Lähkolämppäri poksuttaa sulakkeita..
Lähkolämppäri poksuttaa sulakkeita..
Eli koitin tuon kapistuksen lanseerata käyttöön pakkasten kunniaksi ja tolpastahan naksahti pika sulake heti.. ja uudestaan sama homma kun koitin ..
eli jotain vikaa jossain.. mittasin elementin vastukseksi n.84 Ohm onko näin ok? en saanut noin hämärässä selville minkä pajan elemntistä on kyse.. toisaalta mikäpä muukaan tuolta oikein vois olla pielessä kuin tuo elementti ittessään..? johtojakin vähän vilkuilin muttei mitään ilmeistä ainakaan näkynyt..
eli jotain vikaa jossain.. mittasin elementin vastukseksi n.84 Ohm onko näin ok? en saanut noin hämärässä selville minkä pajan elemntistä on kyse.. toisaalta mikäpä muukaan tuolta oikein vois olla pielessä kuin tuo elementti ittessään..? johtojakin vähän vilkuilin muttei mitään ilmeistä ainakaan näkynyt..
Noin likimain 600-750W vastushan siellä jököttää ja kun kerran arvon antoi, niin terve se on. Jos vastus olisi poikki, niin mittari näyttäis ääretöntä. Oikonen lienee jossain johdoissasaki kirjoitti:mittasin elementin vastukseksi n.84 Ohm onko näin ok?


177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Lähkolämppäri poksuttaa sulakkeita..
Mittaa sieltä johdon (töpselin päästä). Sama vastus pitää olla niiden 'pistokkeiden' välillä ja pistokkeiden ja maaliuskan välillä pitää olla ääretön. Varmaankin jompikumpi pistoke on maissa eli vastus 0.saki kirjoitti:Eli koitin tuon kapistuksen lanseerata käyttöön pakkasten kunniaksi ja tolpastahan naksahti pika sulake heti.. ja uudestaan sama homma kun koitin ..
eli jotain vikaa jossain.. mittasin elementin vastukseksi n.84 Ohm onko näin ok? en saanut noin hämärässä selville minkä pajan elemntistä on kyse.. toisaalta mikäpä muukaan tuolta oikein vois olla pielessä kuin tuo elementti ittessään..? johtojakin vähän vilkuilin muttei mitään ilmeistä ainakaan näkynyt..
...ja jos oli työpaikan tolppa ja sisätilan lämmitin käytössä tuo on ihan normaalia. Niihin on usein laitettu niin pieni sulake, ettei jaksa sisälämppäriä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ja jos se sulake onkin vikavirtasuoja ( todennäköisesti on ) niin se laukee jo 30mA:rin virrasta ( siis vuotovirrasta maihin ) ja hyvin yleinen syy on auton liitinrasian paskaisuus. Putsaa rasia pragelienerillä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
jahas tällästä en ajatellukkaan.. tällöin laite voisi toimia vanhemmassa pistorasiassa? no pääsen vkl kokeilemaan.. sillon pitää olla kyl noita vaihdettavia sulakkeita taskut täynnä jollei se johdu siitä..mjo33400 kirjoitti:Ja jos se sulake onkin vikavirtasuoja ( todennäköisesti on ) niin se laukee jo 30mA:rin virrasta ( siis vuotovirrasta maihin ) ja hyvin yleinen syy on auton liitinrasian paskaisuus. Putsaa rasia pragelienerillä.
toisaalta myös kämppä jossa nytten viikkoisin asustelen on sen verta uus ettei tuota tulppapaikkaa ole ikinä ketään käyttänyt.. siinäkin pieni vian mahdollisuus.. tuskin mut..
Re: Lähkolämppäri poksuttaa sulakkeita..
[/quote]
Mittaa sieltä johdon (töpselin päästä). Sama vastus pitää olla niiden 'pistokkeiden' välillä ja pistokkeiden ja maaliuskan välillä pitää olla ääretön. Varmaankin jompikumpi pistoke on maissa eli vastus 0.
...ja jos oli työpaikan tolppa ja sisätilan lämmitin käytössä tuo on ihan normaalia. Niihin on usein laitettu niin pieni sulake, ettei jaksa sisälämppäriä.[/quote]
Moi !
