Mgo- kirjoitti:
muistaakseni 717.433 luki lootassa. tulee kuuen millin pumppu ja joku pikkuturbo niin kai tuo ny vähä aikaa ees niitä tehoja kestää.
Veikkaisin että lyhyellä akselilla. Mulla on 717.430 eli samanlaine pitkäakselinen 605 perässä ja toistaiseksi on kestänyt. Kaverille nakattiin samalla numerolla oleva loota 603 perään. Molemmissa +300 konia, että ei se ihan kertapolkasun loota ole kun vähän järkeä yrittää käyttää
Mgo- kirjoitti:
muistaakseni 717.433 luki lootassa. tulee kuuen millin pumppu ja joku pikkuturbo niin kai tuo ny vähä aikaa ees niitä tehoja kestää.
Veikkaisin että lyhyellä akselilla. Mulla on 717.430 eli samanlaine pitkäakselinen 605 perässä ja toistaiseksi on kestänyt. Kaverille nakattiin samalla numerolla oleva loota 603 perään. Molemmissa +300 konia, että ei se ihan kertapolkasun loota ole kun vähän järkeä yrittää käyttää
no hyvä! Oisko rintterin kytkin hyvä vai pitääkö tuo vakio?
mistäs se riippuu minkälainen vauhtipyörä noissa 124:n ikäsissä mersuissa on? siis kova, vai kaksoismassa. mulla ei ole tullut vastaan ainoataan kaksoismassapyörää. jos jollain on kuvaa laittaa moisesta, niin sekin olisi kiva.
http://carinfo.kiev.ua/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta sain ongittua semmoset tiedot että 717.433 on kaksoismassalla ja 717.430 kovalla pyörällä. Laatikkoa ja pyörää siis ehtimään...
Onkos kukaan näitten bmw laatikoitten kanssa leikkivä toteuttanu nopeusmittaria arduinolla ja sähkosellä nopeusmittarilla esim vaikka bmw? Pulssinhan vois ottaa vaikka suoraan taka abs anturista tai laittaa vaihtoehtosesti oma anturi kardaaniin sais vaan kaikkea muutakin kivaa samalla autoon kun tuommosen väsäis.
masa201 kirjoitti:Onkos kukaan näitten bmw laatikoitten kanssa leikkivä toteuttanu nopeusmittaria arduinolla ja sähkosellä nopeusmittarilla esim vaikka bmw? Pulssinhan vois ottaa vaikka suoraan taka abs anturista tai laittaa vaihtoehtosesti oma anturi kardaaniin sais vaan kaikkea muutakin kivaa samalla autoon kun tuommosen väsäis.
masa201 kirjoitti:Onkos kukaan näitten bmw laatikoitten kanssa leikkivä toteuttanu nopeusmittaria arduinolla ja sähkosellä nopeusmittarilla esim vaikka bmw? Pulssinhan vois ottaa vaikka suoraan taka abs anturista tai laittaa vaihtoehtosesti oma anturi kardaaniin sais vaan kaikkea muutakin kivaa samalla autoon kun tuommosen väsäis.
Mites tuon ohjaus? Miten saatu näyttään oikeaa lukua onko siinä säätö itestään tos mittarissa? Mulla lähti arduino uno kitti tilaukseen jos vaikka vähän harjottelis kun ei ole mitään hajua koodauksesta kait sitä tekemällä ja lukemalla oppii.
mik4-- kirjoitti:Tai vaikka sähkömoottori mittarin taakse vaijerin tilalle ja ohjaa sitä?
Mä suunnittelin sen niin että käyttäsin steppi moottoria tai sevoa mittarin takana tai naittasin mersun nopeusmittarintaulun taakse jonku sähköohjatun mittarin koneiston. Kyllähän se onnistuu vaikka laittaa normaali sähkömoottori pyörittään tota mersun nopeusmittaria.tohon arduinoon löytyy noita sketchejä vai mitä ne nyt on eli mistä se ohjelma kääntää koodiksi valmiita nopeusmittari sovelluksiakin eli ei koko käskyjakoa tartte naputella ja se on hyvä tälläselle tollolle joka tuskin sais sitä lediä edes vilkkuun sillä. Mutta tosin sen nopeusmittarin voi myös toteuttaa arduino gps mötikälläkin tollanen kitti makso ebayssä 44e ja tilasin ton gps kikkulankin kun makso 9e.
w124 mittaristoon sopii pienellä työllä w126 sähkönen nopeusmittari, näyttää orkkikselta. Ohjaa sitä sitten jollain arduinolla tai vastaavalla, itse aion ohjata tuota olefejerin lootapurkilla ja myös vakkari tarkoitus saada toimimaan samalla. Nopeustieto otetaan suoraan abs anturilta edestä.
mik4-- kirjoitti:Arduino on kyllä pätevä kampe. Eikö sillä oo sähkölaatikon ohjauksiakin tehty? Ja vaikka moottorin tiedonkeruunkin siihen samalla.
Jotain tuon tyylistä ois tarkotus koittaa tehdä että sais vähän muutakin tietoa koneesta ja kätevästi vaikka hukkiksen vastapaine ohjaus samalla mutta taitaa olla pitkä matka kun ei ole mitään kokemusta tuollasesta mutta eihän sitä opi mitään jos ei tee.
masa201 kirjoitti:Onkos kukaan näitten bmw laatikoitten kanssa leikkivä toteuttanu nopeusmittaria arduinolla ja sähkosellä nopeusmittarilla esim vaikka bmw? Pulssinhan vois ottaa vaikka suoraan taka abs anturista tai laittaa vaihtoehtosesti oma anturi kardaaniin sais vaan kaikkea muutakin kivaa samalla autoon kun tuommosen väsäis.
Mites tuon ohjaus? Miten saatu näyttään oikeaa lukua onko siinä säätö itestään tos mittarissa? Mulla lähti arduino uno kitti tilaukseen jos vaikka vähän harjottelis kun ei ole mitään hajua koodauksesta kait sitä tekemällä ja lukemalla oppii.
Tosta oli jonkun verran juttua tuolla mun W201 M50b25 topicissa vuosia sitte, Dakota Digital SGI-5, jolla voi kalibroida mittarilukeman, sille tieto abs anturilta ja piuha mittarille, samaa tapaa voi käyttää mm. W124:sen V8 mallin mittarin ohjaukseen jos haluu vakio mittaritaulun...
masa201 kirjoitti:Onkos kukaan näitten bmw laatikoitten kanssa leikkivä toteuttanu nopeusmittaria arduinolla ja sähkosellä nopeusmittarilla esim vaikka bmw? Pulssinhan vois ottaa vaikka suoraan taka abs anturista tai laittaa vaihtoehtosesti oma anturi kardaaniin sais vaan kaikkea muutakin kivaa samalla autoon kun tuommosen väsäis.
Mites tuon ohjaus? Miten saatu näyttään oikeaa lukua onko siinä säätö itestään tos mittarissa? Mulla lähti arduino uno kitti tilaukseen jos vaikka vähän harjottelis kun ei ole mitään hajua koodauksesta kait sitä tekemällä ja lukemalla oppii.
Tosta oli jonkun verran juttua tuolla mun W201 M50b25 topicissa vuosia sitte, Dakota Digital SGI-5, jolla voi kalibroida mittarilukeman, sille tieto abs anturilta ja piuha mittarille, samaa tapaa voi käyttää mm. W124:sen V8 mallin mittarin ohjaukseen jos haluu vakio mittaritaulun...
Eipä ole tullu törmättyä sun topicciin tuo onkin kätevä laite. Pitää nyt yrittää kuitenkin tolla arduinolla jos ei onnistu niin joutuu tuommosen tilaan tai kyllähän sillä onnistuu mutta saanko minä sen väsättyä onki eri asia
Noista voi sitten miettiä sopivaa riippuen käytössä olevasta perävälityksestä. Moderneissa dieseleissä lienee lähtökohtaisesti pidempi perävälitys vakiona kuin bensoissa, joten kolme ekaa vaihdetta "lyhyempiä". Ilmeisesti myös siksi, että vääntörasite olisi pienempi kun kierrokset ovat korkeammalla.
Esim. 37dz laatikoita on todella paljon tarjolla ja niitä saa tällä hetkellä hyvin edullisesti, jopa alle 150€ Englannista. Mä etsin bensaversiota välitysten vuoksi.
Ilmankos ne kiihdytysmiehet irtoaa viivasta välillä kakkosellakin. Pirun tiukka ykkösvaihde.
Vähän ketuttaa, kun on omassa tenavassa just syksyllä saatu 5v paketti nipussa uusine kytkimineen jne. Tuntui, että 2015 alkuvuodesta oli tosi huonosti 6v askeja tarjolla. Nyt ei viiti sellasta enää vaihtaa, ku on tuo 5v rakennettu ja on vielä ajamaton.
Semmosta kysymystä olis manuaali miehille, että pitääkö tyhjäkäynnillä kellään erikoista rapinaa laatikko tai kytkin. Mietin vaan että voiko rapina johtua tosta että ei oo mitään joustoa ennen laatikkoa, vai onko laatikko jo parhaat päivänsä nähnyt. 606 perässä teräsvauhtipyörä, 4 lapanen jousittamaton sintteri levy, sre 765 asetelma ja benarin 320z loota. Jos jollain kokemusta tommosen setupin äänistä niin vois jelpata.
