tehoa ei riitä? ihmeellisiä juttuja...

Eipä tuon vajaaventtiilisenkään kanssa ole tarvinnut maantiellä jalkoihin jäädä...yhden käden sormet riittää laskemiseen montako kertaa auto on ohitettu Suomen maanteillä :twisted: Liikennevaloissakaan ei ole kakkoseksi tarvinnut yleensä jäädä jos joku on lähettänyt...

Eria asia on sitten urheiluautot ja niitähän näistä ei saa tekemälläkään.
Ja auton tehoistahan varsinainen ajaminen ei ole kiinni...w123 240D ajeltu mutkateitä 120 km/h monenlaisia hilavitkuttimia jäi silloinkin taakse...

Tietysti jos rahamiehiä on niin kannattaa sijoittaa putkistoon ja suodattimeen...tulee vaan kalliita hevosvoimia. Ja perseenalla kummasti tuntuu +-10 hv:n lisäys?. Kannattaa samalla vaivalla sitten porauttaa tai stroukata se kone ja laittaa kansi jos todellakin aikoo virittää vaparia...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

No ei sillä aina kerkee riittävästi. Vakio supraa ja turbo volvoja on kyl kiva kiusata. Mistähän tollaseen sais virinokan? Eiköhän tuo kansipahvi jossain vaiheessa mene niin vaihtaa sitten samalla nokan ja avartaa kantta. Putkistoa pitää kyllä ruveta etsimään ihan oikeesti pakosarjalta lähtien. Remus,martelius? vai onko joku hyvä pakoputken tekijä?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Onkos tuossa 1 vai 2 nokkaa? Tuplanokkaiseen saa hyvin tehoa säädettävillä nokkapyörillä.
Avatar
Rieskale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 28.07.2004 16:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Remmiahdin... :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Vai loppuu teho koneesta :D

Viimeks kun istuin kyydissä niin kyllä autossa puhtia oli riittämiin, lieneekö kaveri availlut peltiä liian tiuhaan, että on pollet pötkiny pakoon.

Asiaan.
Katti pois ja 2.5 rööri.

taihttp://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Lääkehän on aika lähellä siellä; AMWorks tarjoaa varmasti sopivia ahistimia konepellin alle ja asiointi helppoa siinä kun lähellä on.. Lie ne kyllä vapariakin saavat kutiteltua, mutta raha vs heppa on astetta kalliimpi..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

No nyt ensimmäisenä tulee mieleen toi putkisto. Paljos tommonen remmiahtimen laitto maksaa ja mitä sanoo katsastusmies? Kestääkö kone kasassa? Pitikin sortua taas bensavehkeeseen ja arvashan sen miten käy.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Eihän se katsastusmies tehoputkesta mitään sano...
Ja koneen kestävyyteen se ei varmasti ainakaan merkittävästi vaikuta!
Tuosta putkistosta on hyvä aloittaa, ja sitten kun laittaa vaparisuodattimen ja mahdolliset nokat, kannen työstöt, ym. niin yhdessä se vaikutus sitten on aina suurempi...

Itse laitoin aikanaan e30 bemariin juuri ko. virityksiä ja kyllä se 325 siitä todella tuntuvasti piristyi vakioon verrattuna...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Ei noista putkista tietenkään, lähinnä sitä remmiahdinta meinasin.
Soitin Königille, niin remuksen takapönttö 827euroo eikä ees koko putkea saa.
Missäs teetän putkiston? Ja minkälaisilla vaimentimilla ettei pörise? Pitää varmaan tehä toi ilmaputsarin kotelo uusiks jos meinaa jonkunlaisen vaparisuotimen siihen virittää. Näillä vois lähteä aluksi liikkeelle ja metsästää jostain nokkaa jos sattuis löytymään?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

emppu kirjoitti:Ei noista putkista tietenkään, lähinnä sitä remmiahdinta meinasin.
Soitin Königille, niin remuksen takapönttö 827euroo eikä ees koko putkea saa.
Missäs teetän putkiston? Ja minkälaisilla vaimentimilla ettei pörise?
Joo, Remus on sikakallis. Teetä vaikka Hytösen Terolla, tulee edullinen ja hyvä, käyttää Simonssin vaimentimia, ihan käypäisiä, epk:llahan on Teron putki alla ja mullakin oli ennen kuin se kävi ahtaaksi.

http://personal.inet.fi/yritys/terohytonen/
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jos ahtimien kanssa ei lähdetä pelaamaan, niin vapariin on tosiaan melko kallista saada tuntuvasti lisäheppoja, sellainen 20 hv löytyy vielä pienehköillä operaatioilla, kuten edellä on hahmoteltukin.
Mutta painoakin voi tarkkailla. Leikitään että auto painaa 1500 kg ja tehoa on 230 hv: tehopaino n. 6,5 kg / hv. Lisätään tehoja 20 hv, saadaan tulokseksi 6 kg/hv.
Tai ei tehdä koneelle mitään, mutta raksitaan auton painosta 100 kg pois - taas saadaan tehopainoksi 6 kg/hv.
Tai tehdään molemmat, ja "ylimääräistä" potkua on tullutkin lähtökohtaan verrattuna 40 hv :lol:

Mistä noi sata kiloa sitten ottaa, se on toinen temppu se :shock: :lol: :lol: Toisaalta eihän kyseessä ole kuin reilun 6%:n laihdutuskuuri.... Tyhjätään takakontti kaikesta roinasta varapyörää myöten, kaikki yli 2x10W vaatimuksen ylittävät poppilaitteet autotalliin, kuski lenkkeilee 10 kg:n verran, konepeitto ja takaluukku kuttaperkasta ja siinähän on tavoite melkein koossa :twisted:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Jube kirjoitti: Tuosta putkistosta on hyvä aloittaa, ja sitten kun laittaa vaparisuodattimen ja mahdolliset nokat, kannen työstöt, ym. niin yhdessä se vaikutus sitten on aina suurempi...

Itse laitoin aikanaan e30 bemariin juuri ko. virityksiä ja kyllä se 325 siitä todella tuntuvasti piristyi vakioon verrattuna...
Piristyi? itselläni oli kyseinen vekotin E30 325i valmiiksi viritetty...peltisarja, suorat putket taakse yhdellä vaimentajalla, vaapavirtaussuodatin ja ilmeisesti lastukin? myös kannelle oli tehty jotain - nokka kuitenkin oli vakio...kyseisestä autosta penkitettiin 184 hv vakiossahan on 171 hv...olihan se pirteä mutta ei siitäkään koneesta saa helposti lähelle kahtasataa tai yli hummaa vaikka olisi virinokka ja kansi ammattimaisesti tehty paitsi jos sen stroukkaa 2.7 litraitseksi. Joten käytettyyn rahamäärään kalliita hevosia 13 kappaletta.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Petri M. kirjoitti:tselläni oli kyseinen vekotin E30 325i valmiiksi viritetty...peltisarja, suorat putket taakse yhdellä vaimentajalla, vaapavirtaussuodatin ja ilmeisesti lastukin? myös kannelle oli tehty jotain - nokka kuitenkin oli vakio...kyseisestä autosta penkitettiin 184 hv vakiossahan on 171 hv...
Mutta paljonko siinä loppuun poljetussa vakiossa oli tehoja jäljellä ennen viritystä?

Esim. Taxanallahan oli 560:sestä pudonnut 20% tehoista matkan varrelle.....
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Mauri H. kirjoitti: Mutta paljonko siinä loppuun poljetussa vakiossa oli tehoja jäljellä ennen viritystä?
No jos peruskunnostettu 35 tkm ajettu moottori on loppuunpoljettu? :lol:

"autoon oli tehty koneremontti sisältäen laakerit, männänrenkaat, ohjurit, tiivisteet, hoonaus, kampi-akseli kiilloitettu, venttiilit hiottu ja muotoiltu, seetit koneistettu..."

