-89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Varmasti ovat Sachsin tasonsäädöt hyvät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Sachsit on OK. Orkkis iskari taitaa mennä viidensadan nurkille kappaleelta ja vahvistetulle alustalle tarkoitetun saatavuus hyvin huono.
Alimmasta kierroksesta löytyy orkkisjousessa, mutta jos on ruosteessa niin ei välttämättä enää saa selvää. Puhdista huolella ja tutki...Osaatteko sanoa löytyykö ja mistä kohtaa jousta osanumero jos niissä sellainen on?
wiimax.fi
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Alin kierros on molemmista irtokappaleena...heh. Helpottaa puhdistamista, mutta pelkäänpä ettei enää saa selvää.dealer kirjoitti:Alimmasta kierroksesta löytyy orkkisjousessa, mutta jos on ruosteessa niin ei välttämättä enää saa selvää. Puhdista huolella ja tutki...
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Jep, lankkuni MB-originaalit vaimentimet ovat Sachsin valmistamat.Timo L. kirjoitti:Varmasti ovat Sachsin tasonsäädöt hyvät.
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Hyvä hommaEfraim kirjoitti:Jep, lankkuni MB-originaalit vaimentimet ovat Sachsin valmistamat.Timo L. kirjoitti:Varmasti ovat Sachsin tasonsäädöt hyvät.

-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Sampetti. Kolmesta paikasta on jo peruttu Sachsin vahvistetun iskareiden tilaus, koska saatavuus tosiaan huono. Orkkiksia en ainakaan vielä ole yrittänyt hankkia, koska niistä kertyy euroja niin rutosti...
Mitenkäs nyt "panisin" jos tarvike sellaisia ei saa? Toimiiko alusta lainkaan kunnolla vahvistetun jousen ja "normi" iskarin kanssa? Tai voiko niitä edes käyttää yhdessä? Vai onko viisaampaa laittaa ei HD jouset ja ei HD iskarit?
Mitenkäs nyt "panisin" jos tarvike sellaisia ei saa? Toimiiko alusta lainkaan kunnolla vahvistetun jousen ja "normi" iskarin kanssa? Tai voiko niitä edes käyttää yhdessä? Vai onko viisaampaa laittaa ei HD jouset ja ei HD iskarit?
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
No löysinpä ebaystä (yhdet ja ainoat) käytetyt orkkis HD iskarit
Toivottavasti ovat vielä kelvoliset... Mitä muuten tuo iso numero tuossa iskarissa tarkoittaa? Noissa iso numero 2.

-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Hommasin orkkikset 1243241704 takajouset ja vaihdoin alle. Nyt on perä sopivalla korkeudelladealer kirjoitti:Ok. Jos hankit jouset noilla pisteillä niin taakse tulee sedanin vahvistetut jouset (kuten on käynytkin) ja eteen "pullojouset" jäykemmästä päästä ---> todennäköisesti auto pilalla (kyseessä vain minun mielipide, en tykkää jäykästä ylikorkeasta alustasta joka lisäksi pilaa ajo-ominaisuudet tiellä)
Minun laskemien pisteiden mukaan taakse kuuluisi farkun HD-jousi:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 43241704/0" onclick="window.open(this.href);return false;
ja eteen varustellun kuutosdieselin jousi:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 43212204/0" onclick="window.open(this.href);return false;
Esim. vetokoukun+kattoluukun 10 pistettä jo nostavat takajousen pykälää jäykemmäksi eli KL tarjoaa -->
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 43241204/0" onclick="window.open(this.href);return false;
vahvistettu sedanin takajousi jota ei voi suositella kuin sedaniin ja vain jos sillä vedetään jatkuvasti kärryä tai peräkontissa on huomattavasti painoa.
Sanoisin että joutuu valitsemaan joko pisteiden mukaan lasketun tai hyvän alustan, mutta makuasioitakin nämä toki ovat.
Alkuperäiset jouset saa noin 500-600 euroa / kierros.
Tarvikejousten osalta on usein jouduttu tekemään niin että kokeillaan, ellei ole hyvä vaihdetaan samantien jäykempää tai löysempää, joskus laikataan vähän pois että saadaan auton asento kohdalleen.

Onko niin, että ns. ilmaamista ei tarvitse tehdä iskarin vaihdon jälkeen? Eli nesteet kulkeutuu iskariin ja ilmat pois? Ja tämäkö tehdään niin, että
auton perä nostetaan ilmaan -> tasonsäätöventtiilin säätötanko irti -> auto käymään -> säätöventtiili yläasentoon -> valmis, kun hydrauliöljysäiliöstä ei öljy enää vähene -> säätötanko kiinni -> auto alas ?
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Oikein hyvä että löytyi sopivat jouset !
Olen iskarien vaihdon yhteydessä aina pumpannut uuden iskarin täyteen öljyä ennen asennusta ja ilmaillut sekä ruuvista että liittimistä, mutta lähinnä siksi että kaikki öljy vaihtuisi uuteen. En tiedä miten hyvin systeemi ilmautuu availematta, luulisin että ilmautuu.
OT; ostin E300TD -93 viime viikolla ja siihen oli tehty vastikään remontti jossa vaihdettu uudet Sachs takaiskarit sekä vähän myöhemmin uudet jousipallot. Jousista en tiedä millaiset ovat (varmasti nekin joskus vaihdettu) mutta perä on asiallisella korkeudella ja auto aivan erinomaisen mukava ajaa. Tuossa oli käynyt niin että joku "mersumies" on edelliselle omistajalle kertonut että iskarit on rikki kun perä oli ollut jäykkä, no tietysti iskarien vaihto ei auttanut siihen vaivaan vaan vasta jousipalloilla tokeni. Entiset iskarit sain auton mukana, olisi myytävänä hyväkuntoiset A1243202413 Sachsit. Kiinnitin alapään viilapenkkiin ja vääntelin, yhtään ei tunnu nivelessä välystä olevan.
Olen iskarien vaihdon yhteydessä aina pumpannut uuden iskarin täyteen öljyä ennen asennusta ja ilmaillut sekä ruuvista että liittimistä, mutta lähinnä siksi että kaikki öljy vaihtuisi uuteen. En tiedä miten hyvin systeemi ilmautuu availematta, luulisin että ilmautuu.
OT; ostin E300TD -93 viime viikolla ja siihen oli tehty vastikään remontti jossa vaihdettu uudet Sachs takaiskarit sekä vähän myöhemmin uudet jousipallot. Jousista en tiedä millaiset ovat (varmasti nekin joskus vaihdettu) mutta perä on asiallisella korkeudella ja auto aivan erinomaisen mukava ajaa. Tuossa oli käynyt niin että joku "mersumies" on edelliselle omistajalle kertonut että iskarit on rikki kun perä oli ollut jäykkä, no tietysti iskarien vaihto ei auttanut siihen vaivaan vaan vasta jousipalloilla tokeni. Entiset iskarit sain auton mukana, olisi myytävänä hyväkuntoiset A1243202413 Sachsit. Kiinnitin alapään viilapenkkiin ja vääntelin, yhtään ei tunnu nivelessä välystä olevan.
wiimax.fi
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Mistä tuo mainitsemasi ruuvi löytyy, josta olet ilmaillut? Sain jo hyväkuntoiset käytetyt iskarit (1243201213), joten minulla ei ole tarvetta. Kiitos. Ehkä (todennäk.) joku muu palstalainen kyllä huolii...dealer kirjoitti:Oikein hyvä että löytyi sopivat jouset !
Olen iskarien vaihdon yhteydessä aina pumpannut uuden iskarin täyteen öljyä ennen asennusta ja ilmaillut sekä ruuvista että liittimistä, mutta lähinnä siksi että kaikki öljy vaihtuisi uuteen. En tiedä miten hyvin systeemi ilmautuu availematta, luulisin että ilmautuu.
OT; ostin E300TD -93 viime viikolla ja siihen oli tehty vastikään remontti jossa vaihdettu uudet Sachs takaiskarit sekä vähän myöhemmin uudet jousipallot. Jousista en tiedä millaiset ovat (varmasti nekin joskus vaihdettu) mutta perä on asiallisella korkeudella ja auto aivan erinomaisen mukava ajaa. Tuossa oli käynyt niin että joku "mersumies" on edelliselle omistajalle kertonut että iskarit on rikki kun perä oli ollut jäykkä, no tietysti iskarien vaihto ei auttanut siihen vaivaan vaan vasta jousipalloilla tokeni. Entiset iskarit sain auton mukana, olisi myytävänä hyväkuntoiset A1243202413 Sachsit. Kiinnitin alapään viilapenkkiin ja vääntelin, yhtään ei tunnu nivelessä välystä olevan.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Venttiilin päältä, siitä osasta missä säätötanko on. Perus ilmaruuvi, muistaakseni 11mm kannalla. Saattaa olla tiukassa, mutta lämmittäen saa varmasti auki - paksu ruuvi, kestää vääntää.
wiimax.fi
Re: -89 W124 300TD T jouset, iskarit ja code 702
Ok. Kiitos vaan! Taisi onnistua iskarin vaihtokin letkuliitännästä ilmailemalla pelkästään. Ainakin ihan tuntuu hyvältä ajossa eikä kuulu ylimääräisiä ääniäkään.
ASD-vikavalokin tuli kuntoon tänään. Kun ei poistunut vikavalo jarruvalokytkimen vaihdolla, niin ajattelin, että laitetaan magneettiventtiiliin liikettä ja käväisin soralla parkkiksella pyöräyttämässä lievän sladin
. Sladin jälkeen kuittaantui vika pois
En tiedä oliko mikään viisain konsti tuo, mutta tulipa mieleen ja kokeiltua. Enkä kyllä tiedä sitäkään oliko tuolla pikku sladilla mitään tekemistä vian kuittaantumisen kanssa, mutta hyvä näin.
ASD-vikavalokin tuli kuntoon tänään. Kun ei poistunut vikavalo jarruvalokytkimen vaihdolla, niin ajattelin, että laitetaan magneettiventtiiliin liikettä ja käväisin soralla parkkiksella pyöräyttämässä lievän sladin


-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430