PÄIVITYSTÄ TILANTEESEEN:
Tenavatähti syö edelleen huimasti ja lisäksi käy pahaa jälkikäyntiä sen jälkeen kun virrat on katkaistu. Jälkikäynti tapahtuu melko väkivaltaisesti, epätasaisesti, mahdollisesti vain yhden tai kahden pytyn toimesta. Mistä ihmeestä se saa kipinää? Miksei polttoaineen syöttö katkea?
Polttoaine palaa hirmu epäpuhtaasti ja sen huomaa paitsi hajusta, myös siitä että pakoputken alle muodostuu hetkessä kostea musta läiskä kun auto seisoo minuutin tyhjäkäynnillä. Hävettää ruiskia noita leimoja pitkin pihoja ja parkkipaikkoja.
Mitä tulee alkuperäiseen ongelmaan, niin seosruuvin kiertäminen kireällekään ei auta. Auto syö mutulla 16-20 litraa satasella. Tehoissa se ei näy. Voiko kaasarin sisällä olla jotain hajalla tai koottu väärin niin, että polttoainetta tulee liikaa?
Ja onko mahdollisesti niin, ettei vehje saa tarpeeksi ilmaa? Kaikki kaasarin tiivisteet on uusittu ja kumilaippa on hyvä, joten imuilmavuotoihin en usko.
Nyttemmin on huomattu, että seosruuviin liittyvä solenoidi ei naksahda. Voiko se kuitenkaan olla syy kaikkeen tähän?
Voisiko joku ystävällinen sielu laittaa hyvää ja tarkkaa kuvaa omasta Strömberg 175CDT:ään kun se on kiinni autossa? En löydä mistään netistä kunnollista kaaviokuvaa siitä, mitä sähköliitoksia minnekin pitäisi tulla ja mihin kaikki nuo alipaineputket pitäisi mennä. Kaveri on tosin sitä mieltä, että sähköillä ei pitäisi olla kauheasti vaikutusta kun tämä on kuitenkin pohjimmiltaan mekaaninen värkki. Kaasuttimen kyljessä pitäisi ilmeisesti olla myös metallinen alipainekello, joka omastani puuttuu. Onko tällä suurikin vaikutus asiaan?
Järkihän tässä menee kun vika ei selviä.
