w126 käyttöautona
w126 käyttöautona
Oon tässä miettinyt, minkäköhänlainen mahtaisi olla w126 käyttöautona ympäri vuoden vai onko ne jo niin vanhoja että kannattaisi jättää harrasteautoksi.
Re: w126 käyttöautona
riippuu millaista ajomäärää meinasit suorittaa? diesel vai bensa? dieselit on kyllä aika kiven alla nykyään. onhan noissa ikään liittyviä ongelmia ruiskussa ym. itellä 640tkm ajettu 300sel joka toimii kyllä hienosti vielä tänäkin päivänä. vaan ongelmitta ei olla selvitty, pari kertaa jättäny käynnistymättä tosin ongelmat lähinnä ei itse auton syy.
W210 E320cdi
Re: w126 käyttöautona
Bensa mielessä ja ajoa ei tule erityisen paljon, pääasiassa kaupunkipörräystä eli varmaan jotain 15 000 - 20 000tkm vuodessa. Kun kattelee noita saksan hintoja, niin hinnat on suht samoissa kun huomattavastei uudenmat ässät. Ei siinä mitään kyllähän auto on hintansa väärti jos siitä tykkää. Lähinnä vaan vaivaako koria ruoste mitenkä ja jos saksasta sellasen raahaa, kannattaako se sitten ruostesuojata vielä? Ongelmiahan on jokaisesa autossa, eli en odota että oilsivat virheettömiä.simoks kirjoitti:riippuu millaista ajomäärää meinasit suorittaa? diesel vai bensa? dieselit on kyllä aika kiven alla nykyään. onhan noissa ikään liittyviä ongelmia ruiskussa ym. itellä 640tkm ajettu 300sel joka toimii kyllä hienosti vielä tänäkin päivänä. vaan ongelmitta ei olla selvitty, pari kertaa jättäny käynnistymättä tosin ongelmat lähinnä ei itse auton syy.
Re: w126 käyttöautona
Hinnat noususuunnassa taallakin.
Mutta ovat ruosteettomia ja assat aikalailla hyvin pidettyja.
Hakukustannukset ei paljon poikkea Saksaan verrattuna.
https://www.milanuncios.com/mercedes-be ... &anoh=1992" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta ovat ruosteettomia ja assat aikalailla hyvin pidettyja.
Hakukustannukset ei paljon poikkea Saksaan verrattuna.
https://www.milanuncios.com/mercedes-be ... &anoh=1992" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w126 käyttöautona
Mullahan on 560SEL jokapäiväisessä ajossa eikä oo ainakaan vielä jättäny tien päälle 
Halpaa 126 korista ei kannata hommata ulkomailta, kymppitonnilla alkaa jo löytymään hyväkuntoisia. Ehdottomasti kannattaa ruostesuojata, jo samalla viikolla kun oma ässä tuli Suomeen kävin massauttamassa Tectylillä, tänä tai ensi talvena sitten kunnon Tuff Kote Dinolit pohjaan. Ruoste ei vaivaa sen enempää kuin muissa tän ikäsissä.
Tämän ikäisissähän on vielä se vanha sääntö että mitä isompi kone sitä paremmat varusteet mutta kuinka paljon noille antaa arvoa niin se on itsestä kiinni

Halpaa 126 korista ei kannata hommata ulkomailta, kymppitonnilla alkaa jo löytymään hyväkuntoisia. Ehdottomasti kannattaa ruostesuojata, jo samalla viikolla kun oma ässä tuli Suomeen kävin massauttamassa Tectylillä, tänä tai ensi talvena sitten kunnon Tuff Kote Dinolit pohjaan. Ruoste ei vaivaa sen enempää kuin muissa tän ikäsissä.
Tämän ikäisissähän on vielä se vanha sääntö että mitä isompi kone sitä paremmat varusteet mutta kuinka paljon noille antaa arvoa niin se on itsestä kiinni

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5715
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 käyttöautona
enpä ole tuollasta sääntöö kuullutkaanHage kirjoitti:Mullahan on 560SEL jokapäiväisessä ajossa eikä oo ainakaan vielä jättäny tien päälle
Halpaa 126 korista ei kannata hommata ulkomailta, kymppitonnilla alkaa jo löytymään hyväkuntoisia. Ehdottomasti kannattaa ruostesuojata, jo samalla viikolla kun oma ässä tuli Suomeen kävin massauttamassa Tectylillä, tänä tai ensi talvena sitten kunnon Tuff Kote Dinolit pohjaan. Ruoste ei vaivaa sen enempää kuin muissa tän ikäsissä.
Tämän ikäisissähän on vielä se vanha sääntö että mitä isompi kone sitä paremmat varusteet mutta kuinka paljon noille antaa arvoa niin se on itsestä kiinni

Re: w126 käyttöautona
Mullakin on 8 vuotta ollut W126 300SE ajossa kesät talvet, pahiten vaivaa ruoste, eli sen kanssa kun on tarkkana niin hyvä tulee !
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Re: w126 käyttöautona
No eihän se tietenkään kiveen ole kirjoitettu, Suomi-autothan on tunnetusti erittäin usein karvalakkeja mutta ei mun mielestä Saksassakaan mitkään kaasari W124:t ole hirviämmin nähnyt ilmastointia eikä kutoskoneiset W126:t taas webastoa tai ajotietokonettatouhottaja kirjoitti:enpä ole tuollasta sääntöö kuullutkaan


"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w126 käyttöautona
Niinno on mullaki 300sel ja siinä ei tosiaan ole ilmastointia,vakkaria,kattoluukkua,nahkasisustaa tai sähköpenkkiä ym
että ainakin tämän yksilön kanssa pätee.

W210 E320cdi
Re: w126 käyttöautona
Menee jo ot:ks mutta menköön tämän kerran; esim. tossa mun lankussa ei oo mm. sähkölaseja ja oli paljon helpompaa avata ikkunoita talvella. Perheen W220:ssä saa lämmitellä tiivisteitä stendarilla että ikkunat saa aukisimoks kirjoitti:Niinno on mullaki 300sel ja siinä ei tosiaan ole ilmastointia,vakkaria,kattoluukkua,nahkasisustaa tai sähköpenkkiä ymettä ainakin tämän yksilön kanssa pätee.


"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5715
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 käyttöautona
niin... eiköhän se asia ole niin että autossa on ne varusteet mitkä se ensimmäinen ostaja on siihen halunnut maksaa, eiköhän tämä ole se sääntö ennemmin kuin moottori tilavuussimoks kirjoitti:Niinno on mullaki 300sel ja siinä ei tosiaan ole ilmastointia,vakkaria,kattoluukkua,nahkasisustaa tai sähköpenkkiä ymettä ainakin tämän yksilön kanssa pätee.

apropoo, mulla on kyllä kaikki nuo simoks:n mainitsemat varusteet ja vielä muutakin vaikka moottori tilavuus onkin vain 4.2L

Re: w126 käyttöautona
Kyl se menee niin että mitä isompi moottori, sitä enemmän lisävarusteita. Ja aina on ne poikkeukset.touhottaja kirjoitti:niin... eiköhän se asia ole niin että autossa on ne varusteet mitkä se ensimmäinen ostaja on siihen halunnut maksaa, eiköhän tämä ole se sääntö ennemmin kuin moottori tilavuussimoks kirjoitti:Niinno on mullaki 300sel ja siinä ei tosiaan ole ilmastointia,vakkaria,kattoluukkua,nahkasisustaa tai sähköpenkkiä ymettä ainakin tämän yksilön kanssa pätee.
![]()
apropoo, mulla on kyllä kaikki nuo simoks:n mainitsemat varusteet ja vielä muutakin vaikka moottori tilavuus onkin vain 4.2L
Re: w126 käyttöautona
126:ssa on kyllä sähkölasit auennu aina nätisti talvellakin,johtuisko siitä kun ne on vähän niinkuin syvennyksessä eikä yhtä pintaa auton muotoja mukaillen. Esim w210 oli sitten taas että aika rumasti paukahtaa vaikka hissukseen koittaa avata, tosin eipä niitä laseja talvella tarviikkaan avata ellei vetele röökiä ajon aikanaHage kirjoitti:Menee jo ot:ks mutta menköön tämän kerran; esim. tossa mun lankussa ei oo mm. sähkölaseja ja oli paljon helpompaa avata ikkunoita talvella. Perheen W220:ssä saa lämmitellä tiivisteitä stendarilla että ikkunat saa aukisimoks kirjoitti:Niinno on mullaki 300sel ja siinä ei tosiaan ole ilmastointia,vakkaria,kattoluukkua,nahkasisustaa tai sähköpenkkiä ymettä ainakin tämän yksilön kanssa pätee.
Periaatteessa autoon ei tartte mun mielestä olla kuin automaattiloota sekä penkinlämmittimet ja jälkimmäinenkin vain silloin jos autossa on mb-tex tai nahkasisuta