Tuota suojamaahan vuotoa ei kyllä ohmimittarilla näe, vaatii meggerin eli eristysvastusmittarin.
Itellä joskus merkkihuolto oli asennellut pistokkeen siten , että roikka lähti irti
jos se sattui "unohtumaan" tolppaan kiinni. Sinänsä hyvä ajatus mutta siitä tuli
samalla vedenkeruukuppi ja muutaman tovin perästä alkoi sulakkeita tupsahteleen. Oli tullut hiilirata pistokkeen pohjalle toisen navan ja suojamaan väliin. Ei kun pistoke ja 1m johtoa uusiksi. Jännä mutta sinänsä looginen feature oli että poltti sulakkeen vain silloin kun pistoke oli tietyssä asennossa
eli vaihe tuli siihen nastaan mistä oli se hiilirata maihin. Jonkun aikaa ennen pistokkeen vaihtoa lämmitin autoa "vaiheistetulla" roikalla ilman ongelmia.
Käänsin uuden pistokkeen sitten sellaiseen asentoon että vesi ei kertynyt sisään. Noh merkkihuollon ruudinkeksijät laittoivat sen aina väärin jos se huollon yhteydessä piti irroittaa ohjeistuksesta huolimatta. ( auto ei ollut MB)
Kannattaa vähän tuumata tuota pistokkeen asentoa kun asennatte noita lämppäreitä.
t jone
Mittaa sieltä johdon (töpselin päästä). Sama vastus pitää olla niiden 'pistokkeiden' välillä ja pistokkeiden ja maaliuskan välillä pitää olla ääretön. Varmaankin jompikumpi pistoke on maissa eli vastus 0.
...ja jos oli työpaikan tolppa ja sisätilan lämmitin käytössä tuo on ihan normaalia. Niihin on usein laitettu niin pieni sulake, ettei jaksa sisälämppäriä.[/quote]
Moi !
Tuota suojamaahan vuotoa ei kyllä ohmimittarilla näe, vaatii meggerin eli eristysvastusmittarin.
Itellä joskus merkkihuolto oli asennellut pistokkeen siten , että roikka lähti irti
jos se sattui "unohtumaan" tolppaan kiinni. Sinänsä hyvä ajatus mutta siitä tuli
samalla vedenkeruukuppi ja muutaman tovin perästä alkoi sulakkeita tupsahteleen. Oli tullut hiilirata pistokkeen pohjalle toisen navan ja suojamaan väliin. Ei kun pistoke ja 1m johtoa uusiksi. Jännä mutta sinänsä looginen feature oli että poltti sulakkeen vain silloin kun pistoke oli tietyssä asennossa
eli vaihe tuli siihen nastaan mistä oli se hiilirata maihin. Jonkun aikaa ennen pistokkeen vaihtoa lämmitin autoa "vaiheistetulla" roikalla ilman ongelmia.
Käänsin uuden pistokkeen sitten sellaiseen asentoon että vesi ei kertynyt sisään. Noh merkkihuollon ruudinkeksijät laittoivat sen aina väärin jos se huollon yhteydessä piti irroittaa ohjeistuksesta huolimatta. ( auto ei ollut MB)
Kannattaa vähän tuumata tuota pistokkeen asentoa kun asennatte noita lämppäreitä.
t jone
jooh eli nyt kerkesin vähän tutkimaan hommaa lisää..
kun johdon irrotti elementin päästä oli vastus johdon napojen välillä ääretön
->ok
johdon kun kytki elementtiin oli napojen välinen vastus muistaakseni n. 80-90 Ohm ja toisesta navasta maadoitukseen n.10 Ohm.. eli ilmeisesti elementti on rikki ja loppuun käytetty.. ilmeisesti ainoa järkevä vaihtoehto on hakea uusi elementti?
kun johdon irrotti elementin päästä oli vastus johdon napojen välillä ääretön
->ok
johdon kun kytki elementtiin oli napojen välinen vastus muistaakseni n. 80-90 Ohm ja toisesta navasta maadoitukseen n.10 Ohm.. eli ilmeisesti elementti on rikki ja loppuun käytetty.. ilmeisesti ainoa järkevä vaihtoehto on hakea uusi elementti?