Pakosarja tuli liian korkeaksi ja monimutkaiseksi, joten tein matalamman halkotyyppisen pakosarjan. Turbon ja kompressorin väliin tuleva todellinen välijäähdytin alkaa löytää paikkansa.
Downpipe ja pakoputki on kolmetuumaista putkea ja hukkaportin ja sen paluuputken koko on kaksi tuumaa.
Väliaikatietoja uuden turbon ja kompressorin yhteistoiminnasta. Nyt on käytössä 1,4 barin jousi hukkaportissa ja ahtopaine nousee reiluun 1,4 bariin hieman alle 5000 kierroksen kohdalla. Paineen noustessa 1,4 bariin alkaa kone potkia vastaan ja kaasua on pakko hellittää. Pelkällä turbolla pääsee noin 1 bariin lähempänä 6000 kierrosta. Täytyy miettiä uudelleen pakosarjan mallia ja hukkaportin lähtöä, jos sitä kautta saisi koneen vetämään paremmin yläkierroksilla reilulla ahtopaineella. Nokka-akseleiden ajoitusta aion myös muuttaa hieman myöhäisemmälle, mutta se ei liity em. nykimiseen.
Nyt rupesi pelittämään ainakin 5500 rpm asti. Lisäsin dwell-aikaa ja kipinää alkoi löytymään 1,4...1,5 bariin saakka ja kone vetää puhtaasti. Dwell on nyt 3,6ms / 12V, 3,2 ms / 13V ja 2,9ms / 14V, mikä vastaa Boschin MEC 717/718 -puolan arvoja 8A virralla. M111-puolan arvoista löytyi EPC:stä vain maininta tyhjäkäyntiarvoista 4-6ms ilman tarkempaa jännitereferenssiä. Tunnin testin jälkeen, joka sisälsi muutaman täyskaasuvedon, nuo nykyiset tuntuvat olevan OK, eivätkä puolat ole kärynneet.
Saako tuollaiseen 3,92 ASD-perään millään edullisella konstilla tiheämmän perävälityksen, jossa ASD edelleen toimii? Osaako joku esim. virittää siihen vanhoista pakuista 4,375 tai tiheämmän välityksen? Vai ovatko erikokoisia kuin ASD-perän rattaat?
Tunteeko kukaan ML:ssä käytettyä ZF AE-15 -perää? Se on kooltaan 210 mm eli samaa luokkaa Mersun oman kunkkuperän (ja ison bemarin perän) kanssa. Onko ML:n perä yhtä vahva ja saako sen lukittua helposti/edullisesti? Mallissa ML230 löytyisi perävälitys 4,78.
Hello everyone. I'm looking for any info about turbocharging w202 with 2.3k. I have 1996 M111.975 engine in pretty good condition and I want to put a small turbo charger with keeping kompressor. Gain around 0.4-0.5 bar would be enough for me. I can't understand what you guys were talking about here and Google translate makes me brain cancer.
What I know for sure is that I need new exhaust with manifold and larger intercooler. Do I need new intake manifold, injectors or anything else? Does the ME2.1 ecu needs to be chipped or it can handle that boost by maf/or oxygen sensor etc? In fact car has LPG system so if I need a new injectors I would change only those for LPG. Also LPG control unit is fully adjustable with options to make new maps, reading data from sensors like HO2S, inlet pressure and temperature etc. Anyone has any advices? Greetings
long3rsky kirjoitti:Hello everyone. I'm looking for any info about turbocharging w202 with 2.3k. I have 1996 M111.975 engine in pretty good condition and I want to put a small turbo charger with keeping kompressor. Gain around 0.4-0.5 bar would be enough for me. I can't understand what you guys were talking about here and Google translate makes me brain cancer.
What I know for sure is that I need new exhaust with manifold and larger intercooler. Do I need new intake manifold, injectors or anything else? Does the ME2.1 ecu needs to be chipped or it can handle that boost by maf/or oxygen sensor etc? In fact car has LPG system so if I need a new injectors I would change only those for LPG. Also LPG control unit is fully adjustable with options to make new maps, reading data from sensors like HO2S, inlet pressure and temperature etc. Anyone has any advices? Greetings
Hello! You could check http://www.tomant.net" onclick="window.open(this.href);return false;. There is my project story in english, too. You might find some ideas there. I have put the 2.3K in W201 with aftermarket ECU and W124 E200/E220 aluminium manifold (possibly early C series manifold, too). You need larger injectors when engine power rises considerably. I don't know how the the Bosch ECU will work with big modifications. BTW, when you get 0.5 bar extra boost you will want more ,-) A small turbo may not be the best choice, you can think the 2.3K with 0.5 boost from the kompressor breaths like a 2.3x1.5=3.5 litre engine. My turbo is a GT3582R copy.
