
OM603, 7mm elementit ja jne.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Ite en ainakaan usko että turbo liian iso, oon itse sillä puuttuvan polttoaineen kannalla.. kuinka vehje lykkää mustaa esim? 

Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
niin, pakokaasun väri kertoo aika hyvin sen syöttömäärän. jos vielä kilon paineilla tule mustaa, pakarista veto päällä niin on siellä ainakin isommat tapit, kun ne vakiot. ja kunnolla säädetyssä isotappisessa tulee vielä täysilläkin ahtopaineilla mustaa. kaikki ne pölläyttää kun kaasun painaa pohjaa, mutta mikä on tilanne, kun on veto päällä? näkyykä taustapeilistä pelkkää mustaa? vai kaukana takana yksittäinen pieni savupilvi?saquzi kirjoitti:Ite en ainakaan usko että turbo liian iso, oon itse sillä puuttuvan polttoaineen kannalla.. kuinka vehje lykkää mustaa esim?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Millä Dieselpajalla pumppu kävi?Hotoks kirjoitti:Eipä ollut sakka sihdissäkään mitää kummempia oli vähän liiankin puhdas omasta mielestä. Voiko toi turbo muka olla sitten liian "iso"??? vaikka alkaakin paineita nostaa jo siinä 2500rpm kohdilla. Täytyy viellä kokeilla sähkösellä polttoainepumpulla että olisko toi mekaaninen vaan kulunut niin paljon.
Tässä ovatkin sitten kaikki melkeen nyt käyty läpi, olen vaan alkanut enemmän nyt epäilee tuota kyseistä diesel pajaa ettei olekkaan osannut säätää 7mm elementeillä noita pumppuja.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Hieman kestänyt vastailla kun on tuossa muuttoa ollut ja sen sellaista, autokin tällä hetkellä nyt taas nipussa. kyllähän 1barin paineilla tulee ihan savua viellä reilustikkin, otin tuossa aivan ensinmäisen kokoomisen yhteydessä tuollaisen savutus videonkin itselle, kun ei oltu mitään viellä muuta tehty ku pumppu ja turbo laitettu paikoilleen.pera8x kirjoitti:niin, pakokaasun väri kertoo aika hyvin sen syöttömäärän. jos vielä kilon paineilla tule mustaa, pakarista veto päällä niin on siellä ainakin isommat tapit, kun ne vakiot. ja kunnolla säädetyssä isotappisessa tulee vielä täysilläkin ahtopaineilla mustaa. kaikki ne pölläyttää kun kaasun painaa pohjaa, mutta mikä on tilanne, kun on veto päällä? näkyykä taustapeilistä pelkkää mustaa? vai kaukana takana yksittäinen pieni savupilvi?saquzi kirjoitti:Ite en ainakaan usko että turbo liian iso, oon itse sillä puuttuvan polttoaineen kannalla.. kuinka vehje lykkää mustaa esim?
https://youtu.be/yB6Djkq-fr8?list=PLAtP ... q9l3B49y3S" onclick="window.open(this.href);return false;
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
JR-Diesel pieksämäellä, oli tälläsiä pumppuja tehnyt parikin myös sitten oli jopa kaverille tuollaisen tehnyt. Oon nyt tässä alkanut epäilee täysin noita pumpun säätöjä että oliskohan ne sittenkään kohdalla, kun paja tuossa ilmoitti että tarviisi olla jopa siirtopumppu jo erikseen tuollaiselle 7mm elementeille.Jari Ke kirjoitti:Millä Dieselpajalla pumppu kävi?Hotoks kirjoitti:Eipä ollut sakka sihdissäkään mitää kummempia oli vähän liiankin puhdas omasta mielestä. Voiko toi turbo muka olla sitten liian "iso"??? vaikka alkaakin paineita nostaa jo siinä 2500rpm kohdilla. Täytyy viellä kokeilla sähkösellä polttoainepumpulla että olisko toi mekaaninen vaan kulunut niin paljon.
Tässä ovatkin sitten kaikki melkeen nyt käyty läpi, olen vaan alkanut enemmän nyt epäilee tuota kyseistä diesel pajaa ettei olekkaan osannut säätää 7mm elementeillä noita pumppuja.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Epäilisin pumpun ajotusta, tai ainakin että siinä on varmasti jotain pielessä. oikea ajotushan reaalielämässä pitäisi olla noin 24 BTDC. Syöttöpumpun lukitus saattaa olla nyt eripaikassa kuin aiemmin koska se keskipakoislimppu(missä lukitusnänni on) ei välttämättä ole enää oikeassa paikassa suhteessa kampiakselin merkintöihin. keskipakoismällin joutuu purkamaan elementtien vaihdossa ja sen kiinnitys on pelkästään kartiolla eikä siinä ole kiilauraa niin siinä ei välttämättä päde meisselin omat ajoitusohjeet. Varsinkin jos kyseinen paja on laittanut vaan muutamia pumppuja niin siinä voi käydä stiplu.
Yläkuolokohta ois hyvä katsoa heittokellolla männästä jos ei ole varma kampiakselin merkinnöistä. Sekä vastaavasti joutsenkaulan avulla selvittää pumpun ajoitus, eli milloin ykköspytty alkaa sylkäsemään.
best regards meisseli-setä
Yläkuolokohta ois hyvä katsoa heittokellolla männästä jos ei ole varma kampiakselin merkinnöistä. Sekä vastaavasti joutsenkaulan avulla selvittää pumpun ajoitus, eli milloin ykköspytty alkaa sylkäsemään.
best regards meisseli-setä
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Jarmiila kirjoitti:Epäilisin pumpun ajotusta, tai ainakin että siinä on varmasti jotain pielessä. oikea ajotushan reaalielämässä pitäisi olla noin 24 BTDC. Syöttöpumpun lukitus saattaa olla nyt eripaikassa kuin aiemmin koska se keskipakoislimppu(missä lukitusnänni on) ei välttämättä ole enää oikeassa paikassa suhteessa kampiakselin merkintöihin. keskipakoismällin joutuu purkamaan elementtien vaihdossa ja sen kiinnitys on pelkästään kartiolla eikä siinä ole kiilauraa niin siinä ei välttämättä päde meisselin omat ajoitusohjeet. Varsinkin jos kyseinen paja on laittanut vaan muutamia pumppuja niin siinä voi käydä stiplu.
Yläkuolokohta ois hyvä katsoa heittokellolla männästä jos ei ole varma kampiakselin merkinnöistä. Sekä vastaavasti joutsenkaulan avulla selvittää pumpun ajoitus, eli milloin ykköspytty alkaa sylkäsemään.
best regards meisseli-setä
Niin olen itsekkin alkanut tuota pumppu pajaa epäilee, että oiskohan laittanut niin sanotuille "vakio pumpun säädöille" kun pumppua on tehnyt. Ihmettelin noita ennakoitakin kun anto että pitäisi olla samat ennakot kun vakiona 14. Auto kävi aivan liian karkeasti siihen nähden miten muita tälläsiä olen kuullut käyvän. Siirtopumpullakin testailin ja eipä tuo parempaa tulosta ole antanut.
Eli ei muuta ku osaavammalle pajalle tuo pumppu.
Kampiakselista löytyikin nuo merkinnät ihan kun tuli tuossa aikasemmin vaihdettua uusi kampiakseli kokonaan laakereineen. Jakokin on kohdallaan.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
jos siellä on ajoitus pielessä, niin ei sen takia kannata mihkään pajalle pumppua lähetellä. katsot joutsenkaulalla vaan todellisen ennakon, niin se asia on sillä ratkastu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Täytyy tossa purkailla hieman ku taas pääsee tallille, hankalaks tää tekee just sen ku käyttöauto kyseessäpera8x kirjoitti:jos siellä on ajoitus pielessä, niin ei sen takia kannata mihkään pajalle pumppua lähetellä. katsot joutsenkaulalla vaan todellisen ennakon, niin se asia on sillä ratkastu.

s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Tarttui vain silmiin, EI tarvitse purkaa keskipakopainoja elementtien vaihdossa..Jarmiila kirjoitti: keskipakoismällin joutuu purkamaan elementtien vaihdossa

Mutta tosiaan, joutsenkaulallahan sen näkee.

Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
aika hyvin pääset kartalle ruiskuennakosta, kun irrotat ykkösen suutinputken pumpun päästä. paperilla vähän imaset liikoja löpöjä pois siitä, mihin suutinputki tulee kiinni. sitten vaan virrat päälle, tai vaikka nippusiteellä sammutinvipu yläasentoon. ja kampiakselilta pyörittämään ja silmä kovana samalla kattot sitä suutinputken lähdön nesteenpintaa. heti, kun alkaa pinta nousta, niin lopettaa pyörittämisen siihen ja todellisen ruiskuennakon voi lukea kampuran asteista.
ei ole mikään kovin iso ja vaivalloinen työ. tekee käyttöautoon ihan hyvin vaikkapa töiden jälkeen iltasellakin. pikkasen hankalammaksi se muuttuu siinä kohtaa, jos joutuu pumppua irrotteleen ajotuksen säätämisen takia, sikäli mikäli siinä hienosäätöruuvviissa ei riitä vara. mutta kyllä senkin yhdessä illassa tekee ilman hoppuiluja, jos ei mene ihan sähläilyksi.
ei ole mikään kovin iso ja vaivalloinen työ. tekee käyttöautoon ihan hyvin vaikkapa töiden jälkeen iltasellakin. pikkasen hankalammaksi se muuttuu siinä kohtaa, jos joutuu pumppua irrotteleen ajotuksen säätämisen takia, sikäli mikäli siinä hienosäätöruuvviissa ei riitä vara. mutta kyllä senkin yhdessä illassa tekee ilman hoppuiluja, jos ei mene ihan sähläilyksi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Ootko nyt aivan varma ettei vaan se hukkaportti vuoda? Jos on kiinteellä portilla ja jousi on löysä niin kyllä se hukkis lähtee vuotaan kun tulee tietty pakopaine vaikka sille ei tulisikaan ahtopaine käskyä kellolle. Silpaset vaikka rautalangalla portin lukkoon ja käyt heittämäs yhden vedon niin näät vuotaakose. Oli ittelläkin joskus samaa vikaa portillisissa ahtimissa vika tietenkin poistui kun hitsasin akselit lukkoon
rupes löytyyn se 3bar 


värit väreihin ja loput maihin.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Niin no tällä hetkellä se hankaluus on tuo talvi vain, kun enään ei ole omaa tallia ja joutuu odottelee että pääsee veljen talliinpera8x kirjoitti:aika hyvin pääset kartalle ruiskuennakosta, kun irrotat ykkösen suutinputken pumpun päästä. paperilla vähän imaset liikoja löpöjä pois siitä, mihin suutinputki tulee kiinni. sitten vaan virrat päälle, tai vaikka nippusiteellä sammutinvipu yläasentoon. ja kampiakselilta pyörittämään ja silmä kovana samalla kattot sitä suutinputken lähdön nesteenpintaa. heti, kun alkaa pinta nousta, niin lopettaa pyörittämisen siihen ja todellisen ruiskuennakon voi lukea kampuran asteista.
ei ole mikään kovin iso ja vaivalloinen työ. tekee käyttöautoon ihan hyvin vaikkapa töiden jälkeen iltasellakin. pikkasen hankalammaksi se muuttuu siinä kohtaa, jos joutuu pumppua irrotteleen ajotuksen säätämisen takia, sikäli mikäli siinä hienosäätöruuvviissa ei riitä vara. mutta kyllä senkin yhdessä illassa tekee ilman hoppuiluja, jos ei mene ihan sähläilyksi.

s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
masa201 kirjoitti:Ootko nyt aivan varma ettei vaan se hukkaportti vuoda? Jos on kiinteellä portilla ja jousi on löysä niin kyllä se hukkis lähtee vuotaan kun tulee tietty pakopaine vaikka sille ei tulisikaan ahtopaine käskyä kellolle. Silpaset vaikka rautalangalla portin lukkoon ja käyt heittämäs yhden vedon niin näät vuotaakose. Oli ittelläkin joskus samaa vikaa portillisissa ahtimissa vika tietenkin poistui kun hitsasin akselit lukkoonrupes löytyyn se 3bar
Niin no portin kumminkin pitäisi olla säädettynä ihan pajalta 1,8barin asti. Olen myös kokeillut jopa että kellolta ahtoletku irti, mutta eipä ollut vaikutusta (tietenkin tukkien sen) Eipä tuo olis kyllä iso homma heittää vaikka just rautalankaa siihen että sais jumitettua kokonaan. Täytynee testailla tuossa ens viikolla näitä ja kertoo tuloksista.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Mutta jos sun pakosarja ahdistaa ja pakopaine nousee esim vaikka 1.6bar niin kyllä tuo portti rupeaa valskaamaan kun pakopaine lykkää väkisin sen auki.jos se nyt edes on shimmattu sinne 1.8bar.Pakopaine mittari on hyvä asentaa kans että tietää viittiikö niitä ahtoja nostaa edes tuolla sarjalla enempää. Tasoissahan ne pitäs mennä tai pp mielummin alempana jos pp on yli 0.2 bar enempi kun ahtopaine niin suosittelisin pakosarjan vaihtoa. Toivottavasti vika löytyy 

värit väreihin ja loput maihin.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
masa201 kirjoitti:Mutta jos sun pakosarja ahdistaa ja pakopaine nousee esim vaikka 1.6bar niin kyllä tuo portti rupeaa valskaamaan kun pakopaine lykkää väkisin sen auki.jos se nyt edes on shimmattu sinne 1.8bar.Pakopaine mittari on hyvä asentaa kans että tietää viittiikö niitä ahtoja nostaa edes tuolla sarjalla enempää. Tasoissahan ne pitäs mennä tai pp mielummin alempana jos pp on yli 0.2 bar enempi kun ahtopaine niin suosittelisin pakosarjan vaihtoa. Toivottavasti vika löytyy
Näinhän se menee, mutta en kumminkaan viellä usko että olis pakopainetta niin paljon, mahdollista kyllä tietenkin on. Mittarinkin oon tuossa laittamassa samalla kun pakolämpömittarin pistän.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Jos siellä olis niin paljon pakopainetta että pukkais 1.8bar kellon auki niin kannattaa miettiä kahesti portin tukkimista. Ei ne pakopaineet sillä ainakaan laske.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
No joo tietenkin ajattelin katsoo ensin noi pakopaineet ennen ku rupeen mitää migiä näyttää portille, myös tossa hahmottelin juuri tänään jos rupeis tekee pakosarjaa. Oikein ku hehkuttelis asiaa ja puhuis mielinkielin niin sais varmaan tutun innostumaan tekeemik4-- kirjoitti:Jos siellä olis niin paljon pakopainetta että pukkais 1.8bar kellon auki niin kannattaa miettiä kahesti portin tukkimista. Ei ne pakopaineet sillä ainakaan laske.

s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Eipä ne tosiaan laske mutta tässä oli vian haku kyseessä eikä ole varmaa että johtuuko tuosta vuodosta tää ahtamattomuus. Eihän sitä autoa ole pakko kenkiä tukkaputkella vaan yksi veto että näkee onko siinä tosiaan vikaa ennen kun rupeaa pakosarjaa tekeen. Pakopaine mittari on kyl ehdoton. Mutta noita falskaavia kiinteitä portteja on kyllä väännetty ja ihmetelty ennenkin. Kaverin autoon vaihettiin purettavaan kelloon aito 2.2bar jousi mutta paineet ei nossukkaan ku 1.3 bar vaikka kuinka ahto ruuvia säädettin. oli jousen karkasussa jotain hämminkiä.lisää jousta ja saatiin pelaan kunnolla kampes. Ja nuo oman rojektin kellot lävähti auki 1.6bar vaikka pakoja ei ollu kun 1.2 bar.eikä ollu kellolle putkia ja nämäkin oli tukittu.mik4-- kirjoitti:Jos siellä olis niin paljon pakopainetta että pukkais 1.8bar kellon auki niin kannattaa miettiä kahesti portin tukkimista. Ei ne pakopaineet sillä ainakaan laske.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
juu täytyy tuota testata tuossa, samoiten kun toi suodatin napata tälläsillä keleillä pois, kun joku mainitsi ettei ollut ahdot meinannut nousta kun suodatin oli ahdistanut niin paljon.masa201 kirjoitti:Eipä ne tosiaan laske mutta tässä oli vian haku kyseessä eikä ole varmaa että johtuuko tuosta vuodosta tää ahtamattomuus. Eihän sitä autoa ole pakko kenkiä tukkaputkella vaan yksi veto että näkee onko siinä tosiaan vikaa ennen kun rupeaa pakosarjaa tekeen. Pakopaine mittari on kyl ehdoton. Mutta noita falskaavia kiinteitä portteja on kyllä väännetty ja ihmetelty ennenkin. Kaverin autoon vaihettiin purettavaan kelloon aito 2.2bar jousi mutta paineet ei nossukkaan ku 1.3 bar vaikka kuinka ahto ruuvia säädettin. oli jousen karkasussa jotain hämminkiä.lisää jousta ja saatiin pelaan kunnolla kampes. Ja nuo oman rojektin kellot lävähti auki 1.6bar vaikka pakoja ei ollu kun 1.2 bar.eikä ollu kellolle putkia ja nämäkin oli tukittu.mik4-- kirjoitti:Jos siellä olis niin paljon pakopainetta että pukkais 1.8bar kellon auki niin kannattaa miettiä kahesti portin tukkimista. Ei ne pakopaineet sillä ainakaan laske.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Siis millä metodilla olet vaihtanut elukoita? Tarkoitin siis siitä nokka-akselin takapäässä olevaa keskipakoislimppua, jos ei sitä pura ni ei saa nokka-akselia pois--> vaikea.. En ainakaan ite keksiny että miten muuten onnistuu ja ohjekirjassakin luki että kaikki irtiHenkkka_ kirjoitti:Tarttui vain silmiin, EI tarvitse purkaa keskipakopainoja elementtien vaihdossa..Jarmiila kirjoitti: keskipakoismällin joutuu purkamaan elementtien vaihdossaTai ainakaan ite en oo niitä ikinä irrotellut akselista. Mutta hyvinkin mahdollista että niitä on menty räpeltämään ja onkin nyt eri kohdassa hieman..
Mutta tosiaan, joutsenkaulallahan sen näkee.

Onko muuten kukaan tutkinut tuota "kotelo"-painetta isoimmilla elementeillä tai siis onko siinä järkeä nostaa sitä ?