Kuva
Viimeksi muokannut Petri M., Pe 12.11.2004 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vihiz »

Alkuperäiseen topikkiin viitaten vois heittää tällaisen (ehkä kuitenkin epärealistisen) vaihtoehdon...

Vaihto tähän:
http://www.mercefreaken.com/modellene/1 ... gcoupe.htm

272hv / 385 nm

Vois tehot riittää taas vähäksi aikaa :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

vihiz kirjoitti:Vois tehot riittää taas vähäksi aikaa :twisted:
Viikoksi.
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

emppu kirjoitti:Missäs teetän putkiston?
Eikös AMW tullut jo tuossa esille?
http://www.amworks.com/gallery/fin/pipesmercedes.htm

Löytyy jo kokemustakin...
http://www.amworks.com/gallery/fin/mercedes.htm
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

PK kirjoitti:
emppu kirjoitti:Missäs teetän putkiston?
Eikös AMW tullut jo tuossa esille?
http://www.amworks.com/gallery/fin/pipesmercedes.htm

Löytyy jo kokemustakin...
http://www.amworks.com/gallery/fin/mercedes.htm
Kyllä tuli. Ja varmaan helpoin juuri läheisen sijainnin takia, jää pois kaikki turha soittelu ja sähköpostin lähettely.. Ja ainakin noihin turbojen putkiin ovat paneutuneet jonkun verran, mutta eiköhän sieltä vapariinkin synny putki.. Tuppaa helposti olemaan vaan erilainen kuin ennen, ei suora, vaan mutka..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Pientä piristystä tässä haetaan. Ei se auto muuksi muutu vaihtamalla 272hp amg:hen. Ei tosta AMW:stä oikeen tiiä tekeekö enää mielellään putkihommia ja on aika suolasen hintanen. Otin yhteyttä hytöseen, katsotaan mitä tulee.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Soitin AMW:lle---> ei tee enää putkia, mutta jos laitetaan turbo niin sit tekee samalla. Hytösestä ei ole kuulunut mitään.(tähtiklubin sponsori)
Ensi viikolla ajan kotkaan ja tehdään putki sekä poistetaan katti. Vapaavirtaussuodatin on vielä hakusessa. Nokka-akselia ei taida löytyä oikein mistään? Olen yrittänyt etsiä, tuloksetta.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Schrickiltä saattaisi löytyä nokkakepit tuohonkin. http://www.drschrick.de Suomessa myy ainakin Risto Virtala, http://kotisivu.mtv3.fi/ristovirtala/.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

http://www.dbilas.com/English/dbilas.html

Tuollahan niiitä nokkia olisi.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Kiitoksia! :lol:
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Kenelläkään ei tietysti ole kokemusta noista nokkien vaihdoista kyseisessä koneessa? Kapeneeko vetoalue? Kärsiikö vääntö?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

emppu kirjoitti:Soitin AMW:lle---> ei tee enää putkia, mutta jos laitetaan turbo niin sit tekee samalla. Hytösestä ei ole kuulunut mitään.(tähtiklubin sponsori)
Ensi viikolla ajan kotkaan ja tehdään putki sekä poistetaan katti. Vapaavirtaussuodatin on vielä hakusessa. Nokka-akselia ei taida löytyä oikein mistään? Olen yrittänyt etsiä, tuloksetta.
Tekee putkia, joko samalla kun laittaa turbon TAI jos on valmiiksi turbo kiinni :wink:

Tuo nokan vaihto siirtää teho aluetta aina johonkin suuntaan, hillitön ala vääntö sekä 9000 kiertävä kone on aika mahdotonta, ainakin tuollaisesta koneesta.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Niinhän se martikainen sanoi että puhallin kiinni niin vääntää samalla putken. Sain hytösen kiinni ja niin mielenkiintoisen tarjouksen putkesta että vaajakoskelle se on ajettava. :lol:
Jos tuo rahatilanne joskus sallii niin ei muuta kun AMW:lle ja turboa suunnitelemaan.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Vastaa Viestiin