Suunnittelen uutta tasauspyörästöä Mersuun ja olisin kysellyt kokeneemmilta katsastusasioita. Onko joku katsastanut autoaan hitsatulla kemppi-perällä, spoolilla tms., jossa molemmat pyörät vetävät aina sataprosenttisesti? Huhujen mukaan näin jäykkää perää ei hyväksytä, koska jarrujen mittaamisessa tulee ongelmia, millaisia kokemuksia asiasta on?
laineracing kirjoitti:Kokemusta on että ei ole leimaa saanut kempillä
Niin hyväksyttyhän se ei ole. Mutta joskus aikoinaan kun satuili että palalukko vaan kirrattu niin kireälle..meni läpi. Joskus taas katsuri huomannut yhtään mitään ja saivat jarruihin eroa. Eli ihan tuurista ja konttorista kiinni
Suunnitelmat muuttuivat kempistä / spoolista palalukon (räikkälukon) suuntaan. Perä ja kardaanin takapää menevät uusiksi, mutta samalla saan tiheämmät välitykset.
Millä systeemillä olette laittaneet kardaaniin ABS-triggerin ja anturin?
Kone käyntiin pitkästä aikaa ja sadan metrin koeajolenkki, kun ei uskalla ilman katsastusta pidemmälle ajaa. Kone huohottaa jonkun verran ja jäähdytysneste oli öljyisen näköistä. Päätin tarkistaa kannentiivisteen ja venttiilikumien kunnon. Tilasin Englannin ebaystä CL Automotive Ltd:stä yläpään tiivistesarjan, jossa on venttiilikumit mukana. Hinta oli noin 60 puntaa ja rahti noin 8 puntaa eli yhteensä noin 80 euroa. Tilasin ja maksoin setin 6.8.2018 noin klo 13.30. Paketti kulki FedExin kyydissä Liversedgestä (West Yorkshire) Manchesterin, Pariisin ja Tukholman kautta Vantaalle ja minulle kotiin Hämeeseen 7.8.2018 klo 14.30. Siis 25 tunnissa! Siinä on muille verkkokauppiaille ja kuljettajille mallia ripeästä toiminnasta.
pinpinkarva kirjoitti:ookko jo kokeellu re85sta tos mersus
En oo kokeillut, kun en tiedä kestääkö pumppu, letkut ym. ja riittääkö polttoaineen määrä, sitä mennee ainakin neljännes enemmän kuin E98:a. Suuttimissa saattaa olla riittävästi reserviä. Samoin askarruttaa voitelun riittävyys sylintereissä.
Juu. Aattelin että olisko ollu kokemusta minkälaasia sytkäennakoota kannattaas laittaa nii olis tulevaasuures saanu niistä vähä suuntaa omaan romuktiin kun eka sais viä sytynki laitettua mekan päälle. Itellä on 2.0 m102 eaton m112sella 0.8 ahrolla noin 1000 suuttimilla ja kjetin vakio pensapumpulla ja re85
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Ostin joltaki kivannäköösen m90sen joka oliki m112 ja hintaa 400. Ahrin oli nätti laittaa koneeseen vaikka kookas onki muttaku o irtokone, jyrsin, värkkiä, auto ja kemppi samas tilas nii melko helppo väsätä. Puhelimes olis muutama kuva muttaku ei jaksa puhelimella ruveta lisäämään.
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Uusi kausi ja uudet kujeet ,-) Autoon tulossa sähköohjattu automaattivaihteisto 722.6. Aluksi löytyi malli 722.614, joka on kotoisin E200 CDI:stä. Laatikko painaa ilman öljyä kylpyhuonevaa'alla mitattuna 71 kg, joten painoa on enemmän kuin alkuperäisellä 722.4-laatikolle manuaalista puhumattakaan. Toisessa säikeessä on juttua automaatin ohjaimesta, joten en päivitä siihen liittyviä asioita tänne. Tässä muutama kuva tulokkaasta.
pinpinkarva kirjoitti: ↑Ti 01.12.2020 18:43
Ei käy mut saa varmaan kikkaaltua jos huvittaa tai vaihtoehtoosesti mullolis evon venttiilikoppa ylimäärääsenä
Kiitos tiedosta. Onko vain puolan kiinnitys erilainen vai onko kannessa ja kopassa oleva reikä erikokoinen tai erilainen syvyydeltään?