Hiljaiseloa suurimmalta osin tämän kanssa, paloilmapuhallinta en ole vielä(kään) tilannut. Tosin takalasin kuivaukselle kysyin hintaa viime viikolla; ottivat yhteystiedot ylös ja soittavat kunhan lasimiehet saapuu takaisin.
290tkm paukkui lokakuun lopussa:
eli öljyt ja suodatin vaihtoon, öljyn merkkiä tai viskositeettiä en kerro ettei kukaan saa hepulia kuinka on taas 'väärät' öljyt traktorissa.
Taino on tässä jotain pientä sentään kumminkin ollut, jo kesällä murtui mökkireissulla vaihdekepistä yksi kumipusla jonka seurauksena vaihdetta pystyi vaihtaa melkein puhaltamalla sen suuntaan. No se kumi vaihtui jo kesällä mutta sitten alkoi toinen pusla pitämään kahtaa erillaista ääntä; kitinää joka kuulosti sisälämppäriltä ja kuminaa esimerkiksi töyssyissä, kuopissa ja kiihdytyksissä
No nyt viime viikolla vaihtui sekin ja nyt on taas asetetta hiljaisempi auto, vaihdekepin
välyskin katosi kokonaan.
Autossa oli jo ostaessani sellainen vika ettei moottorin lämpötilamittari koskaan näyttänyt yli 80c paitsi kerran muistaakseni parin sekunnin ajan. Tiesin kuitenkin että lämmöt on todellisuudessa oikeat sillä termostaatti vaihdettiin aikoinaan, eli anturivika. Varmuuden vuoksi molemmat anturit lähti vaihtoon koska en aio purkaa taas heti toisesta päästä kun ei olisikaan korjaantunut yhden anturin vaihdolla - etenkään kun nuo anturit maksoi muistaakseni 10€ luokkaa. Eli vihdoin näkyy mittaristossakin lukemat oikein, eihän tähänkään mennyt kuin 2 vuotta
Myös tyhjäkäynnillä motti hiukan täristeli jonka seurauksena molemmat tukikumit lähti vaihtoon, nyt on paljon tasaisempi.
Niin ja uusi mattosarja saapui langiin Timo L.n kautta, joten kiitos niistä
Ennen katsastusta pitää vielä joitakin tiivisteitä vaihdella simpukkaan, hikoilee jonkin verran. Myös hyväkuntoisia W126:n kaivonkannen pultteja saa tarjota, nykyiset on aika karussa kunnossa enkä tajua mihinkä se toinen setti on oikein kadonnut.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic