Kaasutin 175 CDT liian rikkaalla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Antti-Kustaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 28.09.2010 15:00
Paikkakunta: Tampere

Kaasutin 175 CDT liian rikkaalla

Viesti Kirjoittaja Antti-Kustaa »

Autona W201 2.0 bensa. Kaasuttimena Strömbergin 175 CDT.

Jostain syystä seokset käyvät aivan liian rikkaalla. Millään säätämisellä ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Ryypyn renkkaaminen ei auta. Alhaalla olevan 22mm seosruuvin kiertely suuntaan tai toiseen ei auta, ja se on nyt kierretty pohjaan asti. :eh:

Mittailin tuossa vapaan hapen arvoja. Käsittääkseni optimaalinen lukema olisi noin 0.5V, mutta lukema pysyy ärsyttävästi noin 0.12V tienoilla. :wtf:
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1545
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kaasutin 175 CDT liian rikkaalla

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Tuntematta nyt ollenkaan tarkemmin minkälainen 175 CD kaasari näissä mersuissa on, mutta tuli mieleen yksi saabin vastaava mitä sovittelin yhteen harrastepeliin (turbo GAZ). Sielä oli suutinputken rakenteessa kikkare välissä joka kompensoi lämmön (bensan lämpö) mukaan paljoko neulan vierestä virtaa. Kaasari käi käyttämättä kun tuo muovikuorinen kikkare oli rikki... jos nyt oikein muistan niin silloin olis saanu bensaa reippaasti ja ruuvin pyörittely ri olisi auttanu... olisko täs kaasaris sama systeemi?
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Kaasutin 175 CDT liian rikkaalla

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla olis sopiva uusi paketissa oleva korvaus kaasari jouten jos tuntuu vaikealta saada säätöihin tuo originaali.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Antti-Kustaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 28.09.2010 15:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasutin 175 CDT liian rikkaalla

Viesti Kirjoittaja Antti-Kustaa »

PÄIVITYSTÄ TILANTEESEEN:

Tenavatähti syö edelleen huimasti ja lisäksi käy pahaa jälkikäyntiä sen jälkeen kun virrat on katkaistu. Jälkikäynti tapahtuu melko väkivaltaisesti, epätasaisesti, mahdollisesti vain yhden tai kahden pytyn toimesta. Mistä ihmeestä se saa kipinää? Miksei polttoaineen syöttö katkea?

Polttoaine palaa hirmu epäpuhtaasti ja sen huomaa paitsi hajusta, myös siitä että pakoputken alle muodostuu hetkessä kostea musta läiskä kun auto seisoo minuutin tyhjäkäynnillä. Hävettää ruiskia noita leimoja pitkin pihoja ja parkkipaikkoja.

Mitä tulee alkuperäiseen ongelmaan, niin seosruuvin kiertäminen kireällekään ei auta. Auto syö mutulla 16-20 litraa satasella. Tehoissa se ei näy. Voiko kaasarin sisällä olla jotain hajalla tai koottu väärin niin, että polttoainetta tulee liikaa?

Ja onko mahdollisesti niin, ettei vehje saa tarpeeksi ilmaa? Kaikki kaasarin tiivisteet on uusittu ja kumilaippa on hyvä, joten imuilmavuotoihin en usko.

Nyttemmin on huomattu, että seosruuviin liittyvä solenoidi ei naksahda. Voiko se kuitenkaan olla syy kaikkeen tähän?

Voisiko joku ystävällinen sielu laittaa hyvää ja tarkkaa kuvaa omasta Strömberg 175CDT:ään kun se on kiinni autossa? En löydä mistään netistä kunnollista kaaviokuvaa siitä, mitä sähköliitoksia minnekin pitäisi tulla ja mihin kaikki nuo alipaineputket pitäisi mennä. Kaveri on tosin sitä mieltä, että sähköillä ei pitäisi olla kauheasti vaikutusta kun tämä on kuitenkin pohjimmiltaan mekaaninen värkki. Kaasuttimen kyljessä pitäisi ilmeisesti olla myös metallinen alipainekello, joka omastani puuttuu. Onko tällä suurikin vaikutus asiaan?

Järkihän tässä menee kun vika ei selviä. :crazy:
Vastaa Viestiin