Outoa jurinaa...w124
Outoa jurinaa...w124
Auto w124 300d -86.Tyhjäkäynnillä ihme jurinaa ja sama kun nostaa kierroksia n.1500/min. Koneenkummit vaihdettu n1.5vuatta sitte.Samanlainen ääni lähtee kun ajaa pienillä kierroksilla...Putkikaan ei pitäisi ottaa mihkään.Onko kellekään tuttua??
MB-Toys for a big boys...
C 250D elegance
Ex. 300D W124
C 250D elegance
Ex. 300D W124
Re: Outoa jurinaa...w124
Just pistin tuohon omaan pakoputken kiinnikerauta propleemiin kuvausta ratkaisusta, joka toimi...jurisi nimittäin mullakin 200d tyhjäkäynnillä kuten kuvasit...pkultti kirjoitti:Auto w124 300d -86.Tyhjäkäynnillä ihme jurinaa ja sama kun nostaa kierroksia n.1500/min. Koneenkummit vaihdettu n1.5vuatta sitte.Samanlainen ääni lähtee kun ajaa pienillä kierroksilla...Putkikaan ei pitäisi ottaa mihkään.Onko kellekään tuttua??
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
ex. W 124 200D -90
Re: Outoa jurinaa...w124
Voisko kuulua hihnankiristimestä? Eli joko hihnankiristimen iskunvaimennin, tai kiristimen keinu, joka kalkattaa. Omassa 300:ssani pitänyt jo pitkään ääntä, pitäisi vaihtaa ennen kuin menee lopullisesti - seuraukset voi olla vaaralliset, kuten tälläkin palstalla on joskus todettu
Jos se tuosta hihnankiristimestä kuuluu, niin se on helppo paikantaa, kun avaat pellin ja sormet kiristimen iskarille, tärinä tuntuu näpeissä, ja kyllä sen kuuleekin tulevan siitä. Ääni on tuossa sellainen, kuin jokin resonoisi konehuoneessa. Itsellä meni pitkään ennenkuin hoksasin, mistä kuului, kunnes aloin tosissani äänen lähdettä kaivelemaan..

[quote="Esko R"]Se ihme jurina johtuu siitä viallisesta iskarista siinä hihnankiristimessä.
[/quote]
No mites se itse hihnankiristin, kun sitä katselee, niin näyttäisi olevan hiukan vinossa (eli rullaa näkyy hiukan ylhäältä katsellessa). Onko vielä turvallista vaihtaa vain pelkkä iskari ja toivoa, että keinu kestäisi vielä. Turhan kalliita osia nimittäin, jos lähdetään kaikki vaihtamaan. Toisaalta kun tuo ääntävä iskari muistuttaa joka aamu, että pitäisi kiristin vaihtaa

No mites se itse hihnankiristin, kun sitä katselee, niin näyttäisi olevan hiukan vinossa (eli rullaa näkyy hiukan ylhäältä katsellessa). Onko vielä turvallista vaihtaa vain pelkkä iskari ja toivoa, että keinu kestäisi vielä. Turhan kalliita osia nimittäin, jos lähdetään kaikki vaihtamaan. Toisaalta kun tuo ääntävä iskari muistuttaa joka aamu, että pitäisi kiristin vaihtaa

Jos kiristipyörä kulkee vinossa, se on sen merkki että laakeri on keinulta vaihto kunnossa.
Uus keinu, tai uus laakeri, niin pyörä kulkee suoraan(keinun mukana tulee uusi laakeri).
Jos laakeri on mennyt, kuuluu hihnan kitinää.
Jos iskari on mennyt kuuluu jurinaa.
Uus keinu, tai uus laakeri, niin pyörä kulkee suoraan(keinun mukana tulee uusi laakeri).
Jos laakeri on mennyt, kuuluu hihnan kitinää.
Jos iskari on mennyt kuuluu jurinaa.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Vaihda se iskari niin turina lakkaa, se ääni tulee hihnasta kun se pääsee hakkaamaan, hihna kuluu myös selkäpuolelta.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
[quote="Esko R"]Vaihda se iskari niin turina lakkaa, se ääni tulee hihnasta kun se pääsee hakkaamaan, hihna kuluu myös selkäpuolelta.[/quote]
Hyvä tietää. Se hihnahan luonnollisesti kuluu paljon nopeammin, jos se hakkaa koko ajan. Ja tuhoaa samalla kaikkien hihnapyörien, kiristysrullien ym. laakerit.. Täytyypä heti huomenna käydä KL:stä iskari..
Hyvä tietää. Se hihnahan luonnollisesti kuluu paljon nopeammin, jos se hakkaa koko ajan. Ja tuhoaa samalla kaikkien hihnapyörien, kiristysrullien ym. laakerit.. Täytyypä heti huomenna käydä KL:stä iskari..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
[quote="veppe"][quote="Esko R"]Se ihme jurina johtuu siitä viallisesta iskarista siinä hihnankiristimessä. :idea:[/quote]
No mites se itse hihnankiristin, kun sitä katselee, niin näyttäisi olevan hiukan vinossa (eli rullaa näkyy hiukan ylhäältä katsellessa). Onko vielä turvallista vaihtaa vain pelkkä iskari ja toivoa, että keinu kestäisi vielä. Turhan kalliita osia nimittäin, jos lähdetään kaikki vaihtamaan. Toisaalta kun tuo ääntävä iskari muistuttaa joka aamu, että pitäisi kiristin vaihtaa :)[/quote]
Moi !
Kantsii vaihtaa, hihnakin menee aika nopeasti piloille jos vivun laakeri sökö, sama koskee sitä rullaa, kuluu toisesta laidasta.....
Eikö tuota laakeria saa KL:stä, ainakin joskus on ollut luettelossa?
Toisaalta koko paketti, jousi, iskari,vipu+ suojamuovit ja rulla on 119e.
helppo vaihtaa. Jousia ei kai mene mutta näkyy olevan paketissa. Nuo muovit
on kyllä ihan hyvät , vanhat vääntyvät irroitettaessa.
t jone
No mites se itse hihnankiristin, kun sitä katselee, niin näyttäisi olevan hiukan vinossa (eli rullaa näkyy hiukan ylhäältä katsellessa). Onko vielä turvallista vaihtaa vain pelkkä iskari ja toivoa, että keinu kestäisi vielä. Turhan kalliita osia nimittäin, jos lähdetään kaikki vaihtamaan. Toisaalta kun tuo ääntävä iskari muistuttaa joka aamu, että pitäisi kiristin vaihtaa :)[/quote]
Moi !
Kantsii vaihtaa, hihnakin menee aika nopeasti piloille jos vivun laakeri sökö, sama koskee sitä rullaa, kuluu toisesta laidasta.....
Eikö tuota laakeria saa KL:stä, ainakin joskus on ollut luettelossa?
Toisaalta koko paketti, jousi, iskari,vipu+ suojamuovit ja rulla on 119e.
helppo vaihtaa. Jousia ei kai mene mutta näkyy olevan paketissa. Nuo muovit
on kyllä ihan hyvät , vanhat vääntyvät irroitettaessa.
t jone
[quote="Jari"]Saahan sen laakerin KL:stäkin,ja monesta muustakin paikkaa,mut halvempaa jos ettii ni kannattaa ostaa kaks suojattua 6004:sta laakeria ja sopiva prikka.Ei maksa kun n15eeroo..[/quote]
Muistaakseni se iskari maksaa noin 20 euroo, eli sitten yhteensä 35 euroo. + värkkäämisen vaiva päälle. Ja jos sitten osoittautuu, että keinu onkin jo liiaksi kulunut, niin keinu vielä uusiksi. Ja samallahan kannattaa vaihtaa hihna, jos on kulunut, ja silloinhan kannattaakin vaihtaa myös kiristinrulla(t?). Hinta nousee kuin huutokaupassa..
Onko jollakulla antaa vihjettä, onko keinu liiaksi kulunut, kun rullaa näkyy hihnapyörän välistä noin 1 mm. Ehkä hieman alle. Vai johtuuko vain siitä, että laakeri on sökö, eli menee sen tähden vinoon? Ei viitsisi ensin ostaa pelkkää iskaria ja laakeria, ja sitten todeta, että vaihdetaanpa vielä keinukin jne. jne. Eipä tuo 119 euroa koko paketista kuitenkaan pahalta tunnu; tosin on tuo virtalukkokin menossa uusiksi ja kauko-ohjauskin pistettiin jo tilaukseen, kun tuntui waeco olevan helppo asentaa. No, meni jo hiukan OT puolelle.
Muistaakseni se iskari maksaa noin 20 euroo, eli sitten yhteensä 35 euroo. + värkkäämisen vaiva päälle. Ja jos sitten osoittautuu, että keinu onkin jo liiaksi kulunut, niin keinu vielä uusiksi. Ja samallahan kannattaa vaihtaa hihna, jos on kulunut, ja silloinhan kannattaakin vaihtaa myös kiristinrulla(t?). Hinta nousee kuin huutokaupassa..
Onko jollakulla antaa vihjettä, onko keinu liiaksi kulunut, kun rullaa näkyy hihnapyörän välistä noin 1 mm. Ehkä hieman alle. Vai johtuuko vain siitä, että laakeri on sökö, eli menee sen tähden vinoon? Ei viitsisi ensin ostaa pelkkää iskaria ja laakeria, ja sitten todeta, että vaihdetaanpa vielä keinukin jne. jne. Eipä tuo 119 euroa koko paketista kuitenkaan pahalta tunnu; tosin on tuo virtalukkokin menossa uusiksi ja kauko-ohjauskin pistettiin jo tilaukseen, kun tuntui waeco olevan helppo asentaa. No, meni jo hiukan OT puolelle.

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe