190 D Turbotusprojekti yms.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mitä te ootte mun mutkalle tehny :shock: :lol:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

epk kirjoitti:mitä te ootte mun mutkalle tehny :shock: :lol:
Koekäytetty selvästi :shock: :P
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

epk kirjoitti:mitä te ootte mun mutkalle tehny :shock: :lol:
Yritettiin ahtaa Jokon partneria, laitettiin teräketjuöljynpumpulta voitelu ja paluu letku maahan :idea:


Leikki leikkinä, kunhan hörskättiin. Tänään jatkuu oman auton sepitys, kunhan kerkiää. Moottorin kumityyny pitää vielä vaihtaa.
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Menee kaksatanen sladia lumikelillä vähän eri tyyliin kuin viime talvena, ei tarvi enää aina aloittaa kytkimellä :lol:
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Lynx racing kirjoitti:Menee kaksatanen sladia lumikelillä vähän eri tyyliin kuin viime talvena, ei tarvi enää aina aloittaa kytkimellä :lol:
Käväisin eilen illalla Vetelissä pikaisesti ja olipa tosi rasittava ohitella rekkoja. Huonoilla talvirenkailla aika nulju ajaa, kun perä pyrkii väkisin sivulle, vaikka miten varovasti koittaa ohittaa. Vakioon verrattuna paljon hankalampi ajaella liukkailla. Rengaskauppa kutsuu...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:
Lynx racing kirjoitti:Menee kaksatanen sladia lumikelillä vähän eri tyyliin kuin viime talvena, ei tarvi enää aina aloittaa kytkimellä :lol:
Käväisin eilen illalla Vetelissä pikaisesti ja olipa tosi rasittava ohitella rekkoja. Huonoilla talvirenkailla aika nulju ajaa, kun perä pyrkii väkisin sivulle, vaikka miten varovasti koittaa ohittaa. Vakioon verrattuna paljon hankalampi ajaella liukkailla. Rengaskauppa kutsuu...
Tulee halvemmaks laittaa se kuulalaakeri rikastusletkuun :lol:

No ei kait, hyvät renkaat on aina hintansa väärti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Ootko jo ostanu renkaat?Löytyis nimittäin parit hyvät sarjat(14 ja 15").
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Cooler kirjoitti:Ootko jo ostanu renkaat?Löytyis nimittäin parit hyvät sarjat(14 ja 15").
En ole ostanut vielä. Oisko ne vanteilla vai ilman?
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Talvirenkaat

Viesti Kirjoittaja JP75 »

JP74 kirjoitti:
Cooler kirjoitti:Ootko jo ostanu renkaat?Löytyis nimittäin parit hyvät sarjat(14 ja 15").
En ole ostanut vielä. Oisko ne vanteilla vai ilman?

YVtä tulossa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kokeilin kans ajaa rikastuksen kanssa talvella. Ei onnistu.... suttaa ihan hyvin ilman rikastustakin.
Pitää vissiin laitta sementtisäkki konttiin talveksi.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

turboruuvi sisälle ja mangeettiventtiili letkuun että tarvittaessa löytyy tehoja...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

petska kirjoitti:turboruuvi sisälle ja mangeettiventtiili letkuun että tarvittaessa löytyy tehoja...
Mistä ja millaisia ruuveja on löytynyt. Tuossa lähiliikkeessä ei ollut mitään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

veskola kirjoitti:
petska kirjoitti:turboruuvi sisälle ja mangeettiventtiili letkuun että tarvittaessa löytyy tehoja...
Mistä ja millaisia ruuveja on löytynyt. Tuossa lähiliikkeessä ei ollut mitään.
Käyppäs hydrauliikka /pneumatiikka liikkeissä.Sieltä löytyy 2/2,3/2 jne.. mankkuvenoja. Sekä vastusvasta/ohivuotovenoja yms..
Kerro vaan myyjälle minkälaista tarvitset?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

veskola kirjoitti:
petska kirjoitti:turboruuvi sisälle ja mangeettiventtiili letkuun että tarvittaessa löytyy tehoja...
Mistä ja millaisia ruuveja on löytynyt. Tuossa lähiliikkeessä ei ollut mitään.
Katso tuosta linkistä. Sieltä ostin omaan, en ole tosin vielä asennellut paikoilleen.
http://www.amworks.com/
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kimmo L kirjoitti:Käyppäs hydrauliikka /pneumatiikka liikkeissä.Sieltä löytyy 2/2,3/2 jne.. mankkuvenoja. Sekä vastusvasta/ohivuotovenoja yms..
Kerro vaan myyjälle minkälaista tarvitset?
Justiinsa kävin pneumatiikkaliikkeessä, eikä löytynyt... :evil: Täytyy käydä vaikka siellä Salon liikeessä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Petri K kirjoitti:http://www.amworks.com/
No huh mitä hintoja :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Esim:http://www.avs-yhtiot.fi/yritykset.php?kieli=fi

Tuolta löytyy varmasti. Taitaa olla turussa ainakin myymälä.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tämä projekti jatkuu vaihteeksi koneen aukaisulla :( Yhdestä tai kahdesta pytystä puristukset pois, huohottaa raskaasti ja käy vajaalla vaikeasti....Meinaa hiukan korveta, kun vasta oli kone auki. Tais eilinen revitys olla liikaa vanhukselle, kun yritettiin mitata tehoja.. Ostasko vanhan Nissanin talviautoksi ja laittelis tuon Rommelin kuntoon kevväämmällä....Kele! :cry:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JP74 kirjoitti:Tämä projekti jatkuu vaihteeksi koneen aukaisulla :( Yhdestä tai kahdesta pytystä puristukset pois, huohottaa raskaasti ja käy vajaalla vaikeasti....Meinaa hiukan korveta, kun vasta oli kone auki. Tais eilinen revitys olla liikaa vanhukselle, kun yritettiin mitata tehoja.. Ostasko vanhan Nissanin talviautoksi ja laittelis tuon Rommelin kuntoon kevväämmällä....Kele! :cry:
Eikös tässä tolkutettu että vaihda se turbo kunnolliseen. Turha kaikkien on koneitaan polttaa, kun Pohjanmaan pojat teki sitä aloitellessaan tätä leikkiä.

Toivottavasti ei ole suurempia tappioita tullut..
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mauri H. kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Tämä projekti jatkuu vaihteeksi koneen aukaisulla :( Yhdestä tai kahdesta pytystä puristukset pois, huohottaa raskaasti ja käy vajaalla vaikeasti....Meinaa hiukan korveta, kun vasta oli kone auki. Tais eilinen revitys olla liikaa vanhukselle, kun yritettiin mitata tehoja.. Ostasko vanhan Nissanin talviautoksi ja laittelis tuon Rommelin kuntoon kevväämmällä....Kele! :cry:
Eikös tässä tolkutettu että vaihda se turbo kunnolliseen. Turha kaikkien on koneitaan polttaa, kun Pohjanmaan pojat teki sitä aloitellessaan tätä leikkiä.

Toivottavasti ei ole suurempia tappioita tullut..
No on mulla varalohko tossa pihassa, lähinnä työpanosta vaatii raskaasti. Varmaanhan se pieni turbo kuumentaa mäntiä, kun koittaa vaan hölmönä kääntää lisää syöttöä... :roll: Täytyy kerätä voimia hetki ja hyökätä projektin kimppuun talvilomalla, niin ei tule kiireellä hosuttua.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

niin mulla olis vieläkin se holsteeni.
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

JP74 kirjoitti: Tais eilinen revitys olla liikaa vanhukselle, kun yritettiin mitata tehoja...
Tuntui kyllä minunki autoa penkitettäessä että varmasti alkaa kohta sirpaleita lenteleen (+600tkm ajettu alakerta :lol: ), sen verran pitkään/monesti piti 1.6 paineilla huuattaa. Hyvin on tähän mennessä toiminut tuo viritelmä vaikka on kyllä happia annettu - toivotaan että jatkossakin...
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

Vil_Ma kirjoitti: Jos meinaat enämpi tehoja kaivella tuosta, niin juoksujalkaa isompaa turpua pellin alle.
Parisatanen oli silloin aluksi kans T03:lla ja cossun kuulerilla, mutta tuolla isolla pumpulla saa ajettua ruokaa piisalle asti. Pienehköllä testiajolla 2.5 16V:n kanssa tuli kehitystyön tarvetta...

