W124 E250D 20V vm.-94 Nykii kylmänä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjgta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 21.11.2004 12:12
Paikkakunta: Vantaa

W124 E250D 20V vm.-94 Nykii kylmänä?

Viesti Kirjoittaja jjgta »

Taas ilmojen kylmettyä on alkanut ilmetä v..mäinen vika E250D.ssä.
Asiantuntijat hoi, Mistä vikaa etsimään??
Vika ilmenee lähinnä aamuisin kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä. Nykii ensimmäiset n. 5km. Koneen lämmöt kun nousee normaalille tasolle niin nykiminen loppuu.
Eli nykimistä ilmenee liikkeelle lähdettäessä, kun ilman lämpötila laskee noin alle +5 asteen.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tarkista seuraavan kerran kun laitat auton käyntiin että kulkeeko niissä läpinäkyvissä polttoaine putkissa ilmakuplia... kaverilla oli joku aika sitten samaa vikaa mutta teki sitä kokoajan.. vika löytyi suodatinjalasta yhden polttoaine putken juuresta josta löytyi katkennut o-rengas...
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Mika T tietää, mistä puhuu.
Ilmaa naftan seassa, se mistä tulee voi olla useampiakin mahdollisuuksia!
autodidakti
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Vaihda ne kaikki kaksitoista O -rengasta siihen suodattimen seudulle, saattaa korjaantua jo sillä.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
jjgta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 21.11.2004 12:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jjgta »

Kiitti vinkeistä! Ilmakuplia näyttää olevan ainakin toisessa suodattimelta tulevassa letkussa. Pitää tutkia vielä lisää, kunhan kerkeää..
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Kommenttini oli tarkoitettu hivenen hirtehiseksi, kun näissä monivenoissa on niin paljon noita O-renkaita, ilmeisesti näissä Lucas jo kummittelee liitinpuolella, onneks ei vielä pumppuosastolla.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo elikkäs 8x2.5mm ja 10x2.5mm o-renkaita läjä.
Eskolla mallit ja määrä tallessa :wink:

Täällä O-renkaat hyllyssä....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PP D »

Niin, tai sitte kannattaa vaihtaa suodattimenjalka ja siirtopumppu vanhammasta keksinnöstä, niin pääsee eroon niistä O-renkaista tyystin. Paha vain, että Akille jää rinkulat hyllyyn... :(
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Tuo kone ei uutenakaan lähtenyt pakkasessa kylmäkäynnistyksessä käyntiin joka pytyllä. Loput seurasivat perässä vasta jopa useamman kymmenen sekunnin kuluessa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Taxana kirjoitti:Tuo kone ei uutenakaan lähtenyt pakkasessa kylmäkäynnistyksessä käyntiin joka pytyllä. Loput seurasivat perässä vasta jopa useamman kymmenen sekunnin kuluessa.
hehkuja pimeänä...
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Mika.T kirjoitti:
hehkuja pimeänä...
Ei ollut. Auto huollettiin ensimmäiset kaksi vuotta Pitäjänmäen Vehossa, eikä "vialle" voinut mitään. Oli ominaisuus.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Taxana kirjoitti:Tuo kone ei uutenakaan lähtenyt pakkasessa kylmäkäynnistyksessä käyntiin joka pytyllä. Loput seurasivat perässä vasta jopa useamman kymmenen sekunnin kuluessa.
Hämmästyttävää..liittyikös tämäkin niihin keraamisiin(?) männänrenkaisiin, joista oli joskus monivenojen kohdalla puhe?

Faijan C250TDT napsahtaa kuulema ainakin laakista kaikilla käymään, myös kylmänä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Ahti kirjoitti: Hämmästyttävää..liittyikös tämäkin niihin keraamisiin(?) männänrenkaisiin, joista oli joskus monivenojen kohdalla puhe?

Faijan C250TDT napsahtaa kuulema ainakin laakista kaikilla käymään, myös kylmänä.
Paha mennä sanomaan. Ainahan niissä voi olla yksilöllisiä eroja. Oma kokemuspiirini rajoittuu Suomen ensimmäiseen monivena 250:seen, joka oli jo tehtaalla varustettu uuden tyyppisillä männänrenkailla. Keraamisista rinkuloista luovuttiin heti kun ensimmäiset neljä uutta autoa eivät startanneet Hangossa, joten tehdas on joutunut tekemään hätäpäissään jonkun kikka kolme ratkaisun. En usko että se kuitenkaan olisi ollut mitenkään huono, sillä hyvinhänhän nuo padat ovat kestäneet.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Viitsi tehdä uutta topiccia niin:

Nyt kun on kylmät kelit tulleet, niin on ruvennut tuo moottori temppuilemaan. Noin 5 min kun on käynyt niin alkaa ajossa nykimään/pätkimään ja lopulta sammuu ja uudelleen kun koittaa käyntiin niin ei meinaa millään lähteä. Taas kun saa käyntiin niin toimii ihan moitteettomasti, ei pätki eikä nyi.
Mootorin vaihdon yhteydessä on jäänyt yksi alipaine letku ainakin auki ja sille ei olla paikkaa löydetty. Mahtaisikohan jostain löytyä jotain kaaviota missä olisi merkitty kuinka nuo alipaineletkut menisivät? Kovin kiitollinen olisin, varsin ikävää kun joutuu risteyksessä starttailemaan ja jonot persiissä.
Niin ja lämpimällä ilmalla ongelmaa ei ilmennyt.
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Ahti kirjoitti:
napsahtaa laakista kaikilla käymään, myös kylmänä.
:D Niin mullakin ...pitäis kai koputtaa samalla puuta, kun noin yleistä on
vajaakäynti kylmänä.

Tosin lähdenkin 99 % piuhan päästä.

Joskus kun on seisonut kylmässä pitkään , eikä ole piuhassa ,
"ronkuttaa "tyhjäkäynnillä kuin vanha kuorkki.
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi

=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Vastaa Viestiin