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Nokka-akseli ja keskipakolimppu lähtee kyllä yhdessä pois, ilman limpun irrotusta. Nokkaa joutuu vaan pyörittämään että saa limpun alta ruuvit näkösälle.Jarmiila kirjoitti:Siis millä metodilla olet vaihtanut elukoita? Tarkoitin siis siitä nokka-akselin takapäässä olevaa keskipakoislimppua, jos ei sitä pura ni ei saa nokka-akselia pois--> vaikea.. En ainakaan ite keksiny että miten muuten onnistuu ja ohjekirjassakin luki että kaikki irtiHenkkka_ kirjoitti:Tarttui vain silmiin, EI tarvitse purkaa keskipakopainoja elementtien vaihdossa..Jarmiila kirjoitti: keskipakoismällin joutuu purkamaan elementtien vaihdossaTai ainakaan ite en oo niitä ikinä irrotellut akselista. Mutta hyvinkin mahdollista että niitä on menty räpeltämään ja onkin nyt eri kohdassa hieman..
Mutta tosiaan, joutsenkaulallahan sen näkee.
Onko muuten kukaan tutkinut tuota "kotelo"-painetta isoimmilla elementeillä tai siis onko siinä järkeä nostaa sitä ?
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Pieni päivitys tuohon, eli pakopaineet katsottu ja oli kyllä ruhtinaalliset verrattuna tuohon ahtopaineeseen, eli selkeäasti portti rupeaa rakoilemaan siellä eikä tuon vuoksi nouse ahdot, nyt on tekeleillä suoraan halkosarja tuohon tilalle, koska vakiosarja muutenkin hieman huono tuolle jaetulle portille.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Nyt on omatekemä pakosarja paikoillaan pakopaineet max 1,5bar käyvät ja ahtopaineet nousi 1,7bar kolmosvaihteella pitkään vedättäessä. Täytyy kokeilla hieman viellä tuota porttia roklailla jos sitä saisi jäykemmäksi.
Pakosarjan vaihdon jälkeen kummin herääminen omasta mielestä muodostui paljon paremmaksi.
Pakosarjan vaihdon jälkeen kummin herääminen omasta mielestä muodostui paljon paremmaksi.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Unohtunut tästäkin nyt mainita että kyllähän se vika oli se syöttöpumppu, nyt on mynän tekemä ja auton luonnehan muuttu täysin.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Vika selvitetty ja pumpun säädöthän ne oli aivan päin PEETÄ! Nyt tutkittu oikeastaan kaikki hommat, vein sitten lopulta pumpun mynälle ja nyt sykkii ahdot ja paineet kunnolla että joutu oikein hukkaporttia jo löysentää ettei 603 ihan heti särkyis. Täytyy kyllä sanoa että mynä se on paikka jossa pitää pumput käyttääHotoks kirjoitti:Eipä ollut sakka sihdissäkään mitää kummempia oli vähän liiankin puhdas omasta mielestä. Voiko toi turbo muka olla sitten liian "iso"??? vaikka alkaakin paineita nostaa jo siinä 2500rpm kohdilla. Täytyy viellä kokeilla sähkösellä polttoainepumpulla että olisko toi mekaaninen vaan kulunut niin paljon.
Tässä ovatkin sitten kaikki melkeen nyt käyty läpi, olen vaan alkanut enemmän nyt epäilee tuota kyseistä diesel pajaa ettei olekkaan osannut säätää 7mm elementeillä noita pumppuja.

s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Onko täällä pumppu tietäjiä? 606 mekaanisella pumpulla käy huonoa tyhjäkäyntiä. Kylmänä ei minkäänlaista. Lämpimänä kun laittaa sähkölaitteita päälle nii sammahtaa. Ennakko tipalla 24eykk. Tarvii kaasua käynnistyäkseen.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Tyhjäkäynti johtuu yleensä epätasaisesta syötöstä sylintereihin. eli sylinterikohtaset syötöt kohilleen jonka jälkeen perus syötön ja tyhjäkäynnin säätö.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Mietin tuota esim. 7mm pumpun hintaa...eli mitä kaikkea tuo touhutonni sisältää? Onko ketään vaihtanut itse tappeja, jonka jälkeen pumppu säädettäväksi? Tuo superin pumpun rakennus sarjahan itsessään ei maksa kuin n.200£ (tapit, tiivisteet, alipainekello)