W124 E250D 20V vm.-94 Nykii kylmänä?
W124 E250D 20V vm.-94 Nykii kylmänä?
Taas ilmojen kylmettyä on alkanut ilmetä v..mäinen vika E250D.ssä.
Asiantuntijat hoi, Mistä vikaa etsimään??
Vika ilmenee lähinnä aamuisin kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä. Nykii ensimmäiset n. 5km. Koneen lämmöt kun nousee normaalille tasolle niin nykiminen loppuu.
Eli nykimistä ilmenee liikkeelle lähdettäessä, kun ilman lämpötila laskee noin alle +5 asteen.
Asiantuntijat hoi, Mistä vikaa etsimään??
Vika ilmenee lähinnä aamuisin kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä. Nykii ensimmäiset n. 5km. Koneen lämmöt kun nousee normaalille tasolle niin nykiminen loppuu.
Eli nykimistä ilmenee liikkeelle lähdettäessä, kun ilman lämpötila laskee noin alle +5 asteen.
Kommenttini oli tarkoitettu hivenen hirtehiseksi, kun näissä monivenoissa on niin paljon noita O-renkaita, ilmeisesti näissä Lucas jo kummittelee liitinpuolella, onneks ei vielä pumppuosastolla.felmit kirjoitti:katsoppa tätä viestiketjua myös
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Tuo kone ei uutenakaan lähtenyt pakkasessa kylmäkäynnistyksessä käyntiin joka pytyllä. Loput seurasivat perässä vasta jopa useamman kymmenen sekunnin kuluessa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Ei ollut. Auto huollettiin ensimmäiset kaksi vuotta Pitäjänmäen Vehossa, eikä "vialle" voinut mitään. Oli ominaisuus.Mika.T kirjoitti:
hehkuja pimeänä...
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Hämmästyttävää..liittyikös tämäkin niihin keraamisiin(?) männänrenkaisiin, joista oli joskus monivenojen kohdalla puhe?Taxana kirjoitti:Tuo kone ei uutenakaan lähtenyt pakkasessa kylmäkäynnistyksessä käyntiin joka pytyllä. Loput seurasivat perässä vasta jopa useamman kymmenen sekunnin kuluessa.
Faijan C250TDT napsahtaa kuulema ainakin laakista kaikilla käymään, myös kylmänä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Paha mennä sanomaan. Ainahan niissä voi olla yksilöllisiä eroja. Oma kokemuspiirini rajoittuu Suomen ensimmäiseen monivena 250:seen, joka oli jo tehtaalla varustettu uuden tyyppisillä männänrenkailla. Keraamisista rinkuloista luovuttiin heti kun ensimmäiset neljä uutta autoa eivät startanneet Hangossa, joten tehdas on joutunut tekemään hätäpäissään jonkun kikka kolme ratkaisun. En usko että se kuitenkaan olisi ollut mitenkään huono, sillä hyvinhänhän nuo padat ovat kestäneet.Ahti kirjoitti: Hämmästyttävää..liittyikös tämäkin niihin keraamisiin(?) männänrenkaisiin, joista oli joskus monivenojen kohdalla puhe?
Faijan C250TDT napsahtaa kuulema ainakin laakista kaikilla käymään, myös kylmänä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Viitsi tehdä uutta topiccia niin:
Nyt kun on kylmät kelit tulleet, niin on ruvennut tuo moottori temppuilemaan. Noin 5 min kun on käynyt niin alkaa ajossa nykimään/pätkimään ja lopulta sammuu ja uudelleen kun koittaa käyntiin niin ei meinaa millään lähteä. Taas kun saa käyntiin niin toimii ihan moitteettomasti, ei pätki eikä nyi.
Mootorin vaihdon yhteydessä on jäänyt yksi alipaine letku ainakin auki ja sille ei olla paikkaa löydetty. Mahtaisikohan jostain löytyä jotain kaaviota missä olisi merkitty kuinka nuo alipaineletkut menisivät? Kovin kiitollinen olisin, varsin ikävää kun joutuu risteyksessä starttailemaan ja jonot persiissä.
Niin ja lämpimällä ilmalla ongelmaa ei ilmennyt.
Nyt kun on kylmät kelit tulleet, niin on ruvennut tuo moottori temppuilemaan. Noin 5 min kun on käynyt niin alkaa ajossa nykimään/pätkimään ja lopulta sammuu ja uudelleen kun koittaa käyntiin niin ei meinaa millään lähteä. Taas kun saa käyntiin niin toimii ihan moitteettomasti, ei pätki eikä nyi.
Mootorin vaihdon yhteydessä on jäänyt yksi alipaine letku ainakin auki ja sille ei olla paikkaa löydetty. Mahtaisikohan jostain löytyä jotain kaaviota missä olisi merkitty kuinka nuo alipaineletkut menisivät? Kovin kiitollinen olisin, varsin ikävää kun joutuu risteyksessä starttailemaan ja jonot persiissä.
Niin ja lämpimällä ilmalla ongelmaa ei ilmennyt.
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Ahti kirjoitti:
napsahtaa laakista kaikilla käymään, myös kylmänä.

vajaakäynti kylmänä.
Tosin lähdenkin 99 % piuhan päästä.
Joskus kun on seisonut kylmässä pitkään , eikä ole piuhassa ,
"ronkuttaa "tyhjäkäynnillä kuin vanha kuorkki.
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.