300 td:n koneenvaihto yms.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

300 td:n koneenvaihto yms.

Viesti Kirjoittaja Markus »

Saimma vihoin viimein vapaastihengittävän 300 vaihettua turbokoneeseen viikonloppuna.
Uuteen koneeseen tuli scwitzerin turpo, olikohan se s2b tai joku semmonen, painava silti vähin.
Ja pumppuun pantiin ne elementit, 7mm.
Niin ja cooleri keulaan(260*550).
vähäsen vastusti lähinnä ammattitaidottomuus :D .Joo, ennakko mettässä.
Nyt se kuitenki pelaa ja vetää ko mikäki, vakiokytkin ei vissiin perusta oikein ajatuksesta.
Katellaan. Ja kuvia sitten joskus.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Kiihkeää viestittelyä.
No, kampe pelaa kohtuullisesti , ahtoja kilo ja syöttö aika pienelä.
Kytkin luistaa jo kakkosella. Joskus syttyy lukon valo ko vähän pitää.
Liukkaat tulee.
Katellaan.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onkos sulla tietoo minkälainen syöttö määrä on ? Tuntuu aika pieneltä kilon paine. Mulla savus vielä 1.3 kin aika tavalla.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mulla oli tuolla samalla turbolla ensin paineet 1.1 kilossa, oli lisäjousi liian heikko ja tavoiteltu 1,5 kiloa jäi saavuttamatta.

Matkalla Mynädieselistä kotiin sitä sitten koiteltiin sellaisenaan ja tuntui tosi vahvalta, sitten kotona uusi lisäjousi joka nosti paineet 1,6 kiloon ja 90 kuution syötöillä tehoa oli tosi rajusti. Vieläkin muistan ne fiilikset kun ekan kerran vetäsin testilenkin, oikein hirvitti se tajuton kiihtyvyys.

Ero 90 kuution syötöllä ahtopaineilla 1,1 ja 1,6 kiloa oli todella suuri, tehoissa n. 260 hv vastaan 360 hv. Alkuperäisputki vielä kuristi tuossa, ja paneelimallinen vapariputsari.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Tösös.
90 kuutiota taitaapi olla syöttömäärä ja hukkaportti on ilman lisäjousta.
Ei tartte lisäjousta ennen ko saapi kytkimen vaihettua.
Kytkin luistaa miehekkäästi. Tuntuu aika tykiltä tuon 300 vaparin jälkeen, mutta vissiin on reservissä vielä jotain.
Matka-ajo menee nätisti pintakaasulla. Kai se on tuo pumppu?
Ihan tyytyväinen, nyt kun sai alustanki kuntoon, onhan se silti vanha tieseli.
Putki on koko matkan 3" omavalmiste.
T.Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 20.01.2004 17:15
Paikkakunta: Ullava

Turbo!!!

Viesti Kirjoittaja T.Salonen »

Käykääs vilkasemassa tämmöstä sivua jos ette vielä oo käynny...

http://teamrwd.com/dieselboost
Ei riemulla rajaa ko Mersulla ajaa!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Turbo!!!

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

T.Salonen kirjoitti:Käykääs vilkasemassa tämmöstä sivua jos ette vielä oo käynny...

http://teamrwd.com/dieselboost
Tuttu sivu, Luucaksen ja Vil_Ma:n autothan siellä komeilee.
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Re: Turbo!!!

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

Mauri H. kirjoitti:
T.Salonen kirjoitti:Käykääs vilkasemassa tämmöstä sivua jos ette vielä oo käynny...

http://teamrwd.com/dieselboost
Tuttu sivu, Luucaksen ja Vil_Ma:n autothan siellä komeilee.

Juu meinaa vaan laahata perässä nuo päivitykset ja jutun kirjoitukset... Punasesta pitäis kirjotella ku ehtii. Siinäkin alkoi kytkin luistamaan :lol:
-pensalla pestään pensselit-
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Ei leimaa saa autoon milhään. On vähäpäästöinen tuo auto ja koneesta ei tietoa, tuskin se auto on missä kone on ollu on vähäpäästöinen. Kuitenki sen auton tiedot on tulossa, eli saksan rekisteriote, josta näkee onko se vähäpäästöinen siellä, koska suomen otteessa ei ole.
Koneen vaihtoonko...
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jos autoon vaihdettu kone ei ole vähäpäästöinen, niin eihän se silloin laillinen ole. Onnistuisko turpon ja kuulerin irrottaminen aina ennen leimaa? Työlästähän se tietenki on... Ja saattaapi jossaki vaiheessa osua omaan nilkkaan. Esim. kolarin jälkeen vakuutusyhtiö saattaa periä kuluja kun auton tekniikka ei vastaa rekisteriotteen tekstiä.

Nykyisen koneenkin saa lailliseksi jos sen saa läpäisemään VTT:n testit. Yritys on tosin 1000++ euroa/laaki.

Kolmas vaihtoehto on vaihtaa kone uudempaan vähäpäästöiseen. Siltikin voipi leimakonttorilla tulla ongelmia ison turpon ja kuulerin kanssa.

Olisiko kuitenkin kaikista viisain vaihtoehto palauttaa autoon alkuperäistekniikka ja myydä. Ostaa sitten ei-vähäpäästöisen auton aihioksi ja kippaa turpokoneen siihen.

Monta työlästä ja vaikeaa vaihtoehtoa, valitse noista sitten vähiten huono... :roll:

Niin, tuli vielä mieleeni... Jos auto on Saksan/Ruotsintuonteja ja vastaavan ikäiset Suomiautot ovat ei-vähäpäästöisiä niin auton pystyy ehkä muutoskatsastamaan ei-vähäpäästöiseksi.
So long, and thanks for all the fish
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Kuuleri ja turpo ei itessään haittaa, mutta moottorin vaihto haittaa jos ei päästöisyydet täsmää. Mutta jos kuvitellaan, että moottoria ei olekaan vaihdettu,vaan kaikki muu lisätty vanhaan moottoriin. Toki moottorinumero siitä löytyy, mutta sitä ei ole otteessa...

Käytännössä nuissa päästöisyyksissä ei varmaan ole mitään eroa, savuarvotkin ovat samat. Auto on Saksan/Ruotsintuonti, mutta sitäpä ei muutetakkaan ei-vähäpäästöiseksi, koska ruotsin otteessa on merkintä päästöistä.
Katotaan vielä se saksan ote siitä autosta mistä motti on. Jos se ei täsmää, niin ei sitten.
Sitten häätyy jo hunteerata.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Moottorin turbottaminen vastaa moottorin vaihtoa. Tästä johtuen vähäpäästöisen moottorin turbottamisen jälkeen pitäisi käydä VTT:n testit. Samoin turboahdetun moottorin muuttaminen (esim kuulerin lisäys, turbon vaihto isompaan, jopa pelkkä "chippaus") vastaa moottorin vaihtoa. Jälleen vähäpäästöisten kanssa pelatessa VTT kutsuu. Näin siis jos tehtäisiin "By the Book" eli tulkittaisiin lakia pilkulleen.

http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1449
Markus kirjoitti:Käytännössä nuissa päästöisyyksissä ei varmaan ole mitään eroa, savuarvotkin ovat samat. Auto on Saksan/Ruotsintuonti, mutta sitäpä ei muutetakkaan ei-vähäpäästöiseksi, koska ruotsin otteessa on merkintä päästöistä.
Katotaan vielä se saksan ote siitä autosta mistä motti on. Jos se ei täsmää, niin ei sitten.
Sitten häätyy jo hunteerata.
Niin, sillä ei välttämättä ole merkitystä mistä autosta tuo turpomoottori on peräisin. Eli tuo teidän auto, jonka katsastuksessa on nyt ongelmia, voi olla mahdollista muutoskatsastaa ei-vähäpäästöiseksi. Silloinhan pellin alle saa vaihtaa moottorin ilman kalliita päästötestejä. Se ei haittaa, vaikka auto olisi ollut ulkomaille rekisteröitynä vähäpäästöiseksi. Mikäli kyseistä autoa (sama malli, sama vuosi) on saanut uutena Suomesta ei-vähäpäästöisenä, niin tämän käytettynä tuodun voi muutoskatsastaa ei-vähäpäästöiseksi.
So long, and thanks for all the fish
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Joo, tieto tosiaan lisää tuskaa.
No vaihdetaan tekniikka takasin ja ajellaan menemään.
Yhtäkkiä loppu mielenkiinto koko hommasta.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Markus kirjoitti:Joo, tieto tosiaan lisää tuskaa.
No vaihdetaan tekniikka takasin ja ajellaan menemään.
Yhtäkkiä loppu mielenkiinto koko hommasta.
Niin tekee, valitettavasti. Kannattaa vielä selvitellä tuo mahdollisuus muutoskatsastaa auto ei-vähäpäästöiseksi. Siinä olisi varmaankin helpoin ja halvin tie ratkaista ongelma.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, tuonikäisen auton saa katsastettua ei-vähäpäästöiseksi, sitten moottorinvaihto on mahdollinen.

Olkaa nyt tarkkana sen päästömerkinnän kanssa ennen kun käytte koneita vaihtamaan.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Joo kannattaa kattoa se vähäpäästöisyys, tai ainakin yrittää vaihtaa se ennen koneenvaihtoa ei-vähäpäästöiseksi.
Pitää kysyä akelta lupa muuttaa auto ei-vähäpäästöiseksi. Suomi on tullu jäljessä tuossa päästöasiassa, kun se ruottisa tuli 88 vm ja uudempiin, joten ruottin rekisteriotteen mukaan tuli minullekin tuo vähäpäästöisyys.
Autoissa, siis minun ja suomi-auton välillä ei ole mitään käytännön eroa muuta kuin teksti otteessa.
Ei muuta kuin akeen yhteyttä, niin katotaan auttaako ne tässä asiassa.
Paikalliskonttorit ei voi tuota muuttaa, mutta voi olla toki huomaamatta sitä.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Hmm... Mun auto on vuosimallia -89 ja rekkarissa on merkintä vähäpäästöinen. Onko mahdollista muuttaa se ei-vähäpäästöiseksi? Itseä kiinnostaisi laittaa omaan autoon se kuuluisa fööni, mutta en ole asiaan perehtynyt koska autoni on vähäpäästöinen. Missä tilanteessa ake sallii auton muuttamisen ei-vähäpäästöiseksi? Täytyykö olla joku pätevä syy vai miten se homma toimii..?

PS. Alkaa tuo oma katti olemaan tiensä päässä niin olisi halvempaa ottaa se sieltä pois saatika ostaa uusi :lol:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

En tiiä vielä mitä ake sanoo asiasta, häätyy toivoa, että onnistuu. Niin ja hintaa ei tiedä.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Pasi H. kirjoitti:Hmm... Mun auto on vuosimallia -89 ja rekkarissa on merkintä vähäpäästöinen. Onko mahdollista muuttaa se ei-vähäpäästöiseksi? Itseä kiinnostaisi laittaa omaan autoon se kuuluisa fööni, mutta en ole asiaan perehtynyt koska autoni on vähäpäästöinen. Missä tilanteessa ake sallii auton muuttamisen ei-vähäpäästöiseksi? Täytyykö olla joku pätevä syy vai miten se homma toimii..?

PS. Alkaa tuo oma katti olemaan tiensä päässä niin olisi halvempaa ottaa se sieltä pois saatika ostaa uusi :lol:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 62&#122262
So long, and thanks for all the fish
saki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 08.11.2004 01:38

Viesti Kirjoittaja saki »

kysyin perjantaina katsastuskonttorilta (pori), että onnistuukomersustani(300TE -88) vähäpäästöinen merkinnän poisto, mutta sanoivat että päästöjä ei saa lisätä eli merkintää ei voi saada pois.. tämä oli kahden jampan yhteinen mielipide.. tiedä sitten.. ajattelin kysyä muualtakin viellä.

tuonti tojotassani(supra -89) syksyllä oli saksan otteessa vähäpäästöinen merkintä mutta katsastuksessa auto merkittiin ei vähäpäästöiseksi, koska sitä oli "viritetty" eikä siten voi kuulemma mennä vähäpäästöiseksi.. loogista.. tehot joutui kyllä mittauttamaan..

näissä systeemeissähän ei ole mitään järkeä.. täytyy viedä mese ruotsiin ja tuoda se suomeen uudestaan "viritettynä".. välillä joutuu tietty poistamaan rekisteristä..
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?p=351755&#351755 kirjoitti: Jees, soitettu ja turistu Kivilaakson Antin kanssa AKE:lta. Tulos oli se että kunhan saan maahantuojalta / jostain muualta laput jotka todistavat sen että tuollainen katti vehjes mistä napattu katti pois vastaa / täyttää 15/04 normit ja vastaa tosiaan suomalaista katitonta kaveriansa niin katin saa nypätä pois.
Eli kannattaa kysyä se toinen mielipide tuolta AKE:sta. Mikäli tuontimersuasi vastaavat suomimersut ovat ei-vähäpäästöisiä niin muutoskatsastus pitäisi sujua ongelmitta. Jos taas vastaavat uutena Suomeen tuodut Mersut ovat myöskin vähäpäästöisiä, niin sitten muutoskatsastus ei välttämättä onnistu.
So long, and thanks for all the fish
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

No niin, leima räsähti ja loppujen lopuksi aika helposti, pari veristä pierua ja puhelinsoitteluja. Sain vaatimuksenmukaisuustodistuksen autosta jossa motti oli ollut ja sen kanssa soittelin akelle, pykälien takaa löytyi tieto, että mottikin on vähäpäästöinen, sitä ei vain oltu merkattu suomen otteeseen, koska auto on hollanista tuotu v. 2000.
Sitten konttorille ja haastoin, että akella sanottiin moottorin olevan vähäpäästöinen, no hyvä pannaan leima..
Katastajasetä sano myös että asentamalla asianmukaisen katalysaattorin ei-vähäpäästöiseen moottoriin, siitä saadaan vähäpäästöinen.
Ja valaisi että kannattaa laittaa joku katin näkönen tyhjä pönttö putken väliin...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Markus kirjoitti:vähäpäästöiseen moottoriin, siitä saadaan vähäpäästöinen.
Ja valaisi että kannattaa laittaa joku katin näkönen tyhjä pönttö putken väliin...
No justiinsa, ja golffin katsastuksessa piti rutista pienestä öljyntihkumisesta (edes lätäkköä tehnyt lattialle) ja ihan merkitä se korjauskehoituksena. No totesin, että enpä tuolle öljyvuodolle voi/kannata oikein mitään tehdä niin ohje oli vähän pestä sitä ja tulla näyttämään 'korjattuna'. Voi herraisä, siis miksi edes ylipäätään viitsi merkitä sen. Kai se 356 tkm ajettu moottori nyt vähän saa vuotaa ja minä siitä hyvin tietoinen... eli jatkossa aina pesun kautta katastukseen, järki hoi.

...no pääsipä sanomaan siitäkin... :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
saki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 08.11.2004 01:38

Viesti Kirjoittaja saki »

veskola kirjoitti:
Markus kirjoitti:vähäpäästöiseen moottoriin, siitä saadaan vähäpäästöinen.
Ja valaisi että kannattaa laittaa joku katin näkönen tyhjä pönttö putken väliin...
No justiinsa, ja golffin katsastuksessa piti rutista pienestä öljyntihkumisesta (edes lätäkköä tehnyt lattialle) ja ihan merkitä se korjauskehoituksena. No totesin, että enpä tuolle öljyvuodolle voi/kannata oikein mitään tehdä niin ohje oli vähän pestä sitä ja tulla näyttämään 'korjattuna'. Voi herraisä, siis miksi edes ylipäätään viitsi merkitä sen. Kai se 356 tkm ajettu moottori nyt vähän saa vuotaa ja minä siitä hyvin tietoinen... eli jatkossa aina pesun kautta katastukseen, järki hoi.

...no pääsipä sanomaan siitäkin... :roll:
porissahan tuli itkua tästä kun yksityisellä konttorilla pääsi liian moni ekalla yrityksellä läpi.. ilmeisesti vain n.20% hylättiin kun vaatimus oli jotain 27%
en muista lukuja tarkkaan, mutta tämähän ajaa konttorit väkisin tähän hylkäämis kierteeseen.. lappu luukulle jos näytettävät autot on kaikki ehjiä..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

<OT Warning>
höh, katselin tuota 'öljyvuotoa' kun ei auto tosiaan ole mitään lätäköitä alleen aikaisemmin jättänyt ja sitten selvisi. Nimittäin massailin auton joku aika sitten ja siihen koneen/laatikon alle on pärskinyt joitakin massapisaroita, sellasia isompia klöntejä kun ruisku oli ensin unohtunut 2 barin paineelle. No nyt ajetaan autoa suolatiellä, jollon se on märkä joka paikasta, ja noista pärskeistä valuvat suolavesipisarat :evil: näyttävät todellakin aivan öljyvuodoilta. 'Korjauksena' on siis vaihtaa ansikerralla alustamassan väri.

Kyllä se herra yritti tosiaan hakata akselipalkkia paskaksi, ei saanut kuin yhdestä kohdasta 2 mm railon sinne. No ensi vuonna menee jo paremmin läpi sitten kun se pohjamaalattu ja massattu akseli on nyt täynnä hakkausjälkiä. Ei pysty paikkailemaan ulkona enää näillä keleillä.

Ei silti, oli siellä jotain oikeasti korjattavaakin, ja hyvä niin että tulee laitettua. Ihminen kun tunnetusti on laiska. Eilen laitoin troikan valossa mm. vetonivelet paikalleen. Perkeleen pimeätä on iltaisin autoa laitella :cry:

Toinen vähän hauska juttu oli äänimerkin toimimattomuus. Hassuinta on että kokeilin justiinsa ajellessa etä toimii hyvin...ja konttorin lattialla ei kuulunut kun ynhähdys. No sekin selvisi kotona, koneen pitää olla käynnissä jotta töötti laulaa. No tuosta suivaantuneena marssin motonettiin ja ostin 70 Ah bosh akun, ja ihan tarpeeseen se tuleeki talvella, tosin töötin kanssa asialla mitään tekemistä. Oli vanha akku saanut seisottamisesta (~2 v) sen verran siipeensä että jännitteet laski kun kone sammuksissa.
</OT Warning>

P.S 100 km/2 päivää ajoa 110 tiellä suolapaskassa ja uudet merkkilevyjarrut on säälittävän ruosteen raiskaamat :evil: Tuota menoa saa tehdä remppaa vähän useamminkin. Taidan ruveta käyttämään bussia työmatkoilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

porissahan tuli itkua tästä kun yksityisellä konttorilla pääsi liian moni ekalla yrityksellä läpi.. ilmeisesti vain n.20% hylättiin kun vaatimus oli jotain 27%
en muista lukuja tarkkaan, mutta tämähän ajaa konttorit väkisin tähän hylkäämis kierteeseen.. lappu luukulle jos näytettävät autot on kaikki ehjiä..
Tämä kyseinen konttori on ollut aikasemmin yksi fiksuimmin toimivista paikoista. Eli siis ei ole hylätty jos on joku palanut polttimo tai jotain muuta pientä. Mutta nyt kun konttori sai uudelleen luukkunsa auki niin huhhuh kun on linja muuttunut... Nykyään mittaavat jarrulevyjen paksuudenkin :lol:
Nooh, eipähän tarvi sinnekkään enää mennä, käyn muualla sitten kun tarvii katsastaa...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

On muutenkin aivan järjetöntä, että pitää olla joku hylkäysprosentti?! Jos siellä kävis pelkästään ehjiä autoja niin sillähän sais äkkiä konttorin suljettua :lol:
Kuinka tylyä olis ku kävis katsastamassa moitteettoman auton, ja inssi sanois että sori nyt, mutta päivän kiintiö ei oo täynnä, täytyypä antaa hylsy :lol:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ylläoleva golffi leimattiin tänään ilman huomautuksia. Äänimerkille ja 'öljyvuodolle' en tehnyt mitään. Ajovaloumpiot vaihdoin, ja vähän pelkäsin josko suuntaus olisi pielessä (säädin vanhojen mukaan seinää vasten). heh mitään suuntauksia katsottu, edes vilaissut niitä valoja. Tokaisi vain että eiköhän se taas vuoden mene ja löi leiman lappuun. :D Oli vähän mukavamman olonen heppu, ei hakemalla hakenut vikaa ja tarkastus kesti 2 min. Kokonaisuudessa asemalla käynti taisi kestää alle 5 min, eli ehdoton ennätys :shock:

Nyt voi sitten ruveta valmistautumaan tuon 'Vilman' leimaamiseen...

[niin tuo asema oli Salon Meriniityn A-katsastus vai mikä se virallinen nyt on]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Paljon syöttö mynäpumpussa, kun ruuvi on täysin auki ja paljon 1 kierros pienentää.? Tarvis laittaa siihen 90 hujakoille, piti leimalla vähän ruuvailla.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Markus kirjoitti:Paljon syöttö mynäpumpussa, kun ruuvi on täysin auki ja paljon 1 kierros pienentää.? Tarvis laittaa siihen 90 hujakoille, piti leimalla vähän ruuvailla.
Meinaako täysin auki sitä että oot ottanut niin paljon ylös kuin Jussi on neuvonut, vai vetänyt ihän pohjaan?

90 millin ja täyssyötön välillä on 2.5 kierrosta, ihan pohjaan en ole edes laskenut, kun se loppu ei vaikuta mihinkään.
Vastaa Viestiin