W163 ML 320

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ohamalai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 02.01.2014 03:20

W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja ohamalai »

Olisikohan vuosituhannen taitteen bensakoneinen ML millään tavalla järkevä ostos kakkosautoksi, lähinnä avovaimon työmatka-ajoon? Ajoa tulisi vuodessa vain n. 5000km, joten kovassa käytössä se ei olisi. Hintaluokka olisi 5000 euron tienoilla ja ainakin siihen luokkaan nettiautosta löytyisi vaihtoehtoja 200-300tkm ajettuna.

Mitäs tyyppivikoja näissä peleissä on ja ovatko niin pahoja ruostumaan kuin samanikäiset E-sarjalaiset?

Vai ostaako suosiolla Kia Picanton? :lol:
CLK 320 CDI -06
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos se vaimo ei missään tiettömän taipaleen varrella töissä käy niin noilla ajokilometreillä vuodessa joku Toyota Aygo / Pösö 107 / Sitikan C1 olisi varmaan paljon varmempi vekotin esim. 50000 ajettuna kuin 20 vuotta vanha maasturimersu. Jos siis ego mahtuu. :)
ohamalai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 02.01.2014 03:20

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja ohamalai »

tn62634 kirjoitti:Jos se vaimo ei missään tiettömän taipaleen varrella töissä käy niin noilla ajokilometreillä vuodessa joku Toyota Aygo / Pösö 107 / Sitikan C1 olisi varmaan paljon varmempi vekotin esim. 50000 ajettuna kuin 20 vuotta vanha maasturimersu. Jos siis ego mahtuu. :)
No kyllähän siinä Mersun maasturin tarvitsee kun ajaa Helsingistä Vantaalle. :roll:

Löytyy varmasti fiksumpia autoja, mutta olisipahan mullekin sit maasturi jolla käydä vaikka metsästysreissulla, eikä tarvitsisi sääliä maalipintaa jne. :D
CLK 320 CDI -06
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ohamalai kirjoitti:Olisikohan vuosituhannen taitteen bensakoneinen ML millään tavalla järkevä ostos kakkosautoksi, lähinnä avovaimon työmatka-ajoon? Ajoa tulisi vuodessa vain n. 5000km, joten kovassa käytössä se ei olisi. Hintaluokka olisi 5000 euron tienoilla ja ainakin siihen luokkaan nettiautosta löytyisi vaihtoehtoja 200-300tkm ajettuna.

Mitäs tyyppivikoja näissä peleissä on ja ovatko niin pahoja ruostumaan kuin samanikäiset E-sarjalaiset?

Vai ostaako suosiolla Kia Picanton? :lol:
Jonkun verran enemän kuin saman ikäisissä vaikapa 210 malleissa, kekuslukko vikoja, johtosarja vikoja,
start erroria, mutten aika lailla samat viat kuin vaikka 210
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja karra »

tn62634 kirjoitti:Jos se vaimo ei missään tiettömän taipaleen varrella töissä käy niin noilla ajokilometreillä vuodessa joku Toyota Aygo / Pösö 107 / Sitikan C1 olisi varmaan paljon varmempi vekotin esim. 50000 ajettuna kuin 20 vuotta vanha maasturimersu. Jos siis ego mahtuu. :)
Jos se vaimo ei missään tiettömän taipaleen varrella töissä käy niin noilla ajokilometreillä vuodessa joku Toyota Aygo / Pösö 107 / Sitikan C1 olisi varmaan paljon kökköisempi vekotin esim. 50000 ajettuna kuin 20 vuotta vanha maasturimersu. :D .


Itse tykkäsin ML320 vm 1998 kovasti, on kiva ja henkilöautomainen ajaa eikä nyt niin ihan hirveästi kuluttanut, noilla kilsoilla ei asialla paljon merkitystä. Kolmisen vuotta ajettiin, joitain pikkujuttuja oli ainoastaan. Ainakaan minun ego ei kakkuvatkaimeen mahdu :lol:

Ja kakkosautohan tässä haettiin... :crazy:
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Varmasti ihan hyviä autoja. Paitsi en enää uskaltanut kolmatta kokeilla, piti vaihtaa merkkiä. Huonoa tuuria varmasti osittain ja ensimmäisellä vedettiin paljon painavaa kärriä joka voi osaan vioista vaikuttaa. Vanhojahan nuo oli jo ostettaessa, ensimmäisellä alle 200 tuhatta ajettu (huoltokirjat molemmissa) ja toisella lähempänä kolmeasataa. Ensimmäisestä hajosi mm. vaihdelaatikko (pääakseli poikki), jakolaatikko ja moottorin ecu. Mutta sehän oli manuaali ja 230 joten ei tähän ketjuun varsinaisesti liity paitsi jakolaatikko ehkä sama(?) Toinen oli juurikin 320 ja siinä ykkössylinteri oli jossain vaiheessa leikannut kiinni, tuloksena naarmut sylinterissä. Teoria on että pakoputkisto ja/ tai katti olisi ollut niin tukossa että olisi tuon aiheuttanut. Hävitin sen konevikaisena, korjauttaminen olisi maksanut auton arvon verran tai ainakin lähellä, nehän oli tosi halpoja ostaa jo silloin eli viime kesänä. Tämän jälkimmäisen vikahan mitä ilmeisimmin olisi pystytty vältttämään kunnollisella huollolla, tosin varmuutta ei ole kun ei tutkittu. Mutta tosiaan yksittäistapauksia nämä ja niinkuin allekirjoituksesta näkyy niin usko merkkiin ei ole mennyt...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ohamalai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 02.01.2014 03:20

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja ohamalai »

Ihan hyvältä kuulostaa! :thumbup:

On kyllä ainakin itsellä vakavasti harkinnassa tuo ML nyt, jos sille tulee tarvetta kohta. Vielä tosin pitäisi saada avovaimokin ymmärtämään asia. :roll:
CLK 320 CDI -06
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja karra »

S 420 L kirjoitti:Varmasti ihan hyviä autoja. Paitsi en enää uskaltanut kolmatta kokeilla, piti vaihtaa merkkiä. Huonoa tuuria varmasti osittain ja ensimmäisellä vedettiin paljon painavaa kärriä joka voi osaan vioista vaikuttaa. Vanhojahan nuo oli jo ostettaessa, ensimmäisellä alle 200 tuhatta ajettu (huoltokirjat molemmissa) ja toisella lähempänä kolmeasataa.

Ensimmäisestä hajosi mm. vaihdelaatikko (pääakseli poikki), jakolaatikko ja moottorin ecu. Mutta sehän oli manuaali ja 230 joten ei tähän ketjuun varsinaisesti liity paitsi jakolaatikko ehkä sama(?)

Toinen oli juurikin 320 ja siinä ykkössylinteri oli jossain vaiheessa leikannut kiinni, tuloksena naarmut sylinterissä. Teoria on että pakoputkisto ja/ tai katti olisi ollut niin tukossa että olisi tuon aiheuttanut.

Mutta tosiaan yksittäistapauksia nämä ja niinkuin allekirjoituksesta näkyy niin usko merkkiin ei ole mennyt...
Katsos olet kaakkoissuomesta ja autona kuussatanen :D et taida olla mersuklubissa? Hyviä autojahan ne ML:t on (olleet varmasti uutena) mutta miten niitä on käytetty/huollettu sitten kun ne on meille iäkkäämpinä tulleet. Tuo 230 on varmaan alitehoinen ja tosiaan sehän on manuaali. Minun ML320 oli 213 t ajettu kun sen ostin, se oli ollut viimeiset 8 vuotta naisen käytössä muutaman kilometrin työmatka-autona ja siinä ei ollut koskaan edes ollut koukkua, varmaan tuo vaikutti siihen että tekniika oli täyden kympin kunnossa. Auton ostin Osatuonti Felken omistajalta... huolettu heidän pajallaan aina...

Tuo 320 konehan on muissakin mersuissa yleinen eli miten huollettu/käytetty...

Se on kyllä totta että uudet mersut vaikuttaa olevan heikompia kun ne vanhat jolla mersun maine on saavutettu. Ja ennen ne erosi ulkonäöltään muista merkeistä, nykyään eivät enää... ja ML:t on tehty USAssa kaiken lisäksi.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Juu, olihan tuossa edellisessä ässässäkin sama kuutoskone ja hyvin se toimi öljyvuotoja lukuunottamatta. Kyllä ne yleensä varmaan toimiikin. En tosiaan ole tullut mersuklubiin liittyneeksi.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3514
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W163 ML 320

Viesti Kirjoittaja jackie »

ohamalai kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Jos se vaimo ei missään tiettömän taipaleen varrella töissä käy niin noilla ajokilometreillä vuodessa joku Toyota Aygo / Pösö 107 / Sitikan C1 olisi varmaan paljon varmempi vekotin esim. 50000 ajettuna kuin 20 vuotta vanha maasturimersu. Jos siis ego mahtuu. :)
No kyllähän siinä Mersun maasturin tarvitsee kun ajaa Helsingistä Vantaalle. :roll:

Löytyy varmasti fiksumpia autoja, mutta olisipahan mullekin sit maasturi jolla käydä vaikka metsästysreissulla, eikä tarvitsisi sääliä maalipintaa jne. :D
Johan tässä on riittävästi perustetta :D Tässä on lähipiirissä Karran jälkeen nyt toinen bensa-ML, ja kyllähä tuollane on iha mukava peli. Tuo vanhakoppa on kuiteski vielä erillisellä rungolla, eli sillä on jotain yhteyttä oikeeseen maastoautoon - mikä se ei siis kuitenkaan ole, vaan ainoastaan auto jossa on maasto-ominaisuuksia :mrgreen: Oikeisiin mersuihin verrattuna tuosta kyllä huomaa et se on pölhölässä tehty, eli Bubba on lätkiny mukitelineitä joka paikkaan ja monitoimiviiksen sijaan rattipylvääseen on pitäny laittaa vilkuille ja pyyhkijöille omat viikset eri puolille rattia...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin