Tervehdys kaikille
81 ssä 200d farkussani katsastus lähestyy uhkaavasti ja tuo seisontajarru ei tunnu oikein pitävän. Mistähän säätö tapahtuu ja onko seisontajarrulle omat palat tai kengät kun en ole näitä ennen laitellut
123 seisontajarrun säätö
123 seisontajarrun säätö
Jussi
Niin, edelliseen lisäten, että kun olet löytänyt pyöränpultin reiästä rattaan, niin pyörität sitä meisselillä... öö... hitto kun en muista kumpaan suuntaan. Joka tapauksessa kokeilemalla selviää. Kiristä se ensin nin tiukkaan, ettei pyörä pyöri, ja sitten löysäät riittävästi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Säätöratas löytyy (ainakin 124ssä) kun pyörittää pultinreikää 45 astetta taaksepäin, kummallakin puolella. Ennen säätöä löysää vasemman ja oikean puolen vaijerien tasapainotussysteemin mutteri, löytyy auton alla sieltä mistä vaijerit lähtevät. Säädön jälkeen taas kiinni sen verran että vaijerit ei ole löysiä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
jarru
Kiristä mutteri reiästä niin ettet jaksa pyörittää jarrulevyä eteen päin (käsijarru jää lukkoon). Sitten löysäät 4-5 napsausta. Parhaiten näet sinne reikään halogeenin valolla. Paras työkalu talttapaa meisseli.
Tämmönen operaatio vie joku 5 min/pyörä ja tulos katsastuksessa=ei puolla yhtään.
Tämmönen operaatio vie joku 5 min/pyörä ja tulos katsastuksessa=ei puolla yhtään.
OT: kaikissa henkilömallin Mercedeksissä on ollut levyt takana vuodesta 1968. Lukuunottamatta W168:a... Vai lasketaanko sitä mersuksi lainkaan...juhah kirjoitti:Kiitti hyvistä neuvoista jarrupalat oli ainakin helppo vaihtaa ja olin ihan ihmeissäni kun näinkin vanhassa autossa on edessä sekä takana levyt . Onpa hyvä kun joku viittii täällä aina antaa hyviä neuvoja niin ei tarvitse turhaa työtä tehdä

