123 seisontajarrun säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

123 seisontajarrun säätö

Viesti Kirjoittaja juhah »

Tervehdys kaikille
81 ssä 200d farkussani katsastus lähestyy uhkaavasti ja tuo seisontajarru ei tunnu oikein pitävän. Mistähän säätö tapahtuu ja onko seisontajarrulle omat palat tai kengät kun en ole näitä ennen laitellut
Jussi
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

124 ainakin pysty säätään pyörän pultin reiäistä. eli perä ilmaan ja yks pultti irti taskulampulla katselet reiäistä samalla kun pyörittelet rengasta.
www.thaiklupi.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niin, edelliseen lisäten, että kun olet löytänyt pyöränpultin reiästä rattaan, niin pyörität sitä meisselillä... öö... hitto kun en muista kumpaan suuntaan. Joka tapauksessa kokeilemalla selviää. Kiristä se ensin nin tiukkaan, ettei pyörä pyöri, ja sitten löysäät riittävästi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja juhah »

Kiitti hyvistä neuvoista jarrupalat oli ainakin helppo vaihtaa ja olin ihan ihmeissäni kun näinkin vanhassa autossa on edessä sekä takana levyt . Onpa hyvä kun joku viittii täällä aina antaa hyviä neuvoja niin ei tarvitse turhaa työtä tehdä
Jussi
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Säätöratas löytyy (ainakin 124ssä) kun pyörittää pultinreikää 45 astetta taaksepäin, kummallakin puolella. Ennen säätöä löysää vasemman ja oikean puolen vaijerien tasapainotussysteemin mutteri, löytyy auton alla sieltä mistä vaijerit lähtevät. Säädön jälkeen taas kiinni sen verran että vaijerit ei ole löysiä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Joo ja jos vaijeria tarvii säätää niin sitä voi säädellä auton alta. Seisontajarrulle on omat kengät ja ne sijaitsevat takajarrulevyjen sisällä olevassa rummussa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

jarru

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Kiristä mutteri reiästä niin ettet jaksa pyörittää jarrulevyä eteen päin (käsijarru jää lukkoon). Sitten löysäät 4-5 napsausta. Parhaiten näet sinne reikään halogeenin valolla. Paras työkalu talttapaa meisseli.
Tämmönen operaatio vie joku 5 min/pyörä ja tulos katsastuksessa=ei puolla yhtään.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

juhah kirjoitti:Kiitti hyvistä neuvoista jarrupalat oli ainakin helppo vaihtaa ja olin ihan ihmeissäni kun näinkin vanhassa autossa on edessä sekä takana levyt . Onpa hyvä kun joku viittii täällä aina antaa hyviä neuvoja niin ei tarvitse turhaa työtä tehdä
OT: kaikissa henkilömallin Mercedeksissä on ollut levyt takana vuodesta 1968. Lukuunottamatta W168:a... Vai lasketaanko sitä mersuksi lainkaan... :roll: :lol:
Vastaa Viestiin