Kuten Maurikin tuossa jo sanoi jotain... :)
-pensalla pestään pensselit-
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Joskus kannattaisi uskoa kun neuvotaan. Itsehän en tietenkään uskonut ja minulle kävi sama homma. Yllättävän sisukkaasti kone kesti, mutta viimeinen kokeilu oli kohtalokas. Sen jälkeen tuli juuri nuo oireet. En kehtaa lisätä tuskaa, jos et välttämättä halua, mitä 99% varmuudella on tapahtunut myös sinun koneessa. Tätä kutsutaan kantapäänkautta oppimiseksi. :oops:
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

agentti74 kirjoitti:niin mulla olis vieläkin se holsteeni.
Jokos sie sen "Albert" Schwitzerin möit pois ???
Tarvitsisin "pieneen" 5,5 litraseen pihatraktoriin pikkurillisen piristyksen...
Nettohinta ?
345 # 650
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

albertti on omassa ST:ssä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Perttu K kirjoitti:Joskus kannattaisi uskoa kun neuvotaan. Itsehän en tietenkään uskonut ja minulle kävi sama homma. Yllättävän sisukkaasti kone kesti, mutta viimeinen kokeilu oli kohtalokas. Sen jälkeen tuli juuri nuo oireet. En kehtaa lisätä tuskaa, jos et välttämättä halua, mitä 99% varmuudella on tapahtunut myös sinun koneessa. Tätä kutsutaan kantapäänkautta oppimiseksi. :oops:

Kerro pois, ei mulla nyt niin hirveätä tuskaa enää ole. :) Nissan vaihtoehtokin on jo unohtunut :) Tulin siihen tulokseen, että katselen jostain sen uudemman mallin koneen, jossa on öljyruiskut männille. Rakennan siitä sitten pannun ja hommaan kunnon pakosarjan ja turbon. Täytyy vaan odotella tuota tilipäivää(-iä) ja pärjätä yhdellä ajoneuvolla perheessä.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei viedä kaikkea toivoa. Sillä se vaparikin kestää kunhan on cooleri ja riittävän iso turbo. Itselläni ei ollut kumpaakaan.

Tuloksena oli, että ajettunai kymmenkunta kilometriä kaasupohjassa, löysäsin kaasun ja huomasi risteyksessä että kone nytkyttää. Sehän oli lakannut käymästä kaikilla. Pakoputksesta ja öljykorkista tuli kunnolla savua oikein kunnolla. Lisäksi käyntiääneen oli tullut sellainen kevyt kalkatus.

Avasin koneen ja 5 ja 6. mäntä olivat leikanneet kiinni. Niihin sylintereihin vaihdatin myös putket. Mitään muita vaurioita ei ollut. Mitä nyt 5 kohdalla kannessa pikkuhalkeama, mutta se oli jo ennen sitä tapahtumaa. Lämpömitari nimittäin oireili siihen malliin koko talven. Kustannukset olivat ihan siedettävät, mutta työtä tuli mukavasti. En ole vieläkään kehdannut kasata konetta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Perttu K kirjoitti:Joskus kannattaisi uskoa kun neuvotaan. Itsehän en tietenkään uskonut ja minulle kävi sama homma. Yllättävän sisukkaasti kone kesti, mutta viimeinen kokeilu oli kohtalokas. Sen jälkeen tuli juuri nuo oireet. En kehtaa lisätä tuskaa, jos et välttämättä halua, mitä 99% varmuudella on tapahtunut myös sinun koneessa. Tätä kutsutaan kantapäänkautta oppimiseksi. :oops:
Minusta on kuitenkin todella hienoa, että herrat myöntävät auliisti kun jotain menee rikki. Siten se kantapään kautta oppiminen vältetään, kun ei kaikilla ole rahaa/taitoa pistää noita vehkeitä kuntoon. *nostaa hattua*
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Toimii jälleen!

Kierrätyskoneet jäi haaveeksi, kun ei niitä kohtuuhintaisena oikein tähän hätään löytynyt. Värkkäsin nurkassa seisseen ***tuhatta ajetun alakerran paikalleen, toki vaihdoin laakerit vanhasta koneesta, kun ne olivat siinä uudet. Halvalla selvisin loppujen lopuksi, mutta tulipahan taas om601 kone tutummaksi. Vaihdoin samalla uuden jäähdyttäjän ja 80 asteisen termostaatin, eipähän ole lämpöjen kanssa ongelmia. Syöttö on nyt pienellään ja pysyy :x Ei tällä hetkellä hermot riitä rassata enää tuota pannua.


Täytyy kerätä voimia, jos vaikka ens kesäksi sais hommattua paremman aihion, mitä turbottaa, siis alkuperäisellä turbokoneella. Turbosta en luovu, Nissanista kyllä. On se vaan aika kälynen peli, kun kuukauden sillä joutu ajeleen. :lol:
Vastaa Viestiin