190 D Turbotusprojekti yms.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Käväisin eilen illalla Vetelissä pikaisesti ja olipa tosi rasittava ohitella rekkoja. Huonoilla talvirenkailla aika nulju ajaa, kun perä pyrkii väkisin sivulle, vaikka miten varovasti koittaa ohittaa. Vakioon verrattuna paljon hankalampi ajaella liukkailla. Rengaskauppa kutsuu...Lynx racing kirjoitti:Menee kaksatanen sladia lumikelillä vähän eri tyyliin kuin viime talvena, ei tarvi enää aina aloittaa kytkimellä
Tulee halvemmaks laittaa se kuulalaakeri rikastusletkuunJP74 kirjoitti:Käväisin eilen illalla Vetelissä pikaisesti ja olipa tosi rasittava ohitella rekkoja. Huonoilla talvirenkailla aika nulju ajaa, kun perä pyrkii väkisin sivulle, vaikka miten varovasti koittaa ohittaa. Vakioon verrattuna paljon hankalampi ajaella liukkailla. Rengaskauppa kutsuu...Lynx racing kirjoitti:Menee kaksatanen sladia lumikelillä vähän eri tyyliin kuin viime talvena, ei tarvi enää aina aloittaa kytkimellä
No ei kait, hyvät renkaat on aina hintansa väärti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Talvirenkaat
Ootko jo ostanu renkaat?Löytyis nimittäin parit hyvät sarjat(14 ja 15").
Re: Talvirenkaat
En ole ostanut vielä. Oisko ne vanteilla vai ilman?Cooler kirjoitti:Ootko jo ostanu renkaat?Löytyis nimittäin parit hyvät sarjat(14 ja 15").
Re: Talvirenkaat
JP74 kirjoitti:En ole ostanut vielä. Oisko ne vanteilla vai ilman?Cooler kirjoitti:Ootko jo ostanu renkaat?Löytyis nimittäin parit hyvät sarjat(14 ja 15").
YVtä tulossa.
Mistä ja millaisia ruuveja on löytynyt. Tuossa lähiliikkeessä ei ollut mitään.petska kirjoitti:turboruuvi sisälle ja mangeettiventtiili letkuun että tarvittaessa löytyy tehoja...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Käyppäs hydrauliikka /pneumatiikka liikkeissä.Sieltä löytyy 2/2,3/2 jne.. mankkuvenoja. Sekä vastusvasta/ohivuotovenoja yms..veskola kirjoitti:Mistä ja millaisia ruuveja on löytynyt. Tuossa lähiliikkeessä ei ollut mitään.petska kirjoitti:turboruuvi sisälle ja mangeettiventtiili letkuun että tarvittaessa löytyy tehoja...
Kerro vaan myyjälle minkälaista tarvitset?
Hyvät on perät.......
Auti
Katso tuosta linkistä. Sieltä ostin omaan, en ole tosin vielä asennellut paikoilleen.veskola kirjoitti:Mistä ja millaisia ruuveja on löytynyt. Tuossa lähiliikkeessä ei ollut mitään.petska kirjoitti:turboruuvi sisälle ja mangeettiventtiili letkuun että tarvittaessa löytyy tehoja...
http://www.amworks.com/
Justiinsa kävin pneumatiikkaliikkeessä, eikä löytynyt... Täytyy käydä vaikka siellä Salon liikeessä...Kimmo L kirjoitti:Käyppäs hydrauliikka /pneumatiikka liikkeissä.Sieltä löytyy 2/2,3/2 jne.. mankkuvenoja. Sekä vastusvasta/ohivuotovenoja yms..
Kerro vaan myyjälle minkälaista tarvitset?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Esim:http://www.avs-yhtiot.fi/yritykset.php?kieli=fi
Tuolta löytyy varmasti. Taitaa olla turussa ainakin myymälä.
Tuolta löytyy varmasti. Taitaa olla turussa ainakin myymälä.
Hyvät on perät.......
Auti
Tämä projekti jatkuu vaihteeksi koneen aukaisulla Yhdestä tai kahdesta pytystä puristukset pois, huohottaa raskaasti ja käy vajaalla vaikeasti....Meinaa hiukan korveta, kun vasta oli kone auki. Tais eilinen revitys olla liikaa vanhukselle, kun yritettiin mitata tehoja.. Ostasko vanhan Nissanin talviautoksi ja laittelis tuon Rommelin kuntoon kevväämmällä....Kele!
