Missähän voisi siis olla vika? En oo virhekoodeja kerennyt lukemaan vielä, mutta pitänee tehdä se viikonloppuna jos vika vielä jatkuu. (Jos osaan käyttää tuota bluetoothin kautta toimivaa obd-lukijaa

Pitääkin tarkistaa tuo jarruvalojen toiminta tänään kunhan töistä pääsee.jarssep kirjoitti:Mistä toi haistaa, että painat jarruu kun starttaat? Oisko jarruvalokytkin ja toimiiko jarruvalot?
Tuskin avaimesta kiinni, kun tänä aamuna teki kerran myös vara-avaimella saman.markoala kirjoitti:Kyllä tai toinen avain.
Okei. Ei ollut tiedossa mistä se johto lähtee startille. Sulakerasia näytti kutakuinkin tuolta ja tuo violetti johto meni siellä liittimeen jota vähän painelin uudestaan sisään, kun äsken kävin pihalla sadekuurojen välissä vilkaisemassa. Sen liittimen uskaltaa siis ottaa irti ja koittaa startata samalla mittaillen?noroljan kirjoitti:No miksi ei ole loppuunasti tutkittu, eihän tossa nyt enää montaa vaihtoehtoa ole, startinpäässä on jo käyty herätettä mittailemassa, niin oliko se sellainen vieolettijohto, jos oli etsiä sulakeboxin pohjasta sen toinenpää (jos sieltä lähtee, eikä boxin päältä).
Jos sulakeboxilta lähtevään startinherätteeseen tulee jännite startatessa (sulakeboxinpohjassa), vika on itse johdossa, tai liittimissä (ottaa maihin välillä, liitin löysällä sulakeboxisinpohjassa tms.)
Jos sulakeboxilta ei tule jännitettä herätejohtoon, vaikka releeltä jännite lähtee, on se vika sulekeboxin sisällä.
Onko se sulakeboxi tuon näköinen:
[ http://www.benzworld.org/forums/attachments/w209-clk-class/317449d1278258943-wheres-fuse-box-image-003.jpg ]
Toi violetti/lila (mikä nyt ikinä väri oikeasti onkaan) on startille menevä johto, jossa on toi lappu A203... ympärillä.
Kun startin päästä herätettä mitattiin oliko johto kiinni vai auki liittimestä? Jos se oli kiinni ja startatessa 0V voi olla että solenoidin kela on maissa kone lämpimänä, eli vika startin solenoidissa. Jos johto irti ja 0V vika ei startissa.ohamalai kirjoitti:No nyt käytin kaverin korjaamolla vianetsinnässä, mutta ei saatu selville missä vika. Virtalukko toimii kyllä normaalisti ja käynnistysrele ja sulake oli ehjä. Releen jälkeen herätevirta vaan katoaa välillä jonnekin. Startin herätejohto oli hieman löysällä, mutta kiristäminenkään ei siihen auttanut.
Kaveri kirjoitti tälläisen kuvauksen:
Virtalukon tiedot tarkastettu, käynnistys sallittu -->
Startin herätettä mitattu startin päästä, kun vika on päällänsä startille tulee 0V -->
Startin releen tarkastus, rele kytkee, sekä releeltä lähtee 12V-->
Sulakkeelle tulee 12V sekä sulakkeen rinnalle asennettu H7 polttimo --> polttimo syttyy startatessa, linja kestää kuormaa sulakkeelle asti.
Kytkentäkaavaa ei ole saatavilla, vianetsintä lopettu tähän, sulakerasian pohjasta startille menevää herätejohtoa ei ole tarkastettu/mitattu eikä sulakerasiaa ole nostettu ylös paikoiltaan.
Startin päästä mitattu useamman kerran ja varmistettu heräte jännitteettömäksi, joten sulkisin starttimoottorivian pois.
Missähän voisi siis olla vika?
Kiinni oli, joten pitänee tarkistaa tuokin vielä.Nico202 kirjoitti: Kun startin päästä herätettä mitattiin oliko johto kiinni vai auki liittimestä? Jos se oli kiinni ja startatessa 0V voi olla että solenoidin kela on maissa kone lämpimänä, eli vika startin solenoidissa. Jos johto irti ja 0V vika ei startissa.