T.R.B.N.G.R kirjoitti:Semmosta kysymystä olis manuaali miehille, että pitääkö tyhjäkäynnillä kellään erikoista rapinaa laatikko tai kytkin. Mietin vaan että voiko rapina johtua tosta että ei oo mitään joustoa ennen laatikkoa, vai onko laatikko jo parhaat päivänsä nähnyt. 606 perässä teräsvauhtipyörä, 4 lapanen jousittamaton sintteri levy, sre 765 asetelma ja benarin 320z loota. Jos jollain kokemusta tommosen setupin äänistä niin vois jelpata.
se jousittamaton levy tekee sen rapinan/rallatuksen mullon rallattanu kaikki kun on ollu jousittamaton levy..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Juu tätä itekkin ajattelin. Oli vaan niin kova rallatus ja laatikosta ei ollu tietoa että paljonko on menty. Ei laatikossa kyllä kytkin akselista kokeilemalla väljää tuntunut. Kiitoksia vastauksesta
Ekaa kertaa kun hallista ulos ajoin ja vähä sitä tossa pihassa koittelin niin kirosin jo että laatikko varmaa iha loppu ku rallattaa nii pirusti mutta sitten aloin miettiin että voihan se tosiaan kytkimestäkin tulla No kesällä ku saa pitoja niin näkee miten voimansiirto kestää. Tosiaan toi 320z loota 528 kardaani ja typ210 perä 2,93 välityksellä ja tupla kitkalevyillä. Saa nähä miten noi mersun 32mm asd vetarit kestää, vai alkaako hylkiin kun on muut osat benarista
ite mietin samaa että miten nuo 32 asd puikot kestää, ei siitä tosin oteta kun maksimissaan 400hv, tein emännälle tenavasta työauton ni varmasti piisaa sille tuokin tehomäärä
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Itsellä kanssa tuo rallatus ongelma kytkimessä niin eikö siihen tosiaan ole mitään muuta ratkaisua kuin jousitettu levy? Luulis, että jossakinhan siellä on välys tai jotain mikä sen äänen antaa?
harppa93 kirjoitti:Itsellä kanssa tuo rallatus ongelma kytkimessä niin eikö siihen tosiaan ole mitään muuta ratkaisua kuin jousitettu levy? Luulis, että jossakinhan siellä on välys tai jotain mikä sen äänen antaa?
mitä mullon nuita massalevyjä ollu ni kaikki rallattaa
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Onkos ollut sellasta ongelmaa, että moottorijarrulla jurnuttaa ilkeästi kun mennään tietyn kierrosalueen läpi? Ja onkos mersuun muuten edes saatavilla 240mm jousitettua kytkinlevyä missään? Noissa kaksoismassa muutos sarjoissa olis sellasia, mutta ei viittis koko sarjaa ostaa pelkän levyn takia..
harppa93 kirjoitti:Onkos ollut sellasta ongelmaa, että moottorijarrulla jurnuttaa ilkeästi kun mennään tietyn kierrosalueen läpi? Ja onkos mersuun muuten edes saatavilla 240mm jousitettua kytkinlevyä missään? Noissa kaksoismassa muutos sarjoissa olis sellasia, mutta ei viittis koko sarjaa ostaa pelkän levyn takia..
Tuleeko normaalissa ajossa kanssa? meillä on tullu vastaan muissa vehkeissä, että jos kone on tasapainotettu päin persettä (eritoten 5syl) + sintteri levy(jousittamaton) niin tuppaa kuulostaa laatikon jurnutukselta... mutta ku tasapainottanu koneen kunnolla ni loppu jurnutukset ajossa..
Kyllä iha normi ajossa moottorijarrulla tietyn kierrosalueen läpi mentäessä n. 2500->1500. Isommilla kierroksilla ei kuulu ääntä niinkään. Tuo tasapainotus juttu on kyllä mulla ihan mahdollinen, osia nimittäin ei ole painotettu. Pitäiskö siinä sitten painottaa männät, kanget, kampura ja vp+kytkin vai riittäskö vp ja kytkin?
harppa93 kirjoitti:Pitäiskö siinä sitten painottaa männät, kanget, kampura ja vp+kytkin vai riittäskö vp ja kytkin?
Racers Place tasapainotti mun vitosen ja sinne meni: kampura, kanget, männät, vauhtis, asetelma, dampperi ja yhdet männänrenkaat sekä yhden kaulan laakerit.
harppa93 kirjoitti:Pitäiskö siinä sitten painottaa männät, kanget, kampura ja vp+kytkin vai riittäskö vp ja kytkin?
Racers Place tasapainotti mun vitosen ja sinne meni: kampura, kanget, männät, vauhtis, asetelma, dampperi ja yhdet männänrenkaat sekä yhden kaulan laakerit.
Racers placelta saa asianmukaista palvelua tasapainotuksissa, mittapöytäkirjat jne. jos pk-seudulla kaipaa painotuksia niin ite ainakin suosittelen kyseistä paikkaa, omat ja kavereiden moottorit käyny siellä.