Eikös tässä tolkutettu että vaihda se turbo kunnolliseen. Turha kaikkien on koneitaan polttaa, kun Pohjanmaan pojat teki sitä aloitellessaan tätä leikkiä.JP74 kirjoitti:Tämä projekti jatkuu vaihteeksi koneen aukaisulla Yhdestä tai kahdesta pytystä puristukset pois, huohottaa raskaasti ja käy vajaalla vaikeasti....Meinaa hiukan korveta, kun vasta oli kone auki. Tais eilinen revitys olla liikaa vanhukselle, kun yritettiin mitata tehoja.. Ostasko vanhan Nissanin talviautoksi ja laittelis tuon Rommelin kuntoon kevväämmällä....Kele!
Toivottavasti ei ole suurempia tappioita tullut..
No on mulla varalohko tossa pihassa, lähinnä työpanosta vaatii raskaasti. Varmaanhan se pieni turbo kuumentaa mäntiä, kun koittaa vaan hölmönä kääntää lisää syöttöä... Täytyy kerätä voimia hetki ja hyökätä projektin kimppuun talvilomalla, niin ei tule kiireellä hosuttua.Mauri H. kirjoitti:Eikös tässä tolkutettu että vaihda se turbo kunnolliseen. Turha kaikkien on koneitaan polttaa, kun Pohjanmaan pojat teki sitä aloitellessaan tätä leikkiä.JP74 kirjoitti:Tämä projekti jatkuu vaihteeksi koneen aukaisulla Yhdestä tai kahdesta pytystä puristukset pois, huohottaa raskaasti ja käy vajaalla vaikeasti....Meinaa hiukan korveta, kun vasta oli kone auki. Tais eilinen revitys olla liikaa vanhukselle, kun yritettiin mitata tehoja.. Ostasko vanhan Nissanin talviautoksi ja laittelis tuon Rommelin kuntoon kevväämmällä....Kele!
Toivottavasti ei ole suurempia tappioita tullut..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tuntui kyllä minunki autoa penkitettäessä että varmasti alkaa kohta sirpaleita lenteleen (+600tkm ajettu alakerta ), sen verran pitkään/monesti piti 1.6 paineilla huuattaa. Hyvin on tähän mennessä toiminut tuo viritelmä vaikka on kyllä happia annettu - toivotaan että jatkossakin...JP74 kirjoitti: Tais eilinen revitys olla liikaa vanhukselle, kun yritettiin mitata tehoja...
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
W639 115 cdi -06
- Vil_Ma
- Turbospesialisti
- Viestit: 76
- Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
- Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
- Viesti:
Vil_Ma kirjoitti: Jos meinaat enämpi tehoja kaivella tuosta, niin juoksujalkaa isompaa turpua pellin alle.
Parisatanen oli silloin aluksi kans T03:lla ja cossun kuulerilla, mutta tuolla isolla pumpulla saa ajettua ruokaa piisalle asti. Pienehköllä testiajolla 2.5 16V:n kanssa tuli kehitystyön tarvetta...
Kuten Maurikin tuossa jo sanoi jotain...
-pensalla pestään pensselit-
Joskus kannattaisi uskoa kun neuvotaan. Itsehän en tietenkään uskonut ja minulle kävi sama homma. Yllättävän sisukkaasti kone kesti, mutta viimeinen kokeilu oli kohtalokas. Sen jälkeen tuli juuri nuo oireet. En kehtaa lisätä tuskaa, jos et välttämättä halua, mitä 99% varmuudella on tapahtunut myös sinun koneessa. Tätä kutsutaan kantapäänkautta oppimiseksi.
Perttu K kirjoitti:Joskus kannattaisi uskoa kun neuvotaan. Itsehän en tietenkään uskonut ja minulle kävi sama homma. Yllättävän sisukkaasti kone kesti, mutta viimeinen kokeilu oli kohtalokas. Sen jälkeen tuli juuri nuo oireet. En kehtaa lisätä tuskaa, jos et välttämättä halua, mitä 99% varmuudella on tapahtunut myös sinun koneessa. Tätä kutsutaan kantapäänkautta oppimiseksi.
Kerro pois, ei mulla nyt niin hirveätä tuskaa enää ole. Nissan vaihtoehtokin on jo unohtunut Tulin siihen tulokseen, että katselen jostain sen uudemman mallin koneen, jossa on öljyruiskut männille. Rakennan siitä sitten pannun ja hommaan kunnon pakosarjan ja turbon. Täytyy vaan odotella tuota tilipäivää(-iä) ja pärjätä yhdellä ajoneuvolla perheessä.
Ei viedä kaikkea toivoa. Sillä se vaparikin kestää kunhan on cooleri ja riittävän iso turbo. Itselläni ei ollut kumpaakaan.
