Ketjunkiristin 400cdi om628
Ketjunkiristin 400cdi om628
Meinasin vaihtaa jakoketjun ns.uittamalla. Liekkö kiristin myös tarpeellista vaihtaa? Ja onko vanha kiristin sellainen että se ei kiristä uuttaa/venymätöntä ketjua liikaa? Eli painuuko vanha kiristin sisään kun laittaa uuden ketjun? Kiristin on tässä aika hankalassa paikassa, enkä ole vielä hommannut uutta kiristäjää.
Re: Ketjunkiristin 400cdi om628
Jos on E kori niin joudut kuitenkin purkaan niin paljon tavaraa pois et se kiristin kyllä vaihtuu samalla. Emmää noin ison remontin alla enää kiristintä jättäis vaihtamatta
Star
Re: Ketjunkiristin 400cdi om628
Ässä W220 on kyseessä. Kiristin kuulemma tosi ahtaasti laturin alla. Uittamalla kun vaihtaa ketjun niin ei ole kovin paljoa purkamista, toinen venttiilikoppa vain ja ehken myös suuttimet toiselta puolen. Sain lainaksi erikoistyökalut hommaa varten kaverilta joka on vaihtanut ketjun tällälailla.
Re: Ketjunkiristin 400cdi om628
Kiristin on tosiaan tosi paskassa paikassa heti kannen alla. Korjaamolla ottavat laturin edestä pois sen takia. Näin tehtiin kesällä myös oman auton kohdalla. Tietää tietysti vain melkoisesti lisähommaa, kun se on vielä nestejäähdytteinenkin.. Hihnakaan ei ole sitä kaikkein helpoiten paikoilleen laitettavaa mallia tässä.. En todellakaan alkanut itse siihen hommaan.
Kiristin kyllä kannattaisi vaihtaa. Näin ainakin minun annettiin selvästi ymmärtää. Eivät ole ikuisia nekään. Meneekö osa ketjun vaihdon hyödyistä harakoille, jos kiristin ei sitten toimikaan niin kuin pitäisi?
Tilanne on sielllä varmaan hyvin tiedossa. Liitteetkin siis lähinnä muille asiasta kiinnostuneille.
Kiristin kyllä kannattaisi vaihtaa. Näin ainakin minun annettiin selvästi ymmärtää. Eivät ole ikuisia nekään. Meneekö osa ketjun vaihdon hyödyistä harakoille, jos kiristin ei sitten toimikaan niin kuin pitäisi?
Tilanne on sielllä varmaan hyvin tiedossa. Liitteetkin siis lähinnä muille asiasta kiinnostuneille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Ketjunkiristin 400cdi om628
Heino-Motors vaihtoi.
Re: Ketjunkiristin 400cdi om628
Tilasin kiristäjän ja kyllä kait sekin pitää yrittää vaihtaa...Mietin vaan että onko se pakko vaihtaa samalla kertaa ketjun kanssa, kun on niin hankalassa paikassa. En vieläkään ole saanut vastausta kiristimen toiminnasta, siis että painuuko se sisään uudella ketjulla. Joissain bensiinimalleissa ei kuulemma löysää ilman kiristäjän purkamista ja silloinhan ei uusi ketju kauaa kestä. Ilmeisti om648 koneessa on sama kiristäjä kuin om628:ssa.
Re: Ketjunkiristin 400cdi om628
OM628- moottorin (4.0 V8-diesel) ketjunkiristimessä ei ole takaiskuventtiiliä vaan kiristys ja kireänä pito on pelkästään jousen ja öljynpaineen varassa. Kiristin siis painuu kasaan puristettaessa. Tällöin vanha kiristin ei myöskään kiristä uutta ketjua liikaa vaan sopeutuu siihen. Periaatteessa siis vanhaa kiristintä voi käyttää uuden ketjun kanssa, jos se on muutoin ehjä. On oma valinta, vaihtaako myös kiristimen. Itsellä vaihdettiin kyllä sekin.
En tiedä, onko tuossa jo tasapainotusakselin rattaan ylihyppäyssuoja vai ei. On voitu laittaa jälkikäteenkin. Täytyy varoa ettei asennnuksessa vain vahingossa hyppää hampaiden yli. Tietää silloin täristävää konetta. Paha korjata.
En tiedä, onko tuossa jo tasapainotusakselin rattaan ylihyppäyssuoja vai ei. On voitu laittaa jälkikäteenkin. Täytyy varoa ettei asennnuksessa vain vahingossa hyppää hampaiden yli. Tietää silloin täristävää konetta. Paha korjata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Ketjunkiristin 400cdi om628
Tämä on hyvä tieto, kiitokset. Joo ei tietoa hyppäyksen suojasta, vm.-02 eli ei taida olla jos ei ole jälkeenpäin laitettu. Jospa ketju ei pääsisi hyppäämään tasapainoakselilla kun pitää sen kireällä koko prosessin ajan...