W203 C30 AMG Diesel
W203 C30 AMG Diesel
Hei Diesel AMG omistajat,
Oletteko vaihtaneet autoihinne ilmamassamittareita? Sattui huoltokirjaa plaratessa silmään, että sen huoltokirjassa on yhtenä kohtana ilmamassamittarin vaihto. Näkyy se vanhempien huoltomerkintöjen mukaan myös vaihdettukin.
Sattuisko jolakulla olla tietoa, miksi se on huoltokirjassa yhtenä vaidettavana osana säännöllisin välein.
JJM
Oletteko vaihtaneet autoihinne ilmamassamittareita? Sattui huoltokirjaa plaratessa silmään, että sen huoltokirjassa on yhtenä kohtana ilmamassamittarin vaihto. Näkyy se vanhempien huoltomerkintöjen mukaan myös vaihdettukin.
Sattuisko jolakulla olla tietoa, miksi se on huoltokirjassa yhtenä vaidettavana osana säännöllisin välein.
JJM
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 C30 AMG Diesel
Moro,
tunnetusti mä en kuulu tuohon mainittuun Diesel AMG omistajien ryhmään, enkä totta puhuen tästä asiasta tiedä muutenkaan erityisen paljon. (Sattuneesta syystä kyllä tiedän, miltä se C30 CDI:n ilmamassamittari ulkoapäin siinä moottorin päädyssä ollessaan näyttää; ei oo kovinkaan paljon aikaa, kun näin semmoisen yhden...)
No joo, mut sitä mun vaan piti sanoa, että tuossa topicissa on tästä aihepiiristä juttua, vaikka sama moottorityyppi ei kyseessä olekaan. Saattaisi olla jollain tavalla hyödyllistä infoa kuitenkin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =%2AMAF%2A
T:TTT
tunnetusti mä en kuulu tuohon mainittuun Diesel AMG omistajien ryhmään, enkä totta puhuen tästä asiasta tiedä muutenkaan erityisen paljon. (Sattuneesta syystä kyllä tiedän, miltä se C30 CDI:n ilmamassamittari ulkoapäin siinä moottorin päädyssä ollessaan näyttää; ei oo kovinkaan paljon aikaa, kun näin semmoisen yhden...)

No joo, mut sitä mun vaan piti sanoa, että tuossa topicissa on tästä aihepiiristä juttua, vaikka sama moottorityyppi ei kyseessä olekaan. Saattaisi olla jollain tavalla hyödyllistä infoa kuitenkin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =%2AMAF%2A
T:TTT
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W203 C30 AMG Diesel
.
Muista mersuista poiketen, tuossa mallissa ecu on ilmamassaohjattu, ei siis paineohjattu.
Ilmamassamittarit on ihan kulutustavaraa, kuten vaikkapa renkaat.
Ko anturi antaa jännitetietoa eculle , 0-5V, tästä muuttuvasta jännitteen määrästä ecu laskee moottoriin menevän ilman määrän ja säätää toimintojaan sen tiedon perusteella.
Kun tämä anturi vanhenee, se ei enää, johtuen ihan sen toimintaperiaatteesta, johon en nyt puutu, anna niitä "täysiä", lähellä viittä volttia olevia arvoja enää.
Nämä korkeammat arvot meinaa ohjelmassa suurempaa ilman määrää.
Kun ko anturi siis vanhenee, niin ecu ei enää "näekkään" niitä suurimpia ilmamääräarvoja ja ei anna enää täyttä syöttömäärää, eli tehoa.
Teho alkaa vakiossa autossa leikkaantumaan, kun ilmamassan max arvo jää alle 1350mg.
Sitä voi tarkkailla millä tahansa testerillä, jolla saa ilmamassan näkyviin/työtahti.
Tieten, jos osaa laskea, niin mistä tahansa mittaustavastahan sen laskee...
Osan vaihto on lisätty tietyin välein tapahtuvaksi huoltotoimeksi juuri ko anturin tämän "väsymisominaisuuden" vuoksi, jotta suorituskyky säilyisi alkuperäisellä tasollaan.
Muista mersuista poiketen, tuossa mallissa ecu on ilmamassaohjattu, ei siis paineohjattu.
Ilmamassamittarit on ihan kulutustavaraa, kuten vaikkapa renkaat.
Ko anturi antaa jännitetietoa eculle , 0-5V, tästä muuttuvasta jännitteen määrästä ecu laskee moottoriin menevän ilman määrän ja säätää toimintojaan sen tiedon perusteella.
Kun tämä anturi vanhenee, se ei enää, johtuen ihan sen toimintaperiaatteesta, johon en nyt puutu, anna niitä "täysiä", lähellä viittä volttia olevia arvoja enää.
Nämä korkeammat arvot meinaa ohjelmassa suurempaa ilman määrää.
Kun ko anturi siis vanhenee, niin ecu ei enää "näekkään" niitä suurimpia ilmamääräarvoja ja ei anna enää täyttä syöttömäärää, eli tehoa.
Teho alkaa vakiossa autossa leikkaantumaan, kun ilmamassan max arvo jää alle 1350mg.
Sitä voi tarkkailla millä tahansa testerillä, jolla saa ilmamassan näkyviin/työtahti.
Tieten, jos osaa laskea, niin mistä tahansa mittaustavastahan sen laskee...
Osan vaihto on lisätty tietyin välein tapahtuvaksi huoltotoimeksi juuri ko anturin tämän "väsymisominaisuuden" vuoksi, jotta suorituskyky säilyisi alkuperäisellä tasollaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W203 C30 AMG Diesel
Ok, vai on AMG:n ja "tavallisten" ECU:n ohjauksessa tuollainen ero. Tarkistinkin vielä, että huoltokirjaa opastaa vaihtamaan ko. osan (Heissfilm - luftmassenmesser) 80tkm välein. Panin ko. palikan tilaukseen, niin mielenkiintoinen nähdä huomaako mitään eroa. Vois tietysti myös kokeilla saisko tuolla halvalla OBD lukulaitteella (ELM327) näkyviin tuon ilmamassan arvon, niin vois sitten verrata uuden anturin lukemia.
Lisäksi tilaukseen meni rail paineventtiili, joka lienee syy satunnaisesti ontuvalle tyhjäkäynnille? Tuohon rail paineventtiiliin vissiin vois vaihtaa erikseen pelkät tiivisteetkin?
Siinä samassa ilmamassa palikassa on 2 kpl antureita. jos toinen on tuo ilmamassa-anturi, niin mikähän se toinen on? sen pelkän ilmamassa-anturin "sielun" olisi saanut myös erikseen vähän edullisemmin.
JJM
Lisäksi tilaukseen meni rail paineventtiili, joka lienee syy satunnaisesti ontuvalle tyhjäkäynnille? Tuohon rail paineventtiiliin vissiin vois vaihtaa erikseen pelkät tiivisteetkin?
Siinä samassa ilmamassa palikassa on 2 kpl antureita. jos toinen on tuo ilmamassa-anturi, niin mikähän se toinen on? sen pelkän ilmamassa-anturin "sielun" olisi saanut myös erikseen vähän edullisemmin.
JJM
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 C30 AMG Diesel
Hei
Nyt on huolto tehty, mukaan lukien MAF vaihto. Toinen anturi samassa mokkulassa on peine-eroanturi. imuilman lämpö oli samassa nipussa MAF kanssa.
Lisäksi vaihdettiin rail paineventtiili ja satunnainen tyhjäkäynnin "ontuminen" häipyi sen myötä.
JJM
Nyt on huolto tehty, mukaan lukien MAF vaihto. Toinen anturi samassa mokkulassa on peine-eroanturi. imuilman lämpö oli samassa nipussa MAF kanssa.
Lisäksi vaihdettiin rail paineventtiili ja satunnainen tyhjäkäynnin "ontuminen" häipyi sen myötä.
JJM
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 C30 AMG Diesel
Mitäs tuo MAFfin vaihto maksoi??
Pitää taas vaihtaa seuraavassa huollossa
Pitää taas vaihtaa seuraavassa huollossa
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: W203 C30 AMG Diesel
Hei
MAF oli karvan alle 300€ Vaihtoehtoisesti olis voinu ottaa pelkän MAF anturin vähän alta 200, mutta tuo sisälsi nyt koko rungon ja myös sen paine-eroanturin. Näyttäis KL listaltakin löytyvän 250€, mutta päädyin tuohon ensin mainitsemaani, koska tiedän, että se on ainakin varmuudella oikea. Marmorilta en edes kysyny.
Tuosta Nozkin linkkaamasta viestiketjusta löytyy linkki http://www.maf-shop.com" onclick="window.open(this.href);return false; sivuille, josta löytyis maf alle 170€ ja pitäis olla ihan BOSCH. Aika etuuselta vaikuttaa, kuulemma reilusti etuusampi kuin tuon ostamani sisäänostohinta. Onkohan tuolta kukaan kokeillu tilata? Olis kiva tietää onko ihan oikeeta BOSCH tavaraa vai jotain china vastaavaa.
