Hei,
Minulla on Mersu SLK 200 komp. -97. Katsastus hylkäsi auton koska ajovalojen säätö ei toimi. Kokemuksia? Mistähän löydän kaavio-kuvan ko. järjestelmän toiminnasta?
Vahis2017 kirjoitti:Hei,
Minulla on Mersu SLK 200 komp. -97. Katsastus hylkäsi auton koska ajovalojen säätö ei toimi. Kokemuksia? Mistähän löydän kaavio-kuvan ko. järjestelmän toiminnasta?
Onpas ollut ilkeä katsastussetä, avojenkit saa katsatuksesta läpi ilman korkeudensäätöä... Kokeile ensin ajovalojen alipainekellot, imet alipaineen ja katsot että liikkuuko säätö. Alipaine tulee imusarjalta letkua pitkin->kabiiniin ajovalosäätimelle->ajovaloille. Minulla oli akkuhappo syövyttänyt putket rikki, suoraan akun alta. Korjasin alipaineletkulla rikki syöpyneet putket.
Jos ei ole xenoneita, niin riittää että autossa on tasonsäätö. Katsastusmies puhui sitä että noissa jenkeissä jos on ilmajouset ainakin takana se riittää.
Ei ole muuten omassa halogeeni W164:sessa minkäänlaista valonsäätöä. Tai sitten siinä on ollut automaattinen joka rikki. Stari ei kuitenkaan mitään tälläistä löydä, joten en tiedä miten tuo oikeesti menee.
Kiva että neuvontaa tulee...Periaate on kyllä selvillä ja olen koittanut että H4-lamppujen säätö toimii..suoraan valoista
...Letkut varmaan pitää ohittaa..ovat piilotettu ja niputettu koriin kiinni...Kabiinin tulee osin piilotetut alipaineputket!
Eli purku eessä..
Vahis2017 kirjoitti:Kiva että neuvontaa tulee...Periaate on kyllä selvillä ja olen koittanut että H4-lamppujen säätö toimii..suoraan valoista
...Letkut varmaan pitää ohittaa..ovat piilotettu ja niputettu koriin kiinni...Kabiinin tulee osin piilotetut alipaineputket!
Eli purku eessä..
Jos omistat paineilma vehkeet, niin laita VAROVASTI paineilmaa alipaineputkistoon (irroita ja tulppaa varmuudeksi ajovalosäätimen ja ajovalojen alipaine letkut). Kuulet suhinasta missä vuotaa. Veikkan vieläkin että akkutelineen alla menevät violetti ja sininen putki ovat syöpyneet. Tai sitten rintapellissä läpiviennin kohdalla reikä?