Silti eniten säväytti edelleen SLS AMG
W213 E-sarja topikki
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kävin eilen Veho Airportin näyttelyssä, näin siinä nopeasti pihalla sen paljon puhutun Allterrain mallin. Onneksi siinä on ne pienemmät lokasuojankaaren muovit, eikä mitkään audimaiset lerpakkeet.
Silti eniten säväytti edelleen SLS AMG
Silti eniten säväytti edelleen SLS AMG
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
OM656:ta S/W213:n nokalle odotellessa voi tehon puutteessa asentaa OM642:aan Brabuksen virityspaketin, jolla tehon saa nostettua 309 hv:aan:
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... %20D6S.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... %20D6S.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Onkos W213 vakiona oleva rengaspainevalvonta toteutettu sensoreilla renkaissa? Vai ESP:hen perustuva? Vilkuilin tuossa Vehon rengaspaketteja ja niissä on usein mainittu, että sensorit sisältyvät hintaan. Lähinnä pohdin, että vanteita ulkomailta katsellessa täytyy ottaa huomioon sensoreista tuleva lisähinta, jos sellaiset tarvitsee.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
On niissä anturit, eikös kaikissa mersuissa (Suomi-autot) ole anturit siitä lähtien kun vaatimukset muuttuivat (vaikka ei vissiin vaatimusten puitteissa antureita tarvittaisikaan). Saksasta jos tilaa valmiin rengassetin niin aika varmasti on anturit mukana. Tietenkin kannattaa silti varmistaa.Legge kirjoitti:Onkos W213 vakiona oleva rengaspainevalvonta toteutettu sensoreilla renkaissa? Vai ESP:hen perustuva? Vilkuilin tuossa Vehon rengaspaketteja ja niissä on usein mainittu, että sensorit sisältyvät hintaan. Lähinnä pohdin, että vanteita ulkomailta katsellessa täytyy ottaa huomioon sensoreista tuleva lisähinta, jos sellaiset tarvitsee.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Eli renkaisin ei voi suihkuttaa paikkausainetta(DBFI kirjoitti: On niissä anturit, eikös kaikissa mersuissa (Suomi-autot) ole anturit siitä lähtien kun vaatimukset muuttuivat (vaikka ei vissiin vaatimusten puitteissa antureita tarvittaisikaan). Saksasta jos tilaa valmiin rengassetin niin aika varmasti on anturit mukana. Tietenkin kannattaa silti varmistaa.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mikäs estää vaahtoa ruiskuttamasta? Menee vaan renkaan lisäksi anturi uusiksi (todennäköisesti), vanteen putsauksen lisäksi. Taitaa olla hinuri molemmissa tapauksissa parempi vaihtoehto jos ei vararengasta saa mistään paikalle.Laaksonen kirjoitti:Eli renkaisin ei voi suihkuttaa paikkausainetta(DBFI kirjoitti: On niissä anturit, eikös kaikissa mersuissa (Suomi-autot) ole anturit siitä lähtien kun vaatimukset muuttuivat (vaikka ei vissiin vaatimusten puitteissa antureita tarvittaisikaan). Saksasta jos tilaa valmiin rengassetin niin aika varmasti on anturit mukana. Tietenkin kannattaa silti varmistaa.).
Rengasrikon sattuessa on Mersun tiepalvelu siis ainoa vaihtoehto (jos alla ei ole runflatteja).
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kiitoksia vastauksesta. Näyttää siltä, että pelkkien vanteiden mukana ei yleensä ole paketoitu sensoreita. Jos on renkaat mukana, niin sitten on yleensä myös sensorit.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin kyselin tarjousta Kunzmannilta näistä vanteista (ilman renkaita). Postikuluineen sarja 1116 euroa, joka on 276 e halvempi kuin Veholla. Sensorit maksavat Kunzmanilla 250 euroa setti. Jos tuohon löisi päälle Continentalin nastat 225/50R17 ja laskee 100 euroa rengastöille, niin jää vieläkin 147 euroa edullisemmaksi kuin esim. Driver's Worldissä ollut pakettitarjous (ja tuossa paketissa on halvemmat Avantgarden perusvanteet, joiden hinta on Veholla 160 euroa halvempi kuin noiden esimerkkivanteiden).
https://www.kunzmann.de/shop/en/tires-w ... ne-tps.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos jollakulla kokemusta muista hyvistä saksalaisista nettikaupoista, joista saa alkuperäisiä vanteita?
Jos jotakuta kiinnostaa, niin kyselin tarjousta Kunzmannilta näistä vanteista (ilman renkaita). Postikuluineen sarja 1116 euroa, joka on 276 e halvempi kuin Veholla. Sensorit maksavat Kunzmanilla 250 euroa setti. Jos tuohon löisi päälle Continentalin nastat 225/50R17 ja laskee 100 euroa rengastöille, niin jää vieläkin 147 euroa edullisemmaksi kuin esim. Driver's Worldissä ollut pakettitarjous (ja tuossa paketissa on halvemmat Avantgarden perusvanteet, joiden hinta on Veholla 160 euroa halvempi kuin noiden esimerkkivanteiden).
https://www.kunzmann.de/shop/en/tires-w ... ne-tps.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos jollakulla kokemusta muista hyvistä saksalaisista nettikaupoista, joista saa alkuperäisiä vanteita?
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
https://hirschvogel-autoteile.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä vaikuttaa asialliselta, vielä en ole tilannut mutta esim GLK roiskeläppiä saa melkein eteen ja taakse sillä hintaa millä täältä yhdet...
Tämä vaikuttaa asialliselta, vielä en ole tilannut mutta esim GLK roiskeläppiä saa melkein eteen ja taakse sillä hintaa millä täältä yhdet...
230 C 1978
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Alkuperäisvalmistajan anturit maksoi rengasliikkeessä 45 euroa kappale. Koko talvirengaspaketti saksalaisilla brockin vanteilla 1250 euroa. Avantcarden vanteet auton mukana olivat puolalaisia ja yksi kiinalainen.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Uusimmassa Suomen autolehdessä väitetään OM654:sta Mersun ensimmäiseksi alumiinilohkoiseksi dieselmoottoriksi:

"Esimerkiksi alumiinia on niin korissa kuin diesel-moottorin lohkossakin."
http://www.satl.fi/ajankohtaista/nayta/401" onclick="window.open(this.href);return false;
kuitenkin tämä engl.k.-Wikipedia artikkeli väittää jo OM642:n olleen alumiininen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM642" onclick="window.open(this.href);return false;
-Mihin tässä nyt uskoisi


"Esimerkiksi alumiinia on niin korissa kuin diesel-moottorin lohkossakin."
http://www.satl.fi/ajankohtaista/nayta/401" onclick="window.open(this.href);return false;
kuitenkin tämä engl.k.-Wikipedia artikkeli väittää jo OM642:n olleen alumiininen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM642" onclick="window.open(this.href);return false;
-Mihin tässä nyt uskoisi
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tilaus pistetty sisään pari viikkoa sitten,eilen kävin vielä viimeistelemässä tilauksen muutamilla lisäyksillä.
E220d 4-Matic Premium Business sedan
Exlusive ulkopaketti
Iridium hopea
DK3 Premium paketti
DK5 Teknologia paketti
Lisälämmitin
Musta sisäkatto
Thermotronic kolmialue ilmastointi
Aurinkosuojapaketti
Somiste elementit ruskeaa avohuokoista saarnia
Ympäristövalaistus, ulkopeilien alapinnasta projisoitu MB-tähti
Tekstiilimattosarja velour
Roiskeläpät eteen ja taakse
Auto tulee exlusive 17 vanteilla, mutta kesäksi laitetaan alle R96 18 tuumaisena ja Nokia HakkaBlue 245/45R18
Myyjä lupaili vielä että pystyy liikkeessä vaihtamaan nuo Exlusive vanteet samanlaisiin 17 tuumaisiin kun on nuo kesävanteet.
Paljonhan sitä olisi vielä ollut kaikenlaista mitä ihminen haluaa,mutta jossain kohtaa loppuu rahat!
E220d 4-Matic Premium Business sedan
Exlusive ulkopaketti
Iridium hopea
DK3 Premium paketti
DK5 Teknologia paketti
Lisälämmitin
Musta sisäkatto
Thermotronic kolmialue ilmastointi
Aurinkosuojapaketti
Somiste elementit ruskeaa avohuokoista saarnia
Ympäristövalaistus, ulkopeilien alapinnasta projisoitu MB-tähti
Tekstiilimattosarja velour
Roiskeläpät eteen ja taakse
Auto tulee exlusive 17 vanteilla, mutta kesäksi laitetaan alle R96 18 tuumaisena ja Nokia HakkaBlue 245/45R18
Myyjä lupaili vielä että pystyy liikkeessä vaihtamaan nuo Exlusive vanteet samanlaisiin 17 tuumaisiin kun on nuo kesävanteet.
Paljonhan sitä olisi vielä ollut kaikenlaista mitä ihminen haluaa,mutta jossain kohtaa loppuu rahat!
Viimeksi muokannut W212FL, Pe 31.03.2017 09:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Hieno auto tulossa, onnea! Laita ehdottomasti tuohon vielä ajoavustinpaketti tai jos ei sitä niin ainakin Distronic plus. Se antaa autoon paljon lisää ominaisuuksia ja ajosta tulee paljon mukavampaa.
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3192
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Onnittelut hankinnasta! Musta sisäkatto tekee vaan jotenkin ahtaan ja pimeän oloiseksi ainakin omasta mielestä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
- Petri.Kemppainen
- Mersumies

- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jokohan voisi tuosta otsikosta tuon Tulossa: sanan poistaa .
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mistä ostit, millä renkailla ja mitä kokoa?monsteri kirjoitti:Alkuperäisvalmistajan anturit maksoi rengasliikkeessä 45 euroa kappale. Koko talvirengaspaketti saksalaisilla brockin vanteilla 1250 euroa. Avantcarden vanteet auton mukana olivat puolalaisia ja yksi kiinalainen.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ostin Lohjalta test tec rengasliikkeestä viime lokakuussa. Vanne samanoloinen, kuin tuolla yläreunan mersussa. Koko 7,5x17 5x112 et 40, 66,6 keskireikä ja mersun keskimerkki sopii keskelle. Talvesta ei ole ollut moksiskaan. Renkaaksi otin hyvin testissä pärjänneen hankook w 419 nastarenkaan 225/55 17. Kertaakaan ei ole vielä luistonestovalo palanut mittaristossa ja vierintävastus näissä myös pieni. Koko setti maksoi antureineen ja töineen 1250 euroa.
- Etwas Anders
- Mersumies

- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W213 E-sarja topikki
Paikallinen taksiyrittäjä ostanut tuoreen S213-sarjalaisen.ABC:n pihassa seistessään oli kyllä takaviistosta niin S205:n näköinen,että vaati oikein tarkemman silmäilyn,että 213-sarjan edustajaksi tunnisti.Tämmöiseksi on automuotoilun maailma mennyt... 
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: W213 E-sarja topikki
Nykyiseen E:hen ei tunnetusti saa CD-soitinta, mutta onko siinä kovalevyä, minne voisi USB:n kautta tallentaa musiikkia tai karttoja

Re: W213 E-sarja topikki
Olen huomannut aivan saman. Jos oletetaan, että W213:n kuitenkin tunnistaa omaksi mallikseen liikenteessä, niin niitä näkyy varsin vähän verrattuna sen kilpailijaan naapurimaastamme nimittäin Volvo S/V90:een. Tuntuu että joka päivä näkyy muutama uusi Volvo, joka saa aina pään kääntymään, mutta uusia E-sarjalaisia ei läheskään joka päivä.Etwas Anders kirjoitti:Paikallinen taksiyrittäjä ostanut tuoreen S213-sarjalaisen.ABC:n pihassa seistessään oli kyllä takaviistosta niin S205:n näköinen,että vaati oikein tarkemman silmäilyn,että 213-sarjan edustajaksi tunnisti.Tämmöiseksi on automuotoilun maailma mennyt...
Tuntuu että Mersu meni metsään tämän uuden E:n kanssa liiallisen varovaisuuden suhteen. Tähän asti C:ssä ja S:ssä on ollut samoja piirteitä keskenään, mutta ne on kokonsa puolesta erottuneet toisistaan. E on aina ollut persoonallisemman näköinen siinä keskimmäisenä. Esim. W202, W210, W140 tai W204, W212, W221. Nyt Mersu on siinä pisteessä että "perusmalliston" muodostaa kolme samanmuotoista sämpylää, joista E:lle ei ole mitään käyttöä. Nykyinen C on niin hyvä ja isoksi kasvanut auto, että se vie ostajia E:ltä ja Ässä on aina Ässä.
Aiemmin joku henkilö saattoi viestittää E:llään, että ei tässä millään pikkumersulla ajella ja vastaavasti Ässäkuski että ei tässä millään E:llä ajella. Nyt tarvitaan asiaan perehtyneisyyttä, että mallisarjat erottaa toisistaan liikenteessä.
Re: W213 E-sarja topikki
Vai onko noita E-sarjalaisia vaan vähemmän takseina kuin voisi olettaa? Haluaako taksiyrittäjät ensin nähdä uuden moottorin luotettavuuden ettei käy kuten 212-korin alussa? Tai ehkä niitä E-mersuja on tavanomainen määrä liikenteessä mutta en vaan ole tunnistanut E-mersuiksi...
Re: W213 E-sarja topikki
Juuri eilen katselin samaa että varsinkin takaa 213 sedan näytti 205:ltä kaartaessaan Hämeenlinnan taksitolpalle Kiiojen ja Teslojen sekaan.
Re: W213 E-sarja topikki
Meillä on valkoiset C ja E pihassa ja ovat veljekset kuin ilvekset, enkä koe tätä itse mitenkään negatiivisena. Suomen myyntitilastoja en ole katsonut, mutta kannattaa katsoa daimlerin 2016 tulosraportti. E myy kuin häkä maailmalla ja nimenomaan S mallin myynti lähes 10 prosentin laskussa. Lisäksi tätä teoriaasi ei tue myös se, että Daimler valmisti kaikkien aikojen kappalemääräisen ennätyksen valmistetuissa autoissa ja teki kaikkien aikojen voiton vuonna 2016. Ei ole tätä päivää, että kukaan ostaa auton näyttääkseen naapurille, että minullapa on E malli pihassa. Teknisiltä ominaisuuksilta uusi E on paras auto, millä olen ajanut.antti--91 kirjoitti:Olen huomannut aivan saman. Jos oletetaan, että W213:n kuitenkin tunnistaa omaksi mallikseen liikenteessä, niin niitä näkyy varsin vähän verrattuna sen kilpailijaan naapurimaastamme nimittäin Volvo S/V90:een. Tuntuu että joka päivä näkyy muutama uusi Volvo, joka saa aina pään kääntymään, mutta uusia E-sarjalaisia ei läheskään joka päivä.Etwas Anders kirjoitti:Paikallinen taksiyrittäjä ostanut tuoreen S213-sarjalaisen.ABC:n pihassa seistessään oli kyllä takaviistosta niin S205:n näköinen,että vaati oikein tarkemman silmäilyn,että 213-sarjan edustajaksi tunnisti.Tämmöiseksi on automuotoilun maailma mennyt...
Tuntuu että Mersu meni metsään tämän uuden E:n kanssa liiallisen varovaisuuden suhteen. Tähän asti C:ssä ja S:ssä on ollut samoja piirteitä keskenään, mutta ne on kokonsa puolesta erottuneet toisistaan. E on aina ollut persoonallisemman näköinen siinä keskimmäisenä. Esim. W202, W210, W140 tai W204, W212, W221. Nyt Mersu on siinä pisteessä että "perusmalliston" muodostaa kolme samanmuotoista sämpylää, joista E:lle ei ole mitään käyttöä. Nykyinen C on niin hyvä ja isoksi kasvanut auto, että se vie ostajia E:ltä ja Ässä on aina Ässä.
Aiemmin joku henkilö saattoi viestittää E:llään, että ei tässä millään pikkumersulla ajella ja vastaavasti Ässäkuski että ei tässä millään E:llä ajella. Nyt tarvitaan asiaan perehtyneisyyttä, että mallisarjat erottaa toisistaan liikenteessä.
Re: W213 E-sarja topikki
Ok, en ole perehtynyt asiaan noin tarkkaan, ihan mutu-näkökulmasta kirjoitin.monsteri kirjoitti:Meillä on valkoiset C ja E pihassa ja ovat veljekset kuin ilvekset, enkä koe tätä itse mitenkään negatiivisena. Suomen myyntitilastoja en ole katsonut, mutta kannattaa katsoa daimlerin 2016 tulosraportti. E myy kuin häkä maailmalla ja nimenomaan S mallin myynti lähes 10 prosentin laskussa. Lisäksi tätä teoriaasi ei tue myös se, että Daimler valmisti kaikkien aikojen kappalemääräisen ennätyksen valmistetuissa autoissa ja teki kaikkien aikojen voiton vuonna 2016. Ei ole tätä päivää, että kukaan ostaa auton näyttääkseen naapurille, että minullapa on E malli pihassa. Teknisiltä ominaisuuksilta uusi E on paras auto, millä olen ajanut.antti--91 kirjoitti:Olen huomannut aivan saman. Jos oletetaan, että W213:n kuitenkin tunnistaa omaksi mallikseen liikenteessä, niin niitä näkyy varsin vähän verrattuna sen kilpailijaan naapurimaastamme nimittäin Volvo S/V90:een. Tuntuu että joka päivä näkyy muutama uusi Volvo, joka saa aina pään kääntymään, mutta uusia E-sarjalaisia ei läheskään joka päivä.Etwas Anders kirjoitti:Paikallinen taksiyrittäjä ostanut tuoreen S213-sarjalaisen.ABC:n pihassa seistessään oli kyllä takaviistosta niin S205:n näköinen,että vaati oikein tarkemman silmäilyn,että 213-sarjan edustajaksi tunnisti.Tämmöiseksi on automuotoilun maailma mennyt...
Tuntuu että Mersu meni metsään tämän uuden E:n kanssa liiallisen varovaisuuden suhteen. Tähän asti C:ssä ja S:ssä on ollut samoja piirteitä keskenään, mutta ne on kokonsa puolesta erottuneet toisistaan. E on aina ollut persoonallisemman näköinen siinä keskimmäisenä. Esim. W202, W210, W140 tai W204, W212, W221. Nyt Mersu on siinä pisteessä että "perusmalliston" muodostaa kolme samanmuotoista sämpylää, joista E:lle ei ole mitään käyttöä. Nykyinen C on niin hyvä ja isoksi kasvanut auto, että se vie ostajia E:ltä ja Ässä on aina Ässä.
Aiemmin joku henkilö saattoi viestittää E:llään, että ei tässä millään pikkumersulla ajella ja vastaavasti Ässäkuski että ei tässä millään E:llä ajella. Nyt tarvitaan asiaan perehtyneisyyttä, että mallisarjat erottaa toisistaan liikenteessä.
Silti mielestäni nykyinen C-sarja on lähes kasvanut ulos luokastaan ja on ominaisuuksiltaan lähellä E:tä. Volvolla puolestaan on hintaetu ja tietynlainen persoonallisuus puolellaan, jos sellaista hakee. Ei voi erehtyä kun näkee S90:n. Toivotaan Volvon parhaaksi, että tuleva S60 ei ole isomman Volvon pienoismalli vaan omaksi mallikseen tunnistettava.
No, makuasioita sanoi musti kun muniaan nuoli. Ja mikä parasta, koko asia ei ole minun murheeni
-
ennentauti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 182
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W213 E-sarja topikki
Daimlerilla menee lujaa taloudellisesti ja myynnillisesti. Varsinainen kilpailija BMW ohitettiin ja kovaa viimevuonna. Audista nyt puhumattakaan. Kertonevat siitä että tuotteet ovat kunnossa ja miellyttävät kuluttajaa. Volvo on mennyt täysin metsään muotoilunsa kanssa, V/S 90 on kyllä niin epäonnistunut rumilus. No, antaa kinukkien touhuta mitä touhuavat Volvojensa kanssa. Kuitenkin vain ei preemium merkki.
Viimeksi muokannut ennentauti, Ti 04.04.2017 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Etwas Anders
- Mersumies

- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W213 E-sarja topikki
Komppaan kyllä,että Volvo S90 on takaapäin melkonen rumilus...tommonen perä kävis johonkin luxus-Daciaan...V90 taasen ihan jees.ennentauti kirjoitti:Daimlerilla menee lujaa taloudellisesti ja myynnillisesti. Varsinainen kilpailija BMW ohitettiin ja kovaa viimevuonna. Audista nyt puhumattakaan. Kertonevat siitä että tuotteet ovat kunnossa ja miellyttävät kuluttajaa. Volvo on mennyt täysin metsään muotoilunsa kanssa, V/S 90 on kyllä niin epäonnistunut rumilus. No, antaa kinukkien touhuta mitä touhuavat Volvojensa kanssa. Kuitenkin vain ei preemiun merkki.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: W213 E-sarja topikki
Eikö kellään ole Suomen myyntilukuja, eihän ne välttämättä seuraa Daimlerin kokonaismyyntiä. Eikä täällä kukaan tainnut maailmanlaajuista menestystä epäillä tai arvioidakaan. Antti sen paremmin kuin minäkään ei mielestäni otettu kantaa siihen onko yhdennäköisyys hyvä vai huono asia. Puhtaasti vaan sellainen mielikuva että enemmän voisi olettaa uutta E-sarjaa näkevän katukuvassa ja sen voisi oikeilla numeroilla oikaista.monsteri kirjoitti:
Meillä on valkoiset C ja E pihassa ja ovat veljekset kuin ilvekset, enkä koe tätä itse mitenkään negatiivisena. Suomen myyntitilastoja en ole katsonut, mutta kannattaa katsoa daimlerin 2016 tulosraportti. E myy kuin häkä maailmalla ja nimenomaan S mallin myynti lähes 10 prosentin laskussa. Lisäksi tätä teoriaasi ei tue myös se, että Daimler valmisti kaikkien aikojen kappalemääräisen ennätyksen valmistetuissa autoissa ja teki kaikkien aikojen voiton vuonna 2016. Ei ole tätä päivää, että kukaan ostaa auton näyttääkseen naapurille, että minullapa on E malli pihassa. Teknisiltä ominaisuuksilta uusi E on paras auto, millä olen ajanut.
Meinaatko että S-mallin ostajat on suunnanneet nyt E-koriin eikä 10%:n notkahdus liity mitenkään faceliftin odotteluun?
EDIT: lisätään tähän E-sarjan myyntiluvut 212:n alusta 213 alkuun vertailukelpoiset vuodet rinnakkain:
2009 1229 2016 1026
2010 1656 2017 1-3 403
2011 1528
2012 1233
2013 1279
2014 1266
2015 714
Viimeksi muokannut DBFI, Ke 05.04.2017 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W213 E-sarja topikki
Volvo on etuvetoinen ja Audikin pitäisi ostaa nelivetona, jos Audin haluaisi. BMW ja Mercedes sentään luottavat tässä isojen autojen mallistossaan takavetoon, joihin Volvokin vielä 1998 asti nojasi. Sen jälkeen on ollut samaa yhteistyökumppania kuin Mersulla nykyään, Mitsubishiä, kiinalaista ja amerikkalaista omistajaa..
Re: W213 E-sarja topikki
E-sarjassa on perässä heijastimet auton alaosassa. C:ssä niitä ei ole. Keulahan on jo aika lailla erilainen.
Re: W213 E-sarja topikki
Enpä olekaan pannut merkille tuota aiemmin:Holf1 kirjoitti:E-sarjassa on perässä heijastimet auton alaosassa. C:ssä niitä ei ole. Keulahan on jo aika lailla erilainen.
Re: W213 E-sarja topikki
Tänään jotain lukua uutisoitu alkuvuodesta:DBFI kirjoitti:Eikö kellään ole Suomen myyntilukuja, eihän ne välttämättä seuraa Daimlerin kokonaismyyntiä. Eikä täällä kukaan tainnut maailmanlaajuista menestystä epäillä tai arvioidakaan. Antti sen paremmin kuin minäkään ei mielestäni otettu kantaa siihen onko yhdennäköisyys hyvä vai huono asia. Puhtaasti vaan sellainen mielikuva että enemmän voisi olettaa uutta E-sarjaa näkevän katukuvassa ja sen voisi oikeilla numeroilla oikaista.monsteri kirjoitti:
Meillä on valkoiset C ja E pihassa ja ovat veljekset kuin ilvekset, enkä koe tätä itse mitenkään negatiivisena. Suomen myyntitilastoja en ole katsonut, mutta kannattaa katsoa daimlerin 2016 tulosraportti. E myy kuin häkä maailmalla ja nimenomaan S mallin myynti lähes 10 prosentin laskussa. Lisäksi tätä teoriaasi ei tue myös se, että Daimler valmisti kaikkien aikojen kappalemääräisen ennätyksen valmistetuissa autoissa ja teki kaikkien aikojen voiton vuonna 2016. Ei ole tätä päivää, että kukaan ostaa auton näyttääkseen naapurille, että minullapa on E malli pihassa. Teknisiltä ominaisuuksilta uusi E on paras auto, millä olen ajanut.
Meinaatko että S-mallin ostajat on suunnanneet nyt E-koriin eikä 10%:n notkahdus liity mitenkään faceliftin odotteluun?
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama- ... a/rdym5Uqv" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämän vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana on myyty 1719 uutta Mercedes-Benz-henkilöautoa. Viime vuoteen verrattuna nousua on 122 kappaletta.
Eniten myyty malli on E-sarja, jota on ensirekisteröity kolmessa kuukaudessa 403 kappaletta. Mersun A-sarjaa ja GLC:tä ensirekisteröitiin kumpaakin kolmessa kuukaudessa tasan 200 kappaletta.
E: Toinen uutinen:
Yllättäjä nousi alkuvuoden suosituimmaksi taksimalliksi
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/yllat ... i/UwT2dfLA" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut noroljan, Ke 05.04.2017 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.



