Kyllä sinne mattojen alle itse asiassa saa mahtumaan vaimennustavaraa ihan kivasti. Raskasmattoja (niitä kankeita bitumista tehtyjä) en itse enää laittaisi mihinkään sen jälkeen, kun olen laittanut noita aika paljon nykyaikaisempia systeemeitä; taitavat olla butyylikumipohjaisia (StP, Dynamat jne.). Noi on niin paljon helpompia käsitellä, leikata ja asentaa ja lisäksi ohuemmilla ja sitä kautta kevyemmillä kerroksilla saa saman vaimennusvaikutuksen. StP:tä saa esim. Motonetista ja monista verkkokaupoista. Fanatic Audio on tehnyt mielestäni erittäin hyvän sivuston autojen vaimentamisesta:
https://autonvaimennus.fi/
Lisäksi ajattelin, että voisin laittaa muutaman kuvan siitä, miten itse olen toteuttanut oman W124:n vaimennusta. Paljon siellä on sellaisia juttujakin tehty, mitä ei kuvissa näy, mutta saa noista jotain osviittaa. Materiaaleina on ollut StP Silver ja Gold -kumipohjaiset matot ja StP Biplast solumuovieristeet kaikuja vaimentamaan. Lisäksi mulla oli JC Elementsin mattoa, jossa oli samassa solumuovi ja tuollainen butyylikumimateriaali, mutta niitä ei enää taida missään olla myynnissä tietääkseni. Käytännössä mitään auton alkuperäisiä vaimennusaineita en poistanut, vaan laitoin vain uutta päälle. Joihinkin kohtiin tuplakerroksia.
Kuvien lisäksi eristystä olen laittanut mm. oviin (ovipelteihin butyylikumimattoa, vedonsuojamuoviksi normaalia paksumpi muovi ja ovipaneelin ja sen muovin väliin tuota StP Biplast -solumuovia. Etuovissa kun on kaiuttimet, niin siitä myös peitin kaikki oven rungon sisäpuolen reiät butyylikumimatolla. Lisäksi kojelaudan sisäpuolella on vähän ympäriinsä tuota solumuovieristettä ja pyöränkoteloissa on Lokarin valmistamat muoviset sisälokasuojat, joihin yläpintaan (eli sinne piiloon jäävään osaan) laitoin StP:n butyylikumimattoa ja alapinnoissa, eli pyörän puolella, on paksua lattiapinnoitushuopaa, joka vaimentaa esim. lentelevien kivien ropinat aika hyvin pois. Kyllä noilla toimilla jonkin verran vaikutusta jo saa aikaiseksi. Jos ei muuta, niin lisää massaa.