Outoa jurinaa...w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Outoa jurinaa...w124

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Auto w124 300d -86.Tyhjäkäynnillä ihme jurinaa ja sama kun nostaa kierroksia n.1500/min. Koneenkummit vaihdettu n1.5vuatta sitte.Samanlainen ääni lähtee kun ajaa pienillä kierroksilla...Putkikaan ei pitäisi ottaa mihkään.Onko kellekään tuttua??
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Avatar
kuappinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:59
Paikkakunta: Hämeen hitaat

Re: Outoa jurinaa...w124

Viesti Kirjoittaja kuappinen »

pkultti kirjoitti:Auto w124 300d -86.Tyhjäkäynnillä ihme jurinaa ja sama kun nostaa kierroksia n.1500/min. Koneenkummit vaihdettu n1.5vuatta sitte.Samanlainen ääni lähtee kun ajaa pienillä kierroksilla...Putkikaan ei pitäisi ottaa mihkään.Onko kellekään tuttua??
Just pistin tuohon omaan pakoputken kiinnikerauta propleemiin kuvausta ratkaisusta, joka toimi...jurisi nimittäin mullakin 200d tyhjäkäynnillä kuten kuvasit...
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Outoa jurinaa...w124

Viesti Kirjoittaja veppe »

Voisko kuulua hihnankiristimestä? Eli joko hihnankiristimen iskunvaimennin, tai kiristimen keinu, joka kalkattaa. Omassa 300:ssani pitänyt jo pitkään ääntä, pitäisi vaihtaa ennen kuin menee lopullisesti - seuraukset voi olla vaaralliset, kuten tälläkin palstalla on joskus todettu :? Jos se tuosta hihnankiristimestä kuuluu, niin se on helppo paikantaa, kun avaat pellin ja sormet kiristimen iskarille, tärinä tuntuu näpeissä, ja kyllä sen kuuleekin tulevan siitä. Ääni on tuossa sellainen, kuin jokin resonoisi konehuoneessa. Itsellä meni pitkään ennenkuin hoksasin, mistä kuului, kunnes aloin tosissani äänen lähdettä kaivelemaan..
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Heivaa se putkenkannatin, joka tulee laatikkon kiinni niin h-vettiin...
Itellä loppu kaikki jurinat ja tärinät!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Se ihme jurina johtuu siitä viallisesta iskarista siinä hihnankiristimessä. :idea:
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="Esko R"]Se ihme jurina johtuu siitä viallisesta iskarista siinä hihnankiristimessä. :idea:[/quote]
No mites se itse hihnankiristin, kun sitä katselee, niin näyttäisi olevan hiukan vinossa (eli rullaa näkyy hiukan ylhäältä katsellessa). Onko vielä turvallista vaihtaa vain pelkkä iskari ja toivoa, että keinu kestäisi vielä. Turhan kalliita osia nimittäin, jos lähdetään kaikki vaihtamaan. Toisaalta kun tuo ääntävä iskari muistuttaa joka aamu, että pitäisi kiristin vaihtaa :)
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Jos kiristipyörä kulkee vinossa, se on sen merkki että laakeri on keinulta vaihto kunnossa.
Uus keinu, tai uus laakeri, niin pyörä kulkee suoraan(keinun mukana tulee uusi laakeri).

Jos laakeri on mennyt, kuuluu hihnan kitinää.
Jos iskari on mennyt kuuluu jurinaa.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="Esko R"]
Jos laakeri on mennyt, kuuluu hihnan kitinää.
Jos iskari on mennyt kuuluu jurinaa.[/quote]

Eipä siltä jurinalta juuri ole mahdollista hihnan kitinää kuulla, eli taidanpa vaihtaa ensin iskarin ja jos vielä ääntää ylimääräisiä, niin sitten miettiä laakeria tahi koko keinua...
Jari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 02.11.2004 21:21
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jari »

Siihen keinuun saa halvimman korjauksen kun käyt laakeri liikkestä kaks laakeria nro6004,ja etit sopivan kokoisen prikan niitten väliin.(n3-4mm paksu)Ajaa ihan saman asian ja tulee paljon halvemmax.
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

No niin tuli vähän tutkittua ja ei ainakaan hihnan osat pidä ääntä...Tuntuisi et kone ravistaa siinä tietyillä kierroksilla ja ilmanputsarin kotelo resonoi.vaihdoin eilen öjjytkin mut ei vaikutusta
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Vaihda se iskari niin turina lakkaa, se ääni tulee hihnasta kun se pääsee hakkaamaan, hihna kuluu myös selkäpuolelta.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="Esko R"]Vaihda se iskari niin turina lakkaa, se ääni tulee hihnasta kun se pääsee hakkaamaan, hihna kuluu myös selkäpuolelta.[/quote]

Hyvä tietää. Se hihnahan luonnollisesti kuluu paljon nopeammin, jos se hakkaa koko ajan. Ja tuhoaa samalla kaikkien hihnapyörien, kiristysrullien ym. laakerit.. Täytyypä heti huomenna käydä KL:stä iskari..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

[quote="veppe"][quote="Esko R"]Se ihme jurina johtuu siitä viallisesta iskarista siinä hihnankiristimessä. :idea:[/quote]
No mites se itse hihnankiristin, kun sitä katselee, niin näyttäisi olevan hiukan vinossa (eli rullaa näkyy hiukan ylhäältä katsellessa). Onko vielä turvallista vaihtaa vain pelkkä iskari ja toivoa, että keinu kestäisi vielä. Turhan kalliita osia nimittäin, jos lähdetään kaikki vaihtamaan. Toisaalta kun tuo ääntävä iskari muistuttaa joka aamu, että pitäisi kiristin vaihtaa :)[/quote]


Moi !


Kantsii vaihtaa, hihnakin menee aika nopeasti piloille jos vivun laakeri sökö, sama koskee sitä rullaa, kuluu toisesta laidasta.....

Eikö tuota laakeria saa KL:stä, ainakin joskus on ollut luettelossa?

Toisaalta koko paketti, jousi, iskari,vipu+ suojamuovit ja rulla on 119e.
helppo vaihtaa. Jousia ei kai mene mutta näkyy olevan paketissa. Nuo muovit
on kyllä ihan hyvät , vanhat vääntyvät irroitettaessa.



t jone
Jari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 02.11.2004 21:21
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jari »

Saahan sen laakerin KL:stäkin,ja monesta muustakin paikkaa,mut halvempaa jos ettii ni kannattaa ostaa kaks suojattua 6004:sta laakeria ja sopiva prikka.Ei maksa kun n15eeroo..
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="Jari"]Saahan sen laakerin KL:stäkin,ja monesta muustakin paikkaa,mut halvempaa jos ettii ni kannattaa ostaa kaks suojattua 6004:sta laakeria ja sopiva prikka.Ei maksa kun n15eeroo..[/quote]

Muistaakseni se iskari maksaa noin 20 euroo, eli sitten yhteensä 35 euroo. + värkkäämisen vaiva päälle. Ja jos sitten osoittautuu, että keinu onkin jo liiaksi kulunut, niin keinu vielä uusiksi. Ja samallahan kannattaa vaihtaa hihna, jos on kulunut, ja silloinhan kannattaakin vaihtaa myös kiristinrulla(t?). Hinta nousee kuin huutokaupassa..

Onko jollakulla antaa vihjettä, onko keinu liiaksi kulunut, kun rullaa näkyy hihnapyörän välistä noin 1 mm. Ehkä hieman alle. Vai johtuuko vain siitä, että laakeri on sökö, eli menee sen tähden vinoon? Ei viitsisi ensin ostaa pelkkää iskaria ja laakeria, ja sitten todeta, että vaihdetaanpa vielä keinukin jne. jne. Eipä tuo 119 euroa koko paketista kuitenkaan pahalta tunnu; tosin on tuo virtalukkokin menossa uusiksi ja kauko-ohjauskin pistettiin jo tilaukseen, kun tuntui waeco olevan helppo asentaa. No, meni jo hiukan OT puolelle. :P
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Jari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 02.11.2004 21:21
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jari »

Mikäs siitä keinusta kuluis muu kun laakeri,sehän se vetää sen vinoon..omaan ostin nää irto laakerit ja hyvin toimii.(se alkuperäinen laakeri on yhtenäinen)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Toisaalta koko paketti, jousi, iskari,vipu+ suojamuovit ja rulla on 119e.
helppo vaihtaa. Jousia ei kai mene mutta näkyy olevan paketissa. Nuo muovit
on kyllä ihan hyvät , vanhat vääntyvät irroitettaessa.



t jone

vieläkö tää tarjous on kl:ssä voimassa , sivuilta en pongannut ....
Vastaa Viestiin