JJM
MAF oli karvan alle 300€ Vaihtoehtoisesti olis voinu ottaa pelkän MAF anturin vähän alta 200, mutta tuo sisälsi nyt koko rungon ja myös sen paine-eroanturin. Näyttäis KL listaltakin löytyvän 250€, mutta päädyin tuohon ensin mainitsemaani, koska tiedän, että se on ainakin varmuudella oikea. Marmorilta en edes kysyny.
Tuosta Nozkin linkkaamasta viestiketjusta löytyy linkki http://www.maf-shop.com" onclick="window.open(this.href);return false; sivuille, josta löytyis maf alle 170€ ja pitäis olla ihan BOSCH. Aika etuuselta vaikuttaa, kuulemma reilusti etuusampi kuin tuon ostamani sisäänostohinta. Onkohan tuolta kukaan kokeillu tilata? Olis kiva tietää onko ihan oikeeta BOSCH tavaraa vai jotain china vastaavaa.
JJM
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 C30 AMG Diesel
Itseäkin alkanut tuo C30 kiinnostamaan. Jos tuota ja 270 konetta vertaa, niin mitenkä paljon tuo AMG:n laite on parempi antamaan voimaa ulos ohjelmoituna? Seuraava kärry tulee olemaan joko c270 tai tuo c30 ja sitä lähinnä mietin, että kuinka paljon eroa loppupeleissä mahtaa olla ohjelmoidun c270:n ja vakion c30:n välillä? Toi nälkä kasvaa syödessä ja halvimmaksi lähes aina tulee ostaa kerralla tarpeeksi tehokas... Tuo AMG:n näpläämä laatikko taitaa olla kuitenkin vähän kestävämpi? Manuaalidieseliä en mieluusti enää hankkisi...
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: W203 C30 AMG Diesel
Tuolta varmaan paljon apuja.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75964" onclick="window.open(this.href);return false;
Selviää koneiden erot ja paljonko tosta AMG:stä lähtee helpolla.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=75964" onclick="window.open(this.href);return false;
Selviää koneiden erot ja paljonko tosta AMG:stä lähtee helpolla.
Re: W203 C30 AMG Diesel
Kaikki osat on oikeastaan AMGssä parempia.Mänis kirjoitti:Itseäkin alkanut tuo C30 kiinnostamaan. Jos tuota ja 270 konetta vertaa, niin mitenkä paljon tuo AMG:n laite on parempi antamaan voimaa ulos ohjelmoituna? Seuraava kärry tulee olemaan joko c270 tai tuo c30 ja sitä lähinnä mietin, että kuinka paljon eroa loppupeleissä mahtaa olla ohjelmoidun c270:n ja vakion c30:n välillä? Toi nälkä kasvaa syödessä ja halvimmaksi lähes aina tulee ostaa kerralla tarpeeksi tehokas... Tuo AMG:n näpläämä laatikko taitaa olla kuitenkin vähän kestävämpi? Manuaalidieseliä en mieluusti enää hankkisi...
Ahdin rajoittaa tehon kolmeensataan, kompuran tuotto ei vaan riitä enempään ja suuttimien ruiskutusaikakin on kyllä ihan maksimissa.
Sen verran lähtee 1500bar ruiskutuspaineella.
Vakiolla paineella, 1350bar, ~kymmenkunta heppaa vähemmän samalla ruiskutusajalla.
Vääntöjä molemmilla paineilla aikalailla tarkkaan 700nm.
Vähän jo noilla tehoilla savuttaa, ei kuitenkaan vielä pahasti.
Vakio, vesicooleri ei tässäkään mallissa kovin kaksinen ole, niinkuin ei oikein missään mersussa vakiona.
Pari vetoa kestää, mutta kun neste lämpiää, niin se muuttuu vedekeittimeksi, nesteen jäähdytykseen, tai kierrätykseen ei sitten olekkaan panostettu pennin vertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W203 C30 AMG Diesel
Mites tuo coolerin riittämättömyys olis fiksuinta korjata? Iso jäähdytin keulalle läähdyttmään vettä ja tehokkaampi pumppu vai ihan perus cooleri vesisysteemin tilalle? Voisi kuvitella, että vaihtamalla tuon vesisysteemin tavalliseen cooleriin saadaan taas tukku anturointingelmia... Meilläpäin(Turussa) yks jamppa vääntää garretin kennosta (valettua sisärivoitettua) kohtuuhintaisia coolereita. Semmosella ne lämmöt ainakin tippuisivat.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: W203 C30 AMG Diesel
Jossain oli juttua tehokkaammasta "vesipumpusta" tuohon coolerijärjestelmään, tehostaa vissiin aika paljon sitä jäähtymistä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W203 C30 AMG Diesel
tuossa autossakun onnerillinen vesikierto lauhdutinta varten ja se on kuulemma huono, varsikin jos on lämmintäS202 kirjoitti:Jossain oli juttua tehokkaammasta "vesipumpusta" tuohon coolerijärjestelmään, tehostaa vissiin aika paljon sitä jäähtymistä.
Ameriikan poijjaan on vaihtanut C32:siin noita pumppuja
http://www.benzworld.org/forums/w203-c3 ... ement.html
Kuulettamalla löytää lisää, olen nähnyt myös osanumeroita noille pumpuille, olisko jopa ollut foorumilla??
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: W203 C30 AMG Diesel
Tuossa ilma-vesipumpuista
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... si#p705380" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... si#p705380" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W203 C30 AMG Diesel
Kauhea hinku hommata äkkiä kyseisenlainen laite ku näköjään hinnatkin nykyään semmosella tasolla että köyhänkin on varaa osallistua leikkiin 
Muttamutta.. Mitäs eroja vm.2003 vs 2004? Tarkotus tietenkin ottaa tehoja sen verran ku järjen sallimissa puitteissa pystyy. Oliko nois jotai eroa polttoainepuolella putkistois tai jossain että toisessa vois ajaa kovempaa painetta tjsp? Entäs muita eroavaisuuksia?
Edit: Unohtu mainita että nimenomaan farkkumallia hankkimassa.

Muttamutta.. Mitäs eroja vm.2003 vs 2004? Tarkotus tietenkin ottaa tehoja sen verran ku järjen sallimissa puitteissa pystyy. Oliko nois jotai eroa polttoainepuolella putkistois tai jossain että toisessa vois ajaa kovempaa painetta tjsp? Entäs muita eroavaisuuksia?
Edit: Unohtu mainita että nimenomaan farkkumallia hankkimassa.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W203 C30 AMG Diesel
Hei
2003 on enne ja 2004 jälkeen faceliftin, ulkoista eroa ei ole mutta sisällä on mittaristo/keskikonsoli erilainen.
Myös väylätekniikka on eri. Faceliftissä parempi ruosteen esto.
Faceliftit on harvinaisempia kuin "tavalliset"
Teknisesti ei mitään eroa, tehoa saa kivuttomasti tuikuttamalla sen noin 300hp/700mn.
2003 on enne ja 2004 jälkeen faceliftin, ulkoista eroa ei ole mutta sisällä on mittaristo/keskikonsoli erilainen.
Myös väylätekniikka on eri. Faceliftissä parempi ruosteen esto.
Faceliftit on harvinaisempia kuin "tavalliset"
Teknisesti ei mitään eroa, tehoa saa kivuttomasti tuikuttamalla sen noin 300hp/700mn.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: W203 C30 AMG Diesel
Hokke kirjoitti:tuossa autossakun onnerillinen vesikierto lauhdutinta varten ja se on kuulemma huono, varsikin jos on lämmintäS202 kirjoitti:Jossain oli juttua tehokkaammasta "vesipumpusta" tuohon coolerijärjestelmään, tehostaa vissiin aika paljon sitä jäähtymistä.
Ameriikan poijjaan on vaihtanut C32:siin noita pumppuja
http://www.benzworld.org/forums/w203-c3 ... ement.html
Kuulettamalla löytää lisää, olen nähnyt myös osanumeroita noille pumpuille, olisko jopa ollut foorumilla??
Vastataampa tähänkin vielä.
C30 kuulerivesikierto pumppu on ihan omanlaisensa pumppu, ei käy sama pumppu kuin c32 tai c55.
Uusi pumppu maksaa noin 1000€, käytettyjä ei juurikaan ole markkinoilla.
Saksassa on jotkut tuunanneet tehokkaamman pumpun mutta se lukemani perusteella ole helppo juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 16&start=0
Googella löytyy kun laitta hakusanaksi c30 amg Umwälzpumpe
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: W203 C30 AMG Diesel
En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan paikkaan, mutta osaako kukaan c30 omistaja sanoa mikä on tuon kuvassa olevan boxin tarkoitus?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB C30 CDi AMG /sedan\
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 C30 AMG Diesel
Hehku releAMG30 kirjoitti:En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan paikkaan, mutta osaako kukaan c30 omistaja sanoa mikä on tuon kuvassa olevan boxin tarkoitus?
vastailaan vaika ei C30 omistuksessa olekaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 C30 AMG Diesel
Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 C30 AMG Diesel
*:rin piuhan päästäKirves kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 13:18 Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 C30 AMG Diesel
Missähän olis lähin apu, kun auto ja mä tällä hetkellä Sauvossa, eikä tosiaan huvita ajaa yhtään ylimääräistä metriä, sen verran hurjaa touhuaCDI203 kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 16:43*:rin piuhan päästäKirves kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 13:18 Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?

MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W203 C30 AMG Diesel
Siitä selaamaan viimeisimmästä sivusta taaksepäinKirves kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 18:22Missähän olis lähin apu, kun auto ja mä tällä hetkellä Sauvossa, eikä tosiaan huvita ajaa yhtään ylimääräistä metriä, sen verran hurjaa touhuaCDI203 kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 16:43*:rin piuhan päästäKirves kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 13:18 Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?![]()
viewtopic.php?f=2&t=114363&start=300
Joskus aloitin alusta ja vesiperiä oli reilusti ennen kun tärppäsi...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 C30 AMG Diesel
Ainakin salossa, somerollaKirves kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 18:22Missähän olis lähin apu, kun auto ja mä tällä hetkellä Sauvossa, eikä tosiaan huvita ajaa yhtään ylimääräistä metriä, sen verran hurjaa touhuaCDI203 kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 16:43*:rin piuhan päästäKirves kirjoitti: ↑Ma 25.01.2021 13:18 Moro. Itellä tuli semmonen vika, että voima täysin hukassa, ja vaati hieman väkivaltaa saada edes auto ylipäätään liikkeelle automaattilaatikolla. Pystyy liikuttaa paikasta toiseen kun pitää kierrokset yli 2k ja pykältää manuaalisesti, mutta ahtopaineet hukassa. Ruokaa saa savusta päätellen. EGR:äähän tuossa ei ole, ja vaihdoin ilmamassamittarin uuteen, mutta mikään ei muuttunut. Sulakkeet käyty läpi ja kaikki ok. Oisko jollain tietoa mistä aloittais?![]()
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 C30 AMG Diesel
Starin piuhassa tuli käytyä, eikä mitään muuta herjannut, kuin EGR:ää, jota tuossa ei edes ole, ja joku ilmamassamittarin matala jännite siellä myös oli?
Huomasin myös kotiin ajaessani, että kun sai kierrokset yli 3k, niin alkoi ahtamaan ja vetämään taas normaalisti, mut tosiaan alle 3k juuri ja juuri jaksaa mennä, ja alle 2k ei mitään voimaa, pelkästään pirusti savua.
Olisko ideoita mikä mättää?
Huomasin myös kotiin ajaessani, että kun sai kierrokset yli 3k, niin alkoi ahtamaan ja vetämään taas normaalisti, mut tosiaan alle 3k juuri ja juuri jaksaa mennä, ja alle 2k ei mitään voimaa, pelkästään pirusti savua.
Olisko ideoita mikä mättää?
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W203 C30 AMG Diesel
Mihinkäs sen EGR on kadonnut? Onko se poistettu fyysisesti ja ohjelmallisesti?
Eikös tuo nyt hyvinkin selvästi viittaa että ilmaa ei saa jos mustaa kuitenkin pukkaa... ahdin ja VNT säätö syyniin.
TJ
Eikös tuo nyt hyvinkin selvästi viittaa että ilmaa ei saa jos mustaa kuitenkin pukkaa... ahdin ja VNT säätö syyniin.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W203 C30 AMG Diesel
Siis tuossa härvelissä ei ole EGR:ää koskaan ollutkaan.
En tiedä noista sähköisistä ahtopaineen säätäjistä, vai mikä lie tuo boksi ahtimen kyljessä mitään, eli mitenköhän tuota sitten alkais lähestyä syynäystarkoituksessa?
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W203 C30 AMG Diesel
Itelläni on ollut -03 mallinen C30 vuodet 2009-2016 ja ajoin sillä mittariin lisää lähes 200tkm... Piti oikein katsoa sen runkonumerolla parts informationista että eikö mukamas tässä Dieselissä olisi ollenkaan EGR venttiiliä. Ja kyllä se sielä imusarjan kuvassa on.
Starilla saa kaiketi ohjattua vnt siivikköä laidasta laitaan ja muutenkin tutkittua missä vika voisi olla. Samaten egr venttiiliä voi ohjata ja ajaa myös testejä.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex