Nonnii.
Olikin noista tehottomuuksista jo juttua toisessa ketjussa, mutta auto starttaa lämpinänä niin kuin akku olisi tyhjä (testattu/kuormitettu; on uusi ja hyvä). Startatessa virrat tippuu 8v ja ajossa 13.1
Auto huollettu vianorilla, vaihdettu nokkien ja kammen asentoanturit, öljyt ja suod. Naftavuotoja tilkitty myös jakotukin tienoilta.
Mutta vika edelleen pysyy. Nyt starttaa vähän terhakammin, mutta lämpimänä kyllä saa veivata...
Seuraavaksi startti vaihtoon? Vi**u Porissa ei taida staria olla muualla kuin Satakunnan Autotalolla (eli marmori)...
Ja edelleen painaa se vika että loota menee vikatilaan (vaihtaa ison heti silmään ja kickdown ei toimi).
Prkl.
Semmosta.
W210 320cdi 2001vm käynnistyy lämpimänä huonosti
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320cdi 2001vm käynnistyy lämpimänä huonosti
Tarkista ruiskutus paineWilhod kirjoitti:Nonnii.
Olikin noista tehottomuuksista jo juttua toisessa ketjussa, mutta auto starttaa lämpinänä niin kuin akku olisi tyhjä (testattu/kuormitettu; on uusi ja hyvä). Startatessa virrat tippuu 8v ja ajossa 13.1
Auto huollettu vianorilla, vaihdettu nokkien ja kammen asentoanturit, öljyt ja suod. Naftavuotoja tilkitty myös jakotukin tienoilta.
Mutta vika edelleen pysyy. Nyt starttaa vähän terhakammin, mutta lämpimänä kyllä saa veivata...
Seuraavaksi startti vaihtoon? Vi**u Porissa ei taida staria olla muualla kuin Satakunnan Autotalolla (eli marmori)...
Ja edelleen painaa se vika että loota menee vikatilaan (vaihtaa ison heti silmään ja kickdown ei toimi).
Prkl.
Semmosta.
Siis laatiko vaihta isomalle kuin 2 ottako moottori enemän kuin 3000 kierrosta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 320cdi 2001vm käynnistyy lämpimänä huonosti
Laatikossa ei itsessään vikaa vaan kone on limp moodissa. Kaikki vaihteet toimii ja kun vika päällä kone kiertää yli 3000 ja vaihtaa kyllä 5 asti.
Eli kun homma toimii normaalisti niin kaikki toimii. Kun vikatila päällä niin kickdown ei toimi ja laatikko vaihtaa heti isompaa silmään.
Eli kun homma toimii normaalisti niin kaikki toimii. Kun vikatila päällä niin kickdown ei toimi ja laatikko vaihtaa heti isompaa silmään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 320cdi 2001vm käynnistyy lämpimänä huonosti
Siis vika päällä kiertääWilhod kirjoitti:Laatikossa ei itsessään vikaa vaan kone on limp moodissa.
Kaikki vaihteet toimii ja kun vika päällä kone kiertää yli 3000 ja vaihtaa kyllä 5 asti.
Eli kun homma toimii normaalisti niin kaikki toimii.
Kun vikatila päällä niin kickdown ei toimi ja laatikko vaihtaa heti isompaa silmään.
yli 3000 mutta tehoton niin ei ole ("limp" mode) moottori vikatilassa,
syy tehon tippumiseen on jotain muuta vaikapaa väärätietoa joltakin anturilta
esim ahtolämpö
ja ECU sitten sen mukan säätelle tehoa
jos laatiko on vikatilassa vain P R N 2 toimii,
(vika tila selvitykset/niiden erot helpotamaan muita autajia)
jos ei *:rin piuhan päähän pääse niin sitten joku muu testeri
tarkaillun alle ainakin lämpötilata, ruiskutus painen, ilmamassa, ahtopainen, jaarutiedot, suutimien arvot
egr prosentit, vaihde tiedot
*:rin piuhan päässä saa sen parhaan suunna mikä siellä
tekee kiusaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 320cdi 2001vm käynnistyy lämpimänä huonosti
Ahaa okei, kiitoksia korjauksesta!
Joo epäilen maffia/sen johtoja, koska otin maffin johdon irti ja ei vaikutusta käyntiin. Tänään aamusella menen koodien lukuun!
Joo epäilen maffia/sen johtoja, koska otin maffin johdon irti ja ei vaikutusta käyntiin. Tänään aamusella menen koodien lukuun!
Re: W210 320cdi 2001vm käynnistyy lämpimänä huonosti
Noniin nyt on koodit luettu:
P1664-008 (status: current and stored)
Electric heater booster
P0100 (status: stored)
Hot film maf sensor
(Otin eilen maffin johdon irti)
P1470-016 (status: stored)
Charge pressure control Positive control variation [charge pressue is too low]
P1190-008 (status: stored)
Fuel pressure control valve open circuit.
Semmosia. Paineensäätimeen tulon päällä uus tiiviste; eikä kone rynkytä käydessään. Vain ensimmäinen lienee päällä oleva vika, muut vanhoja(?)
Lisäksi laatikossa oli kaksi vikaa 2311 ja 2312 mutta kaveri sanoi, että ne on "haamuvikoja".
P1664-008 (status: current and stored)
Electric heater booster
P0100 (status: stored)
Hot film maf sensor
(Otin eilen maffin johdon irti)
P1470-016 (status: stored)
Charge pressure control Positive control variation [charge pressue is too low]
P1190-008 (status: stored)
Fuel pressure control valve open circuit.
Semmosia. Paineensäätimeen tulon päällä uus tiiviste; eikä kone rynkytä käydessään. Vain ensimmäinen lienee päällä oleva vika, muut vanhoja(?)
Lisäksi laatikossa oli kaksi vikaa 2311 ja 2312 mutta kaveri sanoi, että ne on "haamuvikoja".
Re: W210 320cdi 2001vm käynnistyy lämpimänä huonosti
Tuo ensimmäinen ilmeisesti lisälämmitin, joka edellisen omistajan mukaan on rikki. Jotenka ei "uutta tietoa" se vikakoodi.
Re: W210 320cdi 2001vm käynnistyy lämpimänä huonosti
Vastaus tohon käynnistymiseen oli uusi startti. 17v vanha alko olee tiensä päässä.
Tota tehonrajoitusvikaa tulee vähemmälti, tuntuu että vakkarilla ajettaessa se ilmaantuu.
Kerkeis vaa starin päässä näyttää kun on vika päällä. Ahtopaineanturi voi olla yks...
Tota tehonrajoitusvikaa tulee vähemmälti, tuntuu että vakkarilla ajettaessa se ilmaantuu.
Kerkeis vaa starin päässä näyttää kun on vika päällä. Ahtopaineanturi voi olla yks...