Kyllä se vakkari näissä lötköttimissä on mun mielestä aika "pakollinen" varsinkin jos käyttöautona ajelee. Nytkun siihen on tottunu.
Usein vaan se joka ostaa sen kutoskoneen v8:n sijaan lähtökohtasesti haluaa päästä halvemmalla/ei ole varaa niin sillon jää niitä varusteitakin ruksimattatouhottaja kirjoitti:niin... eiköhän se asia ole niin että autossa on ne varusteet mitkä se ensimmäinen ostaja on siihen halunnut maksaa, eiköhän tämä ole se sääntö ennemmin kuin moottori tilavuussimoks kirjoitti:Niinno on mullaki 300sel ja siinä ei tosiaan ole ilmastointia,vakkaria,kattoluukkua,nahkasisustaa tai sähköpenkkiä ymettä ainakin tämän yksilön kanssa pätee.
![]()
apropoo, mulla on kyllä kaikki nuo simoks:n mainitsemat varusteet ja vielä muutakin vaikka moottori tilavuus onkin vain 4.2L

W210 E320cdi
Re: w126 käyttöautona
Uskaltaako kukaan kertoa minkä hintaisia vakuutukset ja verot on w126:n eri malleissa?
Re: w126 käyttöautona
Bensa 300sel. Vero reilu parisataa vuodessa, pelkkä liikennevakuutus 160e/vuosi IF:ssä - bonus vain 40% tässä autossa tosin.Zinovjev kirjoitti:Uskaltaako kukaan kertoa minkä hintaisia vakuutukset ja verot on w126:n eri malleissa?
W210 E320cdi
Re: w126 käyttöautona
Ajoin W126 280SE automaatilla ympäri vuoden 2000-2007. Autohan on aivan sopiva käyttöajoon, lämmin ja lasitkaan ei huurru, minulla oli penkinlämmittimet ja veloursit.
Mutta jos on hyvä yksilö niin kannattaa miettiä pilaako sitä meidän loska-ajossa, eihän se hyvää autolle tee. Ellei pese joka päivä alustaa myöten ja kuivata hyvin tuuletetussa tallissa mutta eihän siinä järkeä ole...
Toki kulutus on kovempi kun nykyisillä kakkuvatkaimilla mutta tyylia ja tunnelmaa saa kyllä hakea uudemmista. Olen ajanut kesät 2011-2016 560SECillä ja siihen se on loistava auto. Itse asiassa juuri ajettu 2 vkoa sillä innosti minut kehumaan peliä.
Mutta jos on hyvä yksilö niin kannattaa miettiä pilaako sitä meidän loska-ajossa, eihän se hyvää autolle tee. Ellei pese joka päivä alustaa myöten ja kuivata hyvin tuuletetussa tallissa mutta eihän siinä järkeä ole...
Toki kulutus on kovempi kun nykyisillä kakkuvatkaimilla mutta tyylia ja tunnelmaa saa kyllä hakea uudemmista. Olen ajanut kesät 2011-2016 560SECillä ja siihen se on loistava auto. Itse asiassa juuri ajettu 2 vkoa sillä innosti minut kehumaan peliä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w126 käyttöautona
Mites tuollainen 280 kone jaksaa liikutella tuollaista isoa koria?karra kirjoitti:Ajoin W126 280SE automaatilla ympäri vuoden 2000-2007. Autohan on aivan sopiva käyttöajoon, lämmin ja lasitkaan ei huurru, minulla oli penkinlämmittimet ja veloursit.
Mutta jos on hyvä yksilö niin kannattaa miettiä pilaako sitä meidän loska-ajossa, eihän se hyvää autolle tee. Ellei pese joka päivä alustaa myöten ja kuivata hyvin tuuletetussa tallissa mutta eihän siinä järkeä ole...
Toki kulutus on kovempi kun nykyisillä kakkuvatkaimilla mutta tyylia ja tunnelmaa saa kyllä hakea uudemmista. Olen ajanut kesät 2011-2016 560SECillä ja siihen se on loistava auto. Itse asiassa juuri ajettu 2 vkoa sillä innosti minut kehumaan peliä.
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w126 käyttöautona
V8 liikuttaa paremminZinovjev kirjoitti:Mites tuollainen 280 kone jaksaa liikutella tuollaista isoa koria?karra kirjoitti:Ajoin W126 280SE automaatilla ympäri vuoden 2000-2007. Autohan on aivan sopiva käyttöajoon, lämmin ja lasitkaan ei huurru, minulla oli penkinlämmittimet ja veloursit.
Mutta jos on hyvä yksilö niin kannattaa miettiä pilaako sitä meidän loska-ajossa, eihän se hyvää autolle tee. Ellei pese joka päivä alustaa myöten ja kuivata hyvin tuuletetussa tallissa mutta eihän siinä järkeä ole...
Toki kulutus on kovempi kun nykyisillä kakkuvatkaimilla mutta tyylia ja tunnelmaa saa kyllä hakea uudemmista. Olen ajanut kesät 2011-2016 560SECillä ja siihen se on loistava auto. Itse asiassa juuri ajettu 2 vkoa sillä innosti minut kehumaan peliä.

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w126 käyttöautona
Toki mutta 280 twincam ruiskulla oli sellainen raaka kierrospeli. Oli nautinto kuulla koneen laulua kun sitä kierrätti, vaikka se ei ollut toki auton luonteelle sopivaa... tai miksi ei - eihän tuo ässä niin painava ollut, sellainen kepeä kulkupeli. Olihan minulla toisaalta sähkölasit, kattoluukku ja ortopedipenkit eli varusteita kyllä oli.tahtoomersun kirjoitti:V8 liikuttaa paremminZinovjev kirjoitti:Mites tuollainen 280 kone jaksaa liikutella tuollaista isoa koria?karra kirjoitti:Ajoin W126 280SE automaatilla ympäri vuoden 2000-2007.
Kyllä ässä sitä kasia kaipaa; ei pode hengenahdistusta ja alemmuudentunnetta. Itse en muuta kelpuuta enää kun on makean makuun päässy

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w126 käyttöautona
126:sen suurin ongelma on valitettavasti ruoste. Muuten tekniikka on hyvin pitkälle samaa kun w123 ja w124 malleissa eli se kyllä kestää huollettuna.
Osia löytyy hyvin käytettynä ja nettikaupoista saa edullisesti tarvikeosaa. Originaali peltiosat (esim lokarit) on jo melkoisen arvokkaita ja nuo kuuluisat puskurin kromit on uutena sikamaisissa hinnoissa.
Minulla on ollut 126 ajossa vuodesta 2007 (muutaman talven ollut säilössä) ja nuo ruosteongelmat alkaa vaatia huomiota. Muuten w126 on kyllä kuitenkin erinomainen auto ja edelleen jaksaa hymyilyttää kun ajaa pidempääkin matkaa.
300 bensa on aika hengetön kone pienillä kierroksilla mutta kyllä silläkin ajelee. Kulutus sillä on noin 10-13litraa sadalle. Tuossa toisessa minun 126:ssa on hieman piristetty OM603 turbodiesel mikä taas sopii mahtavasti vähän painavampaan autoon. Maantiellä kulkee kevyesti ja kulutus noin 8-10 litraa sadalle. Jos lompakko kestää niin kannattaa valita V8.
Olen touhottajan kanssa samaa mieltä noista varusteista. Niitä on juuri sen verran kun ensimmäinen omistaja on autoonsa halunnut. Ehkä isokoneisssa on yleisesti enemmän mutta paljon tulee vielä vastaan V8-malleja joissa ei ole edes ilmastointia saati sähköikkunoita.
W126 vaatii käyttöautona paljon huolenpitoa että se pysyy arvoisessaan kunnossa (varsinkin jos ajelee myös talvella) mutta se on kunnossa ollessaan vielä 30 vuotiaanakin tosi mahtava auto ajella. Sanoisin että ylläpito (ja polttoainekulut yhteensä) on silti pienemmät kun jollakin uudemmalla autolla. Mielestäni w126 sopii hyvin käyttöautoksi.
Osia löytyy hyvin käytettynä ja nettikaupoista saa edullisesti tarvikeosaa. Originaali peltiosat (esim lokarit) on jo melkoisen arvokkaita ja nuo kuuluisat puskurin kromit on uutena sikamaisissa hinnoissa.
Minulla on ollut 126 ajossa vuodesta 2007 (muutaman talven ollut säilössä) ja nuo ruosteongelmat alkaa vaatia huomiota. Muuten w126 on kyllä kuitenkin erinomainen auto ja edelleen jaksaa hymyilyttää kun ajaa pidempääkin matkaa.
300 bensa on aika hengetön kone pienillä kierroksilla mutta kyllä silläkin ajelee. Kulutus sillä on noin 10-13litraa sadalle. Tuossa toisessa minun 126:ssa on hieman piristetty OM603 turbodiesel mikä taas sopii mahtavasti vähän painavampaan autoon. Maantiellä kulkee kevyesti ja kulutus noin 8-10 litraa sadalle. Jos lompakko kestää niin kannattaa valita V8.
Olen touhottajan kanssa samaa mieltä noista varusteista. Niitä on juuri sen verran kun ensimmäinen omistaja on autoonsa halunnut. Ehkä isokoneisssa on yleisesti enemmän mutta paljon tulee vielä vastaan V8-malleja joissa ei ole edes ilmastointia saati sähköikkunoita.
W126 vaatii käyttöautona paljon huolenpitoa että se pysyy arvoisessaan kunnossa (varsinkin jos ajelee myös talvella) mutta se on kunnossa ollessaan vielä 30 vuotiaanakin tosi mahtava auto ajella. Sanoisin että ylläpito (ja polttoainekulut yhteensä) on silti pienemmät kun jollakin uudemmalla autolla. Mielestäni w126 sopii hyvin käyttöautoksi.