Tuloksena oli, että ajettunai kymmenkunta kilometriä kaasupohjassa, löysäsin kaasun ja huomasi risteyksessä että kone nytkyttää. Sehän oli lakannut käymästä kaikilla. Pakoputksesta ja öljykorkista tuli kunnolla savua oikein kunnolla. Lisäksi käyntiääneen oli tullut sellainen kevyt kalkatus.
Avasin koneen ja 5 ja 6. mäntä olivat leikanneet kiinni. Niihin sylintereihin vaihdatin myös putket. Mitään muita vaurioita ei ollut. Mitä nyt 5 kohdalla kannessa pikkuhalkeama, mutta se oli jo ennen sitä tapahtumaa. Lämpömitari nimittäin oireili siihen malliin koko talven. Kustannukset olivat ihan siedettävät, mutta työtä tuli mukavasti. En ole vieläkään kehdannut kasata konetta.
Tuloksena oli, että ajettunai kymmenkunta kilometriä kaasupohjassa, löysäsin kaasun ja huomasi risteyksessä että kone nytkyttää. Sehän oli lakannut käymästä kaikilla. Pakoputksesta ja öljykorkista tuli kunnolla savua oikein kunnolla. Lisäksi käyntiääneen oli tullut sellainen kevyt kalkatus.
Avasin koneen ja 5 ja 6. mäntä olivat leikanneet kiinni. Niihin sylintereihin vaihdatin myös putket. Mitään muita vaurioita ei ollut. Mitä nyt 5 kohdalla kannessa pikkuhalkeama, mutta se oli jo ennen sitä tapahtumaa. Lämpömitari nimittäin oireili siihen malliin koko talven. Kustannukset olivat ihan siedettävät, mutta työtä tuli mukavasti. En ole vieläkään kehdannut kasata konetta.
Minusta on kuitenkin todella hienoa, että herrat myöntävät auliisti kun jotain menee rikki. Siten se kantapään kautta oppiminen vältetään, kun ei kaikilla ole rahaa/taitoa pistää noita vehkeitä kuntoon. *nostaa hattua*Perttu K kirjoitti:Joskus kannattaisi uskoa kun neuvotaan. Itsehän en tietenkään uskonut ja minulle kävi sama homma. Yllättävän sisukkaasti kone kesti, mutta viimeinen kokeilu oli kohtalokas. Sen jälkeen tuli juuri nuo oireet. En kehtaa lisätä tuskaa, jos et välttämättä halua, mitä 99% varmuudella on tapahtunut myös sinun koneessa. Tätä kutsutaan kantapäänkautta oppimiseksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Toimii jälleen!
Kierrätyskoneet jäi haaveeksi, kun ei niitä kohtuuhintaisena oikein tähän hätään löytynyt. Värkkäsin nurkassa seisseen ***tuhatta ajetun alakerran paikalleen, toki vaihdoin laakerit vanhasta koneesta, kun ne olivat siinä uudet. Halvalla selvisin loppujen lopuksi, mutta tulipahan taas om601 kone tutummaksi. Vaihdoin samalla uuden jäähdyttäjän ja 80 asteisen termostaatin, eipähän ole lämpöjen kanssa ongelmia. Syöttö on nyt pienellään ja pysyy Ei tällä hetkellä hermot riitä rassata enää tuota pannua.
Täytyy kerätä voimia, jos vaikka ens kesäksi sais hommattua paremman aihion, mitä turbottaa, siis alkuperäisellä turbokoneella. Turbosta en luovu, Nissanista kyllä. On se vaan aika kälynen peli, kun kuukauden sillä joutu ajeleen.
Kierrätyskoneet jäi haaveeksi, kun ei niitä kohtuuhintaisena oikein tähän hätään löytynyt. Värkkäsin nurkassa seisseen ***tuhatta ajetun alakerran paikalleen, toki vaihdoin laakerit vanhasta koneesta, kun ne olivat siinä uudet. Halvalla selvisin loppujen lopuksi, mutta tulipahan taas om601 kone tutummaksi. Vaihdoin samalla uuden jäähdyttäjän ja 80 asteisen termostaatin, eipähän ole lämpöjen kanssa ongelmia. Syöttö on nyt pienellään ja pysyy Ei tällä hetkellä hermot riitä rassata enää tuota pannua.
Täytyy kerätä voimia, jos vaikka ens kesäksi sais hommattua paremman aihion, mitä turbottaa, siis alkuperäisellä turbokoneella. Turbosta en luovu, Nissanista kyllä. On se vaan aika kälynen peli, kun kuukauden sillä joutu ajeleen.